Olen keski-ikänen mies, uskossa. Nyt olen alkanut miettiä maallisen omaisuuteni perään.En tarvitse kuin murto-osan siitä itselleni. Oikeasti. Mitä minun täytyisi tehdä sen kanssa, kun ajattelen myös, että omaisuuden kerääminen vain itselle on syntiä, kun toiset joutuvat olemaan ihan puutteessa. Että vahvemmat vie leivän heikommalta. Miten olisi hyvä auttaa omalla omaisuudellaan kaikkein vähäisimpiä? Jos lahjoitan kaiken pois, niin luetaanko se lopussa eduksi minulle?
mite teen rahoillani?
7
<50
Vastaukset
"Jos lahjoitan kaiken pois, niin luetaanko se lopussa eduksi minulle?"
Juu, muuten joudut helevettiin. Lahjoita vaikka minulle. *blink blink* :)- Urmas anto.
"Olen keski-ikänen mies, uskossa. Nyt olen alkanut miettiä maallisen omaisuuteni perään.En tarvitse kuin murto-osan siitä itselleni. Oikeasti. Mitä minun täytyisi tehdä sen kanssa, kun ajattelen myös, että omaisuuden kerääminen vain itselle on syntiä, kun toiset joutuvat olemaan ihan puutteessa. Että vahvemmat vie leivän heikommalta. Miten olisi hyvä auttaa omalla omaisuudellaan kaikkein vähäisimpiä? Jos lahjoitan kaiken pois, niin luetaanko se lopussa eduksi minulle? "
Eihän tuossa nyt niin vaikeata seikkaa ole, ettei pystyisi toimimaan.
Osta marketista ruokaa ja jakele kylän / kaupungin heikko -osaisille. Rahaa ei juurikaan kannata antaa, koska käyttökohde voi olla sellainen, ettet tykkäisi siitä.
Kyllä poisantaminen, jos antamisen tekee puhtaista motiiveista, koituu antajalla siunaukseksi.
Antaessaan ei köyhdy, antimet on talletettu Taivaan pankkiin. Kun itsellesi tulee tarve, sieltä saat, kun pyydät vaan.
Jeesus sanoi, että antajalla on aarre taivaissa.
Jumala näet ei jää kenellekään velkaa :D - Ev.lut.
Lähetysjärjestöjen kautta voi auttaa ihmisiä.
Just, lähetysjärjestöillehän nyt uskovainen antaisikin rahat, jotka ajautuisivat kuitenkin lopulta muutamien välikäsien kautta sellaisten taskuihin, joiden kohteena tuskin olisi aloittajan toivova taho. Rahat uisi lopulta Sukarille ja Walleniuksen haltuun, joilla on jo liikaakin rahaa. Moraalitonta on se lähetysjärjestöjen markkinointi nälkää näkevillä lapsilla, joita hänen lahjoittamat rahat eivät kuitenkaan koskisi. Se on sitä samaa valheellisuutta, mitä uskonnoilla yleensä tarkoitetaan. Mainonta ja uskonto - kummallakin manipuloidaan ihmisten ajattelu!
Lisäksi tällöinhän aloittaja tukisi uskonnollisia järjestöjä, jotka saisivat vain lisäpontta tässä maailman konservatiivisemmassa valtiossa. Heidän diktatuurinen asemansa vain korostuisi!
Miksi muuten alkoholimielimainonta on Suomessa kielletty, mutta kirkko saa mainostaa uskontoa näiden kaikkien joulupatojensa yhteydessä, jonka tulisi myöskin kieltää!ateisti1982 kirjoitti:
Just, lähetysjärjestöillehän nyt uskovainen antaisikin rahat, jotka ajautuisivat kuitenkin lopulta muutamien välikäsien kautta sellaisten taskuihin, joiden kohteena tuskin olisi aloittajan toivova taho. Rahat uisi lopulta Sukarille ja Walleniuksen haltuun, joilla on jo liikaakin rahaa. Moraalitonta on se lähetysjärjestöjen markkinointi nälkää näkevillä lapsilla, joita hänen lahjoittamat rahat eivät kuitenkaan koskisi. Se on sitä samaa valheellisuutta, mitä uskonnoilla yleensä tarkoitetaan. Mainonta ja uskonto - kummallakin manipuloidaan ihmisten ajattelu!
Lisäksi tällöinhän aloittaja tukisi uskonnollisia järjestöjä, jotka saisivat vain lisäpontta tässä maailman konservatiivisemmassa valtiossa. Heidän diktatuurinen asemansa vain korostuisi!
Miksi muuten alkoholimielimainonta on Suomessa kielletty, mutta kirkko saa mainostaa uskontoa näiden kaikkien joulupatojensa yhteydessä, jonka tulisi myöskin kieltää!Siis tarkoitin Wahlroosta :)
Hei, sinulla on täysi oikeus miettiä itse, mitä teet omaisuudellasi. Ja myös päättää sen käytöstä.
Kristittyinä saamme kaiken Jumalalta lahjana, meidän ei tarvitse antaa hänelle "uhria", jolla ansaitisimme pelastuksen ja iankaikkisen elämän. Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme tähden ja avasi meille tien taivaan kotiin ja saamme ottaa tuon lahjan vastaan uskolla. Ja koska Jumala on meitä näin rakastanut me saamme viedä tuota rakkautta eteenpäin arjen keskellä. Lähimmäisten palvelemiseen ei tarvita suuria rahoja.
Merja Lampila, pappi- peppe.p
"Hei, sinulla on täysi oikeus miettiä itse, mitä teet omaisuudellasi. Ja myös päättää sen käytöstä."
- Näin se on. Siksi minäkään en kirkolle mitään maksa, paitsi ikävä kyllä yhteisöveron muodossa.
"Kristittyinä saamme kaiken Jumalalta lahjana, meidän ei tarvitse antaa hänelle "uhria", jolla ansaitisimme pelastuksen ja iankaikkisen elämän. Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme tähden ja avasi meille tien taivaan kotiin ja saamme ottaa tuon lahjan vastaan uskolla. Ja koska Jumala on meitä näin rakastanut me saamme viedä tuota rakkautta eteenpäin arjen keskellä. Lähimmäisten palvelemiseen ei tarvita suuria rahoja.
Merja Lampila, pappi"
- Uskotko tuohon ihan oikeasti? Ihan peruskoulun biologian oppimäärällä pitäisi tajuta, että kun ihminen kuolee, niin on kuollut, mitään ei jää tästä ihmisestä elämään. Elät haavemaailmassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2568618IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its2875852- 1761925
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)761800- 1901382
- 781334
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61227Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?561148Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy2191063- 1091041