Konttiajurit

Heti valmis uuteen

Kertokaapa konttiajurit, miksi alistumme olemaan jobbareiden rahastuksen kohteena. Välitysfirmat vetävät välistä ja eikä niillä ole edes kaikilla omia autoja ja me yhden tai kahden auton yrittäjät ajetaan kontteja hinnalla jolla ei edes pakettiautoa voi laittaa liikenteeseen.

Olisikohan aika tehdä yhden auton miesten oma yhtiö, jossa jokainen autoilija olisi
osakas. Kyllä siinä kulujen jälkeen vielä osikoakin jäisi.

Mielipiteitä asiaan? Jobbarit pois välistä jotka vetävät 20-40 % keikkahinnasta itselleen.

128

5027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Konttikärppä

      Asiaa puhut. Hanke tarvitsee jonkun puuhamiehen. Ehdotuksia

      • 2+2

        Mää voisin ruveta. Oikeestaan ei kuitenkaan huvita. Se on nimittäin silkkaa kuvitelmaa että juitsari vetäis edes 10% välistä.
        Ongelma on vaan siinä että juitsari ottaa sen prossansa oli keikka miten huono hyvänsä. Niin kauan kun suostutte ajamaan polkuhinnalla niin juitsari kyllä hommaa sitä keikkaa polkuhinnalla.


      • Täällä yksi auto.

        Kyllä voisin alkaa perustajaksi.
        Riittävästi kun tulisi jäseniä, niin olisi hyvä pohtia, miten hallinto hoidetaan tehökkaasti ja tasapuolisesti, sekä kustannustehokkaasti.

        Alkuun pääsy on vain hankalaa, kun ainakaan tämä foorumi ei ole oikein
        luotettava paikka alkaa puuhaamaan yhteystietoja.

        Sais muuten helposti 200-300 konttiajurin yhtiön.

        Miettikääpä sitä mitkä mahdollisuudet.
        Alkaisi olla jobbareilla aika huono välistävetotilanne.


    • K. Ontti

      Mitääh?! eikö 40egee tunnille riitä kontinkiskomiseen? On maailma mallilleen mennyt.......

      • Vempele-z

        Riittäähän se kuljettajalle palkaksi,mistäs otetaan polttoaine ym kulut?
        Rahdit seuraa aikaansa,mutta isot toimijat määrää ajohinnat.Onko koko maassa kuin
        noin 20 %a yrityksistä jotka itse vaikuttamaan hinnoihinsa,muut ajavat minä sanellaan.
        Tämä on sitä nykyaikaa.Mitä pitäisi tehdä,hyvä kysymys. Yhteiset huoltopäivät,mutta
        automiesten ajattuluun se ei sovi,eikä mikään seisautus,naapuri voi käyttää tilannetta
        hyväkseen. Yhteiskunta rakenne myös pitää siitä huolen,ja nykyisin tämä netti,on kai palkattun kirjottajia jotka tietoisesti heittää lokaa ammattikunnan päälle. Ehkä ainoa keino
        on noudttaa ajo ja lepoajan vaatimuksia,nehän kiristyvät entisestään,ja odottaa muutosta, jolta pelimerkit loppuu ensin. Itä tuo valoa tällekin alalle,eikä meitä tarvita.
        Naapurin housuissa on mukava ajattaa, ja kerätä voitot kotiin.


      • Konttirahti
        Vempele-z kirjoitti:

        Riittäähän se kuljettajalle palkaksi,mistäs otetaan polttoaine ym kulut?
        Rahdit seuraa aikaansa,mutta isot toimijat määrää ajohinnat.Onko koko maassa kuin
        noin 20 %a yrityksistä jotka itse vaikuttamaan hinnoihinsa,muut ajavat minä sanellaan.
        Tämä on sitä nykyaikaa.Mitä pitäisi tehdä,hyvä kysymys. Yhteiset huoltopäivät,mutta
        automiesten ajattuluun se ei sovi,eikä mikään seisautus,naapuri voi käyttää tilannetta
        hyväkseen. Yhteiskunta rakenne myös pitää siitä huolen,ja nykyisin tämä netti,on kai palkattun kirjottajia jotka tietoisesti heittää lokaa ammattikunnan päälle. Ehkä ainoa keino
        on noudttaa ajo ja lepoajan vaatimuksia,nehän kiristyvät entisestään,ja odottaa muutosta, jolta pelimerkit loppuu ensin. Itä tuo valoa tällekin alalle,eikä meitä tarvita.
        Naapurin housuissa on mukava ajattaa, ja kerätä voitot kotiin.

        Olen valmis laittamaan muutaman auton asialliseen, uuteen osuuskuntaan ajoon.
        Sen verran kauan on oltu välitysfirmojen ryöstettävänä että halukkuutta löytyy.
        Voin myös ryhtyä järjestämään aloituskokousta mikäli muita samanhenkisiä yrittäjiä löytyy.

        Ehdotuksia


      • Konttirahti
        Konttirahti kirjoitti:

        Olen valmis laittamaan muutaman auton asialliseen, uuteen osuuskuntaan ajoon.
        Sen verran kauan on oltu välitysfirmojen ryöstettävänä että halukkuutta löytyy.
        Voin myös ryhtyä järjestämään aloituskokousta mikäli muita samanhenkisiä yrittäjiä löytyy.

        Ehdotuksia

        Mietin tuossa asiaa ja ryhdyn kyllä oikeasti puuhaamaan omaa järjestelyä kuljetusten myyntiin ja järjestelyyn. Ainakin omille autoille.

        Onko jollakin pienemmällä konttiajurilla tarvetta "liittoutua" tai ottaa ajoon lisää kalustoa.
        Periaatteessa kaikki asiallinen liiketoiminta käy.
        Konttiliikenteeseen on valmiudet ja pääsen pienellä siirtymäajalla pois ison välistävetäjän palveluksesta.
        Jos ei löydy, niin saatan itse kysellä kohta yrittäjiä kontinajoon.
        On nimittäin taloudellinen pakko keksiä jotain.

        Ehdotuksia


    • meseman

      Lopettakaa se rahastuksen kohteena oleminen. Sovitaan koko raskaan kaluston rupusakki yhteisestä Ranskan mallin työnseisauksesta. Joka risteykseen iso auto poikittain, ja kun puolustusvoimat vetää sen väkisin pois, niin ei kun seuraava tilalle.Tähän hinnanpoljentaan ja harmaaseen talouteen on pakko saada joku tolkku. Tää Suomi pyörii meidän raskaan kaluston kuljettajien varassa, ja kuitenkin me olemme ehkä se eniten päälle syljetty ammattiala. Vois olla Stadin viherpipertäjälle melkoinen shokki, kun ne kikherneet oliskin jumissa siellä Kilon tai Hakkilan varastolla.

      • Oskari-c

        Edellinen kirjottaja on oikealla tiellä.Asiat eivät parane valittamalla.Italia kesti 3 vrk kun
        vaatimukset huomioitiin.sen jälkeen on normaali nousut tuleet taksoihin. Ranskassa
        samoihin aikoihin seisaukset ovat tuoneet työrauhan ja normaalit kustannus nousut
        huomioitu. Oman välityksen perustaminen on hyvä ajatus,mutta" SUDEN" kuoppija
        täynnä.Vaikka osaa työnsä hyvin se ei riittä. Isommat voimat lähtevät liikeelle jotka
        "JYRÄÄ". Niihin on varauttava jos aikoo pärjätä. Yrttäjähän ei voi kuin pysäyttä liikenne
        kannattamattomana tai ajaa,lakko on vie liikenneluvat Kuljettajat voivat sen tehdä
        menettämättä mitään.Kuljettajilla olisi kyllä syytäkin, ei 90 tunnin kaksi-viikkojaksolla
        paljon juhlita.Siitä erikoinen laki tämä Ajo ja Lepoaika määräys, että enenpää ei saa
        tehdä.On vaarallista työtä tosin palkka ei vastaa vaaraa. Toista on lääkärikunnalla ne
        voivat tehdä niin pitkää päivää kun silmät pysyy auki.Noh hehän hoitavat vain ihmisiä.


    • Kannatan

      Näin on näreet eli asiat ei parane valittamalla=ryhdyttävä toimiin

    • Yrittäjä itsekin

      Kuljetusyrittäjät ovat ikävä kyllä sellainen ihmisryhmä ettei ole mitään mahdollisuutta saada kaikkia samaan rintamaan. Aina,vaikka millaisia uhoamisia yhtäpitämisestä rahtineuvotteluissa pidettäisiin niin ei kulu kauaa kun rintamakarkuruutta alkaa esiintymään. Kaikkein velkaisimmat luistavat aina jossain vaiheessa kun se oma rekanvetäjä on velalla sinne tienpäälle saatu alle kannattavuusrajan hinnat polkemalla niin näiden ressukoiden on vain pakko ajatella sitä seuraavaa velanlyhennys/naftojen maksupäivää. Siinä ei silloin toisten "taistelutoverien" yhteisrintama paina! Se on nähtävissä joka vuosi kun erilaisia ajoja kilpailutetaan. Velkaiset,wannabe-rahtarit omine autoineen ja velkoineen pitävät tästä huolen. Ikävä kyllä.

      • Konttirahti

        Tuo on ihan totta ja tuttua.
        Kyse olisi kuitenkin järjestää inhimillisempi yritys, joka laskuttaisi asiakkaita ja tilittäisi konttiajureille kohtuullista hintaa.
        Kukaan ei tee ilmaiseksi mitään ja ei varsinkaan tappiolla. Se on varmaan kaikille selvää.
        Osuuskunnan ei tarvitse omistaa suurta toimistotaloa eikä ajella Mersuilla eikä pitää kymmentä ihmistä töissä.
        Riittää kun jonkinlainen toimisto ja pari,kolme tekevää toimistoihmistä ja hallinto ja rahaliikenne toimii.
        Konttiautoilijat tekevät fyysisen työn ja saavat siitä kohtuullisen,läpinäkyvän, palkan.
        Ei tarvitse enää pakolla ajaa 60 cent/km jne.Niinkuin nykyisin.

        Tarkoitus olisi että ne jotka tekee sen kuljetustyön hyvin, menestyvät. Tällä hetkellä menestyy hyvin nämä muutamat välittäjät ja varsinaiset työn tekijät (kuljetusyrittäjät) ovat kuoleman kielissä. Tähän on pakko saada muutos.


      • Konttirahti
        Konttirahti kirjoitti:

        Tuo on ihan totta ja tuttua.
        Kyse olisi kuitenkin järjestää inhimillisempi yritys, joka laskuttaisi asiakkaita ja tilittäisi konttiajureille kohtuullista hintaa.
        Kukaan ei tee ilmaiseksi mitään ja ei varsinkaan tappiolla. Se on varmaan kaikille selvää.
        Osuuskunnan ei tarvitse omistaa suurta toimistotaloa eikä ajella Mersuilla eikä pitää kymmentä ihmistä töissä.
        Riittää kun jonkinlainen toimisto ja pari,kolme tekevää toimistoihmistä ja hallinto ja rahaliikenne toimii.
        Konttiautoilijat tekevät fyysisen työn ja saavat siitä kohtuullisen,läpinäkyvän, palkan.
        Ei tarvitse enää pakolla ajaa 60 cent/km jne.Niinkuin nykyisin.

        Tarkoitus olisi että ne jotka tekee sen kuljetustyön hyvin, menestyvät. Tällä hetkellä menestyy hyvin nämä muutamat välittäjät ja varsinaiset työn tekijät (kuljetusyrittäjät) ovat kuoleman kielissä. Tähän on pakko saada muutos.

        Lisäys edelliseen.
        Esim. konttiliikenteessä on asiakkaita todella paljon. Yksityinen autoilija ei pysty mitenkään hoitamaan yksin laskutusta ja sopimusten tekoa ja kaikkea byrokratiaa.
        Ja asiakkaat eivät myöskään ryhdy yhden tai kahden auton yrittäjän kanssa sopimusten tekoon.
        Sellainen kolmekymmentä-neljäkymmentä konttirekkaa on jo riittävä määrä toimivaan yritykseen.
        Nämä yhden auton yrittäjät siis ovat nykyisten välitysfirmojen ryöstettävänä tulevaisuudessakin tai perustavat oman ,inhimillisen, välitysliikkeen.
        Tai lopettavat työnsä kannattamattomana. Siinä vaihtoehdot.


      • Yrittäjä eikä orja
        Konttirahti kirjoitti:

        Lisäys edelliseen.
        Esim. konttiliikenteessä on asiakkaita todella paljon. Yksityinen autoilija ei pysty mitenkään hoitamaan yksin laskutusta ja sopimusten tekoa ja kaikkea byrokratiaa.
        Ja asiakkaat eivät myöskään ryhdy yhden tai kahden auton yrittäjän kanssa sopimusten tekoon.
        Sellainen kolmekymmentä-neljäkymmentä konttirekkaa on jo riittävä määrä toimivaan yritykseen.
        Nämä yhden auton yrittäjät siis ovat nykyisten välitysfirmojen ryöstettävänä tulevaisuudessakin tai perustavat oman ,inhimillisen, välitysliikkeen.
        Tai lopettavat työnsä kannattamattomana. Siinä vaihtoehdot.

        Aivan oikein. Kevyt hallinto ja mersumiehet pois, niin kuin aikaisemmin on kirjoitettu. Taatusti asiakkaat ovat kiinnostuneita keskustelemaan kun myytimies ottaa yhteyttä ja sanoo, että 150 konttiautoa on yhtiössä. Autoilijoiden hinnat nousevat jobbarit putoavat välistä pois ja asiakas säästää. Hieno yhtälö-
        Toivottavasti tämä ei jää märäksi päiväuneksi.
        Tarvittaisiin alkuun sellainen 20-30 yrittäjää perustamaan osuuskunat tai hallintoyhtiö, jotta toiminta saataisiin käyntii. Olisi hyvä kun näitä yrittäjiä olisi
        kaikkien konttisatamien läheltä. Veikkaan että kolmessa vuodessa automäärä nousisi 300-400 kpl:n Pois jobbareidden orjuudesta.


      • von Fyrkkendahl
        Yrittäjä eikä orja kirjoitti:

        Aivan oikein. Kevyt hallinto ja mersumiehet pois, niin kuin aikaisemmin on kirjoitettu. Taatusti asiakkaat ovat kiinnostuneita keskustelemaan kun myytimies ottaa yhteyttä ja sanoo, että 150 konttiautoa on yhtiössä. Autoilijoiden hinnat nousevat jobbarit putoavat välistä pois ja asiakas säästää. Hieno yhtälö-
        Toivottavasti tämä ei jää märäksi päiväuneksi.
        Tarvittaisiin alkuun sellainen 20-30 yrittäjää perustamaan osuuskunat tai hallintoyhtiö, jotta toiminta saataisiin käyntii. Olisi hyvä kun näitä yrittäjiä olisi
        kaikkien konttisatamien läheltä. Veikkaan että kolmessa vuodessa automäärä nousisi 300-400 kpl:n Pois jobbareidden orjuudesta.

        Noooh, mitäs ne automiehet täällä suunnitelevat!! Heh he heee heee!! Vai omaa kolhoosia! Eikös pikkuyrittäjien ja kuskinjuippien kaaliin nyt vieläkään ole se mennyt että kapitalistisessa markkinataloudessa herroille kuuluu kakusta se suurin siivu! Nyt kun on huonot ajat niin kakusta ei kermojen jälkeen muille siivuja paljoa jääkään. Herrat ottaa aina omansa, muistakaa duunarit tämä!


    • von Fyrkkendal

      Noooh, mitäs ne automiehet täällä suunnitelevat!! Heh he heee heee!! Vai omaa kolhoosia! Eikös pikkuyrittäjien ja kuskinjuippien kaaliin nyt vieläkään ole se mennyt että kapitalistisessa markkinataloudessa herroille kuuluu kakusta se suurin siivu! Nyt kun on huonot ajat niin kakusta ei kermojen jälkeen muille siivuja paljoa jääkään. Herrat ottaa aina omansa, muistakaa duunarit tämä!

      • Yrittäjä minäkin

        Von Fyrkkendal eli paremminkin Kapitalistiriistäjänä ja Kalle Kapitaalina esiintynyt nettihäirikkö on suoltanut taas aivopierunsa tähänkin ketjuun! Ei siinä mitään sillä jokainen foorumihan tarvitsee oman häirikkönsä. Tällekin häirikölle on kyllä ominaista se sama mitä muillekin provoilijoille että vaikka ne kuinka vaihtavat nimimerkkiä eivät silti osaa vaihtaa kirjoituksen sisältöä eikä tyyliä niin ettei se alkuperäinen nimimerkki paljastuisi. Se vaan ihmetyttää että mikä näitä provoilijoita motivoi jatkamaan saman provolevyn pyörittämistä? Ei ymmärrä ei. Sikäli harmi että kun tällä palstalla joku yrittää oikeasti kirjoitaa asiallista ja ajankohtaista asiaa niin ei kauaa mene ennekuin nämä häiriköt ujuttavat itsensä mukaan erinäisin nimimerkein ja siinä nämäkin vähät järkevät keskusteluketjut lässähtävät kokoon. Muuta kai tämä nettiaikausi on tuonut nämä pellet ja häiriköt pysyviksi ongelmiksi. Harmi.


    • von Fyrkkendal

      Noooh, mitäs ne automiehet täällä suunnitelevat!! Heh he heee heee!! Vai omaa kolhoosia! Eikös pikkuyrittäjien ja kuskinjuippien kaaliin nyt vieläkään ole se mennyt että kapitalistisessa markkinataloudessa herroille kuuluu kakusta se suurin siivu! Nyt kun on huonot ajat niin kakusta ei kermojen jälkeen muille siivuja paljoa jääkään. Herrat ottaa aina omansa, muistakaa duunarit tämä!

    • Hyvämuistinen

      Kyllä se vaan on niin että automiehissä se suuri tyhmyys on aina piileksinyt! 80-kymmenluvulla kun Naantalin viljavarastoa laajennettiin oli Läänin-kuljetuksen urakkana louhoskiven ajo.Kivet olivat ylisuuria eikä rammeria ollut niin erä syhden auton omistaja kyllästyi ainaiseen lavanhitsaukseen ja paikkailemiseen joten kehoitti lakkoon. Eräs vanhanpolven autoilija kuitenkin kysäisi että ketä vastaan lakkoiltaisiin? Itseämme vastaan todennäköisesti kun olemme KTK:omistajia.Siihen loppui lakkoilu ajatukset.

    • Sisu LV-131

      No joo, ainahan voi vääntää kaikkea juttua mutta vähän kun ne menee sinne huumoriosastolle.
      Kaikki KTK:n jäsenet tietää että autojaan ei tarvitse rikkoa pakon edessä. Kyllä se on ihan vapaaehtoista jos niin tekee.
      Keikkaa ei tarvitse ottaa vastaan tai sen voi keskeyttää kun haluaa. Eri asia on, löytyykö korvaavaa keikkaa tilalle.
      Eli ahneus(ja velka) pistää ajamaan puulavalla louhetta..:)

    • Laatu ja takuu

      Ensimmäinen viesti on totta. Autoiljan saama siivu on konttirhdista hävyttömän pieni. Esimerkkinä yksi hinta ilman aloitus ja lopetuspaikkaa.
      Asiakas sanoi, että kyllä on kallista tämä konttikuljetus.
      Kysyin huvikseen hintaa. Matkaa oli yhteen suuntaan noin 170 km.
      Siis satamasta mepana noin 340 km
      Asiakas maksoi konttirahdista kyseiseltä väliltä alv 0% 550,00 €
      Autoilijan osuus 279,00 €
      Huom. ja kyseinen rahtiosuus asiakkaalta vain satama-lastauspaikka-satama.
      Hinta ei sisällä muita maksuja.
      Aika hyvä välityspalkkio yhdestä kontinlastauksesta välitysffirmalle.
      Toivottavasti joku jaksaa ja keksii keinon, millä saataisiin liikennöitsijöiden omistama ja hallinnoima yritys, missä kulut olisivat järkiperäistetty.
      Tarkoittaa, että turhaa pukumiestä ei istuisi isojen pöytien takana kertomassa autolijalle, että ei tästä voi enempää maksaa.

    • Konkka näkyvissä

      Aika hyvä välityspalkkio.

      Taidan alkaa välittää kontteja.

      10 konttia päivässä tekee jo reiluut 2700 egee eipä ihme jos välitysfirmat pärjää ja autoilija ei. Esimerkissä ei edes huonoin hinta mitä autoilija kontin vedosta saa.

      Lastaukset ja purkaukset kans yks vedätys. Asiakkaalle on vain yksi vapaa tunti.
      Autoilijalla kaksi vapaa tuntia ja sitten saa pakun tuntihinnan. P.....e

    • Myyntispede

      Voisin alkaa välittämään kohtuuhintaan keikkaa liikennöitsijöille"huom kohtuuhinta, eli ei mitään sikarahastusta tyyliin conttisippi, speed yms muut kusettajat"...tai muuten käy niin että meillä ajaa estonski, polaski, und russicum loputkin keikat...kabotaasit "mika se olla??"

      • Konttirahti

        Konttiliikenteen ohjailu vaatii myyntityötä, sopimusten tekoa, tullausta, huolintaa, kontakteja, laskutusta ja tilitystä autoilijoille.

        Olen joskus ajanut muutaman keikan "välittäjälle" jolla ei ollut muuta kuin kännykkä ja toimisto henkilöautossa. Tilitti ihme kyllä kaikki keikat mutta venttapäiviä veti muutaman itselleen. Mitään ilmoittamatta. Lopetin siihen.

        Tarkoitan tällä konttiajureiden omalla välitystoimistolla ammattimaista,kaikkiin hallinnollisiin toimiin , pystyvää toimistoa.

        Siihen tarvitaan muutama henkilö, joilla on omat osa-alueensa ja osaamisensa. Välitysprosentti kohtuullinen ja mielellään esim. osuuskunta osakasautoilijoiden tarpeisiin.

        Se nyt vaan vaatii enemmän kuin sen yhden parransänkisen, krapulaisen tyypin joka rahisevalla ilmoittaa "välittävänsä" keikkaa kohtuuprosentilla. Ja jonka "toimisto" on Nissan Micran etupenkillä.

        Tähän nämä kaatuu nämä yritykset kehittää jotain uutta, kun joku turhapuro otetaan hankkeen vetäjäksi.
        Konttiajureiden kokous pystyyn ja ahdingossa olevat autoilijat yhdessä päättävät miten edetään. Se on se tie.


    • Kerron heti

      Ei mitään Turhapuroja, eikä niiden juoksupoikia.

      Olisiko asian eteenpäin saattamiseksi ideaa, että jokainen tämän lukenut kontteja
      ajava liikennöitsijä keskustelisi kollegoiden kanssa ja näin sana tälläisestä ideasta lähtisi liikkeellle ja puuhamiehet löytyisivät omasta porukasta.

      Tällä tavalla saataisiin kentän tuntemukset alalta ja mitä mieltä kollegat siitä yhteisestä osuuskunnasta tai osakeyhtiöstä olisivat.

      Tätä foorumia lukee kuitenkin niin harva liikennöitsijä.

      Keskustelunhan voi aloittaa, että lukaisin tuolla suomi 24:ssa kiinnostavan idean, missä mietittiin konttiliikennöitsijöiden omistamaa yhtiötä, mistä asiakas saisi kaikki palvelut.

      Uskon että homma rävähtää vauhdilla käyntiin ja ehkäpä vältetään muutama turha konkurssi ja säästetään jonku työpaikka.

      Nyt vai rohkeesti keskustelemaan asiasta kollegoiden kanssa, niin silloin tieto lähtee lumipalloilmiönä liikkeelle ja huomataan että ensi vuonna meillä on osakkaita jo muutama sata.

      Kommentoikaa. Päästäisiinkö näin asiassa eteenpäin tai tuokaa parempia ehdotuksia esille. Siisa asiallisia ehdotuksia.

    • Konttirahti

      Alkuunlähtö vaatii että kyllin moni yrittäjä tietää asiasta ja halukkuutta hankkeen aloitukseen on. Sitten joku joutuu uhrautumaan asian eteen ja järjestämään aikaa ja paikkaa kokoukselle.
      Tietysti alkuun konttiajurit voi neuvotella puhelimessa ja sähköpostilla.

      Sellainen olisi varmaan hyvä puuhamies jolla olisi kokemusta omasta konttiliikennemyynnistä. Sitten tarvitsee jo heti ajojärjestelyä.

      Eli löytyykö jo kokemusta omaavaa? Nimilista aloituskokousta varten olisi hyvä kerätä, niin voisi katsoa paikkaa tilaisuudelle.
      Tieto kyllä voisi levitä ihan puhelimellakin

      Jos kukaan muu ei ryhdy, niin allekirjoittanut voi sitten ryhtyä ainakin aloitusta järjestämään.

    • klitta

      ite lopetin kontti hommat ku hinnat on mitä on.ajelen kaikkee muuta ja hyvi pärjää.konttirahdin ideas on järkee ja täältä löytyy yks joka lähtee mukaa.

    • Heti valmis uuteen

      Ei muuta ku kokousta järjestämään.
      Esimerkiksi Vuosaaren joku taukopaikka.
      Keskustelua kollegoiden kanssa aina kun nähdään.
      Maakuntien miehille kans tietoa.
      Perustaminen voi toki tapahtua myös Kotkassa, Raumalla tai missä vain.

      Tärkeintä on nyt liikennöitsijöiden aktivoituminen tilanteeseen ja tavoite saada
      vuoden 2012 alkupuolella uusi yritys käyntiin.

      Soittelua ja sähköpostia toisille. Jokainen konttiliikennöitsijä on varmaan sen
      verran hyvä kaveri muutaman toisen konttiliikennöitsijän kanssa, että voi avoimesti asiasta keskustella.

      Näin saadaan osakkaita kasaaan riittävä määrä ja sieltä ne oikeat henkilöt ja oasaaminen yhtiöön löytyvät.

      Mistä voisi paremmin löytyä, kuin alan ammattilaisista.

      • Konttirahti

        Jos ottaisi päämääräksi että aloituskokous olisi tämän vuoden puolella.
        Jos ja kun se tapahtuu, niin sitten alkaa kiinnostua muutkin epäilevät.

        Nyt kontaktit käyttöön ja ryhdytään hankkimaan nimiä, jotka saattaisivat olla kiinnostuneita konttiliikenteen myyntiin ja hallintopuolelle.

        Liikenne itsessään kyllä hoituu alan ammattilaisilta mutta se vaikein puristus on toimivan hallinto-organisaation luominen.

        Onko joku halukas välittämään tietoa esim.sähköpostin kautta ja johon voisi ilmoittautua. Tai joku muu yhteydenpitotapa.Tänne sivuille en nimeäni laita.


    • Heti valmis uuteen

      Sama juttu.
      Ei tänne uskalla nimeään tai sähköpostiosoitetta laittaa.

      Täytyy vaan viedä alussa asiaa "viidakkorummun" kautta eteenpän.

      Lähtökohta kuitenkin, että jokaisella joka osakkaaksi tulee on vähintään yksi kontteja ajava auto. Yhtään autotonta jobbaria ei mielestäni pidä yhtiöön ottaa, eikä varsinkaan päästää hallintoa hoitamaan.

      S.......ri kun keksittäisiin keino saada porukka kasaan.

    • Leasing väliteli

      Yhdelle juttelin satamassa ideasta. Kyllä kiinnoistui, mutta stoppasi siihen kun kysyi, että kukas sitä yrtystä vetää? Jouduin vastaa, että ei vielä kukaan, niin
      vastauksena oli, ettää ei taida löytyä vetäjiä autoilija porukasta.

      Ollaanko me oikeesti näin munattomia toisten orjia.
      Lukeehan mullakin oma nimi auton ovessa, mutta siihen se sitte jääkin, kaiken muun sanelee joku muu, mikä liittyy yrittämiseen.

      Onkohan tässä mennyt joku pieleen. Ainoa huvi on taas kohta käsillä, kun sukulaismiehet ja vähän naisetkin kadehtii, kun meidän A.....lla lukee oma nimi auton oveisa. No ehkäpä mina ne ovet jo omistankin.

      Ei lannistuta, kyllä se liikennöitsijöiden omistama yriys vielä pystyyn saadaan.

    • Konttirahti

      Riittävä määrä asiaan sitoutuneita liikennöitsijöitä.

      Tarkoittaa siis osakeyhtiön tai osuuskunnan perustamista ja alkupääoman hankkimista yhtiölle. Hankkeeseen on uskottava ja sitouduttava rahallisesti.
      Sen jälkeen palkataan johtaja, joka myy ja tekee sopimuksia. Liikenteen määrästä riippuen täytyy myös palkata sihteeri ym. henkilökuntaa.

      Hankkeen onnistuminen riippuu suuresti johtajan persoonasta ja kyvyistä hoitaa tehtäviään. Jos, toivottavasti, ne asiat on kunnossa niin omistajat voivat odottaa kohtuullista korvausta tekemästään työstä.
      Kun mennään pienellä hallinnolla ja välitysyhtiö on omassa omistuksessa niin ei tarvitse lihottaa nykyisen kaltaisten Speedien ja Mekkien ja Containerfirmojen valtavaa tulosta entisestään,
      Käykää tutustumassa näiden firmojen omistuksiin ja tuloksiin.Yllätytte! Niitä ei ole tehty pelkästään omalla väellä, vaan suurin osa on alihankkijoiden selkänahasta.

      60 cent/km ilman polttoainelisiä pitäisi olla ihan hyvä kilometrihinta, mitäs siinä vingut..?!
      Tälläinen on asenne nykypäivän kontinajossa.

      Mielestäni konttihuolinta ja hallinnolliset tehtävät eivät ole mitään salatiedettä. Vaatii vain rohkeutta vain lähteä yrittämään.
      Voin alkaa puuhaamaan konttiajureiden omaa välitysfirmaa, jos kukaan muu ei ryhdy. Ei se asia pelkästään haaveilemalla etene.

    • Konttirahti

      Riittävä määrä asiaan sitoutuneita liikennöitsijöitä.

      Tarkoittaa siis osakeyhtiön tai osuuskunnan perustamista ja alkupääoman hankkimista yhtiölle. Hankkeeseen on uskottava ja sitouduttava rahallisesti.
      Sen jälkeen palkataan johtaja, joka myy ja tekee sopimuksia. Liikenteen määrästä riippuen täytyy myös palkata sihteeri ym. henkilökuntaa.

      Hankkeen onnistuminen riippuu suuresti johtajan persoonasta ja kyvyistä hoitaa tehtäviään. Jos, toivottavasti, ne asiat on kunnossa niin omistajat voivat odottaa kohtuullista korvausta tekemästään työstä.
      Kun mennään pienellä hallinnolla ja välitysyhtiö on omassa omistuksessa niin ei tarvitse lihottaa nykyisen kaltaisten Speedien ja Mekkien ja Containerfirmojen valtavaa tulosta entisestään,
      Käykää tutustumassa näiden firmojen omistuksiin ja tuloksiin.Yllätytte! Niitä ei ole tehty pelkästään omalla väellä, vaan suurin osa on alihankkijoiden selkänahasta.

      60 cent/km ilman polttoainelisiä pitäisi olla ihan hyvä kilometrihinta, mitäs siinä vingut..?!
      Tälläinen on asenne nykypäivän kontinajossa.

      Mielestäni konttihuolinta ja hallinnolliset tehtävät eivät ole mitään salatiedettä. Vaatii vain rohkeutta vain lähteä yrittämään.
      Voin alkaa puuhaamaan konttiajureiden omaa välitysfirmaa, jos kukaan muu ei ryhdy. Ei se asia pelkästään haaveilemalla etene.

    • Konttirahti

      Riittävä määrä asiaan sitoutuneita liikennöitsijöitä.

      Tarkoittaa siis osakeyhtiön tai osuuskunnan perustamista ja alkupääoman hankkimista yhtiölle. Hankkeeseen on uskottava ja sitouduttava rahallisesti.
      Sen jälkeen palkataan johtaja, joka myy ja tekee sopimuksia. Liikenteen määrästä riippuen täytyy myös palkata sihteeri ym. henkilökuntaa.

      Hankkeen onnistuminen riippuu suuresti johtajan persoonasta ja kyvyistä hoitaa tehtäviään. Jos, toivottavasti, ne asiat on kunnossa niin omistajat voivat odottaa kohtuullista korvausta tekemästään työstä.
      Kun mennään pienellä hallinnolla ja välitysyhtiö on omassa omistuksessa niin ei tarvitse lihottaa nykyisen kaltaisten Speedien ja Mekkien ja Containerfirmojen valtavaa tulosta entisestään,
      Käykää tutustumassa näiden firmojen omistuksiin ja tuloksiin.Yllätytte! Niitä ei ole tehty pelkästään omalla väellä, vaan suurin osa on alihankkijoiden selkänahasta.

      60 cent/km ilman polttoainelisiä pitäisi olla ihan hyvä kilometrihinta, mitäs siinä vingut..?!
      Tälläinen on asenne nykypäivän kontinajossa.

      Mielestäni konttihuolinta ja hallinnolliset tehtävät eivät ole mitään salatiedettä. Vaatii vain rohkeutta vain lähteä yrittämään.
      Voin alkaa puuhaamaan konttiajureiden omaa välitysfirmaa, jos kukaan muu ei ryhdy. Ei se asia pelkästään haaveilemalla etene.

    • Konttirahti

      Riittävä määrä asiaan sitoutuneita liikennöitsijöitä.

      Tarkoittaa siis osakeyhtiön tai osuuskunnan perustamista ja alkupääoman hankkimista yhtiölle. Hankkeeseen on uskottava ja sitouduttava rahallisesti.
      Sen jälkeen palkataan johtaja, joka myy ja tekee sopimuksia. Liikenteen määrästä riippuen täytyy myös palkata sihteeri ym. henkilökuntaa.

      Hankkeen onnistuminen riippuu suuresti johtajan persoonasta ja kyvyistä hoitaa tehtäviään. Jos, toivottavasti, ne asiat on kunnossa niin omistajat voivat odottaa kohtuullista korvausta tekemästään työstä.
      Kun mennään pienellä hallinnolla ja välitysyhtiö on omassa omistuksessa niin ei tarvitse lihottaa nykyisen kaltaisten Speedien ja Mekkien ja Containerfirmojen valtavaa tulosta entisestään,
      Käykää tutustumassa näiden firmojen omistuksiin ja tuloksiin.Yllätytte! Niitä ei ole tehty pelkästään omalla väellä, vaan suurin osa on alihankkijoiden selkänahasta.

      60 cent/km ilman polttoainelisiä pitäisi olla ihan hyvä kilometrihinta, mitäs siinä vingut..?!
      Tälläinen on asenne nykypäivän kontinajossa.

      Mielestäni konttihuolinta ja hallinnolliset tehtävät eivät ole mitään salatiedettä. Vaatii vain rohkeutta vain lähteä yrittämään.
      Voin alkaa puuhaamaan konttiajureiden omaa välitysfirmaa, jos kukaan muu ei ryhdy. Ei se asia pelkästään haaveilemalla etene.

    • Konttirahti

      Riittävä määrä asiaan sitoutuneita liikennöitsijöitä.

      Tarkoittaa siis osakeyhtiön tai osuuskunnan perustamista ja alkupääoman hankkimista yhtiölle. Hankkeeseen on uskottava ja sitouduttava rahallisesti.
      Sen jälkeen palkataan johtaja, joka myy ja tekee sopimuksia. Liikenteen määrästä riippuen täytyy myös palkata sihteeri ym. henkilökuntaa.

      Hankkeen onnistuminen riippuu suuresti johtajan persoonasta ja kyvyistä hoitaa tehtäviään. Jos, toivottavasti, ne asiat on kunnossa niin omistajat voivat odottaa kohtuullista korvausta tekemästään työstä.
      Kun mennään pienellä hallinnolla ja välitysyhtiö on omassa omistuksessa niin ei tarvitse lihottaa nykyisen kaltaisten Speedien ja Mekkien ja Containerfirmojen valtavaa tulosta entisestään,
      Käykää tutustumassa näiden firmojen omistuksiin ja tuloksiin.Yllätytte! Niitä ei ole tehty pelkästään omalla väellä, vaan suurin osa on alihankkijoiden selkänahasta.

      60 cent/km ilman polttoainelisiä pitäisi olla ihan hyvä kilometrihinta, mitäs siinä vingut..?!
      Tälläinen on asenne nykypäivän kontinajossa.

      Mielestäni konttihuolinta ja hallinnolliset tehtävät eivät ole mitään salatiedettä. Vaatii vain rohkeutta vain lähteä yrittämään.
      Voin alkaa puuhaamaan konttiajureiden omaa välitysfirmaa, jos kukaan muu ei ryhdy. Ei se asia pelkästään haaveilemalla etene.

    • Konttirahti

      Sori. Netti tökki aika lahjakkaasti. Näkyykin menneen kaikki lähetysyritykset läpi.

    • klitta

      kehen täs nyt ottais yhteyttä asian tiimoilta???

    • Konttirahti

      Siihen sitten, joka ilmoittautuu hankkeen aloittajaksi ja konttiliikennöitsijöiden yhteyshenkilöksi.
      Se voi olla kuka vaan, kellä on alan kuljetusyritys ja kapasiteettia hoitaa aloitusjärjestelyjä.

      Omalta kohdaltani voin sanoa että katselen viikon, pari tilannetta ja jos kukaan ei ilmoittaudu puuhamieheksi niin minä sitten yritän tehdä hankkeen eteen mitä pystyn.
      Itsellä on intressiä myös päästä pois ryöstettävänä olemisesta. Yksin siitä ei pääse mutta pari-kolmekymmentä autoa lisää niin onnistuu.
      Teen hiljaista taustatyötä jo nyt. Katsellaan miten hanke etenee.
      Ehdotuksia, kollegat!

    • Heti valmis uuteen

      Sama juttu. Kiinnostus ja kannustus on ollut kiitettävää, kun on keskustellut toisten yrittäjien kanssa.

      Tuntuu aika lailla olevan yrittäjät loppu noihin konttivälitysfirmoihin.

      Osa välittäjistä on pidentänyt vielä maksuaikoja jopa 45-60 päivään.

      Ollaan me melkoisia pankkiireitä, kun voidaan antaa korotonta maksuaikaa
      kaksi kuukautta.

      Ehdottaisin että laitetaan tiedote tälläisestä yrityshankkeesta satamissa ja joissain taukopaikoissa, missä saadaan lupa ilmoittaa tälläisestä yrityshankkeesta.

      Eihän se haittaa vaikka ilmoituksia on kaksi tai nekjäkin eri versioo eri yhteyshenkilöillä. Otetaan sitten ilmoitusten perusteella yhteys ja istutaan alas perustamaan yhtiö.

      Tämä vai yhtenä ehdotuksen. Mahtaisko toimia?

    • persees kii

      Kontinvetäjien ajatuksen taso on tod.näköisesti tullut maamme teillä liikkuville hyvinkin selväksi, joten onnea vaan.

      • 5speed

        Vai suunnittelette kartellia? Siitä saa isot sakot jos jää kiinni!


    • saksanseisojavoimaa

      Asiasta mitään tieämäti, niin yrityksen perustaminen ja toiminnassa mukana olo ei mielestäni ole kartelli.Hyvä ,jos autoilijoista löytyy edes jollain sektorilla yhteistä hyvää,sillä Suomessa teollisuus/ostomiehet on pitänyt sen huolen ,että automiehet eivät osaa tehdä yhteistyötä,vaan aina löytyy joku ahne persläpi joka on vietävissä ja pilaa koko paletin.

      Ite täällä pitää pärjätä ilman Skalleja ja yhteiskuntaa,kummastakaan saa mitään tukea. Mikä parempi tapa,kuin puhaltaa yhteen hiileen saman yrittäjäkunnan kanssa.

      Toivotan kontti ajureille työniloa ja yhteistyöllä eteenpäin,vaikken konnttia ajakkaan,niin teillä on hyvä neuvotteluvaltti,jos saatta tarpeeksi isäntiä mukaan niin hintaneuvottelut lähtee ihan eri lähtökohdasta.

      Tällöin Te voitte itse sanoa työnne hinnan ,koska itse kulurakeenteenne tiedätte,tämä pitäisi olla päivänselvää,eikä teollisuus/välittäjä voi sitä sanoa,koska he eivät tiedä kustannuksista yhtään mitään,vaan ainostaan ,kuka ajaa halvimmalla.TÄMÄN taidon he osaavat.

    • Heti valmis uuteen

      Kiitos hienosta viestistä saksanseijojavoimaa.

      Yritetään saada porukka kasaan.

      Haastava homma se on, mutta jospa yrittäjät ymmärtäisivät, että siinä saataisiin
      varovasti arvioituna takasaa korjattua vähintään 10-20 % jossain tapauksissa jopa 30-40 %

      Ei tässä oikein muuta tietä ole, kuin konttiajureiden omistama yritys, joka tarjoa kaikki palvelut niin saadaan nämä Kebba-Heikiki välittäjät välistä pois, jotka ottavat vaan hillot ja me liikennöitsijät kannanmme riskit.

    • 18teen wheels

      Nyt alkaa olemaan jo jonkinnäköistä kapinahenkeä ilmoilla, hyvä hyvä.
      Vielä kun ei jäisi vain puheiden tasolle, tämän suunittelu.

      Tämähän on ollut jo kauan tunnisttetu ilmiö, ahneus, jota NS keppaHeikit ovat kyllä onnistuneet vedättää äärimmilleen huutokaupoillaan, TS ota-tai jätä filosofiallaa, kun joku kuitenkin tarttuu syöttiin.

      Nyt vuoden vaihtuessa, onkin loistava hetki kokoontua yhteisen pöydän ääreen, yhteisen asian eteen, ajamaan neidän yhteistä etuamme.

      • saksanseisojavoimaa

        Itse lähtisin liikkeelle sillai,että henkilö hakuun jolla suhteita/hyvät välit huolitsijoihin/kontin kuljetuksia tarvitseviin yrityksiin,mutta kaverin pitäis olla valmis sitoutumaan uuteen toimintaan,eikä toimia vasikkana nykyiselle järjestelmälle.

        Autoilijat sitoutuu toimimaan yhdessä yhteisen hyvän vuoksi,eikä niin ,että joku pesee heti kätensä ,jos tämän hetkiset välittäjät lupaa nostaa 20-30/cent kilometrihintaa,näin he saavat kaadettua hyvän idean ja autoilijoiden yrityksen vesitettyä ja kateus ja vedätys senku jatkuu.

        Muistakaa ,että hyvät liikeideat kaatuvat monesti siihen autoilijan ahneuteen ,jolla autoilijoita on vuosikausia vedätetty ja kilpailutettu hengiltä.


        Venäläisetki yritykset rupeaa satsaa Suomeen logistiseksi ,koska meillä logiistiikka toimii,eli ajamme kokonaisvaltaisesti itseämme hengiltä,jopa Venäläisittäin edullisesti.Toisin sanoen Kilpaillaan itsemme hengiltä.


      • saksanseisojavoimaa
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Itse lähtisin liikkeelle sillai,että henkilö hakuun jolla suhteita/hyvät välit huolitsijoihin/kontin kuljetuksia tarvitseviin yrityksiin,mutta kaverin pitäis olla valmis sitoutumaan uuteen toimintaan,eikä toimia vasikkana nykyiselle järjestelmälle.

        Autoilijat sitoutuu toimimaan yhdessä yhteisen hyvän vuoksi,eikä niin ,että joku pesee heti kätensä ,jos tämän hetkiset välittäjät lupaa nostaa 20-30/cent kilometrihintaa,näin he saavat kaadettua hyvän idean ja autoilijoiden yrityksen vesitettyä ja kateus ja vedätys senku jatkuu.

        Muistakaa ,että hyvät liikeideat kaatuvat monesti siihen autoilijan ahneuteen ,jolla autoilijoita on vuosikausia vedätetty ja kilpailutettu hengiltä.


        Venäläisetki yritykset rupeaa satsaa Suomeen logistiseksi ,koska meillä logiistiikka toimii,eli ajamme kokonaisvaltaisesti itseämme hengiltä,jopa Venäläisittäin edullisesti.Toisin sanoen Kilpaillaan itsemme hengiltä.

        Sen verta vielä ,että suhteet/kontaktit ovat alussa avain asemassa, kunnes saatte toiminnan alkuun.Mitä enempi saatta autoja sen vahvempi tilanne ja muistakaa 3-4 vuoden päästä on kuskit todella hakusessa, ja tämä auttaa taas rahtinuvotteluissa sillä töitä on muttei tekijöitä.

        Onnea yritykselle ja muistakaa vanhan neuvo ,älkää sortuko ahneuteen ,vaan lähtekää kaveria ei jätetä pohjalta rakentaan parempaa konttikuljetus organisaatiota.


    • Konttirahti

      Ihan asiallisia kommmentteja lähes kaikilta. Kirjoituksista aistii selvästi sen tuskan , joka kirjoittajilla on nykyisen tilanteen johdosta.

      Yksi tie liikennöitsijöden omistamaan yhtiöön olisi löytää jo alalla toimiva pieni yritys, joka olisi valmis laajentamaan omistuspohjaansa myymällä osakkeita. Sellaisia ei ole monta mutta kannattaisi katsoa sekin mahdollisuus. Ja tietysti A-osakkeita eikä mitään paskapaperia.

      Silloin kun liikennöitsijät omistaa yhtiöstä suurimman osan, niin ei niitä viedä kuin pässiä narusta.

      Oli sitten yhtiön tai osuuskunnan perustamistapa mikä tahansa, niin pääasia on että automiehillä on vaikutusvaltaa yrityksessä.Silloin se nykyisenkaltainen kusettaminen loppuu.

      Katsellaan. Ensi kesänä ajetaan uusilla kuvioilla, siitä olen varma.

    • Heti valmis uuteen

      Uskon samaan, että seuraavan kahden vuoden aikana tapahtuu paljon.

      Yksi valttimme olisi liikennöitsijöiden omistamassa yhtiössä juuri tämä yrittäjävetoiset osakkaat, jotka itse ajavat ja ovat muutenkin aktiivisesti valmiita
      kehittämään toimintaa.

      Kuljettajat ovat kirjaimellisesti kortilla vuonna 2014.
      Puhumattakaan asiakaspalvelun ja ammattiatidon omaavista kuljettajista.

      Kiitokset vielä kannustuksesta, tuesta ja ideoista saksanseisojavoimalle.
      Kiitokset myös konttirahdin kirjoituksille.
      Konttirahti olisi varmaankin yksi loistava yrityksen perustajajäsen.
      Paljon on muitakin hyviä kommentteja.

      Katsokaa vaikka ylempänä oleva hinnoitteluesimerkki.

      Toivoisin vielä tähän foorumiin galluppia, jossa konttiajurit antasivat oman henkilökohtaisen näkemyksensä asiasta.

      • Kaarlo-B

        Kyllä te olette hyvällä asialla,mutta jäitä" HATTUU". Nämä kotimaan organisoinnin varmasti hallitsette. Sitten tulee se tavaran haltuun otto,kuljetettavaksi, on eri juttu.
        Siellä on vastassa isot kansaiväliset toimiat, jotka määrää kuka kuljettajaa.
        Nähdäkseni on helpompi ja nopeampi tapa pysäyttää kokoliikenne.
        Perustelen asiaa, että koko meidän yhteiskunta asennoituu toimintaamme negatiivisesti.
        Yksiviikko muuttaa käsityksiä ja neuvotteluhaluja kummasti.Tosin pysättämiseen nyky
        yrittäjillä ole edes haluja,Minä ITTE Messukylästä aseteella.Kuitenkin tämän asenteen
        takaa voi myönteitä kehitystä tulla. Yhtiöitä puhuttessa,ne yleensä kaatuvat pienen
        etu-ryhmän hallintaan,tulee kahden kerroksenväkeä.


    • Konttirahti

      Tällä hetkellä kotimaan merikonttiliikenne on muutaman kuljetus- ja huolintayhtiön hallussa.
      Pienillä kuljetusyrityksillä ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa tekemänsä työn hintaan.
      Konttihuolitsijoilla on listat halukkaista yrittäjistä ja tarpeen mukaan he ottavat autoja ajoon ja tilittävät autoilijoille mitä haluavat.
      Ihme kyllä halukkaita liikennöitsijöitä löytyy jatkuvasti ajamaan kontteja 60 cent- 1 eur/ km. Päälle tulee polttoainelisä mutta sitäkään ei aina saa.
      Mielivalta rehottaa keikkojen jakamisessa ja jos erehtyy kyselemään mitään rahasta tai vähääkään arvostelemaan ajojärjestelyä niin sen tuntee nahoissaan! Halpakeikkaa riittää ja ei koskaan kotiinpäin. Tähtikuljettajat nukkuvat yönsä kotona mutta rupusakki autossa. Näin se menee. Kuitenkin huolintaliike ottaa provisiot jokaisesta keikasta vaikka autoilija ajaa - 0!

      Nykyisellä taksatasolla ei paljon hurrata. Paljonkohan esim. SKAL:on laskurilla on asiallinen juoksukilometrihinta normaalille konttipuolikkaalle?

      Lakkoilu on ihan haaveilua. Ei markkinataloudessa hintoja saada ylös lakkoilemalla. Aina löytyy halvalla ajavia jotka ei lakkoile.

      Peräänkuulutankin sellaista yritystä, joka on läpinäkyvä ja jossa myös autoilijoilla on sananvaltaa. Sellainen on mahdollista saada aikaa jos tahtoa ja tekoja löytyy.
      KTK- yritykset ovat autoilijoiden omistamia mutta sielläkin valtaa yleensä käyttää toimitusjohtaja ja kuljetuspäällikkö. Eli omistajista tulee alistettuja. Tälläiset asiat täytyy tiedostaa ja välttää nämä sudenkuopat.

      Kiinnostaisiko jotain pienempää huolitsijaa laajentaa yrityksensä omistuspohjaa ja ottaa osakkaiksi pienempiä kuljetusyrityksiä ja ammatinharjoittajia. Täällä olisi muutama kymmenen vapaaehtoista valmiina, uskoisin..!

    • Heti valmis uuteen

      Kyllä niitä varmaan löytyisi.
      Jobbarithan juuri toimivat huolintaliikkeiden keikanvälittäjinä.

      Ovat nämä jobbarit niinsanotusti ajojärjestelijöitä.

      Huolintaliike saa säästöjä ja ei niitä niin kauaa kiinnosta kun kontit liikkuvat kuka jobbaa ja minkä hinnan autoilijat siitä saavat.

      Taksa huolintaliikeellä ja muilla konttikuljetuksia tarvitsevilla on usein aivan kohdallaan.

      Täytysi vain saada nämä jobbareiden välistä vetämät 30-50 % välityspalkkio
      vastaamaan todellisia ajojärjestely ja muita hallintokuluja.

      Ei missään suoritealassa kuorma-autoliikenteessa mene ajojärjestelyyn ja hallintoon 30-50 % rahtimaksusta.

      Tähän me konttiajurit alistumme.
      Olisikohan aika ajatella

    • Fillarillanykyään

      Mielenkiintoinen aihe, ja toivotan todella onnea teille! Toivottavasti onnistutte, vaikka aika riskaapelilta kuulostaa.

      Itse ainakin olen siinä käsityksessä, että koko huolinta-ala on melko alavireistä. Asiasta en paljoa tiedä, mutta jotain tuli nyt mieleen. Kannattaa katsoa pörssissä olevien huolintayhtiöiden vuosikertomuksia. Siitä saa hyvän kuvan, kuinka kannattavaa toimintaa se mahdollisesti on. Toki kansainväliset firmat osaavat siirtää voittojaan, mutta kyllä sieltä silti kerrotaan tulevaisuudennäkymät ja miten ala on kehittynyt vuoden aikana.

      Nyt on myös oikeasti jälleen kerran iskemässä ihan oikea lama (ei taantuma tms. sanaväännös). Tämä iskee takuuvarmasti konttiliikenteeseen, onhan se ennenkin nähty. Kannattaa koittaa Googlata kuinka paljon virallisissa tilastoissa konttiliikenne väheni pari vuotta sitten. Eikä tämä tuleva lama ole yhtään helpompi, päinvastoin. Eli saattaa olla, että autoja on jälleen parin vuoden ajaksi yksinkertaisesti liikaa. Kannattaa ainakin miettiä, ennen kuin ottaa itselleen vielä lisää vierasta pääomaa kantaakseen.

      Sinänsä teillä ei ilmeisesti ole muita vaihtoehtoja kuin koittaa yrittää ottaa ohjat itsellenne, mutta todella surkea ajankohta tuntuu olevan. Valitettavasti. Tosin jos tästä uusi yritys/osuuskunta selviää, niin eiköhän tämän elinvoimaisuus tule todistetuksi.

      Luulisi, että niitä halukkaita pieniä huolitsijoita olisi laajentamaan osakepohjaansa. Tuskin niilläkään on mitään helppoa, ja jos te tuotte ne uudet rahat yritykseen, niin en ymmärrä miksei tällainen järjestely voisi kiinnostaa!

      Sitäkin kannattaa ihan oikeasti pohtia pidempään, miksi isot huolintafirmat käyttävät niitä välistävetäjiä? Jotain vaikeaa, hankalaa, aikaa vievää tms. siinä täytyy olla, etteivät nämä firmat hoida tätä itse! Itse en tiedä mikä siinä on syynä, mutta pakko siinä on syynsä olla.

      Mutta kyllähän ne vaikeudet täytyy olla voitettavissa! Toivotan todella onnea teille. Eihän nykyisessä riistämisessä ole mitään järkeä. Sen tietää, että kun vuodenvaihteen jälkeen dieselin hinta nousee vähintään sen 13 senttiä/l, niin lyödään taas lyötyä. Noh, ainakin valtiovalta takaa hienosti inflaation.. Ei ole deflaatiopaineita näkyvissä.
      Siitä tulikin mieleen, että kannattaa muistaa täyttää tankit polttoaineella ennen vuodenvaihdetta! Saa siinäkin ilmaiseksi yhden joululahjan.

    • Konttirahti

      Fillarillanykyään kirjoitti täyttä asiaa. Polttoaineesta kohta tarkemmin.

      Itse olen pitkän linjan kuljetusyrittäjä ja merikonttien ajossa tällä hetkelläkin suhteellisen ison konttihuolitsijan alihankkijana.
      Kaikki rahtitilitykset kyllä tulee ajallaan ja polttoainelisät myös.
      Ainoa ongelma on rahtitilitysten alhainen taso! Reilusti alle 1 Euron/ km 0% verolla ei pysty pyörittämään kannattavaa liikennettä 40 tonnin autolla. Vaikka polttoainelisät pääsääntöisesti saakin.

      Nythän on tilanne sellainen että rahtitasoa ei ole korjattu pariin vuoteen ollenkaan. Polttoainelisiä on nostettu mutta sehän on läpikulkevaa rahaa suoraan öljy-yhtiöille.
      Tilanne on siis sellainen että jos liikennöitsijät eivät saa tulevia polttoainehintojen korotuksia täysimääräisinä itselleen, alkaa konkurssiaalto.
      Jos tässä työssä on jotain katetta ollut niin se varmasti on vähemmän kuin kaavailtu tuleva naftan hinnan korotus.

      Tätä taustaa vasten tuntuu kohtuuttomalta antaa jokaisesta keikasta 20-30 prosenttia välittäjälle, kun he pärjäisivät pienemmälläkin katteella.

      Se, kun puhuin pienen huolintataliikkeen omistuspohjan laajentamisesta ei tarkoita mitään "jobbarin" kanssa puuhaamista.
      Se tarkoittaisi jo valmiin hallinto- ja myyntijärjestelmän täydentämistä operatiivisilla toimijoilla.
      Silloin huolintaliikkeellä olisi omat kuljettajat jotka palvelevat asiakkaita omistajayrittäjän asenteella. Ei varmasti mikään huono asia. Win win tilanne.
      Ja kuljetusyritykset pääsisivät paljon helpommalla alkuun kuin tyhjästä oman järjestelmän luomalla.

      Katsellaan mihin päin asia kallistuu, jotain kuitenkin tulee tapahtumaan jos nykyiset välittäjät eivät suostu korjaamaan pienyrittäjien rahtitasoa.

    • klitta

      minun mielipiteeni on et ei aleta kyselemää ketää pientäkää huolinta puotia mukaan.mitä sitä alkaa kusettajaa ruokkimaa heti alkujaa.kaikki paras on autoilijoiden oma puoti heti alusta lähtien

    • EX- LKW.

      Hienoa puhetta. Nyt odotetaan toimintaa. Hyvää joulua ja vuodenvaihdetta kaikille rahtimiehille ja naisille.

    • Heti valmis uuteen

      Kiitos, sitä samaa kaikille kuljetusten parissa työskenteleville.

    • yksi auto ja yksin

      Ei ketään muita osakkaiksi kuin liikennöitsijöitä.
      Autoja per liikennöitsijä osakas 1-3
      Kolme autoa per osakas ehdoton yläraja, näin palvelujen laatu on hyvä.
      Ehkäpä pitäisi vieläkin rajata automäärää liikennnöitsijää kohti.



      .

      • Kaarlo-B

        Ettekö vieläkään tajua,että yhteiskuntaa vastaa ei yhtiöiden muodostamiset auta.
        Yleislakosta 1956 lähtien on taksat laskeneen.Teknilinen kehitys on myös sen
        mahdollistanut.Yhteikunta on siihen tottunut,eikä välitä pienistä toimista.(Onhan heillä
        aina IDÄN kortti käytössä,) Kuljetusten suorittajien yhteis- esiintyminen on nähdäkseni
        ainoa, jolla vaikutetaan oikea suuntaiseen kehitykseen. Että keskittykää edellä olevan
        asian ettepäin viemiseen.Näin saavutetaan nopeampi ratkaisu asiaan.Tarvitsevathan
        myös kuljettajat lisää palkkaa,mielestäni nykyiset tehtävät edellelyttävät sitä.


    • Konttirahti

      Ihan ok ehdotus.
      Pienyrittäjillä on omat vahvuutensa. Jos tiimiin tulee osakkaaksi joku isompi kuljetusliike, se alkaa käyttää sananvaltaa ja ammatinharjoittajat on altavastaajina. 1-2 autoa per osakas on ihan sopiva.
      Jos liikennöitsijät lähtevät tyhjästä konttihuolintaa pyörittämään, yhtymä tarvitsee kyllä asioista perillä olevan myynti/hallintoihmisen ja toimistoon laskuttajan/huolitsijan tms.
      20-30 autoa teettää töitä sillä sektorilla jo jonkin verran.
      Minulle sopii ihan mikä kuvio tahansa, kunhan järjestelmä toimii ja kustannustaloudellinen.

