Yläaste on kamala paikka. Nauttikaa vielä siitä viimeisestä vuodesta siellä onnen maassa. Yläasteella on 1 000 000 kamalaa opettajaa, jotka uhkailevat jälki-istunnolla parista unohduksesta. No eivät kaikki opettajat, mutta meidän koulussa tämä pitää täysin paikkaansa. Tehtäviä on paljon enemmän ja kokeet vaikeita vaikka lukisi paljon. Olen siis seiskalla. Kun olin kuudennella, haukuin koko ala-asteen lyttyyn... nykyään kadun sitä ja tekisin melkein mitä vaan päästäkseni takaisin ala-asteelle. Olkaa onnellisia ala-asteikäisiä, vielä kun voitte.
Totuus. (lukekaa ala-asteikäiset)
34
1569
Vastaukset
- :DD
Haahaaaaaa :DDDDDDD Nyt tuli iso vale! Meijän ylä-koulu on ainakin maailman paras paikka :DD
No ala-asteella sai tehä mitä halus yläasteella on rajojaki mut ei niist tarvii välittää
- Samaa mieltä kuin ap
Samaa mieltä kuin aloittaja, tosin voisi meidän yläaste olla huonompikin ... Mutta ala-asteella oli niin paljon vapaampaa ja helpompaa
- poika saunoo????????
meillä ainakin ala-aste oli yhtä nipohelvettiä
- jaujau
Oottakaas kun tuutte ysille
- uujhnhgfruiolkjkmj
oma on syys ku unohtelet tavaroitas ja oot huono.
- dadddad
Yläaste on helpompi ja kevyempi kun ala-aste
- heheh
kuuntele tunnilla ja seuraa opetusta niin ne opettajat ei huomauttele, sehä on koko koulun pointti. ja jos se sun mielestä on siistii itkeä siitä miten perseestä koulu on ja vittuilla opeille voi oot kyllä nii väärässä, se on just säälittävää ja rasittavaa. ja älä valita, on sullaki nii helvetin rankkaa .______. t: ysiluokalla
- Pellenukke
Mein koulussa on hirveen kivaa, (ihme kyllä) luokkahenki on todella hyvä, ja opettajat kehuu meidän luokkaa 8) Kaikki muut ovat ihme sättääjiä, ja luokkahenki kuulemma karmea. Ala-aste oli yhtä painajaista, luokkahenki oli täysin vieras sana. Me saadaan yläasteella paljon vähemmän läksyjäkin (; Tyttö 8lk
- Isolla nyrkillä
Sitä vaan unohtuu se, että yläasteella jengi on jo senverta isoja, et se ala-asteen aikainen elämänharjoittelu on jo ohi ja sitten alkaa kunnon duuni. Kyllä mullakin tuli pieni kulttuuri shokki yläasteelle siirtyessä, mut kyl siihen vauhtiin sit pääs äkkiä mukaan. Joku Bieberpelle vaan taas purkaa kun koulussa pelottaa nyyyyh!
- iltapäviää
Ooon samaa mieltä alottajan kans. Itekki oon seiskal ja oikeesti yläastella opet antaa pikku vittuilust kaks ja puol tuntii jälkkää -,- ja toi oikeesti on tapahtunu mulle ja porukatki on soitettu skolelle käyttäytymisen takia.. sit 3 myöhästymisest tulee tunti jälkkää ja yli varti myöhästymisest kans -.- sitte ne opet ei selittele mitää ne vaa tekee ja tota jälkkää todellaki saa vitu helposti !
HUOM: Riippuu tietysti koulusta ! - .A.A.
Testatkaapa kele lukioo D: Suakeli siellä vasta tulette kärsimään D: Joskus kuluttanu 6 tuntia aineen tekoo yhdestä päivästä ja siitä tulee sitte 6 D:
- Kympin oppilas
Peruskoulu on nyt vielä tollaista leikkiä. Lukio on todellista itse opiskelun ja stressin harmoniaa. Se numero, jonka yleensä saa peruskoulussa kokeesta muuttuu pari numeroa alaspäin. Kun peruskoulun kokeesta saa 50% kaikista pisteistä, tulee 7 numeroksi. Lukiossa 50% on vain 5.
Eli chillatkaa seiska luokalla ja sitten kun pääsette kasille, niin kannattaa opiskella.
Jos opettajat on vittumaisia, vittuilkaa takas. Jos jälkkää tulee, niin älkää menkö. Odottakaa, kunnes ottavat yhteyttä huoltajiin ja sitte vasta. Useimmiten eivät edes vaivaudu tuohon.
DON'T GET LIMITED BY YOUR TEACHERS! - Vai opettajat...
Lähes samaa mieltä Kympin oppilaan kanssa. Mutta haluan lisätä vielä, että yläasteella numeroiden huonontuminen ei johdu vaikeudesta vaan siitä, että oppilaat yrittävät olla liian isoja ryyppyiltoineen ja tupakkataukoineen. Sillä tavalla se tulevaisuus ja koulumenestys turmellaan, ei koska opettajat ovat muka vittumaisia :D Järki käteen lapset, yläaste on paha paikka vain oppilaiden takia! Siellä aivot jostakin syystä jätetään huomiotta kokonaan ja koulunkäynti on yhtä säälittävää pelleilyä. Mutta kyllä se siitä sitten kun lähdette lukioon tai amikseen. Jos pääsette.
- turso
Tolle kymin oppilaalle, et oo varmaa mikää kympin oppilas, jos lintsaat jälki-istunnoista ym
- Kympin oppilas
Jaa, ei voi olettaa että jälki-istunnoista lintsaaminen tarkoittaisi ettei olisi 10 numeroita. Enhän edes sanonut mitään omista jälki-istunnoistani.Yläasteella jälki-istuntoja oli mulla 0.
Tuo ohje oli kokemuksen kautta saatua tietoa. Omassa yläasteessa omalla luokalla kaikilla oli ainakin tuo 8.5 keskiarvo. - jopas jotain
Kympin oppilas kirjoitti:
Jaa, ei voi olettaa että jälki-istunnoista lintsaaminen tarkoittaisi ettei olisi 10 numeroita. Enhän edes sanonut mitään omista jälki-istunnoistani.Yläasteella jälki-istuntoja oli mulla 0.
Tuo ohje oli kokemuksen kautta saatua tietoa. Omassa yläasteessa omalla luokalla kaikilla oli ainakin tuo 8.5 keskiarvo.minun ala-aste aikani oli suhteessa paljon vaativampaa...läksyjä oli paljon enemmän ja opettajat paljon epäpätevämpiä. Riippuu ihan koulusta,mutta minun yläkoulussa on paljon rennompi meininki.
- poika 10v...?
Meijän koulus on niin vitun vapaata läksyä ei oo tullu 2vk ja saa tekstailla mielinmäärin. Kaveriporukat kivoja ja nytki oon kamulla tekemäs tätä viestii
et onnee teillekki. (: - dvt
ei oo totta. Yläasteella ei ainakaan mul sillon kertaakaan annettu läksyi, jälki-istuntoi yms. kokeet samaa tasoo ku ala-asteella vaik en osais niit varmaa vielkää. ei vaadita paljoa koska kuulin neliöjuuresta vasta amikses ekan kerran
- onkokemusta
Kuunnelkaa tunneilla ja tehkää läksyt! Kokeisiin lukeminen ja aineiden tekeminen on niin paljon helpompaa sillon. Kaikki riippuu vaan ittestään, koulumenestys ja kaikki. Vaikka olis ihan paska maikka, koulukirjat on olemassa. Peruskoulun keskiarvoks on helppo napata ysi, jos tekee edes vähän asioiden eteen. Lukiossa peruskoulun asiat pysyy aina siinä taustalla, samat jutut vaan laajemmalta pohjalta.
- KYMPINOPPILAS
Samaa mieltä! Ja jos on liian helppoa, niin voi mennä vaikka Jämerälle ostamaan lukion kirjoja ja tenttaa niitä. Sit ku pääsee lukioo nii heti kokeeseen. Tajusin tuon vasta lukiossa, joten nyt vituttaa etten tehnyt peruskoulussa.
- 12v KyllästynytTyttö
No meil opet on sellatteit prkeleen pska päitä, vaik ala-astetta vast vedetäänkin,
aina pitää olla tosi kiltti toisilleen, ja vaik VIHAIS toista, on vaa pakko olla sen kans -.- .... Ylä-asteelle.. JA NOPEETA - Esko6A
poika saunoo??????? on oikeessa. Mullekin tossa vähä aikaa sitten tuli jälkkää LUMIPALLONHEITOSTA!!!!! Ja sit, heti seuraavana päivänä heitin koulun jäökeen koulun alueella lumipallon. Ja ei kun toinen tunti jälkkää. Ootan yläastetta enemmän ku todistustenjakoa....
- m0i kA1kk1
riippuu kuolusta aika paljo
- sdgfgjjfhghngv
Ala-aste oli nii perseestä, yläasteel on paljo kivempaa paitsi tietysti opettajat on ärsyttävämpiä, seiskaluokka on kans ärsyttävä mut äkkii ne 3 vuotta menee yläasteel :)
- jfjfjfjfjfjfjfjjff
Voi ei seiskaluokkalainen tulee puhumaan ylä-asteesta niinku tietäski jotai :D Seiska oli vitun helppoa, odotahan kun pääset ysille.
- Jonathan Halmkrona
Kevät, jossain, sinä siellä
kuulet raskaan veden pauhun.
Ootat värit, tuoksut palaa,
kuljet pihaa mielin ankarin.
Mutta kevät ei pukahda sanaakaan,
myrtit, laakerit varisee eiliseen.
Sinä aattelet kaiken loppua,
syksyä, pimeitä etäisyyksiä. - ghghghghghhg
ööö mitä helvettiä meillä ala-asteella sai purkan karkin ruuan ja kaiken muunkin syömisestä jälkkää 30min-1h jos ei ollu välkillä ulkona nii taas jälkkää. Mut y-asteel ei oo mitää rajoi ku kukaa opettaja ei ees jaksa välittää nii ainakaa meil ei oo mitää ''sääntöi'' eikä ne kokeet mitää vaikeit oo jos kuuntelee tunnil.
- evsdjvks
Yläaste on kyllä perseestä... Esim. jos tulee kengät jalassa luokkaan saa häirinnän...
- TyttövainJT
Yläaste on PALJON rennompaa! Kokeessa saa jutella, saa tekstat, syyä karkkia ja purkkaa tunnila, tekstata (riippuu opettajasta), yms... Lunttaamisesta ei tuu jälkkää, ala-asteela olis tullu saman tien :) Kokemusta on :)
Ala-aste oli yhtä valitusta, niskaan hönkimistä ja kyyläämistä. Joka asiasta valitusta ja kotiin soitto. Ei mitään vapautta. Pakotettiin olemaan kaveri ja muuta paskaa.
Eipä oo tullu kaivattua mitään ala-asteelta. Luokka henki oli perseestä, tosin yläasteella se on vielä huonompaa mutta se ei haittaa koska opettajia ei kiinnosta, eikä ne yritä puuttua siihen. Kaiken kaikkiaan yläaste on paljon parempi paikka :)
Ja se tunnilla seuraaminen ei vaikuta yhtään mitään. Ja joitaki juttuja ei kertakaikkiaan tarvitse ammatissa mihin pyrkii. - nollayksikaksikolme
Samaa mieltä, perseestä on.
Opettajat kamalia ja meidän koulusta löytyy enenimmäkseen niitä jotka on jo muulta erotettu tai muuten vain epäpäteviä (mutta toki joukosta pari hyvää löytyy). Pinnan venyttämistä voisivat kaikki kyllä harjoitella.
Meidän luokalle oli hakukoe ja kaikki tänne päässeet olivat valmiiksi muodostaneet oman koplansa tai tekivät sellaisen seitsemännen luokan aikana. Olen yrittänyt päästä sisään, mutta ei onnistu. Entinen paras ystäväni vaihtoi koulua, joten olen ollut viimeisen yhdeksännen luokan aivan yksin. Ja perseestä on. - :DD
Ei vittu repesin, ku luin ton aloittajan nimimerkin väärin.. XD
Karvattomuusilmi :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD - This is my life
Itse olen kuudseluokkalainen tyttö, joka on aivan jo tympääntynyt kouluun. Tekisin mitä vaan, jotta voisimme vääntää nappulaa niin, että olisin 9.luokalla viimeistä ikuisen kesäloman alkajaistodistusta hakemassa. Ah :D Mutta... sitten amikseen.. huoh... menee koko elämä ohitse, ei ehdi nauttia nuoruudesta!
- tuntematon.
Älkää ikinä menkö Kuopion Linnanpellon kouluun. Ikinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197