Firefox ajetaan alas!

Google ei rahoita

"Mozillan rahakas sopimus Googlen kanssa on katkolla.../....Mozillan liikevaihdosta 84 prosenttia tuli viime vuonna Googlelta"
http://www.digitoday.fi/data/2011/12/06/onko-firefoxilla-tulevaisuutta/201118428/66

Tämä oli odotettavissa.. Firefoxista ei ole Googlelle mitään hyötyä varsinkaan nyt kun sillä on oma tehokas ihmisten vakoilu- ja seurantatyökalu Chrome -selain jolla Google saa kerättyä tarvitsemansa tiedot asiakkailleen eli mainostajille.

20

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulikettu.

      Firefoxista vois maksaa jonku verran,on se niin hyvä verrattuna muihin selaimiin.

      • hiksa.

        Mitä nyt raskaampi ja hitaampi kuin muut.


      • Tulikettu.
        hiksa. kirjoitti:

        Mitä nyt raskaampi ja hitaampi kuin muut.

        Mulla toimii nopeasti Firefox.Koneesta löytyy potkua.Adblock ja Noscript asennettu.


      • Tulikettu. kirjoitti:

        Mulla toimii nopeasti Firefox.Koneesta löytyy potkua.Adblock ja Noscript asennettu.

        Kai mikä tahansa toimii nopeasti riittävän suorituskykyisellä laitteistolla.

        Tuollainen kehiin, niin jo on kumma jos ei toimi vikkelästi: http://en.wikipedia.org/wiki/Matrioshka_brain


    • 22+22

      Eipä haittaa minua kun Chrome on nopeampi ja siihenkin saa jo ihan mukavasti kaikenlaista lisäkikkaretta, pääasia että ainakin ne tärkeimmät löytyy eli mainosten estot ja siihen liittyvät.

      Voisihan Google palkata Mozillalta parhaimmat koodarit Chromea kehittämään, sitten kun Firefox on kuolinkouristuksissaan.

      Microsoft ei osaa kunnollisia tuotteita tehdä.

    • Mat Topois

      Se vaan on niin että kun kuukkelin vakoiluorganisaatio tulee liian mahtavaksi joku vetää maton alta.

    • ubuntu-käyttäjä

      Eiköhän se ole aikakin Firefoxin kuihtua pois. Kyseistä puljua on viime aikoina johdettu huonosti, minkä lisäksi yhteistyö Microsoftin kanssa on täysin tuomittavaa. Googlen kiinnostus on päättynyt ja kuten arvata saattaa, Bing-yhteistyö on Mozilla Firefoxin loppu.

      Itse olen siirtynyt käyttämään Operaa pääselaimena, Firefoxin poistin Ubuntusta kokonaan. En jää kaipamaan Firefoxia, tuskin jää kukaan muukaan.

      Googlen Chrome ei ole mikään vaihtoehto Firefoxille. Chrome on samanlainen vakoilukone kuin Carrier IQ, paitsi, että Chrome saattaa vakoilla jopa pahemmin käyttäjäänsä kuin Carrier IQ kykeni kännyköitä vakoilemaan. Google on ihan samanlainen vakoileva perkele kuin Microsoft ja myös Carrier IQ firmana. Näiden kaikkien yläpuolelta löytyy vähintään ainakin NSA, joka sen tiedon käyttäjien toiminnasta lopulta saa, todennäköisesti useampikin viranomaistaho kuitenkin.

      On mullakin Chrome asennettuna, halusin sitä kokeilla. En tosin uskalla oikeasti sitä surffailuun käyttää samasta syytä jonka vuoksi tarkistin puhelimenikin Carrier IQ:n varalta ja samasta syystä, miksi en osta Microsoftin tuotteita. En halua tulla seuratuksi.

      Operankin kohdala luottamus on siinä ja siinä. Kaupalliset intressit senkin takaa löytyvät.

      • Vai sulla luurissa IQ... Kumma kun mulla ei ole, vaikka onkin Android!
        Ai niin, flashaus auttaa kummasti... :-)


      • ubuntu-käyttäjä
        djmosse kirjoitti:

        Vai sulla luurissa IQ... Kumma kun mulla ei ole, vaikka onkin Android!
        Ai niin, flashaus auttaa kummasti... :-)

        Ymmärsitkö lukemasi vai et? Tarkistin nimenomaan, että puhelimestani ei löydy Carrier IQ:ta, eikä löytynyt. Android mullakin on, mutta oma puhelimeni osoittautui puhtaaksi. Se nyt ei tietenkään tarkoita etteikö Suomessa myytävissä puhelimissa voisi olla piilossa jokin muu vakoiluohjelma kuin Carrier IQ.

        Näyttää Windows-merkonomeille olevan tuo luetun ymmärtäminen tavattoman vaikea asia.


      • ubuntu-käyttäjä kirjoitti:

        Ymmärsitkö lukemasi vai et? Tarkistin nimenomaan, että puhelimestani ei löydy Carrier IQ:ta, eikä löytynyt. Android mullakin on, mutta oma puhelimeni osoittautui puhtaaksi. Se nyt ei tietenkään tarkoita etteikö Suomessa myytävissä puhelimissa voisi olla piilossa jokin muu vakoiluohjelma kuin Carrier IQ.

        Näyttää Windows-merkonomeille olevan tuo luetun ymmärtäminen tavattoman vaikea asia.

        Milläs tarkistit?
        Luotat prosessi listoihin yms?


      • ubuntu-käyttäjä
        djmosse kirjoitti:

        Milläs tarkistit?
        Luotat prosessi listoihin yms?

        Android-marketista saa ihan ohjelman tarkistuksen ajamiseksi. Lopputulos on 70% varma.


    • Penna Tervo

      Itse käytän sekä Firefoxia että Chromiumia. Myös Opera koneella mutta sitä käytän hyvin harvoin. Operan käyttöliittymä ei miellytä minua henkilökohtaisesti ja lisäksi sen laajennusvalikoima ei ole läheskään niin tasokas kuin Chromiumilla, Firefoxista nyt puhumattakaan. Yli puolet tuttavista joilla Windows näyttävät käyttävän joko Firefoxia tai Chromiumia. Eteenkin XP:n käyttäjät suosivat Firefoxia.

      • Selain

        Vaikeaa olis alkaa käyttään toista selainta kuin Firefox.Operaa kokeillu mutta ei vedä
        vertoja Firefoxille.


    • enokkis

      Saa nähdä, jos toteutuu tuo, niin niittihän se on Foxille. Ensin päivitysriehunta lieveilmiöineen, ei ole pojoja kerännyt.
      Jos loppukin homma kusee, niin ala mitään pas*kaa selainta koneella paapomaan.

    • jeeeppiiis
      • Yök.


    • 3 armon vuotta vielä
      • Yes

        Hyvä juttu!


      • hopa..
        Yes kirjoitti:

        Hyvä juttu!

        Sitten se onkin the end. Firefoxin kehitys on ollut jo noin kolme vuotta ihan hyydyksissä. Epäilen todella että Firefox saisi enää Operaa ja Chromea mitenkään kiinni käytettävyydessä ja nopeudessa.


    • Vastahan tänään uutisoitiin, että Mozillalla on 3v sopimus Googlen kanssa. Chrome ja Opera eivät uhkaa Firefoxia kun eivät ole yrityskäyttöön sopivia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe