En ymmärrä mihin kotiläksyt

läksyt pois!!!

perustuu. Kaikkim itä pitää oppia pitää tehdä koulussa, se on opettajien työ. Ei kotona tehdä opettajan töitä, ei kukaan tee minunkaan titä ja laske firman palkkoja! Minä teen ne töissä, ei niitä kukaan toinen kotia vie. Koulun opet ei pysty toimimaan vaan teettää lapsilla ja vanhemmilla omat työt.

Palkat voisi puolittaa tai maksaa oppilaille palkkaa, kun joka aamu tuodaan hänet kouluun, menee bensaaa ym.

Mutta nykyopet teettää työt lapsilla, vanhemmilla, kouluavustajilla, itse lukee hymyä ja seskaa ja syö fiinereitä päivät pitkät.

13

1364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Upeope

      No tietenkin! Ei kai nyt kenenkään - sen enempää lasten kuin heidän vanhempiensakaan - pidä mitään koulun eteen tehdä! Ja koulussa pitää olla aina kivaa eikä lapsia saa rasittaa. Koulu pitää alkaa kymmeneltä ja loppua kahdeltatoista ja pitää olla tunnin lounastauko. Tunneilla pitää saada tehdä, mitä haluaa, kunhan vaan tulee tunneille. Opettajan työ on avata lapsen kallo ja siitä tunkea kaikki oppi sisään ilman että lapsi sitä edes huomaa siinä kavereiden kanssa jutellessaan, kännyllä pelatessaan ja kuminpaloja heitellessään.

    • numeroita ei tarvi

      Mä en ole koskaan luottanut opettajiin, ja siksi opetan lastani myös itse. Kun lapsi sanoo että opettaja sanoin niin, niin korjaan että ei, kirja sanoo niin ei opettaja.

      Ei ne opet ole yhtään fiksumpia kuin muutkaan, kirjasta ne lukee kaikki ja kouluavustajat tekee suurimman työn, olemme konkreetisesti itse sen nähneet.

      He kansankynttilät ovat vaan semmoisessa maineesas että tietäisivät kaikestakaiken, mutta todellisuudessa eräs rehtori sanoi juhlapuheessa, että "oli todistuksessa mikä numero tahansa, se ei kerro totuutta, sillä ei opettajat pysty sanomaan numeroin lapsen kykyä suoriutua koulusta, vaan se on koulujärjestelmä sellaiseksi muodostettu, että pitää arvioida numeroin. Ei kukaan voi sanoa numeroin minkä arvoinen lapsesi on, numerot voi kotona unohtaa, arvostelu luo opettajille vaan itsetuntoa lisää, ei muuta." Siksi meidänl apsi onkin kympin arvoinen aina, viis numeroista niille me nauramme aina!!! Mutta lapseni keskiarvo opettajien numeroin on yli 9 joten sietäisi hänenkin ymmärtää että se on10!! Ei sen puolen ei ole opettajallakaan kun 6 arvo.

    • ninnu

      Läksyt on senkit takia että kun opiskelee uutta asiaa, sille tarvitaan toistoa, useita kertoja ja mieleenpalautusta että se jää sinne pitkäkestoiseen muistiin.
      Siksi niitä pitää tehdä muulloinkin kun koulussa. Kotona sitä tietoa sitten muistellaan ja avitetaan sinne selkäytimeen.

    • mulle ei ainakaan

      Minusta läksyt ovat ihan turhia. Kirjat ovat sitä varten että niistä katsotaan jos ei ymmärrä tai tajuu.

      Olen erittäin fiksu ihminen, ja tiedän mistä puhun.

      Jos et tiedä mikä tähti loistaa taivaalla, katso kirjasta ei sitä tarvi ulkoa muistaa.

      Jos ei tiedä mitä särkylääkettä otat, katso kirjasta tai netistä.

      Niin yksinkeritaista se on.

      Miksi lapsten pitää tietää missä sijaistee etna tai jyllannin vuoret? Ne voi katsoa kirjasta, ei sitä tarvi tietää. Tuskin kukaan sulta tulee kadulla kysyyn et minnepäin pitää mennä katsoo etnaa???

      • sivistymätön

        Sitä kutsutaan yleissivistykseksi.


