Mistä jatkolennon boarding passin saa?

neuvosta kiitollinen

Jos matka on välilaskullinen eli konetta täytyy vaihtaa ja yhdelle lipulle on molemmat lennot merkitty eikä jatkolennolle ole boarding passia niin mistä sen saa? Jotkut sanovat "katso skriiniltä lähtöportti ja mene sinne sieltä saat", toiset sanovat "sinun on löydettävä transfer desk". Miten sellaisen transfer deskin löytää vaihtokentällä? Voiko Euroopan kentillä käyttää jompaa kumpaa tapaa oman valinnan mukaan?

12

7336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viimeksi viikko sitt

      Kyllä minä ainakin olen Helsinki-Vantaalta lähtiessä saanut jo jatkolennon boarding kortinkin. Vaihtokentällä vaan mennyt suoraan lähtöportille.

      • pappa

        Minä menin Maltalle vaihtaen konetta Wienissä. Helsinki Vantaalla sain boardin passin myös jatkolennolle . Vaan kuinkas kävikään takaisin tullessa. Luqan kentällä ei antanut pyynnöstäni huolimatta boarding passia jatkolennolle. Onneksi Wienin kenttä ei ole kovin iso. Kyselin sieltä ja täältä ja lopulta sain ohjeeksi mennä suoraan lähtöportille että siellä antavat boarding passin. Pelkään välilaskullisia lentoja juuri tuon boardin passin hakupaikan epäselvyyden takia. Miksi asia on niin vaikeaksi tehty vaikka molemmat lennot ovat samalla lipulla. Meillä kaikilla etenkin ikäihmisillä ei ole rutiinia lentomatkustamisessa.


      • Varmassa varaa
        pappa kirjoitti:

        Minä menin Maltalle vaihtaen konetta Wienissä. Helsinki Vantaalla sain boardin passin myös jatkolennolle . Vaan kuinkas kävikään takaisin tullessa. Luqan kentällä ei antanut pyynnöstäni huolimatta boarding passia jatkolennolle. Onneksi Wienin kenttä ei ole kovin iso. Kyselin sieltä ja täältä ja lopulta sain ohjeeksi mennä suoraan lähtöportille että siellä antavat boarding passin. Pelkään välilaskullisia lentoja juuri tuon boardin passin hakupaikan epäselvyyden takia. Miksi asia on niin vaikeaksi tehty vaikka molemmat lennot ovat samalla lipulla. Meillä kaikilla etenkin ikäihmisillä ei ole rutiinia lentomatkustamisessa.

        Juuri tuon jokaisella kentällä olevien erilaisten menettelyjen ja muiden odotettavissa olevien sählinkien vuoksi otamme aina kun mahdollista suoran, menomatkalla aamuun ja palatessa iltapäivään ajoittuvan lennon. Maksan mielelläni euroopassa 100 euroa enemmän meno-paluulipuista, kun saa olla varma mistä itsensä löytää


    • maailmassa monta on

      Kuule kun ei aina saa! Varsinkin jos matkustat pitkälle, tuskin ne sulle Helsingissä kirjoittaa boarging passia välille Denpasar-Mataram, vaikka kuinka olisi samalla lipulla.

      Kerran tulin Sansibarilta ja hämmästys oli suuri, kun sain boarding passin välille Amsterdam-Helsinki. Paikkani oli 27A, mutta koneessa oli vain 22 penkkiriviä...

    • PaavoXX

      Harvassa lentokoneessa numeroinnit menee numerojarjestyksessa !!! Itse tulin juuri JAL:n Boeing 777-200ER paikalla 55C vaikka koneessa ei ole muistaakseni kuin n.30 penkkirivia....
      Transfer desk loytyy kylla ihan varmasti joka kentalta, jossa vaihto on mahdollinen ilman uutta Check innia... Tanaankin kymmenet tuhannet ihmiset vaihtaa jossain pain maailmaa, boardin passilla tai ilman... Hyvaa matkaa !

    • oikaisu

      kyllä 777 on penkkirivi 55....767 ei ole kun taas 747 on...

      • paavoXX

        Kylla numeroltaan 55 rivi loytyy mutta jarjestykseltaan se on luultavasti 30. Takanani oli viela rivit 56. 57 ja 58. Eli luultavasti mallista loytyy 33 penkkirivia joiden viimeinen paikkarivi on 58.


    • kjlöfsdlkjö

      "välilaskullinen eli konetta täytyy vaihtaa"
      Tuollaista ei olekaan, välilaskussa ei vaihdeta konetta.

    • riippuen ja roikkuen

      Riippuu ja roikkuu aivan lennosta ja vaihtokentästä. Mm. American Airlinesillä Heatrowilla pitää mennä yhtiön transfer tiskille hakemaan boardinkortti lähtevästä terminaalista. Kerran kun tultiin amerikasta niin jouduttiin ottamaan laukut ja tekemään koko lähtöselvitys uudelleen Heatrowilla vaikka lennot olivat samalla lipulla. Kyseessä oli AA:lta vaihto Blue1 koneeseen.

