Ens keväänä olis edessä yhteishaku. Oon ajattellu, et musta tulis lentäjä. Mulla on kuitenkin aika huono todistus. Aion mennä amikseen, jonnekkin näistä: Lentoasemahuoltaja tai lentokoneasentaja. Jos käy amiksen onko mahdollisuuksia päästä lentäjäksi. Mulla on fysiiikka 6 ja kemia 5 tai 6 matikka on 7 ja englanti on 5 (numerot voi nousta vielä). Eikö noi oo ne tärkeimmät aineet lentäjällä. Nii jos pääsisin jompaakumpaan amikseen ja sit aattelin et sen jäkeen armeijassa yrittäisin päästä ilmavoimiin. Ja sit aattelin amiksen aikana kerratta kaikki kemiat/fysiiikat matikka ja englanti. Pystyykö näillä numeroilla/suunnitelmilla pääsemään lentäjäksi.
Lentäjän ammatti
3
402
Vastaukset
- Opettaja_:_
Onko sulla reilua sataa tonnia ylimääräistä rahaa? Jos on niin hakeminen on helpompaa.
Ilmailuopisto kouluttaa näitä lentäjiä jonoon. Käytännössä työhönpääsy-jono on kolme - neljä vuotta Finnairille. Muille lentoyhtiöillekin pääsee, tarkemmin kerrotaan ilmailuopiston sivuilla.
Ja ylioppilastutkinto on minimi millä pääsee Poriin opiskelemaan. Ammattikoulututkinto ei siis riitä.
Vaatimukset:
"Ylioppilastutkinto tai vastaavat tiedot
Minimipituus 165 cm
Hyvä suomen ja riittävä englanninkielen taito
Miehillä, joilla on Suomen kansalaisuus, asevelvollisuuslain edellyttämä palvelus (=Armeija tai Sivari) suoritettuna ennen koulutuksen alkua
Hyvä terveys
Soveltuvuuskokeiden läpäisy - ölvlv
Tällä hetkellä tuolla on työttömänä ihan järetön kasa lentäjiä, joilla kalliit koulut takana, eikä töistä tietoakaan. Sitä ei tosin tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.. Mut ainakin työtilanteen paranemiseen menee rutkasti aikaa...
Ja joo... ei kyllä noilla arvosanoilla lentäjäksi mennä. Ei edes sinne amikseen! Sun pitäs kyllä todella reippaasti ottaa ittees niskasta kiinni ja lukioon.
Ja ei sinne ilmavoimiinkaan ihan tolleen vaan mennä... - kaapo
Nyt kyllä repes noille sun arvosanoille, sori! Varmaa siks koska itelläniki on nyt melkee samat arvosanat (oon kasil) englanti ja kemia vähän parempi kuin sulla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123790MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar781997Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5431610Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798