Pyyhitkö seinätkin jouluksi?

Olen mielestäni ollut siisti ihminen kodin hoidon suhteen, kunnes ystäväni kertoi itsestään selvyytenä mm. pyyhkivänsä kaikki seinat aina jouluksi kostealla. Minä olin pystyseinien pyyhkimisestä luopunut kokonaan, koska mielestäni teemme siivouksessa muutenkin turhan tarkkaa.
Nyt kuitekin tuli huono omatunto siitä, että olenko liian laiska joulusiivousten suhteen.
Millä kannalla olette tässä asiassa.?.

8

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyyhkiä pittää

Kyllähän seinät on hyvä muutaman kerran vuodessa pyyhkiä, kertyyhän niihinkin pölyä ja likaa ihan ilman mukana ja kosteudesta jota eritämme huoneilmaan.
      Ei minusta ihan pelkkä joulusiivouksen yhteydessä riitä.

• KohtuusKaikessa

Höpö höpö ja huomenna lisää. Seinien hinkkaaminen tuon tuosta on ajan hukkaa. Joulusiivous on esihistoriallinen perinne aivan toiselta aikakaudelta. Jos kämppänsä pitää normaalisti jotakuinkin siistinä niin joulu ei kaipaa sen kummempia erityistoimia. Jos seinät eivät ole erityisen likaisia tai pölyisiä niin turha niitä on hinkata. Imurointi muutaman vuoden välein riittää hyvin.

• järkikäteen

Jos seinät ovat paskaiset niin tokihan ne kandee hinkata puhtaiksi. Jos ovat puhtaat niin ei tarvitse.

• Ei seiniä pyyhitä

Nykyajan suosittuja täyshimmeitä seiniäpä ei kannata ihan tuosta vaan kostealla rätillä lähteä hinkkaamaan. Saattaa tulla seinä kummallisen näköiseksi kun sillä kostealla rätillä oikein painetaan se mahdollinen pöly ja lika sinne. Tietysti jos asunto on vedetty jollain karsealla kiiltävällä maalilla, niin siitä sitten vaan.

Noin muutenkin, ei seiniä kuulu pyyhkiä. Jos ei elä kuin pellossa, niin kyllä se maalattu pinta 5-10 vuotta pysyy "uudenveroisena" ja sittenhän se onkin jo hyvä maalata muutenkin.

Ainoa missä on tullut koskaan pyyhittyä seinää, on liesituulettimen alta, jossa oli pieni osa maalipinnalla.

Kohta joku varmaan sanoo pyyhkivänsä katotkin?

• Kivempaa

Minä tykkään hinkata ennemmin vain röörejä.

• pyyhitään

minä pyyhin pyllyn jouluksi

• Helpottaa!
      ( ja nolottaa että olen toisten mielipiteistä riippuvainen tällaisessa siivousasiassa)

• KohtuusKaikessa

Voit hyvällä omallatunnolla viettää joulusi. Ihan testimielessä kokeilin kämpästäni parista kohtaa sileää maalattua seinää. Vedin sormen syrjällä noin metrin matkan seinää pitkin. Pölyä ei tarttunut sormeen yhtään. Seinille ei ole tehty yhtään mitään sen jälkeen kon talo 8 vuotta sitten rakennettiin. Kaappien taustoja ymv. kohtia joihin pölyä kertyyy, olen imuroinmut tarpeen mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      296
      8461
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      194
      4627
    3. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      30
      2927
    4. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      195
      2614
    5. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      117
      2194
    6. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      51
      1736
    7. Maailman laiskin eläin: persu

Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s
      Maailman menoa
      53
      1670
    8. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      58
      1668
    9. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      170
      1344
    10. Minneapolisin tapauksesta hyvä video

Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh
      Maailman menoa
      348
      1337
    Aihe