Afrikka tunnetuksi

kyr nicska

aina vaan kehutaann gambiaa,marokkoa,mauritiusta jne. Onko tällä palstalla muita,joka uskaltaa kehua muita afrikan maan-osia? Itse tykkään käydä niissä maissa,joissa valtaosa väestöstä on ns."vaaleampia" tummaihoisia. Kongo on yksi suosikeistani,siellä sentään toimii vieläkin puskaratio,ja viidakkorumpu.Botswana aivan loistava lomakohde.siellä on tarjolla rukiista kyr! no nyt ihmettelette mikä on rukiista kyr,sanottakoon että se on,laajamittainen olut valikoima.Uganda ja sieltä on lähtöisin se kuuluisa tanssi-orkesteri Ami ja Idiootit.Angola,voi että siellä vasta upeaa,todellinen muodinmekka ja muodin edelläkävijä.Ghana ja sieltä voi löytää sen elinikäisen kumppanin,aidsin jos ei muuta.Jos olette kuullet ghanan kansallislaulua niin siinähän lauletaan kyr se icstu khynnuksel okchentel ja nuoggas,juuri tämä tarkoittaa sitä elämänkumppanin ylistystä. tässä vain muuta maa mainitakseni jossa kannattaa matkata.

6

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Afrikassa on paljon maita,joihin kannattaa matkustaa,vaikka turisti-rysiä onkin vielä harvassa.Pisnes miehet eivät vielä ole kunnolla löytäneet /uskaltaneet satsata uusiin maihin.Sierra Leonessa olin v,2000 muutaman kuukauden,Sisällissota oli jatkunut vuosia ja maa turvaton ja täysi sekasotku,no timanttien vuoksi,ja vallasta tappoivat toisiaan.(RUF yritti vallata maan,liberian avustuksella) kunnes yk,n joukkoja tuli rauhoittamaan maata ja siitä lähtien on pikku hiljaa maa alkanut kasvaa parempaan suuntaa.köyhyyttä ja kurjuutta ei niin vaan kitketä vaan esim libanonilaiset liikemiehet ovat sijoittaneet esim hotelli bisnekseen ja kuka tietää millon ekat matka toimistot järkkäävät matkoja esim Free Touwn,iin.Ihmiset ovat ystävällisä ja varsinkin rannikolla on todella hienoja paikkoja.pietarin kautta lennot alle tonnin nykyisin(33 tuntia lento haittaa)

    • Kannattaa kokeilla

      myös Libyaa,rauhallinen paikka sekin,no ehkä joskus,mutta hyvin harvoin pieniä kahinan poikasta voi olla.Tansanian hiekkarannoilla voi viettää ylellistä elämää,kun siellä on paljon niitä rantabaareja,ja palvelusväkeä juomia kantamassa.Tsad taas ei ole niin loistokas mutta ihan o.k. Keniassa taas vetää safarimatkat puoleensa,ja se maailman suurin kauppakeskus rämälämä dingdong.

      • nämä myös!!!!!

        aivan ihania,eksoottisia,lomakohteita ovat myöskin RUANDA,ERITREA,ZIMBABWE,ja SAMBIA.Kahdessa viime mainitussa en ole vielä käynyt.Mutta ruandassa ja eritreassa olen ollut kertausharjoituksissa.Meininki oli hieman poikkeavaa kuin meillä koto suomessa.Jos täällä herätys aamu kuudelta,niin siellä sai vapaasti nukkua puoleenpäivään.meillähän on myös maalitaulut joihin ampua,mutta siellä sai räiskiä ja tulittaa ihan mihin sattuu.Aika omalaatuinen kokemus kuitenkin,ehkä en haluaisi ottaa uusintaa.


      • Tshad

        Olen ollut nyt 3 kuukautta Tshadissa. Edellisen kerran 4 vuotta sitten olin hieman yli 2 kuukautta. Olen liikkunut täällä asuinpaikastani N'Djamenasta sinne tänne silloin kun työltä ehtii. Täällä ei ole mitään erikoista verrattuna muuhun Afrikkaan. Olen ollut viimeisten 8 vuoden aikana noin 5 vuotta Afrikassa. Valtioita ovat Egypti, Sudan, Marokko, Tshad,Nigeria, Benin ja Gabon. Benin on noista valtioista paras sillä se on siisten ja turvallisin. Muihin ei tee lainkaan mieli mennä mutta työ on työ.


    • jfkdö

      Etelä-Afrikka oli aivan ihana paikka, mitä tuli luontoon. E-A:n hyväntoivon niemen ympäristö oli mahtava, täynnä kilpikonnia, hylkeitä jne. Matkalla Kapkaupungista tuonne näimme pingviinejä. Oli huvittavaa, että kun täällä näkee hirvivaroituksia, niin siellä on pingviinivaroituskylttejä teiden varsilla.

      Hieman pohjoisempana kävimme safarilla, joka sekin oli jotakin aivan ihmeellistä. Mieheni, joka oli käynyt safarilla Keniassa sanoi että E-A:ssa se oli paljon parempi. Eläimiä oli huomattavasti enemmän ja useampaa lajia. Kesyimmät kauriit vierailivat aina välillä hotellimme pihalla meitä tervehtimässä.

    • safarille...

      Tansania on kyllä muutakin kuin hiekkarantaa ja rantabaareja, luonnonpuistot ja safarit ovat uskomattoman hienoja, puistot Serengeti, Tarangire, Selous ja Ruaha, niissä on vielä hiljaisuutta ja vähän porukkaa, varsinkin Selous ja Ruaha ovat keskellä villiä luontoa ja eläimet tulevat lodge.in alueelle aivan viereen. Olen käynyt Keniassa ja Zimbabvessa mutta Tansania on suosikki. Viktorian putoukset on yksi hienoimmista kokemuksista afrikassa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1912
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe