Walt Disney täyttäisi kai 110-vuotta tänään 5.12
Mikä on ensimmäinen Disney elokuva minkä olet nähnyt?
Ensimmäinen minun näkemäni on sellainen, missä mikkihiiri ajelee jollakin lokomotiivilla ja hoitaa Morttia sekä Verttyiä. Mortti ja Vertti ovat tuolloin pikkuvauvoja ja Minni sekä Mikki ovat hyvin rakastuneita toisiinsa.
Elokuva on jostakin 50-60-lukujen vaihteesta.
Walt Disneyn syntymäpäivä
3
99
Vastaukset
- ...
Vissiinkään en montaa elokuvaa ole nähnyt. Telkkarissa ollut paljon lyhytelokuvia, mutta mua ei nämät pitkät hollywood-rainat ole kiinnostaneet, kehnosti dupattujakin.
Joku Mikki Hiiri sen joskus kuuskytluvun alussa on täytynyt olla. Meillä oli telkkari jo, mutta elokuviin sitten ei ollut varaa mennä ennnen kuin seiskytluvulla, kun oli varaa ostaa leffalippu. Eka leffa, missä olen käynyt oli "American Graffiti".
Noin muuten, mäkin suomalaiseen tyyliin, olen Aku-fani. Siihen on niin perkuleen helppo samastua :D
=DW=Tuo minun näkemä elokuva katsottiin omalta valkokankaalta. Isä oli joskus 50-luvulla jo hankkinut projektorin ja tuon Mikkihiiri elokuvan oli enoni ostanut Saksasta tai Hollannista joskus 50-60-lukujen vaihteessa. Ei siinä mitään ääniraitaa ollut, mutta tapahtumat oli todella hyvin kuvattu.
Ensimmäiset elokuvat, mitä kävi elokuvateatterissa katsomassa olivat vanhoja Tarzan elokuvia, missä pääosat näytteli Johnny Weissmuller ja Maureen O´Hara. Paikallinen kauppias jakeli elokuvalippuja. varmaan vuosi 1970, kun ensimmäisen kerran tuli ihan oikeissa elokuvissa käytyä.
Nykyään tulkittaisi ne elokuvat todella rasistisiksi. Kun joku musta kantaja putosi lähes jokaisessa elokuvassa johonkin rotkoon, niin huokaistiin helpotuksesta ettei mennyt mitään arvokkaita varusteita:)
Kai ensimmäinen "Kunnon elokuva" jonka olen käynyt katsomassa oli "Suuri Waldo Pepper ". Kävin suomen ensi-illassa 1975 sen katsomassa. samaan aikaan pyöri muistaakseni Rollerball, jonka olisin mieluummin halunnut nähdä, mutta siskoni päätti että mentäisi katsomaan Waldo Pepperiä:)
Ensimmäinen elokuva yleensäkin, minkä olen nähnyt oli Disneyn Mikki-Hiiri merihädässä. Mun sukulaisella oli elokuvateatteri. Muistan, että äiti ei halunnut lähteä elokuviin, ja vanhempi veljeni halusi ehdottomasti lähteä. Vejeni piti minua kädestä kiinni koko matkan, kun kävelimme elokuvateatterille. Käteni oli ylöspäin, koska olin vielä pieni ja veljeni oli paljon minua pidempi. Olin 3 tai 4 vuotias. Käyttämämme oikopolun heinät olivat todella korkeita, ulottuivat kasvoihin asti. Oli pimeää ja lämmin ilma, loppukesä siis. Mieleeni on piirtynyt kerrassaan valtava Musta-Pekka silmieni edessä ja pieni Mikki-Hiiri sortseissa. Filmi oli todella jännittävä, ja itse asiassa koko reissu oli oli jännittävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110