    • Pimjah

      Olen samaa mieltä Ninnun kanssa! Kertausta,kertausta,kertausta - siinä sen asian vasta oppii.
      kaikkea ei kouluajalla kerkeä tekemään.
      Toisaalta pitäskö koulupäivää jatkaa tunnilla tai parilla, jolloin oppilaat tekisivät nämä läksyt koulussa?
      Mutta kyllä minua aikain äitinä kiinnostaa nähdä millaisia läksyjä sitä koulussa nykyään on. Ja minusta on myös mukavaa auttaa läksyjen teossa (jos tarvitsee apua), voip omia kouluaikoja muistella :)

      Ja eikös koulun tarkotus ole myös yleissivistää? siksi ne etnat ja jyllannit siellä käydään.

    • ei kotiin läksyjä

      Meillä lapset eikoskaa tuo läksyjä kotiin. He tekevät ne koulussa jo tuntien alussa tai välitunneilla, joteei kotona tarvi puurtaa. Koti on lepopaikka ja omien juttujen tekemistä, harrastamista, kavereita ym. ei koulutehtäviä tarvi kotiin tuoda.

      Meillä menestys on perinnöllistä, kaikki ollaan menestytty koulussa ja lapsillakin on keksiarvo 9 ja 10!

      Kun kuuntelee tunnilla ja on mukana, ei tarvi kokeisiinkaan lukea juuri yhtään. Helppoa on meillä ollut aina kaikilla koulu. En muista edes koska lapset olisvat lksyjäk otona tehneet tai kokeisiin lukeneet! Nyt ovat yläasteikäisiä ja koulu sujuu leikiten.

    • saharaaa-

      No kaikki lapset ei varmaa oo nopeita oppijoita. Et kyl ne läksyt vaa kuuluu opetussysteemii, et oo vaa ihan hiljaa omista täydellisistä lapsineroistas. Toiset oppii kerrasta kuuntelemalla ja toiset joutuu tekee enemmän töitä saadakseen hyvän tuloksen.
      Ite olin lapsena tosi huono koulussa etenkin matematiikan tunneilla, mutta jokaisessa kielessä olin hyvä. Ja mä sain aina enemmän läksyä, ku muut sen takii, koska en osannu koulussa vaan piti sitte opetella kotona.. Prkle mitä helvettiä sekin olin (ala-aste siis) yläasteelle ku menin nii alko opinnotkin sujuu paremmin, ku olin saanu harjotusta matematiikassa vaa sen takia, ku olin isovanhempieni luona. en ehkä ihan koko kesää, mut suurimman osan ajasta. Ja vaikka sanotaa et lapset menestyy hyvin koulussa, mut entäs sitte vanhempana menee ammattikorkeaa tai yliopistoo ja joutuu nakkikiskalle töihin.

    • opet kursseille

      Me annamme myös opettajille päivittäin kotitehtäviä. Joskus ne sujuuja joskus ne on tekemättä, silloin tulee huomautus ja puhuttelu.

      AIka laiskasti opet tekee läksynsä. Eilen annoimme 100 laskua, ja harjoutusta käyttäytymiseen mutta en tiiä ei ole vielä palauttaunut.

      Saapas nähdä tulee ko joulun jälkeen vai ei. Sanoimme että kirjoitusta onm yös hänen harjoiteltava, hänen kissankirjaimista ei ota heimokaan selvää.

    • NäinMeillä

      Läksyt ovat olemassa nimenomaan sen takia että lapset oppivat tekemään tehtäviä myös itsenäisesti ja oma-aloitteisesti niin että joku ei ole koko ajan katsomassa olan takana. Kun ei voi heti kysyä opettajalta, lapsi oppii myös ponnistelemaan hieman enemmän jotta saisi asiat tehtyä yksin.
      Ja sitten on myös ihan aikaresurssikysymys. Erilaisia tehtäviä pitää ehtiä tehdä tietty määrä että asiat tulisivat opituiksi. Jos ne kaikki tehtäisiin tunneilla, jäisi niillä vähemmän aikaa opettajan aktiiviselle opetukselle. Läksyt siis vapauttavat oppituntien aikaa varsinaiselle opetukselle.

      • Anonyymi

        Juuri näin 🤗


    • Yxi ISÄ vaan...

      Huh!?!
      ...ootte te naiset ihan pikkuisen sekaisin...

    • Anonyymi

      Läksyt ovat tärkeitä kaikkien keskuudessa me tarvitsemme niitä jotta opimme ja osaisimme enemmän opettajat eivät tätä tee kiusalla vaan yrittää antaa hyvän tulevaisuuden tarvitset koko elämäsi matikkaa ja enkuua. Kiitos olen puhunut😊

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe