juu, elikkä tolta pöyryn puolelta ollaan jostain pertunmaalta/hirvensalmelta päin ja erämiehen sukua pitäis löytyy hartolasta ja iitistä päin, oisko kellää lisätietoa noista suvuista tai kenties lisätietoja? ei tahdo varsinkaan tosta erämiehestä löytyä oikeen mitään, ainakaan netistä
Vastaukset 8
- Mökin Matti
Pöyryn kylä.
Se sijaitsee muutaman kilometrin Hirvensalmen kirkolta pohjoiseen/koilliseen.
Toivo Mönkkösen Hirvensalmen historia I, kertoo s. 92, että Pöyryt ilmaantuvat kylälle 1600-luvulle tultaessa. Vuonna 1664 kylässä isännöivät "Matti, Pertti, Antti ja Olli Pöyry"
Heistä kylä sai nimensä.
Toivottavasti pääset jatkamaan tästä.- Seppälän Kokko
Kysäisempäs seuraavaa !
Törmäsin tänään 19.11.2012 Gustava Pöyry s. 08.09.1862 Hirvensalmella. Muutti Mikkelistä Helsinkiin 10.10.1887 ja avioitui siellä 14.08.1892. Puoliso liperiläinen Antti Kokko.
Perhe muutti Kuopioon 16.05.1900.Onko havaintoa perheen vaiheista
- JanneE.
Terve.Erämiehen suvusta ei ihan hirveitä löydy mutta jos haluat tietää niin kerron lisää.Tossa on mun sähköposti [email protected]
Terv.Janne Erämies- Il Duce
Pöyryn suku on vaikuttanut myös Laihialla Kyläpäässä, jossa tilaa on isännöinyt sama suku 1530-luvulta lähtien. Napuen taistelussa kaatui ns. napuen kivellä viisi Pöyryn veljestä, muuta yhdellä oli onneksi emäntä, joka oli raskaan ja suku jatkui
Yksi jälkeläisitä
- sukupuu1
Vieläkö sukututkija kaipaa Iitistä päin tietoja?
- Mikaelerämies
Mäkin oon erämiehen suvusts
- Anonyymi
Äidin äitini sisko Johanna (Hanna) Roos avioitui Villehad Pöyryn kanssa ja elivät Joutsassa kuolemaansa asti. Lapsista tiedän tyttäret Elsa ja Elina. Villehad on luultavasti kotoisin Pertunmaalta. Syntymä- ja kuolinajat ovat hakusessa.
- Anonyymi
Kikkeli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51841
Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍83781Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust15696Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,2654Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.1564- 56541
Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it184529- 70523
Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista24486- 58480