Ajattelin ostaa yhdestä brittiläisestä verkkokaupasta spesiaalimman lankapuhelimen, spesiaalisuus liittyy laitteen ulkomuotoon joka jäljittelee vanhoja kunnon bakeliittipuhelimia. Kyseessä on silti nykytekniikkaan perustuva näppäinpuhelin, valintalevy on mutta sen sijaan että valintalevyä kierrettäisiin, niin painetaankin nappeja numeroa valittaessa.
Siis tällainen puhelin:
http://www.wildandwolf.com/collections/classic_phones/series_302_black_telephone.htm
Hintakaan ei ole paha, vähän alle 50 puntaa eli vähän alle 60 euroa. Tietenkin postikulut tulee lisäksi.
Mutta toimisko tuollainen puhelin Suomen lankaverkoissa? Olen ymmärtänyt että noissa brittiläisissä puhelimissa on jotkut ohjaustaajuudet eri kuin muualla euroopassa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-tone_multi-frequency
Toimiiko Briteistä ostettu lankapuhelin Suomessa?
3
291
Vastaukset
- Ericsson
Voinhan mä myydä sulle aidon samantyyppisen bakeliitti Ericssonin. Toimii varmasti.
Hinta vaan ei ole ihan viiskymppiä.- toimisiko Suomessa?
"Hinta vaan ei ole ihan viiskymppiä."
Niin, sepä se. :) Ja lisäksi kun ei ole varmuutta toimiiko aidot veivattavat bakeliittipuhelimet enää verkossa kun niissä on tuo impulssivalinta. Sinänsä kyllä kiinnostaa aidot bakeliittipuhelimet, mutta tosiaan aitojen hinta on kova ja jos niitä ei enää voi käyttää yleisessä puhelinverkossa... Tai siis toki ne toimii muuten mutta numeroa ei ehkä voi valita.
- toimiiko Suomessa?
Lukaisin uudestaan tuon linkittämäni wikipedia-jutun aiheesta ja tuo kohta http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-tone_multi-frequency_signaling#Special_tone_frequencies
jota epäilin olevaksi ongelmana, taitaakin olla niin että nuo
"special tonet" ovatkin puhelinkeskuksen lähettämiä signaaleja eikä puhelin niitä itse lähetä joten siltä osin noiden englannista ostettujen puhelinkoneiden pitäisi kai toimia Suomessakin, vai toimiiko? Eli jos olen oikein ymmärtänyt niin esim. ringback tone kuuluu tuollakin koneella Suomessa ihan niinkuin sen pitääkin kuulua eli 425 Hz taajuudella, ringback tone on se äänimerkki josta soittaja kuulee että vastaanottajan puhelin soi. Eli se tuuut------tuuut------ jne. ääni. Dial tone-ääni taasen se ääni jonka soittaja kuulee kun nostaa luurin ja busy signal taas se jonka soittaja kuulee kun soittaa sellaisen henkilön puhelimeen joka puhuu parhaillaan toista puhelua.
Korjatkaa ihmeessä käsityksiäni jos olen jotain ymmärtänyt väärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1948711
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264868- 504318
- 623877
- 513246
- 503070
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.552852Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432521
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422425