Vaihdoin Passatin Avensikseen

Avensis2010

Juuri näin. Kyllästyin totaalisesti. Kun ei pelaa niin ei pelaa, ei siitä väkisin autoa tee. Kolme vuotta vanha passatti ja oli jo ruostettakin näkyvissä. Huollossakin sai ravata alvariinsa mutta nyt omistan 2010 avensiksen ja pelaa kun unelma. Yksi huolto tehty ja ei mitään vikaa koko autossa. Kyllä sitä on eroo autolla ja LAATUautolla. Enää en passattiin koske.

21

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskin olet

      Näitä satuja ilmaantuu tänne aina kun joku kertoo Toyota-palstalla vaihtaneensa Avensiksen Passatiin.

    • toyota

      Heh, tuo alkup varmaan ihan totta.Toyotan sivuille satuja ilmestyy tuon tuostakin, kateellisia ovat passat miehet ja vaikea myöntää tehneensä pahan virheen. No lojukoot volkkarit pajalla mun puolesta.

    • avetisti

      Niin, tuskin on satuja. Toyotan sivulla eräs kertoi vaihtaneensa pitkän harkinnan tuloksena avensiksen passatiin, kokeilumielessä, itse lisäsi että todennäköisesti PALAA AVENSIKSEEN kun takuu loppuu passatista.(TEKSTIN VOI LUKEA HUOLELLA) .
      Näin varmaan käykin mikä on todella järkevä päätös. Passat = korjaamon unelma

    • mölli kölli

      Jep.Kannattaa lukea se - vaihdoin avensiksen passattiin - tarkemmin. Siinä ei kyllä juuri kehuja passatista ole, päinvastoin.
      Passat = paskat

    • Jahnu..

      Minä en osta lusikkaakaan jossa lukee made in japan.

    • Raato kun on uutena

      Se tuo ruoka & juoma palsta lusikoineen on ihan erikseen, mutta 2- vuotisen vm -08 passat pajahel**tin jälkeen todella mielellään palasin Avensis linjaan.
      Kävi mahdottomaksi perua aina työreissuja.. pettyneitä asiakkaita jne..
      Oli se hyvää Passat mainosta asiakkaillekin, kun kysyivät mikä auto sulla on pajalla.
      Tulihan se kiiteltyä aika hyvin muutamaan kertaan.. huokaisuttaa vieläkin.
      Passatin vikoja ei kannattane rueta luettelee, niistä on jo niin hyvä kattaus täällä.
      Rauha ja varmat kilometrit palasivat.. uusi Avensis on alla!

    • Camrytakaisin

      Moro,

      Itsellä vanha 2000-vuoden variatti ja vikoja ollut ihan riittävästi. naurettavin on jarrujen jumittaminen yhden maaseutureissun jälkeen, jos ajat liejuisilla teillä. On onnesta mykkä olo, kun jarrut alkavat laahata kesken 350 km kotimatkaa. Juu, on jarruja purettu ja laitettu ihan riittämiin.

      Appiukolla on ollut Toyotoja pyöreäperäisestä corollasta nyt 2008 mallin avensikseen ja viat ovat olleet sangen vähissä. Vakavin taisi olla yhtenä pakkastalvena morris-mallin (eka englannissa kasattu) avensiksen huohottimen jäätyminen tästä aiheutunut öljyvuoto. kotiin kuitenkin pystyi ajamaan, kun ei vuotanut niin paljon.

      Olen itsekkin harkinnut palaamista takaisin Toyotaan. -89 Camryllä ajoin 250 000 ja suurimmat vaivat olivat kerran vaihdettu puola ja oikean etuikkunan sähkönostimen katkaisijan vika. Ruosteet piti laittaa kerran ja oikean vetoakselin stefa vaihtaa. siinäpä ne. Ai, niin kolmosvaihteelle vaihdettaessa hieman tuntui niistävän. asialle ei koskaan tehty mitään, kun pajalta sanoivat, että eivät tiedä yhdenkään askin hajonneen kyseisestä syystä.

      Edellämainittuja jarruongelmia ei Toyotassa ollut koskaan.

      • Camrytakaisin

        Siis tuo morris oli viimeinen Carina-malli 1.8 laihaseoskoneella.


      • 56#w
        Camrytakaisin kirjoitti:

        Siis tuo morris oli viimeinen Carina-malli 1.8 laihaseoskoneella.

        Olen ajanut vajaan viidentoista vuoden aikana neljällä eri Passatilla aika tarkkaan 600000 km ja hyviä on olleet. On ollut kolme vanhaa mersua ja S80 volvokin.


      • 0lko332

        Jaa ,meillä on vm 2000 variant ja mitään tuollaisia jarruongelmia ei ole ollut. Jarrueltku vaihdettiin juuri, koska katsastumieskommarille 3mm pitkä 1mm syvä pintanaarmu jarruletkussa oli liikaa.

