Open office tallensi Tiedostoksi

Tiedostoista takaisi

Open office alkoi tallentamaan kaikkea minkä avasin Tiedostomuotoon. "Kukaan" ei saa tiedostoja auki, paitsi minä temppuilemalla avaa sovellutksessa ja sitten pitää valita open office listalta. Vaikka tuollaisen tiedonston nyt valitsee tallennettavaksi missä vaan muodossa eli word, ODF, power point jne. Näytää, että tallennus menisi oikein, mutta tallennus on taas vain Tiedosto muodossa.

Poistin koko open office paketin 3,1 ja latasin uuden 3,3. Nyt uudet tiedostot tallentuvat ok, mutta vanhoja en saa mitenkään muutettua pois Tiedosto muodosta. Minulla on kova työ kirjoittaa kaikki opetus kalvot, jotka oli open office Impress muodossa dia kerrallaan uusiksi. Onko teillä jotain apua miten saan ne muutettua luetttavaan muotoon?

5

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdsfdssdsdds

kaksi aloitusta samasta asiasta....

• sitroen.

Eikä yhtään vastausta.
        Tyypillistä tietokonepalstalla.
        Minäkin jotain apua joskus hain. En saanut kuin muutaman vahinkoa aiheittavan ohjeen.
        Samaa se on Kielet ja käännökset -palstallakin.
        Samaa se on enimmäkseen Autot ja autoilu -palstallakin.
        Mistä näitä tällaisia sikiääkin?

Kokemuksesta viisastuneena: sitroen.

• leppäköysi
        sitroen. kirjoitti:

Eikä yhtään vastausta.
        Tyypillistä tietokonepalstalla.
        Minäkin jotain apua joskus hain. En saanut kuin muutaman vahinkoa aiheittavan ohjeen.
        Samaa se on Kielet ja käännökset -palstallakin.
        Samaa se on enimmäkseen Autot ja autoilu -palstallakin.
        Mistä näitä tällaisia sikiääkin?

Kokemuksesta viisastuneena: sitroen.

Mistä moinen katkeruus? No kuitenkin kun seuraavankerran tallenat asiakirjan niin valitse tallennusmuodoksi sellainen jota asiakirjan vastaanottaja ymmärtää. Kun libre kysyy pidetäänkö nykyinen muoto niin vastaa myöntävästi, ei siis odf. Onhan tuossa hieman opettelua, mutta harjoitus tekee metsurin.

• asiallisia ohjeita k

Vaikka kuinka valitsen tallennusmuodoksi open office tai word, heti kun teksiti katoaa ruudulta se löytyy resurssien hallinnan kautta vain tuossa oudossa muodossa. Samoin jos otat open officen uudelleen auki ja selaat edellisiä tiedostoja, se ilmoittaa, ettei sitä voi enää avata. Samoin jos joku lähettä minulle word asiakirjan aj avaan sen ja tallennan sen, se todella kysyy säilytetäänkö nykyinen muoto. Kun vastaan kyllä, kone tallentaa siitä huolimatta tiedoston tuohon outoon muotoon.

• 1. Aukeaako tiedosto, jos ensin käynnistää ohjelmiston (OpenOffice/LibreOffice) ja sitten käyttää vaikkapa Avaa-painiketta ja hakee tiedoston?

2. Onko käyttöjärjestelmä Windows ja mikä versio?

Linkkivinkki:
      http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows-vista/Change-which-programs-Windows-uses-by-default

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      97
      8624
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4249
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1936
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      37
      1488
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1460
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1199
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1170
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      877
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      862
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      837
    Aihe