      Nyt tarvitsee vaan päästä eteenpäin asiassa ja jutella nokakkain näitä asioita kollegoitten kanssa yhdessä. Kaikkien kontaktit käyttöön ja yhteen hiileen puhaltaen voisi tuloksena oikeasti ollakin inhimillisempi ajopaikka kuin nykyisin..

      Joku lauantai esim. olisi hyvä päivä kokoontua. Gate Housin taululle vaan kokoontumisilmoitusta..
      Arvonko itse päivän ja paikan?

    • junkki

      yks auto per jäsen.ei tarvi ottaa kun mek kuljetus jolla 3 autoa varmasti on halukas kuuntelu oppilaaksi ja neuvojaksi sekä selän takana toimijaksi.edellä kirjoittanut tsekkaa vaa paikan päästää alkuun

    • Heti valmis uuteen

      Juu. Arvo vaan joku lauantai kokouspäiväksi tammikuun loppupuolelle tai helmikuun alkupuolelle.

      Gatehouseen ja muuallekkin sopiviin paikkoihin vaan ilmoituksia kokouksesta.

      Hienoa Konttirahti. Toivottavasti saadaan runsas osanotto.

      Sponsoroiskohan joku autoliike vielä kahvit ja pullat tilaisuuteen.
      Esim. Scania tai Volvo? Tiedustellaan asiata.

    • klitta

      het tammikuun alkupuolelle kokoontuminen.mitä sitä oottelemaa kun ei tää hetkessä onnistu.jos et kerkiä ole pois

    • Heti valmis uuteen

      Kyllä kokouksen voi järjestää myös tammikuun alkupuolella.

      En tarkoittanut olla mitenkään itsekäs ehdottaessani tammikuun loppua tai
      helmikuun alkua

      Olen tammikuussa tosiaan pois maisemista loppupuolelle saakka, mutta ei se ole este.

      Toivottavasti olet klitta puuhamiehiä kokouksessa.

    • Takateli

      Vihdoinkin joku ottaa ohjat tässä mikä olisi pitänyt tehdä aikaa sitten. Hienoa toimintaa ja toivottavasti viidakkorumpu kaikaa tarpeeksi, että saadaan paljon osanottajia. Parempaa ensi Vuotta 2012 kaikille rahtimiehille -ja naisille!

    • 1=

      mussaloon myös ilmoitus koska ko.kokous on

    • Vekseli veto

      Ei ole vielä kokouskutsua ilmaantunut ainakaan Vuosaareen?
      Infotkaa myös täällä, jotta ei jää lappu huomaamatta ja perustuskokous ennättää mennä ohi.
      Tammikuun alku on kyllä aika nopeasti, joten parempi aika olisi helmikuun alku, jotta tieto ennättäisi saavuttaa meitä autoilijoita.
      Alkaa olla mitta täysi näitä kuljetusvälittäjiä, kun hintaa kysyy, niin sanotaan että näkyy ajotilissä.
      Näkyyhän se siellä ja suorite on aikaa ja matkaa kohti tosiaan pakettiauton kustannustasoa.
      Nyt autoilijakollegat rivit suoraan ja rintama yhtenäiseksi.
      Yhtiö pystyyn ja mediaa apuvälineenä käyttäen eteenpäin.

      • Kiikari-x

        Kyllä sitä on kuohuttu, oman yhtiön puolesta.Eipä valmista ole tullut,eihän se ole monentunnin uurastus yhtiön tekeminen.
        Kokemuksesta tiedän, että pienenporukan hommiksi menee,loput menettää sioituksensa, jota pidetää hengissä niin kauan että saamiset vanhenee.
        Lukekaa joidenkin KTK:yritysten historiaa,on meinaan halvempi vaihto-ehto kuin
        perustaa yritys.Nopeimin tilanne korjaantuu,viikon huililla.Enkä tätä edusta kommunistina
        vaan vanhana yrittäjänä.


    • 1=

      täytyiskö ottaa mot ohjelman tekijöihin yhteyttä?

    • Hienoa...

      Hyviä ideoita ja näin entisenä kuljetusyrittäjänä joskin muusta kuin konttiliikenteestä lopettaneena. Hienoa lukea, että ois yhteishenkeä meiltä ei sitä löytynyt. Toivottavasti saatte porukan kasaan ja hinnat kohdalleen.
      Tuo kartelli juttu tuli itsellekin ekana mieleen, Suomessa kun on yrittämisen vapaus, mutta se ei kuitenkaan tarkoita, että porukalla saisi hintoja määrätä?
      Onnea vuodelle 2012 ja laittakaa ne isot polvilleen ja ette sitten sorru itse samaan ahneuteen kuin muut!!!

    • J.U. Itsari

      Menikö konttirahtareilta pupu pöksyyn.
      Taisi tulla määräys isommilta, että älkäähän isotelko.
      Ei siitä teidän yhtiöstä mitään tule.
      Unohtakaa se

    • Välittäjä

      Itse olisin valmi aloittamaan välitystoiminnan konttirahtareille, pikkukorvauksella (vrt isot) ja palvelun liikennöitsijöille.
      Kokemusta on liikennöinnistä, hallinoinnista jne..

      • saksanseisojavoimaa

        Mitenkä se voi olla niin vaikeaa maksaa konttirahti kannattavasti,jos ajatellaan konttikuljetusta Globaalisti, niin se on pirun halpa verrattuna suoraan kuljetukseen bulkki rahtina.

        Asiakas säästää n, 50-60% rahtimaksuissa konttikuljetuksissa ,niin luulis sieltä nyt riittävän Autoilijallekin elämiseen edellyttävä rahtikorvaus.

        Asiakashan sen loppupelissä maksaa ja jos nyt säästää n 50- 60 pinnaa ni helposti maksukykyä löytyy siitä säästetystä rahtimaksusta ja vieläkin konttikuljetus on hyvin kilpailukykyinen.

        joko välittäjän prosenttia pienemmäksi ,jos välittäjä kuitenkin haluaa tietyn prosentti osuuden niin nostakoon rahtitasoa ,jonka tilittää suoraan autoilijalle,sillä tiedän,että konttikuljetus on älyttömän halpa verrattuna suoraan autoon ja siltä osin varaa on kyllä nostaa kuljetuksen hintaa,koska se kontti on vain vietävä perille sillä autolla.

        Taitaa näissäkin tapauksissa rahtikorotukset asiakkaalta jäädä välittäjän taskuun.

        Riittävästi kun saisitte autoilijoita niin rahtineuvotteluissa olisitte vahvoilla,vaikka ette uutta yritystä perustaisikaan.


      • Konttirahti
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Mitenkä se voi olla niin vaikeaa maksaa konttirahti kannattavasti,jos ajatellaan konttikuljetusta Globaalisti, niin se on pirun halpa verrattuna suoraan kuljetukseen bulkki rahtina.

        Asiakas säästää n, 50-60% rahtimaksuissa konttikuljetuksissa ,niin luulis sieltä nyt riittävän Autoilijallekin elämiseen edellyttävä rahtikorvaus.

        Asiakashan sen loppupelissä maksaa ja jos nyt säästää n 50- 60 pinnaa ni helposti maksukykyä löytyy siitä säästetystä rahtimaksusta ja vieläkin konttikuljetus on hyvin kilpailukykyinen.

        joko välittäjän prosenttia pienemmäksi ,jos välittäjä kuitenkin haluaa tietyn prosentti osuuden niin nostakoon rahtitasoa ,jonka tilittää suoraan autoilijalle,sillä tiedän,että konttikuljetus on älyttömän halpa verrattuna suoraan autoon ja siltä osin varaa on kyllä nostaa kuljetuksen hintaa,koska se kontti on vain vietävä perille sillä autolla.

        Taitaa näissäkin tapauksissa rahtikorotukset asiakkaalta jäädä välittäjän taskuun.

        Riittävästi kun saisitte autoilijoita niin rahtineuvotteluissa olisitte vahvoilla,vaikka ette uutta yritystä perustaisikaan.

        Konttiajureiden täytyy saada hallinto-ja myyntipuolen osaamista mukaan suunnitteluun jo alkuvaiheessa. Se on ehdoton edellytys hankkeen onnistumiselle.

        Alan miehet tuntien, puhe rönsyilee takatelin erinomaisuudesta purkupaikkojen venttoihin ja vt 26:n liukkauteen. Niillä jutuilla ei yhteisyritystä perusteta. Eikä Volvo-Auton sponssaamilla kahveilla.

        Nyt olisi asiallisella myynti-ja hallintoihmisellä hyvä paikka esittäytyä ja joko yrittäjänä tai palkansaajana lähteä koordinoimaan ja myymään konttiautoilijoiden palveluita.
        Ja painotan sanaa ASIALLISELLA.

        Konttikuskit osaavat kyllä hommansa, kunhan keikkaa riittää ja siitä saa asiallisen korvauksen.


    • Myynnissä 25 vuotta

      Se hallinto- ja myyntiosaaminen pitäisis löytyä autoilijoista.

      Muutenhan tilanne on sama jos joku alkaa yrittäjänä jobbaamaan kuormia.
      Tulee taas yksi välitysjobbari lisää. ja taksa ei korjaannu.

      Yritä nyt konttirahti ymmärtää että autoilijoiden pitäisi omistaa yritys ja omistajista
      pitäisi löytyä hallinto- ja myyntiihmisiä. Voi olla kyllä mahdoton tehtävä, kun ajatellaan
      yhden auton autoilijoita joilla ei ole ollenkaan laskentaitoa. Uskoa on kyllä vaikka
      kirkosta eronneille jakaa.

      Eikä ne sponsirikahvit ole ollenkaan huono jos joku vaan saa ne teille puhuttua. Et taida oikein olla perillä yritysten, yhteistyökumppanien,
      sidosryhmien ja muiden osapuolten välisistä vuorovaikutustaidoista.

      Lisään vielä, että kaikki konttikuskit eivät todellakaan osaa hommaansa.
      Hyvä kun osaavat pissata pyttyyn, etteivät lorota lavuaariin, sen tason juttuja
      heidän päässä tuntuu liikkuvan kun heidän kanssaan keskustelee.

      Kaikesta huolimatta uskon, että kyseisessä suoritealassa on myös yritytoiminnasta ymmärtäviä henkilöitä, jos vain jaksavat lähteä rakentamaan yritystä.

    • 1=

      kyllä tuleva juitsari pitää vaan palkata töihin kaikkein paras.ja kyllä se yhen auton yrittäjä kannattaa pitää ovet auki jokla suuntaa ja toi pikku posorointi mistä saa on aina eduksi

    • Myynnissä 25 vuotta

      Juu kyllä juitsari voi olla palkattu.
      Myynti- ja hallinto on kuitenkin hoidettava omistajapohjalta.

      Muuten käy niin, että kun juitsari saa jostain toisesta yrityksestä pikkusen paremman
      palkan ja muita etuja, tai perustaa oman jobbausvälityksen, niin vie varmasti osan
      asiakkaista mukanaan, jos hoitaa vielä myyntisuhteitakin.

      Vie kyllä osan asiakkaista, vaikka hoitaisi vain pelkkää juitsaamista jos on hyvä tyyppi ja asiakkaat ovat tyytyväisiä. Näitä esimerkki tapauksia on kyllä alalta vuosien varrelta useita. Miettikää tarkasti kenet otatte juitsariksi tai juitsareiksi.

      Juitsarinkin olisi hyvä jos olisi osakas, sillä tavalla sitoutuisi yritykseen, ja loikkaamis ja välistävetämisriski olisi pienempi.

      Yksi varma tapa on poistaa riski, että juitsari on vain keikan jakaja ja on yhteydessä vain kuljettajiin. Asiakaspalvelu on jonkun muun henkilön käsissä.

      Tulee tosin kukuja lisää, mutta asiakkaiden tyytyväisyys ja asiakassuhteen jatkuminen pidempään on näin ollen varmempaa, kun juitsarivaihdot eivät sotke pakkaa.