        Mitä on pulmia, niin edellinen omistaja on disbalonut ajovalojen pesimet, ilmesesti ei ole ollut rahaa muutaman euron uusiin pumppuihin. Maalipinnan suojalakkaus lähti paikoittain vaikka sanoin vaimolle ettei vie harjapesuun ja sitten se vei sen. Hansalokeron kahva jäi käteen, koska sinne rutattiin liikaa tavaraa, ei ole helppo korjata, koska koko luukku pitäisi avata kahtia.

        Hyvä iso auto noin muuten eikä ruostetta missään, muutampaa pikku jo paikattua kiveniskemää lukuunottamatta.


    • 69

      Olet kyllä varmaan jonkun passat pajan omistaja, jos noin hyvälle tuntuu passatin omistaminen.
      Omistin uutena ostetun passatin lähes 3 vuotta.
      Voi kyllä sanoo, et oli säilytetty lämpimässä tallissa..siis siellä pajalla oli raastavan usein.
      Vaihtui paremmin toimivaan merkkiin.

      • Ei se omistaminen mutta ajaminen. Jos minulla ei auto pelaa niin se vaihtuu äkkiä.


    • -.-

      Tojotan kauppiailla on näköjään jo löysät housussa...No minkäs sille mahtaa markkinat on aaltoliikettä, toisinaan VW myy ja toivotaan että Toyota ajautuu konkurssiin, meinaan Toyota on rikos ihmiskuntaa kohtaan. Mielumin istuu vaikka härkävankkurissa kun siinä tinalaatikossa joka on "laadukas" niin kauan kun ei tule lisää takaisinkutsuja...jokos ne kaasupolkimet alkaa olla kunnossa? Ei ole kuulunut viimeaikoina mitään...Eli siis Toyota vaikenee viat kuntoon.
      Olen ajanut ihan tarpeeksi noilla japanin kipoilla ja yhtä ainutta ei enää tule! Vituttaa ajella suomen talvessa autolla joka on suunniteltu riisinsyöjille...siitä ei tule kun sanomista.

      • Virman piikkiinkö?

        Niin kummassahan niitä poljinvikoja on oikeasti?
        Ja itseasiassa tojoa myytiin yksityisille enemmän kuin vaggia v 2011...


    • Toiotajosetmuutasaa

      Toivottavasti sulla ei ole xenoneita Avensiksessasi. Ne on täyttä sekundaa, että muista vaihtaa unelma-autosi ajoissa, koska lampunvaihto maksaa Avensiksessa 2.300 euroa.

    • vaihdoit AUTOON!

      Hienoa että älysit ostaa AUTON ja vaihdoit romukasasta pois. Minulla ollut iso liuta Toyotia, ja muuta en koskaan tule huolimaan. Nyt alla toissapäivänä hankkimani 2012 Hybridi-Auris ja on upeaa menoa. Ja Toyota ainoastaan osaa tehdä laadukkaita viattomia pelejä.

      terv. Aurismies

    • toyota

      Juu kovasti kiinnostaa kaikkia toyota kun on lamppujenvaihto hinnoistakin otettu selvää. Katkeria ovat passatmiehet. No, ihmekös tuo, auto maksaa maltaita ja huollot vasta kalliiksi tuleekin...

      • Hyvä!

        Sinua ei onneksi Volkswagenin asiat kiinnosta ollenkaan kun et viitsi näitä sivuja avata! Tojohemmolla katkeruudesta ei ole tietoakaan kun Corollassaan on huippuluokan ajo-ominaisuudet ja mukavuus, leppoisa ja nautinnollinen ajettavuus. Täysin omaa luokkaansa oleva luotettavuus jota tukevat kaikki menneet ja tulevat tiellejättötilastot äärimmäisen pitkistä huoltoväleistä huolimatta.

        Näin helposti musta muuttui valkeaksi. Ei tarvittu kuin minuutti aikaa viipyä näppäimistöllä.


    • Tunteen palolla

      "Suomi24"... edustaako siis tämä hömppä suomalaista kansaa?? Ihme tappelua ja vittuilua...

      Siis ymmärrän jos jollain on ollut jonkun auton kanssa ongelmia, mutta pitää muistaa että yksikään automerkki ei selviä markkinoilla jos ongelmia on niissä määrin mitä täällä tai muilla nettipalstoilla annetaan ymmärtää. Jos Pösö, sitikka tai nyt tässä stringissä Volkkari olisi niin paska kuin annetaan ymmärtää, niin eihän niitä myytäisi ainoatakaan kappaletta.

      Olen ajanut kolmella Passatilla yhteensä noin 1.100.000 km käytännössä ongelmitta. Olen myös ajanut Sitikalla kolme vuotta ja näiden lisäksi on ajettu noin 100 eri automallilla tuhansia kilometrejä kullakin. Kyllä, yli 100tkm vuokra- ja laina-autoilla.

      Kun lukee ihmisten juttuja autojen kanssa olleista ongelmista, niin useasti on kyse myös auton omistajasta, mutta toki osassa tapauksista kyse on myös aivan hemmetin huonosta säkästä...

      Pitää ymmärtää automerkkien markkinoinnin tärkein osa eli ns. "after sales" -osuus. Kun ostat auton, niin altistut välittömästi kunkin brändin ns. aftermarket - markkinoinnille, joka muokkaa ihmisten ajatusmaailmaa. Joo joo, seuraavaksi joku tulee väittämään, että hänen ajatuksiin ei miljardien eurojen markkinointivoimat vaikuta... ja höpö höpö, kyllä muuten vaikuttaa ja siinä sen hienous onkin. Kyllä muuten vaikuttaa ja tämän autoteollisuuden kokonaisvaltaisen ja valtavan markkinointi-masiinan johdosta tullaan tilanteeseen missä; tietyn henkiset tai yksinkertaisesti tarpeeksi iäkkäät varakkaat valitsevat Mersun, sopivan bullit valitsevat Bemarin, älykkö sporttiset karppaajat valitsevat Audin, muka "viisaita kuljetuslaite" - päätöksiä tekevät hankkivat Skodan ja johonkin tuonne väliin putoavat hankkivat Volkkarin.

      Ihan sama mitä täällä väitetään, niin loppujen lopuksi ihmiset tekevät valintansa low, medium tai high - association periaatteen mukaan. Ollaan vähän, vähän enemmän tai täysin "audi-miehiä" tai mikä nyt sitten se valittu automerkki onkaan. Tätä valintaa sitten puolustetaan eri innokkuuksilla riippuen siitä, että kuinka omistautuneita asialle ollaan.

      Olen istunut pöydässä, missä Nokia-perusinsinööri selittää ummet ja lammet jonkun perus-TDI - Superbin loistavuudesta ja tiloista toiselle ystävälleni, joka tienaa yli 500.000 euroa käteen vuodessa, joka on ostanut urheiluauton yksin ajoon, farkku-audin perheen kanssa liikkumiseen ja mersun pakun kaikkine mahdollisine varusteineen jos vaikka tarvitsisi kuljettaa jotain. Siinä ei oikein maailmat kohdanneet. Yksi on valinnut maailmansa ja toinen ostanut kolme eri merkkistä autoa vain siksi, että brändit tuntuivat kivoilta.

      Eli älkää nyt hyvät (öh?) tulko tänne huutelemaan brändinvaihdon päätöksenne motivointeja... siis uusi brändi tuntuu aina vain paremmalta kun haukkuu jättämänsä brändin maan rakoon. Relevanssikin on huippuluokkaa, kun ostaa uuden auton, ajaa sillä 24kk ja sitten kehuu sen laatua... hohoh. Ajakaa nyt puoli miljoonaa sillä autolla ja heti toinen auto samoilla kilometreillä perään ja alkakaa sitten meuhomaan täällä.

      Itse en periaatteen vuoksi osta ei-eurooppalaista autoa vaikka eurooppalaisissa olisi tarjolla pelkästään huonoja vaihtoehtoja. No, tilanne ei onneksi ole näin. Kun "Suomi" - ajattelu ei enään riitä, on parempi siirtyä seuraavalle meihin vaikuttavalle tasolle. Japsiautojen nappulahulluus on likimain huvittavaa.... LS430 kojetaulussa on TOISTA SATAA NAPPIA... siis ihan kuin ne vaikuttaisi milään tapaa perille pääsemiseen??

      LS430 on muutenkin jotenkin... öh, ehkä hiukan homomainen japsipirssi jossa on jotenkin kamalan paljon kaikkea hömppää ja joka on silti jotenkin.... Camry. En ostaisi, kun ajamassani Phaeton W12 6.0 oli selvästi enemmän munaa... ja sillä pärjää talvellakin.

    • ei rolssi rokkoa

      määkin päädyin rolssin sijasta maybachiin,kun rolssi on jotenkin konservatiivinen peli.

    • Tunteen palolla

      Tuliko maaseudun juntille tunne, että nyt on pakko päästä pätemään jollain alta lipan kommentilla.... ja toivoa, että suomalainen amatsu-scene hurraa ääneen??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      110
      2193
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      121
      1649
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1152
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1080
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      48
      988
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      907
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      834
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      32
      826
    9. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      186
      809
    10. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      53
      783
    Aihe