Sekarotuinen pentu ?

Piija63

Mistä löytää myytävänä olevia sekarotuisia pentuja? Ihanan labbiksen jälkeen, olisi nyt hinku sekikseen ... :)

13

646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdadsadsasdasdasd
    • luomuhurtta

      keltainen pörssi on oikea paikka

    • Seropin omistaja

      Apulasta katselisin kyllä mieluummin kuin Keltaisesta pörssistä, siellä kun tuntuu olevan niin kamalan paljon nuita huijarimyyjiä. Ole kuitenkin Apulankin ilmoista tarkka, älä maksa liikaa seropi pennusta ja kannusta siten pentutehtailijoita!

    • Piija63

      Mikä on sellainen ok hinta? ...tuntuu ettei löydä millään mieleistään

      • Seropin omistaja

        Itselläni on ollut ehdoton max. 200€ joka sekin mielestäni liikaa. Tuntuu vain, ettei sen halvemmalla tahdo enään aivan pentua saada, ja kun ei viitsisi toisesta päästä Suomeakaan lähteä hakemaan 50€ vähemmän maksavaa pentua.


    • Täälä lapissa saa ihan ilmaseksi koiranpennun.

      • Paskapuhetta!

        No ei varmasti saa! Olen Lapista, enkä ole ikinä nähnyt ILMAISEKSI annettavia koiranpentuja!


    • 16+19

      hyvä kasvattaja pyytää hinnan sekarotuisesta pennusta. Jos niitä annetaan ilman, saan ainakin itse sen kuvan että niistä halutaan vain äkkiä eroon. Myös liikaa periviltä jää suuhun maku rahastuksesta. Hyvä kasvattaja huolehtii pennut hyvin ja haluaa täten myös vastinetta vaivannäöstään ja itselleen aiheutuneista kustannuksista. 250€ maksoin omastani, joka tuntui ensin liian kalliilta, mutta kun makustelin asiaa hetken niin maksoin mielelläni. Kasvattaja oli hyvin asiallinen, halusi tietää minusta asioita ja pyysi minua käymään ennen pentujen luovutusikää. Pentuja oli kaikkiaan 12 jotenka kustannuksiakin on tullut puhumattakaan raskaasta työstä! Pennulle sain mukaan ruokapussin, talutushihnan ja lelun sekä ohjeita pennun hoitoon ja kasvatukseen. Tyhjästä ei ole siis rahastettu. minusta tilanne ratkaisee aika paljon mikä on sopiva hinta.

    • Mulla on kaks sekarotuista narttua, tosin molemmat ovat löytökoiria.
      Suunnittelin aikoinaan tuolla vanhemmalla pentuja, mutta osottautui "pihtariksi", joka ei innostunut uroksista...
      Ja suunnittelin, etten todellakaan antaisi pentuja ilmaiseksi!!
      Olisin perinyt sen parisataa, jotta olisin tiennyt, ettei pentuja hankita hetken mielijohteesta!!
      Ja tietenkin se työ ja vaiva sekä kulut (pentuaitaus, pentujen ruuat ja muut tarvikkeet) olisi täytynyt saada katettua.
      Mutta siis tärkein asia olisi ollut pyytämässä hinnassani se, että olisin pystynyt edes hieman varmistumaan siitä, ettei pentu lähde uuteen kotiin hetken mielijohteesta (sen jo kertoo nuo kesäkissa -kampannat, kun kissanpentuja saa ja hankitaan ilmaiseksi!), vaan koira olisi ollut harkittu hankinta perheeseen.

      En mä tosin ymmärrä, että sekarotuisista, olkoonkin rekisteryidyistä vanhemmista, esim. kultsi ja labris, pyydetään lähes puhdasrotuisin hintaa.
      Eli en lähtisi sekarotuisesta maksamaan viittäsataa.
      Vanhempi koirani maksoi aikoinaan 350€, mutta olikin jo Suomeen tuotu Viron löytökoirapentu, 9-10viikkoinen. Pennun mukana tuli EU-passi, josta selvisi, että mikrosiru sekä rokotukset olivat kunnossa.

    • cho-

      Sekarotuisten hinnat ovat nykyään kyllä aika huikeita :O 300 ylöspäin mitä itse olen ilmoituksia lueskellut. Omasta Norjanharmaa/?saksanpaimenkoira? koirastani maksoin 6 vuotta sitten 30e (Vahinkopentue, kulmakunnan kasanova käyny kylässä kun emä ollut narussa pihalla) nykyään voisin ehkä se n.100e panostaa sekarotuiseen. Niistä kun ei ikinä tiedä mitä saa toisin kuin rotukoirilla on usein molemmat vanhemmat nähtävillä ja takana useampi vuosi kasvatusta.

    • Minäkään en ihan mitään 450-600€ lähtisi pennusta maksamaan, mikäli se on monien rotujen sekoitus. Omistani olen maksanut 50€ (Snautseri/Sakemanni) ja 150€ (Husky/Sakemanni). Jälkimmäiselle tuli kyllä hintaa enempi kun sen hain noin 700km päästä.
      Kumpikin löysi tiensä meille Apulan kautta.

    • 0453124954

      27.10.2011 syntyi musta/valkea/harmaa tyttökoira, jonka emo on Alaskan malamuutti ja isä siperianhusky/ sakemanni. Nimettiin Romyksi (Romi). Siperianhuskyn ruumiinrakenne, mutta sakemannin musta kuono ja isot korvat. Rinta mustavalkoinen ja tassut valkoiset. Kuono on musta, mutta siro. Meillä on belkkari ( 6v. Malinois ), jonka kanssa tämä alfanaaras ei tule toimeen. Eläinlääkäri on tarkastanut pennun ja todennut kaikinpuolin terveeksi. Sirutettukin on. Maksoimme 300 ja myymme samalla hinnalla kotiin, jossa tilaa juosta ja temmeltää. Luonne on Siperianhuskyn, joten toivomme, että ostajalla on kokemusta rodusta. Ensi viikolla käymme hakemassa rokotukset. Koirasta tullee vähän yli 60cm säkäkorkeudeltaan. Hyvin oppivainen tuntuu olevan, mutta hihnassa vetää, kuten vetokoiran pitääkin. Kiltti, mutta näykkii. Belkkari nukkuu makuuhuoneessamme, mutta Romya ei voi sinne päästää, koska tulee tappelu. Yksinkään pikkuista ei voi jättää. Siispä minäkin valvon kaiket yöt samassa huoneessa sen kanssa. Aamulla mies lenkittää koirat ja pääsen nukkumaan. Työni alkaa iltapäivällä ja ihme ja kumma; molemmat koirat nukkuvat makkarissa nätisti. Olen liki 60v. ja minulla on verenpainetauti. En saisi valvoa näin paljon. En pysty huolehtimaan Romysta, niinkuin pitäisi ja siksi etsin hänelle hyvää kotia. Iltapäivällä 15 jälkeen saa soittaa. Satakunnassa ollaan.

    • lue mun viesti alusta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      45
      3213
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2043
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1502
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1385
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1351
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1261
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1171
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1105
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      8
      1066
    10. 22
      1047
    Aihe