    • Anti-Äiti

      Pojat, heti kotia sieltä hiekkalaatikolta ja lelut mukaan.
      Ruoka on valmista ja päikkärit ruokailun päälle, niin jaksaa taas kuvitella ja leikkiä.
      No niin totellaan äitiä vaikka uhmaikä onkin :)

    • kannatetaan ideaa

      Hiton hyvä idea kyllä kieltämättä- Mutta sen vaan sanon että vastustusta tulee olemaan sitten ja paljon. Varsinkin jos saatte homman edes jollakin lailla pelittämään niin isojakin tahoja saatte kimppuunne. Se on katos niin että "herrojen varpaille" ei astuta!

    • 1=

      ja herroja ei kannata pelätä.on niitä hiljaseks saatu ennenkin ja isokenkäsiä

    • RonttiKontti

      Ei ole isoja herroja, eikä edes pikku herroja kontin jobbaamisessa.

      Konttijobbareita on nääs jos jonkinlaista.
      Suurin osa toimii mies,tietokone ja puhelin periaatteella.

      Eikä edes kannata lähteä kilpailemaan isojen kanssa, esimerkiksi Speedin kanssa.
      Jobbarit pyörittää pieniä konttivirtoja Speed on keskittynyt isoihin konttimääriin asiakasta kohti.

      Nämä pienet jobbarit eivät kyllä ole edes inhimillisiä välittäjiä, jotka toimisivat reilusti vaan kuljetusalan pohjasakkaa, jotka imevät rahat automiehen selästä.

      Automies vaan alistuu, kun on koira joka asuu kopissa ja k....e renkaaseen.

      Tätä on elämä automiehenä.

      Ehdottomasti kollegat omayhtiö pystyyn ja välistävetäjät ulos kuljetusketjusta.

      Ei tässä venäjää olla valloittamassa joten turha on mitään herrankuvatuksia pelätä.

    • Yks ajuri vaan

      Ei ole vielä näkynyt missään kokouskutsua?
      Satamissa käyn päivittäin. Aika moni olisi tulossa kokoukseen, kun vain
      tietäisi ajan ja paikan. Toivottavasti joku saa sen alulle, itsellä ei taidot ja kyvyt
      siihen riitä. Mukaan lähden osakkaaksi ja saatanpa mahdollisesti saada yhden asiakkaakin jo mukaan. Tosin pieni. Noin 20 konttia kuukaudessa.
      Kannatan täydellisesti autoilijoiden omistamaa hallinnointiyhtiötä.
      Ainoa konsti saada järkeä tähän konttienajoon.

      • Kaarlo-B

        Ettekö nyt ajua,että rahti seuraa aikaansa,josta huolehtii isommat toimijat.
        Meidän osuus suorittajana, on rahdin sisällä,jota isoset paimentaa.
        Eipä siinä uudet yhtiöt paljon paina.Näihin toimioihin jotenkin vaikuttaminen on nähdäkseni ainoa tie tilanteeseen,jos halutaan parannusta.


    • 1=

      ite tuli kans käytyä vuosaaressa kuluneella viikolla.ei ollu kokous kutsua.lisäksi jututin muutamaa isäntä kuljettajaa ja kyselin ovatko kuulleet mitää asian tiimoilta.vastaus ei olleet kuulleet.kun ei vaan olis tarkotettu kehä 3 sisäpuolella autoileville

    • Torppari

      Kyllä yhtiöön pitäisi saada osakkaita kaikkien satamakaupunkien läheisyydestä.
      Ei voi olla ainoastaan kehä 3:n ympäristö.
      Taitaa vaan jäädä yritys perustamatta, kun ei ole puuhamiehiä edes kokouksen
      järjestämiseen. Vaikea se on antaa kasvot uudelle yritykselle, kun tai jos se ei onnistu, niin on melko varmasti keikat vähissä välittäjän listoilla autoilijalle, joka puuhasi uutta inhimillisempää yritystä. Toivotaan kuitenkin, että joku on rohkea.

    • Konttirahti

      Eipä halukkaita aloituskokouksen järjestäjiä taida juuri olla.

      Mielestäni merikonttiliikenteen pienyrittäjät voisivat tiivistää yhteistyötään esim. jonkinlaisen yhdistyksen muodossa. Pääsyvaatimuksena olisi voimassaoleva liikennelupa ja olemassaoleva rekka, joka on pääsääntöisesti merikonttiliikenteessä.

      Tälläisellä porukalla olisi yhteisiä intressejä esim. keikkojen hoidon osalta, kalustorikoissa ja kärryn lainauksissa jne...
      Katselin Gate Housin seiniä ja yksi suoran konttikärryn myynti-ilmoitus löytyi. Ei ollut kokoontumisilmoitusta.

      Mitäs jos konttiajurit perustaisi vaikka oman "kerhon", jossa vaihdettaisi ajatuksia ja saataisi tukea kuski-,loma-,kalusto- ja keikka-asioissa. Siellähän porukka voi sitten suunnitella vaikka mitä.
      Itsellä ei ole munaa laittaa mitään kokousilmoitusta uuden yhtiön perustamiseksi..todennäköisesti tulee lähtö nykyisestä ajopaikasta aika äkkiä!?

      Sellaiseen "kerhoon" voi kuulua ja se on jopa etu töiden hoidon kannalta.
      Heittäkää joku joku päivämäärä ja minä(tai joku muu) ehdottaa paikkaa..tulee sitten paikalle ketä tulee.Siltä pohjalta vois yrittää..

      Ja sitten kirjoittajille, joita tämä ketju kiinnostaa. Onhan sulla voimassa oleva liikennelupa ja oma rekka? Tämän ketjun teksti ei ole sopivaa vain palkansaajille.

      • Kaarlo-B

        Ehkä tarkoitat meikäistä.? Alotin 1952 ja jatkan edeen ajamista. Ehkä olitte vielä
        pesuvesissä,suurin osa.Katselen näitä asioita vähän eri kantista.Liikennelupia on
        ja autoja muillekin jakaa,


      • Konttirahti
        Kaarlo-B kirjoitti:

        Ehkä tarkoitat meikäistä.? Alotin 1952 ja jatkan edeen ajamista. Ehkä olitte vielä
        pesuvesissä,suurin osa.Katselen näitä asioita vähän eri kantista.Liikennelupia on
        ja autoja muillekin jakaa,

        Arvostan suuresti korkeaa ikääsi ja valtavaa kokemustasi kulketusalalta. Siitä ei ole epäilystäkään.
        Itselläni on vain vajaat kolmekymmmentä vuotta takana rekkayrittäjyyttä ja olen jäävi puhumaan ajoista jolloin ajettiin puuhyttisillä autoilla.

        Itse haluaisin rajata tämän ketjun kirjoittajia vain siihen ryhmään, joka todella on ahdingossa suurten ketjujen (Speed, Mek,Containership ym.) takia.
        Ei se ahdinko palkansaajia oikeasti kosketa eivätkä he pysty asiaamme auttamaan.

        Tervetuloa "kerhoon" sinä tuntematon kuljetusalan konkari. Varmasti arvostamme alan veteraania ja ammattimiestä. Sinulla olisi paljon kerrottavaa meille nuorille rekkayrittäjille.


      • Kaarlo-B
        Konttirahti kirjoitti:

        Arvostan suuresti korkeaa ikääsi ja valtavaa kokemustasi kulketusalalta. Siitä ei ole epäilystäkään.
        Itselläni on vain vajaat kolmekymmmentä vuotta takana rekkayrittäjyyttä ja olen jäävi puhumaan ajoista jolloin ajettiin puuhyttisillä autoilla.

        Itse haluaisin rajata tämän ketjun kirjoittajia vain siihen ryhmään, joka todella on ahdingossa suurten ketjujen (Speed, Mek,Containership ym.) takia.
        Ei se ahdinko palkansaajia oikeasti kosketa eivätkä he pysty asiaamme auttamaan.

        Tervetuloa "kerhoon" sinä tuntematon kuljetusalan konkari. Varmasti arvostamme alan veteraania ja ammattimiestä. Sinulla olisi paljon kerrottavaa meille nuorille rekkayrittäjille.

        Samassa ahdingossa ollaan,en ole palkansaaja,mutta en maksajakaan.
        Nykytilanne vaatii vain kulujen maksimointia.Kuljettajahan ottaa enenpi kuin autolle
        jää,polttoaineiden jälkeen. Tämä on muuten toistunut aina kymmenenvuoden välein,
        ette tämä ole uutta.Nykyisin tahti näyttää vain kiihtyvän.Kyllä tästä selvitään,koko EU
        alue on samassa liemessä.Mielenkiintoa lisää miten selvitään.?


    • pari autoa ja ruodot

      Ei taida RY meininki auttaa paljon taksapolitiikassa.
      Milläs rahoitatte toiminnan?
      SKAL ei ole onnistunut pitämään autoilijoiden puolia valtavasta organisaatiostaan huolimatta. Ainoa missä he ovat onnistuneet on suurten jäsenmaksujen laskuttaminen jäsen autoilijoilta.
      Ei oikein kiinnosta ruveta maksamaan minkään kerhon jäsenmaksuja tapaamaan
      toisia kollegoita maksun takia. Kahville voi mennä ilman kerhoaki tuttujen kanssa.
      Jos haluaa yhdutystoimintaa on jo rahtarit kerho.
      Eikä ne yhteiset tuuraajat, eikä kalustonlainaukset onnistu kuin kavereiden kesken.
      Ei oikein miellytä lainata vaikkapa ruotoa tuntemattomalle yrittäjälle, kun kukaan ei kanna vastuuta, jos rikkoo jotain lainavehkeestä.

    • Konttirahti

      No ei sitte. Ajellaan 60 cent/km edelleen..

    • contti cimo

      Jep, ei muuta kuin naama nyrpälle ja kohti uusia pettymyksiä.

    • Onnellinen paku

      60 centtii kilsalle on huono hinta pakettiautolle, mutta kait se on riittävä kontinvedossa, jos te sillä kerta konteja kiskotte.

      Pakulla saa pitkällä matkalla pikakuljetuksissa noin 65-95 centtii joka kilsalle meno
      paluuna. Joskus jopa yli euron. Siinä syy miksi lopetin irtoperän vedon ja konttien kiskomisen jobbareita rikastaakseni.

      On toki pakupuolellakin urpoja jotka ajaa alihinnalla, mutta se on heidän asiansa.

      Nyt ajan pikaa ja välillä jonkin pienen muuttokeikan sekä muuta pientä kuten kaappia, sohvaa, mökkikeikkaa yksityisille niin kuukauden laskutua pyörii
      noin 7000-8700 egee alv 0%:lla kuukaudesta riipuen käteiskeikat extrana muutamia satasia.

      Markkinoinin hoidan paikallislehdissä ja ennenkaikkea internetissä googlen kautta.
      Google markkinointi on hiton hyvä. On oikeeta täsmämyyntiä.
      Mihinkään luetteloihin ei kannata tänä päivänä maksaa mitään.

      Eikä paina työaikalaki pakun puikoissa.

      Ei koskaan enää rekka-autoa liikenteeseen.

    • Heti valmis uuteen

      Päivää.
      Terveisiä etelän auringosta.

      Huomaan, että keskustelu on kääntynyt sil taval, että innostusta ja uskallusta
      uuteen yritykseen ole.

      Voitte olla oikeassa.

      Tyydytään tämän hetken tilanteeseen ja odotellaan
      Onneksi on kuitenkin töitä. Kontti päälle huomenaamulla ja suunta kohti pohjoista.

      Vähän vaan kismittää, kun toi pakumies saa parhaimillaan saman liikevaihdon, kuin itsekkin konttiruodon kanssa. Eipä se paljon kuukaudessa yli 9000 euron
      yli alvittomana mene, joskus jää jopa alle.

      Kiitos kannustuksesta suunnitteluvaiheessa.
      Ehkäpä asiaan palataan myöhemmin.

    • Ajoa olisi

      Oliko vielä kiinnostuneita ajureita joilta löytyy oma auto ruoto?

      • EX-Mussalo

        Olis auto kärry. Jos hinta olis 95 snt alv/km niin vois konttiajo kiinnostaa vähän enemmän. Nyt mitä kyselly niin hinnat 70-90 snt/km.


      • Kevät tulee...

        Ja kyllähän tossa pihalla yx ppgooseneckyhdistelmä seisoo. Vähän työrajoitteinen, ajais vain etelälänsikeskisuomessa. Savo ja karjala ei oikein nappaa. Löytyy varusteet trukin pääsyyn kakskymppiseen sisälle.


    • eri hinta

      Tietyt yrittäjät ajaa 1,03 /km teitäki varmaan vedätetään,että jokaiselle maksetaan minkä on sattunut tietämättömyyttään hyväksyyn.

      • matiikka 4

        Tämän päivän kuluilla ehdoton minimi 1.20/e km alv/0 ja kilometri suorite pitää olla vähintään 600-800 km/vrk ja tämä rekalla toinen sivu tyhjänä sisältää veturin ja ruodon,jos tämän alle ajatta kusee takuulla housuille pitemmän päälle.

        Ette pysty ajattaan kuskia/tuuraria ettekä ikinä saa uusittua kalustoa joka on kuitenkin liike toiminnan edellytys,eli konkelo mäki kutsuu.


    • 1=

      80-96 keskimäärin mitä maksetaa alvi nolla

      • matiikka 4

        noh huh huh, onks tossa mitään järkee. ei ainakaan tartte pelätä,että joku ajais halvemmalla.

        Olette te melkosia sankareita.


      • minäkö
        matiikka 4 kirjoitti:

        noh huh huh, onks tossa mitään järkee. ei ainakaan tartte pelätä,että joku ajais halvemmalla.

        Olette te melkosia sankareita.

        puoletko kontinajossa on polttoaine kulujen osuus vai miten pienellä kulutuksella ne menee?
        kyllä edellämainittu 1,2e on ehdoton alaraja eikä silläkään sijoitusongelmia tule,yrittäkää nyt perhana ryhdistäytyä.
        kuskina tienaa paremmin kun tuollaista ajoa mukamas omalla autolla ajaa,parempi sijoittaa se auton hinta ihan mihin tahansa muuhun


    • 1=

      ryssät vetää 60 senttii kilsa ja tankkaus omista säiliö autoista.

      • matikka 4

        no antakaa niitten ryssien ajaa tuohon hintaan.Tuhoon tuomittu ajatus ajaa alle 1,20/e km,jos meinaatte jatkuvuutta ajatella.


    • Kolmen kontin kuski

      Aina riittää ajureita alta 90 centtii /kilometri.
      Eikä suurin osa edes osaa pyytää polttoainelisää kilsahinnan päälle.

      Taksa 1,20 € / km polttoainelisä 15 % niin vois alkaa harkita kontivetoa, jos kilometrejä kertyy päivässä 500-600 km.

      Tuntihinta noin 65 €/h niin johan kontti liikkuu

    • EX-Mussalo

      Kertokaa hyvät ihmiset mikä firma muka maksaa 1,20 / km kontinvedossa? Väitän ettei kukaan!

    • Konttiajo loppu

      1,20 - 1,80 €/km maksaa aika useakin yritys, mutta jobbarit vetää välistä ja autoilija tyytyy jobbareiden tarjoamaan 70-90 centtiin/kilsa.

      On aika hyvä bisnes jobbareille tämä kontinvälitys.

      Olisi helppo saada autoilijoiden kustannukset kohdalleen, kun jättäisivät jobbarit välistä pois.

      • Pekka

        Kontinvedossa kate pysyy niin kauan alhaalla kun välistävetäjillä riittää autoja/ autolijoita...Juttuhan menee niin että sen lisäksi että on ylitarjontaa yrittäjistä on luvanvaraisella alalla myös sellaisia toimijoita joiden toimintaa ei säätele muuta kuin normaalit yrityksen velvollisuudet.Puolen vuoden ajan pyöriyin kontinvetäjää kun paremmat ajot väheni minimiin.,,Välittäjälle on tärkeää että autot ei lopu kesken..Muuten keikan hinnalla ei ole mitään merkitystä hänelle,,sillä hänelle on aivan sama saako hän km hinnan kohdalleen kunhan saa pidettyä auton ringissään..Välittäjän voitto on aina varma koska kuluina on parhaimmassa tapauksessa vain puhelin ja faksi..edellyttäen että on mitä myydä..( EN SUOSTUNUT TEKEMÄÄN KEIKKAA MIKÄLI EN OLISI PYSTYNYT KATTEELLA PALKKAAMAAN RENKIÄ. LAILLISESTI..eli ajatuksena oli ettei kannata olla yrittäjänä ellei siitä tienaa edes omaa palkkaansa!!!!) Minun kohdalla homma meni käytännössä seraavanlaisesti; Maanataina sai joitain satunnais keikkoja lähialueelle..Eli ne mitä Stenwall ei ehtinyt ajmaan,,Näissä hinta oli parempi,,muttei parin tunnin keikka paljon lämmitä..Tiistai toisinpäin..Vasta keskiviikkona alkoi itse urakointi..johtuen siitä että autot alkoivat loppua kesken..Silloin alkoi minunkin palveluni kelvata..Tosin heti alusta lähtien ketutti homman mielestäni huono kate..Eipä jäänyt kalustotilillle mitään ko toiminnasta..Ajatushan on että auto tienaa seuraajansa...??!! Liikevaihto pyöri 10000 nurkilla ja pelkä löpön osuus oli noin 30-35 % ko summasta..Kun tähän laskee ajan käytön,,useimmiten viisi päivää autossa asumiseen niin jokainen ymmärtää ettei vaiva kannata..Yrittäkää päästä suoraan sopimukseen tai sitten pillit pussiin ja kohti uusia seikkailuja..


    • ps 2

      Mites koleegat pärjätään 2014 tammikuussa kun uudet polttoaine verot astuvat voimaan kun nyt menee jo 50% tilityksistä polttoaineeseen vienti yrityksillä takkua myynti niin ei ne paljon varmaan pysty vienti tuotteen hintaa nostamaan eli ensi vuonna meillä menee taas viellä huonommin mutta tämähän on ihan normaali meininki mihin ollaan totuttu

    • takateli veli

      Kyllä ajot ovat jo nyt vähentyneet.
      Tammikuu luultavasti hijainen luonnostaaan, joten tilipussi ei paisu.
      Kulut kyllä nousevat.

      Huono menneisyys vielä huonmpi tulevaisuus kuljetusalalla.

    • Satuinpa kuulemaan

      No, eikö nyt kukaan saa mitään aikaiseksi? Ja satuin sitten kuulemaan että goodfastin autot saa speediltä 1,35/km alv. Johtuuko siitä että isännät on kavereita vaiko siitä että on osattu neuvotella se taksa kohdalleen. Turha kai se on valittaa huonoa hintaa jos kuitenkin on itse suostunut huonolla hinnalla ajamaan.

      Tuossa ylempänä olevassa on polttoainelisä tosin mukana, ja en tiedä kuinka salaista tuo taksa oli mutta jos oli niin kannattas vallaksen katsoa ettei ole liikaa korvia kun asioita kertoo puhelimessa.

    • Irtoperä

      Morjesta,

      kertokaas paljonko dieseli maksaa liikennöitsijälle.

    • jeboubou

      1,3879 on ollu 16.5.2014 hinta toisella kortilla.
      1,3905 on taas toisella kortilla samana päivänä.

    • Irtoperä

      Kertokaas sitten vielä mikä on kontinajon kilometritaksa?

    • Ei enää kontteja

      Kyllähän kontit ajosta hyvinkin saa 1,90 - 3,00 € / km.
      Jobbarit vaan maksaa autoilijoille sen 0,90 - 1,10 €

      Oma hölmöys joka ajaa ja halvalla.

    • Sorajuna

      Jotkut maksavat kontinvedosta vieläkin vähemmän.

    • Irtoperä

      Minkälaista palkkaa kannattaa pyytää konttihommista?

    • Ex norjan koluaja.

      Kun pääsis takasin ratin taakse?
      Ei kyllä enään ulkomaille vaan kotimaan kortteliralliin.

    • Kontit liikkeelle

      No mikä vielä estää ? Tämä keskustelu on aloitettu 3.12. 2011, eli n. 3 vuotta sitten, jolloin oli kova uho päästä jobbareista eroon, mutta mitään ei ole vieläkään tapahtunut, joten välistävetäjät vievät taksoista edelleenkin herkut päältä. Pistetäämpäs nyt se autoilijoiden yhteinen osuuskunta pystyyn että heilahtaa ja otetaan tuo konttitivoli haltuun. Olen aloittanut tavoittelut maksukykyisten itseajavien yhdenauton yrittäjien kartoittamiseksi ja yhteen saamiseksi. Toivon, että homma etenee helposti. Tavataan.

    • parit veturit

      Ei onnistu. Ei autoilijoiden osuuskunta vaan toimi.
      Muutama konttijobbari pitää siitä huolen.
      Asiakkaan on helppo antaa kokonaisuus jobbarille
      Jobbareilla on yleensä yritys suomessa ja virossa.
      Kikkailu alv 0 % viron kautta kierrättämällä tuottaa ainoastaan jobbareille.
      Jobbareiden katteet 30 - 45 % keikoista on aika hyvät.
      Autoilijoiden katteet jobbareille on 0 % tai miinus merkkinen.
      Kysykäähän autoilijat itseltä, miksi ?

    • Joo joo mies

      Siinäs sen nyt näette. Ei näistä ressukoista ole muuhun kuin toisten lypsettäviksi.

    • Yksi veturi

      Aika vaikeaa on nousta veturilla ja ruodolla tuottavaan työhön.
      Parit veturit puhuu totta. Jobbarit rikastuu autoilijoiden kustannuksella.

    • Ekaa kertaa työtön

      Ei tarvita kontin ajureita, kun ei ole enää konttejakaan.
      Kuljetushinnat laskevat sitä mukaa kun konttimäärät vähenevät.
      Lopetan autoilun. Velaton veturi on helppo ajaa vaikka nurkan taakse ruostumaan.
      Ruodon sain jo myytyä jobbarille. Hyvää tulevaisuutta kuljetusalalle.

      • rahtari68

        tervetuloa työttömien kerhoon,itse olen jo 6kk ollut työtön ja kahdessa yrityksessä yrittänyt aloittaa työt mutta eka meni konkurssiin 2 viikon kuluttua ja toinen ei maksanut oikein edes ensimmäistä tiliä eikä yhtiön tilillä ollut katetta(näytti tilin),joten ei voinut olla sielläkään töissä,kyllä tuntuu toivottomalta löytää sellainen kuljetusliike joka ei olisi taloudellisessa ahdingossa.


    • ruodollinen

      ja uusia kykyjäkin näkyi jo vuosaaressa liikkuvan eli ei tule kalustopulaa aivan heti. onko säiliöpuolella helpompaa?

    • MANMAN

      Heh. Lökäpöksynyhveröt eivät siis taaskaan saaneet aikaiseksi muuta kuin idean ja innostuksen sekä taas loppujen lopuksi pettymyksen, kun se "joku"ei alkanutkaan yksin tekemään omalla kustannuksellaan muille ilmaista työtä hankkimalla muille kuljetussopimuksia. Voi voi. Maailma ei muutu vaikka kuinka toivoisi. Se on kuulkaas niin, että jos et itse ala siksi joksikin tekijäksi, niin saat ajella vaikka ilmaiseksi niitä kontteja. Miksi kukaan ei tee mitään, yhyyy....

      • JaSinunPanoksesiOli

        Kerrotko mitä sinä olet tehnyt asian parantamiseksi. Vittuilemalla muilleko hommat paranee?


    • Jormarytkönen

      Uskonto 10
      Matematiikka 4

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe