voinko ajaa kevari kortin harjoitusluvalla vaikka kellään sukulaisella/vanhemalla ei ole kevarikokemusta eikä myöskään ole ajanut kevarilla ja eikö se ole se että ajelu ja liikennesäännöt opitaan päääasiassa itse ajotuntia ei ole eikä ilmeisesti teoriaakaan en ole varma kun on jo mopokortti niin ei tarvitsi enää tehdä teoriaa eikä ajotuntia. ja autokouluilla on varmaan omat kevarit millä ne voi tehdä paitsi että harjoitus luvalla ilmeisesti pitää omalla ajaa. ja miten paljon sitä pitää ajaa harjoitusluvalla siihen mennessä kun menee teoriakokeeseen ja insiin.
kevari kortti
5
715
Vastaukset
- tietäjä92
Kielellisesti aika älytön teksti, mutta toki A1-kortin voi suorittaa harjoitusluvalla. Minun tietääkseni kenenkään muun ei tarvitse olla mukana ajelemassa kanssasi. Sinun tulee käydä autokoululla teoriatunteja (luultavasti kaikki) ja muutama ajotunti (käsittelyä yms.). Mopokortilla et saa ainuttakaan teoriatuntia hyväksiluettua. Oma pyörä on oltava ja se on tietääkseni katsastettava ja rekisteröitävä harjoituspyöräksi (ns. koulumoottoripyörä) ja liikenteessä kun ajelet on oltava kolmio perässä. Luulisin että autokoululla ajettavat ajotunnit ajetaan koulun pyörällä. Kun olet tietyn määrän ajanut, oliko se nyt yksi kuukausi tai vastaavaa, toki voi enemmänkin ajella, voit varata inssin ja kokeilla siellä onneasi. Harjoitusluvalla säästää parisen sataa euroa mutta ajallisesti et voita mitään.
En lisäksi mene vannomaan mitään sanomaani täydeksi totuudeksi. Asia oli näin kun itse sitä autokoululta kyselin melkein kolme vuotta sitten. Ajat voivat muuttua. Parhaiten saat tietää vastaukset kysymyksiisi kun otat yhteyttä autokouluun.- erkki-petteri
Eikös sillä mopokortilla, mikä on hankittu sen uudistuksen jälkeen, saa muutaman teorian suoritetuksi?
- dfg4
erkki-petteri kirjoitti:
Eikös sillä mopokortilla, mikä on hankittu sen uudistuksen jälkeen, saa muutaman teorian suoritetuksi?
Jotain saa.
- dfg4
Aloittaja tarkoitti tod.näk. opetuslupaa.
- Helposti
Itse suoritan kesällä A1 kortin ''opetusluvalla'' jossa esim. isä tekeeA1 teoriakokeen ja osoittaa 3vuoden kokemuksen kyseisestä ajoneuvosta yms. Sen jälkeen pitää oma kevari katsastaa opetuskäyttöön eli 11kw maksimi ja jarrut vilkut yms. pitää toimia. Sen jälkeen isäsi saa oman auton perään kolmion ja sinäkin oman kevarin kilpeesi. Sitten kun olette tarpeeksi ajellut ja täytät 16 niin vain teoriakoe ja inssi ja tsädäm. Koko helahoito 200€.
Huom. opetusluval saat jo ajaa kevaria 15.5 vuotiaana eli 6kk ennen kuin täytät 16!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403057- 802801
- 1842428
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362155- 181476
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241