      Mauritiuksen reissulla piti mennessä Milanossa käydä hakemassa boardingkortti transfer tiskiltä. Kun tultiin Air Mauritiuksen lennolla takaisin niin Pariisissa piti mennä tekemään lähtöselvitys kokonaan alusta alkaen normaaliin check-iniin, eikä transfer tiskillä annettu jatkolentoboardingkortteja.
      Eli lähes aina on omat kuviot konetta vaihdettaesa riippuen kentästä ja käytettävistä lentoyhtiöistä.

      • Leijona59

        1) Istumapaikkanumero ei kerro sitä montako riviä koneessa on. Helpoisti eri lentoyhtiöitten istumapaikkakarta saa selville osoittessat www.seatguru.com. Eri lentoyhtiöillä ja samassa konetyypissä erilaiset istuinkartat. Yhdellä lentoyhtiöllä voi olla samassa konetyypissä erityyppiset istuinkartat.
        2) Perusperiaate on se että kun matka on kirjoitettu samalle lipulle, bording passit saa perille saakka.
        Mikäli koneen vaihto tapahtuu eri Allianssien välillä esim: Oneworld ja Staralliance, saattaa joidenkin lentoyhtiöitten järjestelmät toimia siten ettei tarkastuskorttia voida lähtöasemalla tulostaa.
        3) Useat lentoasemat sallivat tarkistukortittoman koneeseen nousun=boarding, mutta on myös lentoasemia/lentoyhtiöitä, joissa ehdottomasti vaatitaan paperillinen tarkastuskortti. Ellei paperista boarding passia vaadita, voi matkustaja osoittaa olevansa ko. lennolla mm. puhelimeen lähetetyn check-in viestillä tai kyseisen lentoyhtiön Frequent flyer kortilla esim: Finnairin Plus jäsenkortti.
        4) Kaikilta lentoasemilta löytyy transfer tiski. Suosittelen kuitenkin tarvittavien matkstuspaperieden hankkimista, jos suinkin mahdollista jo lähtöasemalla. Jonot Transfer tiskillä saattavat olla pitkiä ja se on turhaa ajantuhlasta.
        5) Mikäli lentoyhtiöt eivät ole sopineet keskenään matkataravoiden siirtämisestä koneesta toiseen jatkolennolle, saattaa matkalaukun joutua poimimaan kentältä ja viemään sen uudelleen lähtöselvitykseen, siitäkin huolimatta että Boarding pass olisi kirjoitettu koko matkalle. Lähtöselvitys lähtömaassa kertoo teille miten asia on.


      • Fast forward
        Leijona59 kirjoitti:

        1) Istumapaikkanumero ei kerro sitä montako riviä koneessa on. Helpoisti eri lentoyhtiöitten istumapaikkakarta saa selville osoittessat www.seatguru.com. Eri lentoyhtiöillä ja samassa konetyypissä erilaiset istuinkartat. Yhdellä lentoyhtiöllä voi olla samassa konetyypissä erityyppiset istuinkartat.
        2) Perusperiaate on se että kun matka on kirjoitettu samalle lipulle, bording passit saa perille saakka.
        Mikäli koneen vaihto tapahtuu eri Allianssien välillä esim: Oneworld ja Staralliance, saattaa joidenkin lentoyhtiöitten järjestelmät toimia siten ettei tarkastuskorttia voida lähtöasemalla tulostaa.
        3) Useat lentoasemat sallivat tarkistukortittoman koneeseen nousun=boarding, mutta on myös lentoasemia/lentoyhtiöitä, joissa ehdottomasti vaatitaan paperillinen tarkastuskortti. Ellei paperista boarding passia vaadita, voi matkustaja osoittaa olevansa ko. lennolla mm. puhelimeen lähetetyn check-in viestillä tai kyseisen lentoyhtiön Frequent flyer kortilla esim: Finnairin Plus jäsenkortti.
        4) Kaikilta lentoasemilta löytyy transfer tiski. Suosittelen kuitenkin tarvittavien matkstuspaperieden hankkimista, jos suinkin mahdollista jo lähtöasemalla. Jonot Transfer tiskillä saattavat olla pitkiä ja se on turhaa ajantuhlasta.
        5) Mikäli lentoyhtiöt eivät ole sopineet keskenään matkataravoiden siirtämisestä koneesta toiseen jatkolennolle, saattaa matkalaukun joutua poimimaan kentältä ja viemään sen uudelleen lähtöselvitykseen, siitäkin huolimatta että Boarding pass olisi kirjoitettu koko matkalle. Lähtöselvitys lähtömaassa kertoo teille miten asia on.

        Ja helpoin tapa jos omistat printterin.
        Suoritat check innin netissä ja printtaat boarding passit,tämän pystyt tekemään 24h ennen lähtöä.
        Ja jos olet ulkomailla nettikahvila,hotelli,missä vaan on nettiyhteys,parin minuutin homma ja pääset suoraan turvatarkatukseen kentällä.
        Jos matkalaukkuja,ne tiputetaan drop-off pisteeseen,jonka jälkeen jatketaan eteenpäin.


    • Earlier

      Finnairin reittilennoille pystyy tekemään lähtöselvityksen 36 tuntia ennen lennon lähtöä ja esim. Lufthansan lennoille 23 tuntia ennen. Tämä aikaraja siis vaihtelee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      101
      2140
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

      Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      297
      1934
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      344
      1761
    4. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      104
      1726
    5. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1617
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      32
      1351
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1133
    8. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      25
      1092
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

      parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      67
      1089
    10. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1057
    Aihe