Tein tuossa vuosittaisen piparitalon ja jäin miettimään seuraavaa: mahtaako piparitalo olla vain suomalaisten keksintö vai tehdäänkö muissakin Pohjoismaissa sellainen.
piparkakku perinne
3
122
Vastaukset
- 003
Ruotsissa ainakin tehdaan piparkakkutaloja. Muista Pohjoismaista en osaa sanoa. Ikean ja muiden mukanahan nuo ovat levinneet, joten tehdaan niita harvakseltaan taalla Englannissakin. Ei kuitenkaan niin yleisia kun Suomessa, eli mistaan perinteesta ei voida tassa kohtaa puhua.
- täällä on jotain
Kanadassa olen nähnyt tavaratalossa myynnissä jotain "tee se itse"- pakkauksia, joissa on kai valmiit levyt ja muu roska kokoamista vailla sisällä. En tiedä, kun en ole ostanut. Tuollainen tavara tuo mieleeni jonkun syömäkelvottoman Monsanto-moskan. Me teemme alusta asti itse taikinamme ja piparkakkutalomme lasten kanssa
Piparkakkuperinteestä suositan lukemaan seuraavasta linkistä aukeavan asiaa käsitelevän artikkelin, http://en.wikipedia.org/wiki/Gingerbread. Toivottavasti se vähän selventää asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631483Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä261348Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701298Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2161170- 1271096
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271027- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että281942IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel306934