Pyyhitkö seinätkin jouluksi?

Olen mielestäni ollut siisti ihminen kodin hoidon suhteen, kunnes ystäväni kertoi itsestään selvyytenä mm. pyyhkivänsä kaikki seinat aina jouluksi kostealla. Minä olin pystyseinien pyyhkimisestä luopunut kokonaan, koska mielestäni teemme siivouksessa muutenkin turhan tarkkaa.
Nyt kuitekin tuli huono omatunto siitä, että olenko liian laiska joulusiivousten suhteen.
Millä kannalla olette tässä asiassa.?.

8

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyyhkiä pittää

      Kyllähän seinät on hyvä muutaman kerran vuodessa pyyhkiä, kertyyhän niihinkin pölyä ja likaa ihan ilman mukana ja kosteudesta jota eritämme huoneilmaan.
      Ei minusta ihan pelkkä joulusiivouksen yhteydessä riitä.

    • KohtuusKaikessa

      Höpö höpö ja huomenna lisää. Seinien hinkkaaminen tuon tuosta on ajan hukkaa. Joulusiivous on esihistoriallinen perinne aivan toiselta aikakaudelta. Jos kämppänsä pitää normaalisti jotakuinkin siistinä niin joulu ei kaipaa sen kummempia erityistoimia. Jos seinät eivät ole erityisen likaisia tai pölyisiä niin turha niitä on hinkata. Imurointi muutaman vuoden välein riittää hyvin.

    • järkikäteen

      Jos seinät ovat paskaiset niin tokihan ne kandee hinkata puhtaiksi. Jos ovat puhtaat niin ei tarvitse.

    • Ei seiniä pyyhitä

      Nykyajan suosittuja täyshimmeitä seiniäpä ei kannata ihan tuosta vaan kostealla rätillä lähteä hinkkaamaan. Saattaa tulla seinä kummallisen näköiseksi kun sillä kostealla rätillä oikein painetaan se mahdollinen pöly ja lika sinne. Tietysti jos asunto on vedetty jollain karsealla kiiltävällä maalilla, niin siitä sitten vaan.

      Noin muutenkin, ei seiniä kuulu pyyhkiä. Jos ei elä kuin pellossa, niin kyllä se maalattu pinta 5-10 vuotta pysyy "uudenveroisena" ja sittenhän se onkin jo hyvä maalata muutenkin.

      Ainoa missä on tullut koskaan pyyhittyä seinää, on liesituulettimen alta, jossa oli pieni osa maalipinnalla.

      Kohta joku varmaan sanoo pyyhkivänsä katotkin?

    • Kivempaa

      Minä tykkään hinkata ennemmin vain röörejä.

    • pyyhitään

      minä pyyhin pyllyn jouluksi

    • Helpottaa!
      ( ja nolottaa että olen toisten mielipiteistä riippuvainen tällaisessa siivousasiassa)

    • KohtuusKaikessa

      Voit hyvällä omallatunnolla viettää joulusi. Ihan testimielessä kokeilin kämpästäni parista kohtaa sileää maalattua seinää. Vedin sormen syrjällä noin metrin matkan seinää pitkin. Pölyä ei tarttunut sormeen yhtään. Seinille ei ole tehty yhtään mitään sen jälkeen kon talo 8 vuotta sitten rakennettiin. Kaappien taustoja ymv. kohtia joihin pölyä kertyyy, olen imuroinmut tarpeen mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe