osa kirjottajista voisi mennä maailmanpolitiikka-palstalle ja loput eri Jeesuspalstoille.Toivon että ylläpito harkitsisi asiaa, tällaisena tämä ei palvele ketään.
Jos joku joku haluaisi keskustella/kysellä juutalaisuudesta (epätodennäköistä ei sellaista ole sattunut juuri koskaan ) yleistä uskonnoista - palsta kävisi siihen
Jos vaikka lakkautettaisiin turhana tämä palsta?
52
210
Vastaukset
- 2+12
Kysymys ?
Kerro miltä tuntuu olla juutalainen, kun kaikki ihmiset ovat niin hulluja ?
Jaksaako niitä ymmärtää...aina ?- Itsic
No minun kysymykseni olisi lähinnä, että miltä tuntuu TEESKENNELLÄ olevansa juutalainen, onhan se jo huomattu monessa kohti, että tämän"israelson- jäpikän" tiedot juutalaisuudesta ovat varsin hepposet.
Näitä tällaisia "muka juutalaisia" tuntuu pyörivän monella palstalla pilvin pimein, mutta aito tuntee aidon, Meitä ette voi pissiä silmään. Pakanat nyt uskoo ihan mitä tahansa hömppää, kun eivät mistään mitään tiedä.
- palstaehdotukset:
- Minä 'ylivertainen'
Eikö tunnukin yksinäiseltä olla niin ylivertaisen viisas muihin nähden, että toisinaan susta varmaan tuntuu siltä, että olet syntynyt väärälle planeetalle ja väärään aikakauteen?
Vai olisiko mahdollista, että sä vain luulet tietäväsi asioista, joista ei aidosti tiedäkään...- aito israelson
Jos tarkoitit minua, ei tässä ole kyse minun ominaisuuksistani, hyvistä tai huonoista, vaan palstasta. Keskustelun taso ei enää voi laskea eikä mennä kauemmas aiheeesta, joten jonkin yleisemmän otsikon alla voisi juutalaisuuskin aiheena saada mahdollisuuden sellaiseen käsittelyyn mitä muut uskonnot saavat. Mitään muuta aihetta ei pääsääntöisesti häiritä ja jos aihe ei kiinnostaa , muun otsikon alla palsta ei silti muuttuisi älyttömäksi.
Joku jo antoi osoitteen (palstaehdotukset) mihin tällaisen esityksen voisi viedä,teen niin myöhemmin tänään ja ne jotka kannattavat voivat sinne myös kirjoittaa. - juutal. kiinnostunut
aito israelson kirjoitti:
Jos tarkoitit minua, ei tässä ole kyse minun ominaisuuksistani, hyvistä tai huonoista, vaan palstasta. Keskustelun taso ei enää voi laskea eikä mennä kauemmas aiheeesta, joten jonkin yleisemmän otsikon alla voisi juutalaisuuskin aiheena saada mahdollisuuden sellaiseen käsittelyyn mitä muut uskonnot saavat. Mitään muuta aihetta ei pääsääntöisesti häiritä ja jos aihe ei kiinnostaa , muun otsikon alla palsta ei silti muuttuisi älyttömäksi.
Joku jo antoi osoitteen (palstaehdotukset) mihin tällaisen esityksen voisi viedä,teen niin myöhemmin tänään ja ne jotka kannattavat voivat sinne myös kirjoittaa.Hei. Mä aloitin tuollaisen ketjun, jossa voisi vastata itse juutalaisuuteen liittyvissä kysymyksissä ja esitin jopa toiveen, etteivät kristityt sitä häiritsisi.
- Deronda
Olen täysin samaa mieltä. En muista milloin täällä olisi viimeeksi keskusteltu juutalaisuudesta uskontona. Tämä palsta ei toimi millään alkeelisemmallakaan tasolla ilman seriffiä. En kuvittelekaan, että nettikeskustelupalstan keskustelut voisivat olla aina erityisen korkatasoisia, mutta pitäisihän sitä edes jotain tolkkua olla.
Juutalaisuudesta keskustelu voitaisiin siirtää mainitsemallesi yleistä uskonnosta palstalle. Joissakin tuntuu jo sana juutalaisuus herättävän kumman kiihkeitä tuntemuksia. Toisen palstan alaisuudessa vältyttäisiin tältä.
Monet haluaisivat lisäksi "keskustella" muuten vaan siitä, miten pahoja ihmisiä juutalaiset ovat. Heillekin on jo olemassa satoja vihapalstoja.
Toivottavasti jmuutalaisuudesta voitaisiin kuitenkin jossain keskustella. Se kiinnostaa monia ihan aidosti. - turhake kaikki..
Turhana?
Eihän sinun tarvitse kirjoitella täällä.
Minusta tätä palstaa tarvitaan.
Seriffi puuttuu?
Olen hakenut jo useamman vuoden seriffiksi ja se ei kelpaa joten...- Deronda
Tietenkään et kelpaa seriffiksi, jos et ole kirjoittanut täällä rekisteröidyllä nimimerkillä.
Minustakin olisi hyvä olla olemassa juutalaisuutta käsittelevä palsta. Nimestä huomimatta tämä ei ole se palsta. Suurelle osalle kirjoittajista tämä on tavallinen kristinuskopalsta. Toiselle osapuolelle tämä on taas politiikkapalsta. Heidän mukaansa tälllä palstalle saa käsitellä mitä tahansa kansainväliseen politiikkaan liittyvää aihetta.
Itse en ole kirjoittanut tänne kovin usein sillloinkaan kun täällä on käsitelty juutalaista uskontoa. Keskustelun seuraaminen on ollut antoisaa. - sheriffiehdokas no 3
Deronda kirjoitti:
Tietenkään et kelpaa seriffiksi, jos et ole kirjoittanut täällä rekisteröidyllä nimimerkillä.
Minustakin olisi hyvä olla olemassa juutalaisuutta käsittelevä palsta. Nimestä huomimatta tämä ei ole se palsta. Suurelle osalle kirjoittajista tämä on tavallinen kristinuskopalsta. Toiselle osapuolelle tämä on taas politiikkapalsta. Heidän mukaansa tälllä palstalle saa käsitellä mitä tahansa kansainväliseen politiikkaan liittyvää aihetta.
Itse en ole kirjoittanut tänne kovin usein sillloinkaan kun täällä on käsitelty juutalaista uskontoa. Keskustelun seuraaminen on ollut antoisaa.En kelvannut vaikka olin kirjoittanut rekisteröidysti useamman vuoden.
Olen kirjoittanut juutalaisuudesta juutalaisena eikä sekään kelvannut.
Olen ilmoittanut epäasiallisista kirjoituksista satoja kertoja..mikään ei auta.
Vaikka tämä on uskontopalsta niin silti Israelin valtio ja sen polittiikka kuuluvat selkeästi yhteen. Jotkut juutalaiset tai ei-juutalaiset ovat vain kiinnostuneita politiikasta ja yheyiskunnasta yleensä koskien Israelin valtiota.
Ehkä tämä palsta voisi olla jonkinlainen yleisempikin keskusteluareena juutalaisuudesta ja esim.Israelin valtiosta tuoden esille myös epäkohtia Israelista ja mistä ne johtuvat.Siten voisi hälventää ennakkoluuloja: miksi on terrorismia ja terrorismin vastaista sotaa...?
Kristityt juutalaismielisetkin tarvitsevat jonkinlaisen foorumin suhteessa juutalaisiin ja ystäviä vaikka oveliakin, juutalaiset tarvitsevat.
Palstan lopetus olisi se kaikkein huonoin asia.Mitä ei tietysti edes tapahdu. sheriffiehdokas no 3 kirjoitti:
En kelvannut vaikka olin kirjoittanut rekisteröidysti useamman vuoden.
Vaikka tämä on uskontopalsta niin silti Israelin valtio ja sen polittiikka kuuluvat selkeästi yhteen. Jotkut juutalaiset tai ei-juutalaiset ovat vain kiinnostuneita politiikasta ja yheyiskunnasta yleensä koskien Israelin valtiota.
Ehkä tämä palsta voisi olla jonkinlainen yleisempikin keskusteluareena juutalaisuudesta ja esim.Israelin valtiosta tuoden esille myös epäkohtia Israelista ja mistä ne johtuvat.Siten voisi hälventää ennakkoluuloja: miksi on terrorismia ja terrorismin vastaista sotaa...?
Kristityt juutalaismielisetkin tarvitsevat jonkinlaisen foorumin suhteessa juutalaisiin ja ystäviä vaikka oveliakin, juutalaiset tarvitsevat.
Palstan lopetus olisi se kaikkein huonoin asia.Mitä ei tietysti edes tapahdu.Foorumilla ON piilosheriffi, joka poistaa parhaimmat ja nimenomaan juutalaisuuteen liittyvät keskustelut muutaman minuutin sisällä siitä, kun ne joku foorumille kirjoittaa!
Yhtä nopeasti eivät nuo uudet avaukset ehtisi poistua, jos ensin joku ilmoittaisi niistä ylläpidolle 'asiattomina viesteinä'.
Väitteeni ei ole luuloa, vaan useasti ja henkilökohtaisesti koettua faktaa!
Foorumin taso kuvaakin hyvin piilosheriffin hengellistä tasoa!
(Ps. Älä nyt piilosheriffi vaan pillahda itkuun, sillä totuus ei aina maistu hunajalle ;o)- vsxsxgvsxgvsxgv
sheriffiehdokas no 3 kirjoitti:
En kelvannut vaikka olin kirjoittanut rekisteröidysti useamman vuoden.
Palstan lopetus olisi se kaikkein huonoin asia.Mitä ei tietysti edes tapahdu.Ehdokas 4::
Sama täällä:Minäkin olen ilmoittanut epäasiallisista kirjoituksista ylläpidolle ja useimmat niistä on poistettu.
Olen sitä mieltä ,että palsta jatkukoon samanlaisena ,mutta selvä Jeesus-tuputus saisi poistua täältä.
Juutalaisuus ja Israel kuuluvat selkeästi yhteen.
- juutal. kiinnostunut
Itseasiassa minä olisin kiinnostunut keskustelemaan nimenomaisesta juutalaisuudesta, mutta havainnut, että lähes kaikki ketjut täällä on sotkettu kristittyjen välihuomautuksilla.
Juutalaisesta uskosta kiinnostunut kristitty epäilemättä saattaa kysyä joitakin sellaisia kysymyksiä, joita vertaa oppimiinsa kristinuskon opetuksiin, silti itse keskustelun tulisi kohdistua juutalaisen uskonnon kysymyksiin. Sillä mitä mieltä on vetää kissanhäntää siitä kumman usko on oikeampi.
Tunnen juutalaista uskoa jonkun verran, mutta voisi sanoa, ulkonaisesti. Tiedän juhlapyhät, ym., mutta itse uskon olemus on jäänyt epäselväksi. Olen aikoinani paljonkin istunut synagogassa, kuunnellut hartaana ja ollut ikäänkuin asiassa mukana.
Kysynkin ensimmäiseksi:
Kuinka juutalainen uskovainen kokee J-lan?
Rukoilevatko he esim. iltarukousta?
Kuinka läheinen J-la on heille?- qqwsasas
Kuunnellut heprean kielistä palvelusta.Ymmärsitkö mitään?
- aidoin Israelson
Kerro mikä sinusta tekee aidon israelsonin ?
- juutal. kiinnostunut
Aha.
Otan osaa keskusteluun.
Eikö aito israelson ole henkilö, jolla on isänä Aabraham ja on kuulunut juutalaiseen sukuun aikojen alusta? - aito israelson
se että en ole epäaito ,
aito israelson kirjoitti:
se että en ole epäaito ,
Shalom ! Israelin juutalaiset : )
Israelin juutalaiset
I RYHMÄ, n. 34% VÄESTÖSTÄ: Jaakobin jälkeläisiä, jotka ovat geneettisesti Israelin 12 heimon jälkeläisiä (voivat olla uskonnollisia tai maallistuneita).
II RYHMÄ, n. 66% VÄESTÖSTÄ: Uskonnolliset juutalaiset ja maallistuneet Israelin kansalaiset, jotka eivät ole geneettisesti Jaakobin sukupuun jälkeläisiä.
Maailmassa on noin 15 milj. juutalaista, joista ehkä noin 30% on Jaakobin geneettisiä jälkeläisiä. Simeon lienee nykyjuutalaisten suurin heimo, n. 35%. USA:ssa asuu 10% Israelin kansalaisista. Vuonna 2008 Israeliin muutti vain 16.500 henkilöä. 99.9% rabbeista sanoo, että juutalaiset ovat "uskonto". PTL sanoo , että Jaakobin jäälkeläisjoukko. Esikoisuus säädettiin Joosefille (5 Moos.33:13-17). Historia kirjoitetaan loppuun Jerusalemissa.
lähde PTL 2008/9
5.Moos.33:13-17
Ja Joosefista hän sanoi: "Herra siunatkoon hänen maansa kalleimmalla, kasteella, joka tulee taivaasta, kalleimmalla, mikä tulee syvyydestä alhaalta,
14 kalleimmalla, minkä aurinko antaa, kalleimmalla, minkä kuun vaiheet tuottavat,
15 kalleimmalla, mikä tulee ikuisten vuorien huipuilta, kalleimmalla, mikä tulee ikikukkuloilta,
16 kalleimmalla, minkä maa kasvaa, ja kaikella, mitä siinä on, ja mielisuosiollaan, hän, joka pensaassa asui. Ne laskeutukoot Joosefin pään päälle, hänen päälaellensa, hänen, joka on ruhtinas veljiensä joukossa.
17 Uljas on hänen härkiensä esikoinen, sen sarvet ovat kuin villihärän sarvet; niillä se puskee kumoon kansat, kaikki tyynni maan ääriin saakka. Sellaisia ovat Efraimin kymmenet tuhannet, sellaisia Manassen tuhannet."- Israelson(Ei kirj.)
israelson kirjoitti:
Shalom ! Israelin juutalaiset : )
Israelin juutalaiset
I RYHMÄ, n. 34% VÄESTÖSTÄ: Jaakobin jälkeläisiä, jotka ovat geneettisesti Israelin 12 heimon jälkeläisiä (voivat olla uskonnollisia tai maallistuneita).
II RYHMÄ, n. 66% VÄESTÖSTÄ: Uskonnolliset juutalaiset ja maallistuneet Israelin kansalaiset, jotka eivät ole geneettisesti Jaakobin sukupuun jälkeläisiä.
Maailmassa on noin 15 milj. juutalaista, joista ehkä noin 30% on Jaakobin geneettisiä jälkeläisiä. Simeon lienee nykyjuutalaisten suurin heimo, n. 35%. USA:ssa asuu 10% Israelin kansalaisista. Vuonna 2008 Israeliin muutti vain 16.500 henkilöä. 99.9% rabbeista sanoo, että juutalaiset ovat "uskonto". PTL sanoo , että Jaakobin jäälkeläisjoukko. Esikoisuus säädettiin Joosefille (5 Moos.33:13-17). Historia kirjoitetaan loppuun Jerusalemissa.
lähde PTL 2008/9
5.Moos.33:13-17
Ja Joosefista hän sanoi: "Herra siunatkoon hänen maansa kalleimmalla, kasteella, joka tulee taivaasta, kalleimmalla, mikä tulee syvyydestä alhaalta,
14 kalleimmalla, minkä aurinko antaa, kalleimmalla, minkä kuun vaiheet tuottavat,
15 kalleimmalla, mikä tulee ikuisten vuorien huipuilta, kalleimmalla, mikä tulee ikikukkuloilta,
16 kalleimmalla, minkä maa kasvaa, ja kaikella, mitä siinä on, ja mielisuosiollaan, hän, joka pensaassa asui. Ne laskeutukoot Joosefin pään päälle, hänen päälaellensa, hänen, joka on ruhtinas veljiensä joukossa.
17 Uljas on hänen härkiensä esikoinen, sen sarvet ovat kuin villihärän sarvet; niillä se puskee kumoon kansat, kaikki tyynni maan ääriin saakka. Sellaisia ovat Efraimin kymmenet tuhannet, sellaisia Manassen tuhannet."Jumala kertoo Jeremian kirjassa Efraimin ja Juudan JÄLKELÄISISTÄ!!!
VAIKKA MOLEMAT OVAT LUOPUNEET ISRAELILAISTEN USKOSTA JA JUMALASTA.
- Kannattaa säilyttää
"Juutalaisuus" -palsta, mutta parannusehdotuksena on se, että totuudellinen ja hyvä todistua Juutalaisten Kuningas Yeshuasta eli Jeesuksesta Nasaretilaisesta sallitaan, sillä on koko Jumalan tahdon mukaisen juutalaisuuden ydin ja ilman Israelin Juutalaista Herraa ei kukaan juutalainen tai suomalainen tai ihminen voi oppia tuntemaan Totuutta Israelista ja Jerusalemista ja Juutalaisuudesta.
Valitettavasti monet eivät tahdo rakastaa Totuutta, joka pimeyden valheet poistaa meidän ihmisten sydämistä kun tahdomme ja janoamme Juutalaisten Kuningas Yeshuan armoa ja totuutta elävän veden ja Pyhän Hengen kautta.
Pystyn silti ymmärtämään hyvin sen että monet juutalaiset ovat loukkaanuneet valittuun Kulmakiveen kuten Raamatussa on totuudellisesti jo edeltä kirjoitettu Immanuelin syntymään nähden eli noin kaksi vuosituhatta sitten.
Nuo kommentit sheriffin puuttumista ei tietysti pidä paikkaansa, sillä toimii kiitettävällä ahkeruudella ja myös ilmeisesti on saanut neuvoa ihan lihan puolesta leikatuilta juutalaisilta, joten lähinnä loukkaavia on tuollaiset todistukset palstan sheriffiä kohtaan tai viestien poistattajaa kohtaan, jos ei ole sheriffi sen varsinaisessa kirjaimellisessa merkityksessä.
Outoa juutalaisuutta monet haluaa, kun ei Kuninkaasta saisi mitään kirjoittaa ainakaan nimeltään mainita, mutta elämme kuin Nooan ja Sodoman aikoja jolloin ei kärsitä tervettä opetusta ja näin kirjoitukset tässäkin täyttyvät ihan konkreettisesti, vaikka jälleen voi monet väittää ihan muuta.
Kaikenlaiset vihakirjoitukset ja valheet olisi tietysti hyvä saada poistettua tältäkin palstalta, mutta kun ihmisinä olemme pahoja, niin voi olla vain harras toive ja lisäksi mitä pimeämpää on tämä meno näillä palstoilla ja maailmassa, niin sen ihanampaa on odottaa ja varsinkin päästä Jumalan valtakuntaan Yeshuan omana ja toivonsa armoonsa asettaa ja rakastaa Herraa, kuten on opettu hengellisessä sydämen ympärileikkauksessa ja kiittää Jumalaa ja Herraa.
Jumalan rauhaa kaikille arvollisille suhteessa Israelin Pyhään Herraan ja Jumalaan nähden.
Hanukka juhla lähestyy ja hyvä on muistaa pyhittyä Juutalaisten Kuninkaalle ja Jumalalle aivan kuten voimme lukea Danielista ja muista pyhistä.- Samoin
pitää sallia täällä myös islamista keskustelu. Suurin osa islamin kirjoituksista perustuu juutalaisten vanhoihin kirjoituksiin. Yhtä perustellusti he tuntevat mainitsemasi Totuuden.
- mielipidehän se on
Samoin kirjoitti:
pitää sallia täällä myös islamista keskustelu. Suurin osa islamin kirjoituksista perustuu juutalaisten vanhoihin kirjoituksiin. Yhtä perustellusti he tuntevat mainitsemasi Totuuden.
tuokin, mutta ei ole kyllä mitään tekemistä totuuden kanssa, sillä Nasaretilainen Yeshua on islamin uskoisille profeetta, mutta uudestisyntyneelle juutalaiselle Yeshua on Herra ja Jumalan ainosyntyinen Poika ja Kuningas, joka Messiaana ja Immanuelina ja luvattuna Lunastajana syntyi ja kuoli ja nousi taivaaseen ja kaikista näistä kertovat meille juutalaiset pyhät kirjoitukset vaikka onkin mukana myös yhden kreikkalaisen lääkäri Luukaksen kirjoittamana evankeliumi ja apostolien teot, koko islamia ei ollut syntynytkään ja todistavat Muhamedista eikä ensisijaisesti Yeshuasta.
Pystytkö erottamaan eron näissä?
Se että kaikki juutalaisetkaan eivät tunnusta Yeshuaa on aivan ymmärrettävää, sillä oli edeltä kerrottu ja sanoma pakanakansoille saattiin, mutta Jumalan hyvä uutinen on Juutalaisten Kuningas Yeshuasta ja tietysti ensisijaisesti juutalaisille, samoin myös kaikille kansoille ja myös muslimit voivat tehdä parannuksen ja on Jumalan tahto kaikille.
Se, että kristinuskossa on Jeesus ei tietenkään poista sitä, että pelastus on juutalaisista ja Kuningas Yeshuasta, totisesti, älkäämme eksykö korvausoppieksytyksiin. - Katsot
mielipidehän se on kirjoitti:
tuokin, mutta ei ole kyllä mitään tekemistä totuuden kanssa, sillä Nasaretilainen Yeshua on islamin uskoisille profeetta, mutta uudestisyntyneelle juutalaiselle Yeshua on Herra ja Jumalan ainosyntyinen Poika ja Kuningas, joka Messiaana ja Immanuelina ja luvattuna Lunastajana syntyi ja kuoli ja nousi taivaaseen ja kaikista näistä kertovat meille juutalaiset pyhät kirjoitukset vaikka onkin mukana myös yhden kreikkalaisen lääkäri Luukaksen kirjoittamana evankeliumi ja apostolien teot, koko islamia ei ollut syntynytkään ja todistavat Muhamedista eikä ensisijaisesti Yeshuasta.
Pystytkö erottamaan eron näissä?
Se että kaikki juutalaisetkaan eivät tunnusta Yeshuaa on aivan ymmärrettävää, sillä oli edeltä kerrottu ja sanoma pakanakansoille saattiin, mutta Jumalan hyvä uutinen on Juutalaisten Kuningas Yeshuasta ja tietysti ensisijaisesti juutalaisille, samoin myös kaikille kansoille ja myös muslimit voivat tehdä parannuksen ja on Jumalan tahto kaikille.
Se, että kristinuskossa on Jeesus ei tietenkään poista sitä, että pelastus on juutalaisista ja Kuningas Yeshuasta, totisesti, älkäämme eksykö korvausoppieksytyksiin.asiaa kristinuskon yhden tulkinnan läpi. Koska tällä palstalla on kuitenkin lähtökohtana juutalaisuus, niin lähestymistapasi on täysin väärä. Sinusta tällä palstalla saisi käsitellä yhden vieraan uskonnon oppeja, mutta toisen vieraan uskonnon oppeja ei saisi käsitellä.
- katson kylläkin
Katsot kirjoitti:
asiaa kristinuskon yhden tulkinnan läpi. Koska tällä palstalla on kuitenkin lähtökohtana juutalaisuus, niin lähestymistapasi on täysin väärä. Sinusta tällä palstalla saisi käsitellä yhden vieraan uskonnon oppeja, mutta toisen vieraan uskonnon oppeja ei saisi käsitellä.
asiaa täysin juutalaisen lähtökohdan mukaisesti niinkuin juutalaisia olivat Herra itse ja samoin valitsemansa 12 apostolia ja Paavali pakanoiden apostolina. Ei tässä ole mitään kristinuskoa ollut olemassakaan kun nämä tapahtuivat. Uusi Liitto kylläkin ihan Raamatun Vanhan Testamentin kirjoituksien mukaan sai täyttymyksen Kuningas Yeshuassa (Jeesuksessa), joten huolesi on ihan turha että minun tarvitsee tähän alkuunkaan kristinuskoa sekoittaa eikä toistenkaan sitä tarvitse tehdä ellei ihan välttämättä halua tukeaan korvausteologialle tai muulle Raamatun juutalaisille vieraalle asialle. Kyllähän siellä Vanhan Testamentin kirjoituksissa oli maininta kuinka pakanakansat kuulevat ja hyvä niin, mutta myös juutalaisia paljon tuli uskoon ja alkoi sieltä ja siihen myös liitettiin pakanakansoista tulleet muista uskonnoista, toki alussa ei ollut mitään islamia eikä krisitinuskoakaan. Myöhemmin ne ovat tulleet ja kristinuskossa on myös Raamatun Jeesus Herrana ja Jumalana, niinkuin myös Isä ja Poika ja Pyhä Henki, mutta ei ole mitään uutta uskontoa silti, sillä juutalaiset kirjoitukset ja usko Juutalaisten Kuninkaaseen on ollut alusta, niinkuin Jeesus on Alku ja Loppu.
Sinusta tällä palstalla ei saisi käsitellä Jumalan tahdon mukaista juutalaisuutta, niinkuin Yeshua (Jeesus) on Juutalaisten Kuningas ja Herra, se Daavidin Juurivesa ja Aabrahamin luvattu Siemen. Toki et yksin ole mielipideinesi, eikä mielipiteiden määrällä voida mitata mitään totuudellista, sillä aikamme on kuin Nooan ja Sodoman kuten Immanuel profetoi.
- Totuudellinen pyhä
todistus on tämä: "Herra Yeshua on Yksi!" Rakastetaan Herraa kuten juutalaisia on opetettu ja tänäänkin siinä armoliitossa saamme vastaanottaa siunauksensa ja lupauksensa ja hyvyytensä.
Kuninkaan valtakunta on lähellä ja autuaat ne, jotka viisaina tahtovat toivonsa armoonsa asettaa, kuten myös on kutsuttu ja valittu ja pyhitetty siihen opetuslapsenaan, totisesti. - golda
Juutalaisuskoisten kannattaisi perustaa oma juutalainen fooruminsa, jossa kirjattaisiin tarkat säännöt mm. siitä, että siellä käsitellään ainoastaan perinteistä juutalaisuutta. Kaikki muu materiaali poistetaan ja varoitukset saaneet henkilöt voidaan lopullisesti bannata. Osoitteet jäävät ylläpidon tietoon ja häirintä voisi johtaa rikosilmoituksen tekoon.
Näin on monilla kristillisillä foorumeilla. Tällaiset alatyyliset kirjoittajat, joita täälläkin esiintyy, ovat iäti bannattuja. He ovat löytäneet tämän paikan, kuten joidenkin harhaoppisten "kristillisten" lahkojenkin foorumit, sairaiden julistustensa kohteiksi. Täällä he kokevat itsensä tärkeiksi, vaikka teologinen ja totuudenmukainen historiantietämys on nolla. Kristillisten kirkkojen foorumeilla heidät on äkkiä vaiennettu. Täällä jopa ateistit ja "islamistit" käyttäytyvät asiallisemmin.- SB
Onhan juutalaisilla oma fooruminsa mutta se edellyttää kirjautumista ja hyväksyntää ennenkuin sinne pääsee.
- g-a
SB kirjoitti:
Onhan juutalaisilla oma fooruminsa mutta se edellyttää kirjautumista ja hyväksyntää ennenkuin sinne pääsee.
Minua kiinnostaa nimenomainen juutalainen usko, jota en "opillisesti" lähemmin tunne. Tiedän pääpiirteittäin tämän uskon ja joitakin ulkonaisia tapoja, mutta varsinainen sisältö on vieras. Toisaalta olen sen verran tuntenut juutalaisuskoisia, että oletan oman uskoni ja ymmärrykseni J-lasta yleensä olevan jokseenkin samanlainen, tämä on oma mielikuvani.
Kauan sitten kävin eräiden juutalaisten tuttujen mukana mm. synagogan jumalanpalveluksissa ja koin siellä pyhyyttä ja juhlallisuutta. Kuuntelen myös paljon juutalaista hengellistä musiikkia netistä, esim. Shlomo Carlebachin lauluja, sekä S'maan, Aaronin siunauksen, ym.
- En tiedä
mitä on tämä mainitsemasi "perinteinen juutalaisuus". On vain juutalaisuutta.
Vaikka miten moneen kertaan perustettaisiin palsta juutalaisuudelle, niin aina kristittyjä tunkee palstalla terrorisoimaan keskustelua. Tämä täysin toivotonta.- golda
Tarkoitan täsmällisesti samaa. Siis juutalaisuutta.
Kristinusko on eräs juutalaisuuden lahko, mutta nämä eivät edusta edes kristinuskoa.
Tämä 'messiaaninen juutalaisuus', tai 'messiaanisuus', on aivan uusi uskonsuunta, he eivät ole "perinteisiä" kristittyjä (joita edustavat tunnustetut kristilliset kirkot). - Rivka
golda kirjoitti:
Kristinusko on eräs juutalaisuuden lahko, mutta nämä eivät edusta edes kristinuskoa.
Tämä 'messiaaninen juutalaisuus', tai 'messiaanisuus', on aivan uusi uskonsuunta, he eivät ole "perinteisiä" kristittyjä (joita edustavat tunnustetut kristilliset kirkot).Älä naurata, vai on messiaaniset juutalaiset nyt "ihan uusi uskonsuunta"!!! :)
Tuota lausetta kirjoittaessasi aivoissasi on ollut selvästi jokin tukos.
Ajatteleppa Pietaria, Matteusta, Markusta, Johannesta ym opetuslapsia - hehän olivat NIMENOMAAN juutalaisia, jotka sitten Jeesuksen voimakkaasta vaikutuksesta ja ihmetoista johtueen alkoivat uskoa Jeesusta Messiaakseen ja siitä on jo noin 2000 vuotta, joten ei tämä juutalaisten usko Jeesukseen eli Jeshuaan, nyt todellakaan ihan tuore juttu ole. :) :) :) - g-a (golda)
Rivka kirjoitti:
Älä naurata, vai on messiaaniset juutalaiset nyt "ihan uusi uskonsuunta"!!! :)
Tuota lausetta kirjoittaessasi aivoissasi on ollut selvästi jokin tukos.
Ajatteleppa Pietaria, Matteusta, Markusta, Johannesta ym opetuslapsia - hehän olivat NIMENOMAAN juutalaisia, jotka sitten Jeesuksen voimakkaasta vaikutuksesta ja ihmetoista johtueen alkoivat uskoa Jeesusta Messiaakseen ja siitä on jo noin 2000 vuotta, joten ei tämä juutalaisten usko Jeesukseen eli Jeshuaan, nyt todellakaan ihan tuore juttu ole. :) :) :)Edellä mainittujen apostolien työn tuloksena syntyi kristillinen kirkko, joka 2000 vuotta on edustanut kristinuskoa. Kristinusko pitää sisällään n. 25000 erilaista kirkkoa ja lahkoa, jotka kaikki kertovat edustavansa apostolien opetuksia. Varmaa on kuitenkin se, että vain katolinen kirkko jäi elämään ensimmäisiksi 1500 vuodeksi, jonka jälkeen, keskiajalla, alkoi ilmaantua uusia "kristillisiä" kuppikuntia.
"Messiaaninen juutalaisuus" on muutaman vuosikymmenen vanha uusi uskonsuunta, joka ei kuulu sen enempää juutalaisuuteen, kuin kristinuskoonkaan, vaan on epämääräinen sekoitus näitä molempia. Myös messiaanisia on erilaisia, ei ole yhtä messiaanisuutta, vaan tekin olette pirstoutuneet erilaisiksi lahkoiksi, varmaan siksi, ettei teillä juurikaan ole itse juutalaisia opettajia, vaan ehkä jopa helluntaiseurakunnistakin erotettuja entisiä lahkosaarnaajia, jotka ovat löytäneet korvausteologisen aidanraon päästä esiintymään "juutalaisina". - korvausteologin
golda kirjoitti:
Tämä 'messiaaninen juutalaisuus', tai 'messiaanisuus', on aivan uusi uskonsuunta, he eivät ole "perinteisiä" kristittyjä (joita edustavat tunnustetut kristilliset kirkot).kannattajana goldakin kirjoittaa ja opettaa omaa korvausteologiaa:
> Kristinusko on eräs juutalaisuuden lahko <
Todellisuudessa ei Jeesus koskaa perustanut mitää kristinuskoa vaan pelastuneet juutalaisista ja myös muista kansoista liitetään Juutalaisten Kuningas Jeesukseen ja Uuteen Liittoon josta on kirjoitettu Vanhan Testamentin heprealaisissa kirjoituksissa aivan samoin kuin Israelin Pyhästä Herrasta Yeshuasta Luvattuna Siemenenä ja Lävistettynä Poikana ja Immanuelina ja Juutalaisena Kuninkaana, mutta valitettavasti ei ymmärretä tosiasioita kun ei ole synnytty elävästä vedestä eikä Pyhästä Totuuden Hengestä.
Ihan pihalla olaan näissä asioissa kun ei tunneta Isää eikä Poika eikä Pyhää Henkeä eikä Raamatun pyhiä kirjoituksia. Onneksemme jokainen voi tulla tuntemaan nöyrtymällä lapsenkaltaiseen parannukseen ihan totuudellisesti ja näin Jumalan armo kasvattaa lahjavanhurskauteen ja pyhitykseen Totuudessa eli Jeesuksessa.
Isän Jumalan armoa ja totuutta kaikille Herran hyvyyteen toivonsa pienessä laumassaan laittaville ja toisille toivon mielenmuutosta ja totuuden pyhitystä ja on parasta mitä kukaan voi toiselle ihmiselle toivoa ja myös jokaisen ihmisen elämän merkitys sielunsa kaidalle pelastustielle tulemiseen ahtaan portin kautta, eikä ole kenellekkään ihmiselle vauvaksi syntymistä lihassa vaan hengellinen uudestisyntyminen tarvitaan Isän Jumalan lupauksen lapseuteen Jeesuksen antamasta elävästä Sanasta, totisesti. - Etkö ymmärrä
g-a (golda) kirjoitti:
Edellä mainittujen apostolien työn tuloksena syntyi kristillinen kirkko, joka 2000 vuotta on edustanut kristinuskoa. Kristinusko pitää sisällään n. 25000 erilaista kirkkoa ja lahkoa, jotka kaikki kertovat edustavansa apostolien opetuksia. Varmaa on kuitenkin se, että vain katolinen kirkko jäi elämään ensimmäisiksi 1500 vuodeksi, jonka jälkeen, keskiajalla, alkoi ilmaantua uusia "kristillisiä" kuppikuntia.
"Messiaaninen juutalaisuus" on muutaman vuosikymmenen vanha uusi uskonsuunta, joka ei kuulu sen enempää juutalaisuuteen, kuin kristinuskoonkaan, vaan on epämääräinen sekoitus näitä molempia. Myös messiaanisia on erilaisia, ei ole yhtä messiaanisuutta, vaan tekin olette pirstoutuneet erilaisiksi lahkoiksi, varmaan siksi, ettei teillä juurikaan ole itse juutalaisia opettajia, vaan ehkä jopa helluntaiseurakunnistakin erotettuja entisiä lahkosaarnaajia, jotka ovat löytäneet korvausteologisen aidanraon päästä esiintymään "juutalaisina".miksi juutalaiset uudestisyntyvät nykyään ja syntyy uusia Jumalan seurakunnan paikallisseurakuntia? Tietysti siksi että Jumala parhaillaan vuodattaa Totuuden Henkeä jokaisen sitä henkilökohtaisesti anovan ylle ja on sitä Hengen sadetta, josta Jooel on kirjoittanut:
´Ja te tulette tietämään, että Israelin keskellä olen minä. Ja minä olen Herra, teidän Jumalanne, eikä toista ole. Eikä minun kansani joudu häpeään, iankaikkisesti.
28 Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.
29 Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.
30 Minä annan näkyä ihmeitä taivaalla ja maassa: verta ja tulta ja savupatsaita;
31 aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä.
32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa
ovat ne, jotka Herra kutsuu.
´ (Jooel 2:26-32)
Ja vaikka on Israel mainittu, niin Herra Jeesus on niin hyvä, että antaa myös kaikissa kansoissa sitä hengellistä hyvää anoville, eikä ole sidottu ihmisiin vaikka tietysti Jumalan pyhät ovat ihmisiä ja kannattaa olla hengellisesti vanhurskautta janaova. En kyllä ymmärrä sinun outoa ymmärtämättömyyttä näissä selkeästi Raamatussa ilmoitetuissa asioissa mutta kun hylkää Jeesukseen niin hylkää myös kaiken taivaallisen hengellisen totuuden ja voiman ja pyhyyden. Tietysti sitä voi etsiä kristinuskosta tai juutalaisuudesta, mutta on vain Yksi Nimi ja Persoona eli Nasaretin Yeshua, joka antoi paimenille ilmiotuksen syntyneestä Juutalaisten Kuninkaasta ja menivät ylistämään ja ihmettelivät kovin. Eivät saaneet sitä hengellisiltä johtajilta, jotka eivät ymmärtäneet Jumalan teoista vaikka voivatkin lukea että Voideltu Kuningas syntyy Beetlehemissä, Daavidin Juurivesalle sopivassa Elämän Leivän kaupungissa.
> Myös messiaanisia on erilaisia, ei ole yhtä messiaanisuutta, vaan tekin olette pirstoutuneet erilaisiksi lahkoiksi, varmaan siksi, ettei teillä juurikaan ole itse juutalaisia opettajia, vaan ehkä jopa helluntaiseurakunnistakin erotettuja entisiä lahkosaarnaajia, jotka ovat löytäneet korvausteologisen aidanraon päästä esiintymään "juutalaisina".
Onko sinusta "juutalaisuus" kunnia vai häpeä? Onko uskonnollisessa Suomalaisesssa kentässä "juutalaisuus" kunnia vai häpeä?
Kysymys ei ole tällaisesta, vaan Jumala tahtoo totuutta salatuimpaan saakka ja aivan yksinkertaisesti pelastus on juutalaisista eli Kuningas Jeesuksesta, sillä Yhdestä Nimestä on kysymys ja jotkut mielettömät, ihan sama onko juutalaisia vain suomalaisia kristittyjä tai pakanoita, voivat väittää että "Juutalaisuus" palstalle ei Juutalaisten Kuningas kuuluisi. Tuollainen osoittaa vaan täydellistä valheen eli pimeyden rakastamista eikä mitään totuuden tuntoa ole, vaan vääriä todistuksia totuuden esille tuojia ja hyvään Herran todistajia kohtaan, aivan niinkuin fariseukset Jeesuksen aikaan myös Mestaristamme todistivat, eikä näinkään ole hengellinen asetelma muuttunut ja eikä voikaan, sillä sama Herra on alusta loppuun ja samoin Vastustajansa ja tuon kiljuvan jalopeuran kannattajat tietysti sukupolvet vaihtuen entisten Tuonelaan menneinä ja nykyisten uhittelevan ja jatkavan kuoleman tietänsä vaikka monet voisivatkin luulla kulkevansa kohti hyvää päämäärää, mutta ilman parannusta ja Jeesuksen armoliiton osallisuutta ei ole mitään toivoa ja siksi on rakkautta totuuteen sanoa: "Tee parannus!" - g-a
Olen tällä hetkellä sellaisessa murroksessa, että etsin uskontokuntaa, jonka opetukset pitävät ja ovat totuudenmukaiset. Olen äskettäin eronnut ev.lut.kirkosta, joka ei kirkkona enää pidä yhtä alkuperäisen tunnustuksensa kanssa.
Siksi minua nyt kertakaikkiaan kiinnostaisi keskustella nimenomaisesta juutalaisesta uskosta, mikäli se täällä sallittaisiin, ilman häirintää. Koska ei ilmeisesti kannata avata jälleen uutta ketjua samoista kysymyksistä, esitän kysymykseni suoraan, näin rivien välistä.
- Kuinka te juutalaisuskoiset kuvailisitte uskoanne ja sen peruskysymyksiä?
- Millä tavoin juutalaisuus on pääpiirteittäin muuttunut esim. viimeisen kolmen tuhannen aikana?
- Kuinka syntyivät Talmud ja muut länsimaisen ajanlaskun alun jälkeen syntyneet juutalaiset pyhät kirjoitukset? - g-a
g-a kirjoitti:
Olen tällä hetkellä sellaisessa murroksessa, että etsin uskontokuntaa, jonka opetukset pitävät ja ovat totuudenmukaiset. Olen äskettäin eronnut ev.lut.kirkosta, joka ei kirkkona enää pidä yhtä alkuperäisen tunnustuksensa kanssa.
Siksi minua nyt kertakaikkiaan kiinnostaisi keskustella nimenomaisesta juutalaisesta uskosta, mikäli se täällä sallittaisiin, ilman häirintää. Koska ei ilmeisesti kannata avata jälleen uutta ketjua samoista kysymyksistä, esitän kysymykseni suoraan, näin rivien välistä.
- Millä tavoin juutalaisuus on pääpiirteittäin muuttunut esim. viimeisen kolmen tuhannen aikana?
- Kuinka syntyivät Talmud ja muut länsimaisen ajanlaskun alun jälkeen syntyneet juutalaiset pyhät kirjoitukset?Tein uuden ketjun aiheesta: Kysymyksiä juutalaisesta uskosta.
- KTS (Ei kirj.)
g-a kirjoitti:
- Kuinka syntyivät Talmud ja muut länsimaisen ajanlaskun alun jälkeen syntyneet juutalaiset pyhät kirjoitukset?Annas kun minä vastaan näihin sikäli kuin osaan:
Tää lienee varsin tapauskohtainen mutta yleisesti ottaen heidän uskonsa on tämänpuoleista eikä keskity tuonpuoleisvakuutukseen kuten kristityillä.
Suurin muutos lienee temppelipalvelujen loppuminen.
- Kuinka syntyivät Talmud ja muut länsimaisen ajanlaskun alun jälkeen syntyneet juutalaiset pyhät kirjoitukset?
Perustuu Isien perinnäissääntöihin, joita oli jo Jeesuksen aikana. Niissä siis selitetään lakipykäliä ja annetaan lisäohjeita. Joskus myös lievennetään Mooseksen lain ns. "maksimirangaistuksia" kohtuullisemmiksi. - tiuntaun
g-a kirjoitti:
- Kuinka syntyivät Talmud ja muut länsimaisen ajanlaskun alun jälkeen syntyneet juutalaiset pyhät kirjoitukset?Haa, nyt ymmärrän, G-a, Golda, ettet voi olla sama kuin nikki Rivka. Sorry että tuolla muualla sitä epäilin.
- g-a
tiuntaun kirjoitti:
Haa, nyt ymmärrän, G-a, Golda, ettet voi olla sama kuin nikki Rivka. Sorry että tuolla muualla sitä epäilin.
Eipä mittä.
- Uuden Liiton
juutalaisuus Kuningas Yeshuassa on se johon jokainen juutalainen ja muutkin saavat Jumalan evankelin armossa ja totuudessa elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä syntyä.
Lakkaa käyttämästä tuota nimesi lyhennystä golda, sillä se lyhennys käytetään Jumalan nimestä kun ei tahdota sitä turhaan mainita ja siksi käyttää.
Ymmärrystä golda, anovat sitä saavat Yeshuan tai Jeesuksen nimessä! - Ei tarvii palstaa
lakkauttaa vaan voi jakaa palstan kahteen alapalstaan:
- Uuden Liiton Juutalaisuus Yeshuassa
- Mooseksen Liiton Juutalaisuus
Lisäksi voisi ilmoittaa ettei jälkimmäisessä alalahkossa saisi todistaa Yeshusta tai käyttää Uuden Testamentin pyhiä kirjoituksia eikä viitata myöskään Vanhassa Testamentissa esitettyyn Uuteen Liittoon tai Messias Yeshuaan lainkaan. Näin jäisi sellainen juutalaisuus, joka ei tunne eikä tunnusta Juutalaisten Kuningasta, koska heillä ei sitä ihan konkreettisesti olekaan ilman Yeshuaa ja näinhän he tahtovat asian olevankin, kun eivät tahdo tehdä parannusta.
Tietysti voisi siitä alapalstasta tulla parannuksen kautta tai etsiikoaikana löytämään Kuningas Yeshua Juutalaisten Herrana ja sielujensa ainoana todellisena ja mahdollisena Pelastajana ja Vapahtajana aivan niinkuin Yeshuakin kutsui omansa eroon sellaisesta juutalaisuudesta joka ei häntä tahtonut tunnustaa.
Näin palstajako vastaisi hyvinkin ihan todellista hengellistä tilannettakin, eikä Mooseksen lakiin turvansa laittavien juutalaisten ja siihen tahtovien muidenkaan tarvitse valittaa mistään Israelin Pyhän esilläpitämisestä. - Tämän palstan
voisi korottaa Uuden Liiton Yeshuan elävän juutalaisuuden hyvän sanoman välittämisen lähteeksi anoen Herran Hengen siunausta viesteihin ja näin ´pelastus on juutalaisista´ ihan konkreettisesti eikä vain nimellisesti saisi sijaa Suomesssakin. Tietysti Yeshuan Isän ja Jumalan siunausta tarvittaisiin kaikkeen, sillä ilman Yeshuan Henkeä ja elävää vettä emme itsessämme voi mitään tehdä.
Herra Yeshua on hyvä ja Isä siunaa kaiken nimessään Pyhässä Hengessä. - Palstan
lakkauttaminen on tullut aiempaakin tarpeelisemmaksi. Itse ainakin ehdotan sitä ylläpidolle. Nykymuodossaan palsta ei vastaa mitään tarkoitusta. Keskustelu on viimeisen kuukauden aikana muuttunut jopa aikaisempaakin hullummaksi. Ei ole oikeastaan mitään juutalaiseen uskontoon liittyvää kirjoittelua. Erona aiempaa on lähinnä se, että eräs kirjoittaja on alkanut keskustelemaan itsensä kanssa.
- l ``
Mikäli -ja kun- kunnioitus palstan aihetta kohtaan puuttuu täysin,on aiheellista asettaa todellakin kyseenalaiseksi foorumin mielekkyys,etenkin,kun s24:n ylläpitoa ei tunnu kiinnostavan sen itse asettamat säännöt sen enempää aloitusten,kuin kommenttienkaan suhteen.
Niin sanoakseni -mikään ei näytä muuttuneen vuosien varrella.
Sääli. - Deronda
l `` kirjoitti:
Mikäli -ja kun- kunnioitus palstan aihetta kohtaan puuttuu täysin,on aiheellista asettaa todellakin kyseenalaiseksi foorumin mielekkyys,etenkin,kun s24:n ylläpitoa ei tunnu kiinnostavan sen itse asettamat säännöt sen enempää aloitusten,kuin kommenttienkaan suhteen.
Niin sanoakseni -mikään ei näytä muuttuneen vuosien varrella.
Sääli.Sääli se tosiaan on, koska monilla ihmisillä on aitoa kiinnostusta juutalaisuutta kohtaan. Palstan lopettamien ei olisi kuitenkaan välttämättä tappio. Aivan yhtä hyvin juutalaisuudesta voidaan keskustella jonkun yleistä uskonnosta - palstan alla. Sille palstalle pahimmilla häiriköillä ei ehkä kuinkaan oisi yhtä suurta houkutusta tunkeutua.
- g-a
En ole KTS, enkä esiinny missään muussakaan hahmossa kuin aivan omana itsenäni. Kun alussa etsin itselleni pysyvää nickiä, ilmoitin siitä aina sen vaihtuessa.
Itse olen yrittänyt luoda rauhan ilmapiiriä kaikkien välille ja olla ymmärtäväinen ja suvaitsevainen sellaisillekin mielipiteille, joita en tällä foorumilla kannata.
Olen halunnut ymmärtää lähi-idän asiaa myös palestiinalaisten kannalta ja kunnioittaa kooteetä, vaikka siionistiset sympatiani ovat kai aika selvät. Myös kootee tietää tämän vuosien varrelta.
Olen vastustanut kristillisen sanoman tyrkyttämistä täällä, mutta kun mikään järkipuhe ei tehonnut, olen siinäkin halunnut tulla vastaan, olla ymmärtäväinen. Jos jossain kohdin olen havainnut mielestäni väärinkäsitystä myös kristinuskoa kohtaan, niin ystävyyden hengessä olen joskus halunnut niitä korjata.
Heti tälle foorumille tullessani avasin juutalaisuutta käsitteleviä ketjuja, mutta eivätpä juutalaiset niissä kovin aktiivisesti vastanneet. Tuolla ne ketjut ovat katoamassa historian hämärään.
Haluaisin todella tuntea juutalaisuutta sen hengelliseltä olemukseltaan, jos näihin kysymyksiin vastattaisiin. - Olisit nostattanut
kysymyksesi tällä ilmoituksella tai vieläkin voit sen tehdä muutenkin.
> Haluaisin todella tuntea juutalaisuutta sen hengelliseltä olemukseltaan, jos näihin kysymyksiin vastattaisiin. - g-a
Onkohan tällä foorumilla enää yhtäkään aitoa juutalaista kirjoittamassa ja vastaamassa?
Jos ei, niin miksi jatkaa?
Tuolla on tuo hengellistä juutalaisuutta käsittelevä ketju, johon toivoisi juutalaisuskoisten vastaavan.
Tämä foorumi on todella malliesimerkki joidenkin kahelien vapaiden suuntien kristittyjen harjoittamasta häikäilemättömästä uskontorauhan häirinnästä ja omien oppiensa yksipuolisesta propagoinnista. - 12
Kenenkään ei ole pakko olla tällä palstalla. Käytäntö on osoittanut, että juutalaiset eivät vastaa muihin kuin heitä kehuviin ja mielisteleviin kommentteihin, pois suljettuna reilusti provoisoivat aloitukset ja kommentit.
Palstalla juutalaisuuden puolustajina esiintyy henkilöitä, jotka omalla toiminnallaan aiheuttavat lähinnä vahinkoa juutalaisuudelle.
Suositeltavaa onkin, että aloittaja aloittaa itsestään muualle menemisen. - usama
Onko Israelilla perustuslaki ja mihin se perustuu?
- mediasokeuttako?
Ei ole.Perustuslakia vastaa itsenäisyysjulistus v-lta 1948. Lisää löydät varmasti Wikipediasta ja Googlesta jos innostusta riittää
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 222387
- 941523
- 1161248
- 751130
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18949- 52852
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249851Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo18831MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209830- 34785