Lasten kulujen jako

kysyjä123

Mitä mieltä olette, että pitääkö uuden, lapsettoman puolison osallistus toisen puolison lasten kuluihin, joihin ei elatusmaksut riitä?

En tässä yhteydessä tarkoita turhanpäiväistä nipottamista, kuten jokaiset WC-paperirullan ja salaatinlehden laskemista, vaan realistisia kuluja, kuten lasten vaatteet, päiväkotimaksut tai opiskelusta koituvat maksut (koulutarvikkeet, retket, yms.), matkakulut, harrastukset, yms.. Elatusmaksut harvoin kattavat kaikkia lapsen kuluja ja voipi olla tilanne, että lähihuoltajan rahatilanne on sen verran heikko, ettei aivan kaikkiin lasten kuluihin rahat riitä.

Omasta mielestäni pitää erottaa kaksi suhdetta; vanhemuussuhde ja parisuhde. Totta kai muuttaessaan yhteen ei mitenkään voi vaatia, että lapset pihalle heitettäisiin ja heidän kanssa pitää tulla toimeen. Kuitenkin muutetaan ensisijaisesti puolison luokse ja lapset tulevat ikään kuin boonuksena.

Lapset kuluineen, menoineen päivineen kuuluvat mielestäni heidän vanhemmilleen. Astuessaan uuteen parisuhteeseen, ei automaattisesti sitoudu vanhemmuuteen. Vaikka kuinka puolisoaan rakastaisi, ei ikinä tule lasten vanhemmaksi. Adoption ovat sitten eri juttu.

38

1134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Up:n äiti

Tämä on niitä kysymyksiä jotka pitäisi puhua selväksi kumppanien välillä, jo ennen yhteen muuttamista. Oletko puolisona valmis ottamaan vastuuta koko paketista, vai haluatko vain napsia rusinat pullasta.

Jos ei halua sitoutua perheeseen,voi valita kumppanikseen lapsettoman ihmisen. Rakkaus on tunne, sitä voi hallita.

Minun mielestäni, kun ollaan perhe, jaetaan kulujakin sen mukaan mihin toisella ei riitä ja mihin itsellään riittä. Teidänkin tapauksessa varmasti lasten toinen huoltaja maksaa lapsistaan jotain, joten tuskin sinulle suuria laskuja heistä tulee.
      Pääsääntöisesti varmasti vahemmat kustantavat sen minkä irti saavat, mutta sivistynyttä on sitten sinun auttaa puolisoasi, jos lapsi jotain tarvitsee, eikä vanhemmalla ole sillä hetkellä varaa sitä hommata.

• vanhenpien vastuu

Itsestäänselvästi eivät lasten kulut kuulu lapsettomalle puolisolle, kyllä lasten vanhempien pitäisi pystyä elättämään lapsensa.

Puhupa sen oman puolisosi kanssa.

• BLAA AAA

BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAA....AAAAAAAAA

• lapset tärkeet

Onko aina raha se mistä jutellaan kun on lapsista kyse!!

• Äiti, vaimo, äitipuo

Ei kuulu!
      Lapsen kuluista; vaatteet, harrastukset, lahjat, urheiluvälineet, matkat jne vastaa lapsen vanhemmat.
      Sellaiset vanhemmat jotka ovat sitä vaatimassa, ovat siivestelijöitä !!!
      Itse olen elänyt uusperheessä 10 vuotta, eikä mieheni ole lapselleni ostanut mitään tuona aikana, jotain lahjoja joskus jouluksi. Enkä minä sen enempää hänen lapsilleen, no ehkä vaatteita vähän enemmän mutta nämä ostelut perustuvat VAPAAEHTOISUUTEEN. MInä haluan ostaa, kukaan ei VAADI.
      Jos mieheni vaatisi moista nostaisin metelin, sama toisin päin.
      Minusta on väärin sanoa, että jos ei maksa kumppaninsa lasten kuluja haluaa vain rusinat pullasta. On ERI asia hyväksyä toisen lapset, jopa pitää heistä tai rakastaa, kuin se että pakotettuna maksaa lapsen kuluja.

• Juuristinolla

"Elatusmaksut harvoin kattavat kaikkia lapsen kuluja..."

Elatusmaksujen on tarkoitus kattaa puolet lapsen kuluista. Myös lähivanhempi on osaltaan elatusvelvollinen. Yleensä hänen odotetaan "sijoittavan" lapseen suurinpiirtein saman verran kuin etävanhempi.

• 2+2

Minun mielestäni valitessaan kumppanikseen sellaisen ihmisen, jolla on lapsia, valitsee myös osansa taloudellisesta vastuusta.
      Ainakin meillä on näin. meillä on 3 yhteistä ja minun yksi edellisestä liitosta (jonka mies laskee kyllä myös omakseen) ja IKINÄ ei olla keskusteltu siitä paljonko rahaa menee lapsen elämiseen ,vaatteisiin yms.. kyllä me ihan yhteisymmärryksessä yhteisestä budjetista maksetaan kaikki.
      Meillä on kyllä omat palkkatilit, mutta silti yhteiset rahat. Kyllä sitä sanomista tulee sisustus hankinnoista eikä lasten kuluista ;)
      Minusta moiset keskustelut ovat turhan päiväisiä, jos yhdessä perustetaan perhe astuu uusi kumppani toisen huoltovastuussa olevan saappaisiin, niin se vaan on.

• Jokainen vastaa omas

"Minusta moiset keskustelut ovat turhan päiväisiä, jos yhdessä perustetaan perhe astuu uusi kumppani toisen huoltovastuussa olevan saappaisiin, niin se vaan on."
        Kellään ei ola lain mukaan vastuuta kantaa taloudellista huolta lapsesta joka ei ole hänen joko biologisesti tai hänen adoptoima.
        Ja ole samaa mieltä yhden edellä kirjoittaneen kanssa, että se on toisen siivellä elämistä jos odotukset on sellaiset että odottaa uuden kumppanin elättävän myös kumppaninsa lapset.
        Se jos toinen vapaaehtoisesti osallistuu kustannuksiin, se on hieno juttu, mutta on toinen asia että toinen vaatii toista maksamaan oman lapsena kuluja, se on siivestelyä.
        Ylläolevaa lainattua kohtaa en siis missään tapauksessa voi allekirjoittaa.
        Jos nainen sanoisi miehelle heti seurustelun alussa, että jos lähdet minun kelkkaani otat samalla rahallisen vastuun lapsestani, saattaisi olla että mies lähtisi samantien. Siitä puhumattakaan, että mies vaatisi naiselta samaan.
        Yleensä näitä molemmat maksaa kommentteja heittävät yksinomaan naiset, ja sellaiset jotka elävät ja elättävät lapsensa ainakin osin uuden kumppanin rahoiilla...siivestelijöitä.

• 17+17
        Jokainen vastaa omas kirjoitti:

"Minusta moiset keskustelut ovat turhan päiväisiä, jos yhdessä perustetaan perhe astuu uusi kumppani toisen huoltovastuussa olevan saappaisiin, niin se vaan on."
        Kellään ei ola lain mukaan vastuuta kantaa taloudellista huolta lapsesta joka ei ole hänen joko biologisesti tai hänen adoptoima.
        Ja ole samaa mieltä yhden edellä kirjoittaneen kanssa, että se on toisen siivellä elämistä jos odotukset on sellaiset että odottaa uuden kumppanin elättävän myös kumppaninsa lapset.
        Se jos toinen vapaaehtoisesti osallistuu kustannuksiin, se on hieno juttu, mutta on toinen asia että toinen vaatii toista maksamaan oman lapsena kuluja, se on siivestelyä.
        Ylläolevaa lainattua kohtaa en siis missään tapauksessa voi allekirjoittaa.
        Jos nainen sanoisi miehelle heti seurustelun alussa, että jos lähdet minun kelkkaani otat samalla rahallisen vastuun lapsestani, saattaisi olla että mies lähtisi samantien. Siitä puhumattakaan, että mies vaatisi naiselta samaan.
        Yleensä näitä molemmat maksaa kommentteja heittävät yksinomaan naiset, ja sellaiset jotka elävät ja elättävät lapsensa ainakin osin uuden kumppanin rahoiilla...siivestelijöitä.

No voi sen niinkin ajatella... En minä laskuja maksaessani katso kenen nimi niissä lukee, maksan vain.
        Ei meidän perheesä ole siipeilijöitä :)
        Mutta se on vain miedän tapa toimia.
        Itse en koskaan olisi huolinut sellaista kumppania, joka laskisi lapsen jotenkin ylimääräiseksi.
        Minulla onkin ollut onni löytää rakastava isä lapsilleni

• Totuus taitaa sattua
        17+17 kirjoitti:

No voi sen niinkin ajatella... En minä laskuja maksaessani katso kenen nimi niissä lukee, maksan vain.
        Ei meidän perheesä ole siipeilijöitä :)
        Mutta se on vain miedän tapa toimia.
        Itse en koskaan olisi huolinut sellaista kumppania, joka laskisi lapsen jotenkin ylimääräiseksi.
        Minulla onkin ollut onni löytää rakastava isä lapsilleni

Eihän siipeilijä myönnä olevansa siipeilijä, ei alkoholistakaan myönnä olevansa alkoholisti

• 17+17
        Totuus taitaa sattua kirjoitti:

Eihän siipeilijä myönnä olevansa siipeilijä, ei alkoholistakaan myönnä olevansa alkoholisti

???? Minä en ymmärrä, mutta ei kai tarviikaan. Meillä on 3 yhteistä lasta ja yksi "ei-yhteinen". Ei meillä mies maksa millään muotoa mistään enempää kuin minä, pikemminkin päin vastoin.
        Kyse oli vain siitä, ettei meillä kuitenkaan lasketa kuka maksaa ja mitä maksaa. Se maksaa joka sattuu olemaan ostoksilla tai sitten se jolla on rahaa :) Se ostetaan, mitä tarvitaan, riippumatta siitä kuka tarvitsee.
        Meillä ei ole koskaan laskettu kuluja. Me olemme alusta asti päättäneet yhteisestä sopimuksesta olla perhe.
        Minun tapauksessani ei kyllä sattunut tuo siipeilijä :D
        Halusin vain osoittaa, että meitä on monenlaisia meitä vanhempia ja perheitä. Toiset laskee pennejään ja toiset ei.
        Itse olen sitä mieltä, että perheessä ei ole sun, mun ja meidän lapsia. On vain meidän lapsia. Ja koska tää on mun mielipide, on se ihan yhtä oikea kuin sunkin mielipiteesi :)
        Jos ette kykene hyväksymään sitä asiaa, kun alatte suhteeseen ihmisen kanssa jolla jo on lapsia, niin valitkaa lapseton kumppani.

• tarkka jako

Elei kuulu, niin uusilla puolisoilla pitää olla omat jääkaapit ettei toisen lapset eksu syömään vieraan ihmisen ruokia.

Kaikki pitää jakaa omat ja sun tavaroihin, ja lappu päälle.

• fcxtcgjhn m

Johan oli tyhmä kirjoitus, noooh sulta ei voi muuta odottaakaan

• äp 1970

No ei tietenkään kuulu. Lapseton puoliso ei ole millään lailla velvollinen elättämään puolisonsa lapsia. Siitä vastaavat vain ja ainoastaan lapsen vanhemmat. Muuhan olisi aivan pelleilyä, ei kai kukaan sellaiseen suostu.

• hoitoon mars

Että jotkut jaksaa...

• ap

Itsekin ajattelen, etten todellakaan ole velvollinen kenenkään muiden lapsista taloudellista vastuuta kantamaan, vaikka uusi puolisoni järjestää vähän välillä tästä aiheesta riitoja.

Itselläni ei ole lapsia, mutta puolisolla on yksi. Puolisoni ja hänen ex ovat molemmat keskipalkkaisia. Itse olen korkeampipalkkainen. Meillä elämiskulut (asunto, sähkö, puhelimet, netti, ruoka, yms.) maksamme me puolisoni kanssa puoliksi ja lapsi syö meillä, enkä ikinä ole arkiasioista mitään sanonut. Ostan myös juhlina lapselle lahjoja vapaaehtoisesti.

Puolisoni rahat elatusmaksut riittävät vallan mainiosti kattamaan lapsen kulun, mutta siltikin puoliso järjestää välillä kauheaa huutoa, kun hän haluaa ostaa lapselleen ylihintaisia merkkivaatteita tai jonkun erittäin kalliin ja täysin turhan vekottimen ja minä en halua osallistua sen kustantamiseen.

Mielestäni puolisoni yrittää kompensoida toisen biologisen vanhemman puutetta ylikalliilla ostoksilla ja olla se hyvä vanhempi, joka ostaa lapselleen kaikkea. Jo tästä periaatteesta en halua osallistua kuluihin, kun lapselle yritetään korvata toisen vanhemman läsnäolo uusimmalla pleikkarimallilla ja uusimmilla peleillä.

Olen jo ilmoittanut puolisolleni, etten hänen lapsensa kuluihin ole halukas osallistumaan ja lähden todella äkkiä, jos ei kitinä aiheesta lopu.

• ap

Puolisoni on myös harjoittanut sellaista, että ostaa lapselleen kaikenlaista ja sitten itkee minulle, kun ei ole rahaa mihinkään muuhun. Itse kerran totesin, että minä maksan omat maksuni ja hän saa omansa laittaa vaikka ulosottoon. En siltikään aio niitä maksaa. Tajusi puolisoni minun olevan tosissaan, kun maksumuistutuksia alkoi satelemaan postiluukusta.

En todellakaan halua tukea aivan sairasta ideologiaa, jonka mukaan ihminen pyritään korvaamaan ylihintaisella esineellä.

• ....

Osallistuin ilman muuta lapsipuolen kuluihin, sitten keksittiin nipottaa, ihmiset eivät ole "puolia".
        Ei olisi tullut mieleenkään erotella. Mutta en siis saanut kiitosta.
        No saat itse päättää, periaatteena on itsellesikin jäätävä jotakin. Miehesi menee teatteria jostakin muusta syystä, ehkä peittää omaa syyllisyydentuntoaan.

• nyssykkä
        ap kirjoitti:

Puolisoni on myös harjoittanut sellaista, että ostaa lapselleen kaikenlaista ja sitten itkee minulle, kun ei ole rahaa mihinkään muuhun. Itse kerran totesin, että minä maksan omat maksuni ja hän saa omansa laittaa vaikka ulosottoon. En siltikään aio niitä maksaa. Tajusi puolisoni minun olevan tosissaan, kun maksumuistutuksia alkoi satelemaan postiluukusta.

En todellakaan halua tukea aivan sairasta ideologiaa, jonka mukaan ihminen pyritään korvaamaan ylihintaisella esineellä.

Ap, taidat olla fiksumpi kuin puolisosi. Kirjoitat huiman järkevästi.

Ei Sinun pussistasi tule ottaa miehen lapsen kulloisiakin mielihaluja, eli mm. merkkivaatteita. Lapsen vanhemmat ostavat niitä omalle lapselleen, jos ostavat ja jos ei talous heillä salli, niin sitten ei merkkivaatteita osteta.

Olen samoilla linjoilla kanssasi, eli että wc-paperi yms. ei nyt tähän asiaan kuulu, vaan juuri tuo tuollainen muu kulunki.

Eikä puolisosi lapsi tarvitse kaikkea. Onhan nurinkurista, että isän laskut menee ulosottoon siksi, että lapsi voi kulkea merkkivaatteissa (karkeasti ottaen). Jonkun pitäisi kajauttaa noita lapsen vanhempia päähän kalikalla, että herätys.

Usein juuri se vähemmän lasta tapaava vanhempi koittaa kompensoida poissaoloaan ja ihan omaa huonoa omaatuntoaankin jollain ylettömän kalliilla tavaralla. Ja tekee siinä lapselleen karhunpalveluksen.

Pidä linjasi. Muutenhan se menee hiljalleen hivuttamalla siihen, että huomaatkin maksavasi kaikki.

Mukavaa jatkoa!

• mitäs otit puolison

Kun asutaan yhdessä, maksetaan eläminen YHDESSÄ, OLI LAPSIA TAI EI! Osuuden lapsetkin maksaa, kun saavata lapsilisää ja elareita!!

• Munkkitar

Itse asun mieheni kanssa ja hänellä 2 lasta jotka asuvat meillä joka toinen viikko koko viikon. Meillä on mieheni kanssa yhteinen tili, josta maksan kaikki laskut ja ruuat ym. Molemmat käyttävät tiliä ja maksetaan kaikki menot sieltä. Itse olen näin halunnut, koska kun kerta asutaan yhdessä niin oma mielipiteeni on se että kaikki raha on yhteistä sitten. Tuleehan lapsilisätkin yhteiselle tilille, joten miksi minä en osallistuisi yhtä lailla mieheni lasten vaateostoksiin ym.

• vapaaehtoisuus/pakko

Huomaa ero. Sinä toimit vapaaehtoisesti kuten toimit. Nyt kyse on siitä voiko toista pakottaa maksamaan toisen lapsen kuluja jos hän ei halua.
        Ap kirjoitti nimenomaan siitä,ettei puhu niinkään ruokakuluista vaan esim. retki ja harrastuskuluista.
        Vastaus on lainkin mukaan ei.

• ikävää jos on noin
        vapaaehtoisuus/pakko kirjoitti:

Huomaa ero. Sinä toimit vapaaehtoisesti kuten toimit. Nyt kyse on siitä voiko toista pakottaa maksamaan toisen lapsen kuluja jos hän ei halua.
        Ap kirjoitti nimenomaan siitä,ettei puhu niinkään ruokakuluista vaan esim. retki ja harrastuskuluista.
        Vastaus on lainkin mukaan ei.

Niin silloin kun on kyse rahata miehen lapsia kohtaan, se on aina ei, mutta kun on kyse häätämisestä, isän vieroittamisesta ym ilkeydestä, ja kysytään onko oikein niin vastaus on aina kyllä!

On se kumma, että rahalla on suurempi vaikuts kuin lapsella.

• mee pois mun netistä
        ikävää jos on noin kirjoitti:

Niin silloin kun on kyse rahata miehen lapsia kohtaan, se on aina ei, mutta kun on kyse häätämisestä, isän vieroittamisesta ym ilkeydestä, ja kysytään onko oikein niin vastaus on aina kyllä!

On se kumma, että rahalla on suurempi vaikuts kuin lapsella.

Kuole lissu pois

• ikävää, mutta
        mee pois mun netistä kirjoitti:

Kuole lissu pois

osui arkaan kohtaan :D :D

• Hirviöäitipuoli

Meillä on mieheni kanssa erilliset tilit. Lapsilisät tulee hänelle, ja lapsi on HÄNEN. Tällä hetkellä maksan puolet perheemme ruokakuluista KOSKA Kela kaikessa viisaudessaan *silmienpyöritys* maksaa minun tililleni lapsesta 5 € per arkipäivä.
      Kun tuo tukimuoto loppuu, on mielestäni oikein ja kohtuullista, että ruoka- ym. kulut laitetaan kolmeen osaan josta minä maksan yhden.
      Julmaa tai ei.

• oikeudenmukaista.

meillä myös omat tilit ja omaisuudet, sekä tiukka avioehto. Ruoka ja talon kustannukset puoliksi, ja lapsen huoltaa se, kenen se on.

• ------

Meillä lapsista lapsilisät ja elatusmaksut menevät erilliselle tilille muut rahat yhteiselle. Yhteiseltä tililtä uuden puolison kanssa maksamme kaikkien ruuat ja asumiset sen kummemmin erittelemättä kuka ne rahat tienaa, kuka mitäkin syö ja kuka kuluttaa enemmän neliöitä. Kaikki suoranaiset lasten kulut: vaatteet, lääkkeet, harrastukset, matkat yms. maksetaan lapsilisä- ja elaritililtä. Joskus ostamme jotain lapselle lahjaksi tai jotain isompaa, mihin elaritilin rahat eivät riitä.

• eläkää yksin

Jos ei pysty lapsia elättämään, miski niitä silloin pitää tehdä?

• päivähoitomaksu

Hei Ap,
      muuten olen kanssasi samoilla linjoilla, mutta erottaisin muista kuluista päivähoitomaksun.
      Nimittäin saattaa olla, että lapsen päivähoitomaksu nousee roimasti sen takia, että olette muuttaneet yhteen ja myös sinun tulosi vaikuttavat maksuun. Siinä tapauksessa olet siis "syyllinen" aikaisempaa korkeampaan hoitomaksuun ja voisit miettiä, olisiko sinun kohtuullista maksaa hoitomaksun korotuksen osuus.

• siisti perhe

Meillä oli aikanaan kielto siitä, että kun lapset meni isälle, siellä ei saanut olla yhtään ex miehen naista lapsia haukkumassa, vain isä sai olla ja hänen kaverit, mutta nämä nais seuralaiset ei, se kielto oli ja pysyy yhä. Myös se, että kun tiesimme, että ex mies ei ollut mikään kokki niin ruuan tekijän alkuperä piti aina selvittä. Olis se kakkua tai ruokaa, niin kuka sen oli tehnyt piti tietää. Jos mies itse oli tehnyt sai syödä, mutta jos hänen nausseuralaiset niin ei saanut. Se toimi hyvin, sillä mies vei lapset aina ulos syömään tai limulle. Onneksi. ei koskaan olisi voinut tietää millaisia tauteja niistä olisi voinut tulla, likaisilla käsitllä tai muuten tehtynä. Jotenmies oli erittäin viksu ja vei lapset aina ulos syömään ja minutkin kun olin välillä mukana. Vaatteet pestiin heti kun tultiin kotia.

• nyssykkä

Siisti perhe,

Ei kai tuo totta ole?

"Ruuan tekijän alkuperä piti aina selvittä". Meneepä elämä vaikeaksi, jos entisen puolison nykyisen tekemä ruokakin on niin saastunutta...

Mutta tietysti se, että jos lasten isällä viikoittain kumppanit vaihtui, niin ei liene lapsille hyvä tutustuttaa koko ajan uusiin ehdokkaisiin.

Mutta muuten on outoa, että jos esim. joka toinen viikonloppu olivat isällään, niin aina sitten menivät ulos syömään, etteivät saastu.

• bakteeri.

Heko,heko lissu sairasta oman itsensä ylentämistä.

• Eikö se ole itsestään selvyys kaikki tai ei mitään,parisuhtees smat säännöt

• mies h äpee paljon

Meillä ollut aina kielto siitä ettei ex miehen ja ex isän naiset tule meille, me emme mene sinne eikä lapset saa missään vaiheessa olla tekemisissä semmoisten naisten kanssa, jotka rikkoi perheemme. He ovat huonoa seuraa lapsilleni. Ei mies ole koskaan onneksi väkisin tuonutkaan naisiaan meille eikä alsten silmien alle haukumaan, onneksi on ymmärtänyt olla tuomatta.

Me emme tarvi moisia ihmisiä elämäämme, ja sotkemaan enempää mitä ovat tehneet aikaan. Olisi kurja jos en lapsiani olisi enää tuntenut, jos mies olisi väkisin lapseni vienyt naiset luo, en olisi voinut enää olla lasteni kanssa tekemisissä kun olisi hävettänyt moiset naiset ja se ettei mies halunnut enää olla lasten kanssa perheessä. Nyt tunnen laseni mutta mies ei kovin hyvin.

Tämä sopimeille, enkä ikinä halua moisia naisia lastenlastenkaan elämään, ei onneksi ole tulleet ja mies onneksi varmistaa ettei tulekkaan ja tuo naisiaan meille.

• ttww

Miksi tämä sama henkilö kirjoittaa jokaiseen viestiketjuun saman asian... huh huh.

• lissu on pipipää

siksi, kun se on päästäs sairas ja ei sil ole mitään muutakaan harrastusta ja sisältöä elämässään.

• ;D ;D ;D.

No, lissu on tään palstan persereikä joka on suoltanut pas****aa mennen tullen.
        Tulee vielä päivä, jollon se reikä menee umpeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      128
      3170
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2523
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2435
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      2198
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1700
    6. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      27
      1468
    7. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      173
      1410
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1277
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      292
      1248
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      63
      1090
    Aihe