Topfield TF600 virtalähde hajoamassa

kuccamecco

3 vuotta vanhan Topfield digboksin TF600PVR kaapeliversio virtalähde vetelee viimeisiään. Laite boottailee itseään kesken käytön. Takuu oli 2 vuotta. Topfieldin tuesta sanottiin, että omalla kustannuksella on virtalähteen vaihto 200 euroa. Tietääkö joku jonkun kodinkonehuollon, jossa vaihdon hinta olisi halvempi?

16

1558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+13

      En osaa sinulle mitään huollon nimeä sanoa,mutta sen tiedän,että löytyy
      paikkoja,joissa noiden virtalähteisiin vaihdetaan uudet hyvälaatuiset osat
      (=elektrolyyttikondensaattorit) 70-100 euron hintaan. Koita kysellä tuttaviltasi,
      tietävätkö he lähiseudullasi semmoista paikkaa.

    • Kyllä se maksaa...

      Ilmeisesti olet pääkaupunkiseudulta, koska oletat apua löytyvän paikkakuntaa mainitsematta. http://www.toppy.fi/keskustelu/topic/1994-kootut-tf600pvr-ongelmat/ todetaan, että TF600 poweri on täysi susi syntyessään, sillä se on mitoitettu väärin. Käytännössä se on lähes sama, mikä on toisessa sudessa eli TF5100 mallissa. Kun siinä on samat surkeaa laatua olevat konkat, joten niiden vaihdolla saattaisi selvitä jonkin aikaa eteenpäin.

      http://www.stradinno.com/ myy kondensaattoripaketteja, ja kun päälle lasketaan kolvaukset, niin ihan vaivatonta ja halpaa ei sekään ole. Konkkapaketteja näkyy olevan tarjolla huutonetissä (hakusanaksi Topfield) ja onhan siellä käytettyä rautaa vaikka kuinka varaosiksi;)

      Laittamalla satanen lisää saat uuden boksin, ja se lienee Topfieldin tarkoitus. Saadaan käyttäjiltä vanhat romut pois ja uutta tilalle...

    • Minä korjautin vuosi sitten oman Medionini Wir-Ti:ssä käenkujalla. Se maksoi 85 euroa.

    • kuccamecco

      Asun pääkaupunkiseudulla. Täytyy kysyä Wir-Ti:stä. Tuntuu pöljältä ostaa 350 €:llä uusi laite.

    • kannattaa korjata

      Minulle yksi kaveri juotti TF5100:aan uudet konkat kaksi vuotta sitten ja vieläkin toimii. Kävin itse ostamassa uudet konkat ja annoin työstä vähän palkkiota (oli kuulemma pikku homma). Ja se boksi on nyt 6 v 9 kk vanha.

      Siis pointti on, että kannattaa kysellä, onko taitajia kaveripiirissä, jos itse ei voi.

      • Niin voi netistä netistä ym. tietoa, mitkä konkat pitää vaihtaa, sitten mennä ostamaan konkat ja kysellä onko kaverilla aikaa juotella ja niin edelleen. Tai voi viedä laitteen huoltoon ja parin päivän päästä se on kunnossa. Minä ainakin sain tosi hyvää palvelua - liiankin hyvää, kun olivat päivittäneet boksiini uusimman bugisen firmiksen.

        Muuten tällainen korjauttaminen vähentää uusien boksien myyntiä ja siten vähentää hyvitysmaksutuloja. Ehkä korjaamiselle pitäisi määrätä yksityisen kopioinnin hyvitysmaksu :-)


      • kannattaa korjata
        okaro kirjoitti:

        Niin voi netistä netistä ym. tietoa, mitkä konkat pitää vaihtaa, sitten mennä ostamaan konkat ja kysellä onko kaverilla aikaa juotella ja niin edelleen. Tai voi viedä laitteen huoltoon ja parin päivän päästä se on kunnossa. Minä ainakin sain tosi hyvää palvelua - liiankin hyvää, kun olivat päivittäneet boksiini uusimman bugisen firmiksen.

        Muuten tällainen korjauttaminen vähentää uusien boksien myyntiä ja siten vähentää hyvitysmaksutuloja. Ehkä korjaamiselle pitäisi määrätä yksityisen kopioinnin hyvitysmaksu :-)

        Minulla korjauksen yhtenä syynä oli sekin, että halusin seuraavaan ostamaani digiboksiin HD-kanavatkin enkä halunnut lyhyeksi aikaa uutta tavallista boksia. Kaksi vuotta sitten ei sellaisia bokseja vielä ollut. En tosin vieläkään ole uutta ostanut, koska en ole ollut tyytyväinen tarjontaan... Esim. osaako mikään uusi tallentava digiboksi näyttää YLE:n ohjelmien tekstitykset pikakatselussa (2x , 4x ja 6x) kuten vanha Topfieldini osaa?

        Ja se kaveri (ammatikseen tekee alan hommia) vaihtoi ne konkat mielellään ja erittäin nopeasti, ei ollut ongelmia siinä. :-)


    • yppot

      Topfield = caccaa. Tehty halvimmista mahdollisista osista, hajoamaan ennen aikojaan ja silti käyttäjät ostaa aina uuden samanlaisen tilalle kun se on niin HYVÄ.

      vs. esim. Humax pvr 8000t, päällä ~7 vuotta 24/7 , ei vikoja.

    • 600 on hyvä
      • korjaus kannatti

        Moron.
        Eilen vaihdoin n.5 vuotta vanhaan Topfieldin 5100 malliin konkat. Ostin tv huoltoliikkeestä osat, maksoi 30€.
        Laite oli helppo purkaa ja itse vaihtotyö otti aikaa noin tunnin. Ja kuntoon tuli, ei sammuttele boksi itseään enää eikä jää jumiin.

        Toki suosittelen, että vaihtotyön tekee joku ketä on käyttänyt kolvia ja tinaimusukkaa ennenkin.


    • Pate72

      Mistä johtuu Topfield 600 ilmoittaa että kiintolevy on täynnä vaikka ei näy listassa yhtään tallennusta. Olen myös alustanut kovalevyn.

      • nitr55

        Oletko ottanut kokonaan virroista irti, jolloin kone normaalisti päivittää tilanteen oikeaksi?


      • Pate72

        Olen ottut johto irti.


      • nitr55
        Pate72 kirjoitti:

        Olen ottut johto irti.

        Se voisi laueta, kun teet Järjestelmän palautuksen tehdastilaan. Se ei poista kiintolevyllä olevia tallenteita, mutta "nollaa" muuten toiminnot.


      • Pate72

        Tehdasasetus on tehty ei auttanut?


      • nitr55
        Pate72 kirjoitti:

        Tehdasasetus on tehty ei auttanut?

        Kun kyselet jatkossa jotain, niin laita viestiisi jo mitä olet tehnyt. Ei minua kiinnosta viettää aikaa pelkästään lähettelemällä viestejä.

        Mitä helvetin hyötyä tästäkään ajankäytöstä oli, että jouduin pumppaamaan asiat ulos sinusta?

        EOC


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe