Vuokralaiseni häipyi yht´äkkiä mitään ilmoittamatta, mutta jätti asuntoon kuitenkin joitakin tavaroitaan, esimerkiksi telkkarin, vaatteita ym.
Asunnossa on naapureiden mukaan majaillut muutakin porukkaa ja poliisiakin siellä on kuulemma välillä tarvittu.
Kela on maksanut vuokran tähän saakka, ei kuitenkaan enää jolukuulta,
vuokralainen ei vastaa puhelimeen, enkä saa näinollen yhteyttä.
Asunto on kuin sotatoimialue ja mm. ikkuna on rikottu.
Nyt haluaisin tietää varmuuden, voinko tyhjentää asunnon vuokralaisen lopuista kamoista ja sarjoittaa uuden avaimen?
Vuokralainen häipyi
11
848
Vastaukset
- piki
Miten olet saanut Kelan maksamaan vuokran?
- kaikkeasita...
Itse vuokranantajana tekisin seuraavasti.
Kampille sisaan,tavarat kierratyskeskukseen,lukot sarjoitettavaksi ja sossusta korvauspyynto rikkoutuneen ikkunan jne siivouksen puolesta.
-Ota yhteytta siis sosiaalivirastoon ja jos sielta ei oteta kantaa,poliisiin/oikeusapuun.
Oikeusapu yleensa sovittelee vahavaraisen aiheuttamia vaurioita.
Hyvin luultavaa on,etta sekopaisella vuokralaisellasi on kuitenkin sympatiakuoro,jotenka mitaan korvauksia ei saa.
No jos kaveri kyselee tavaroittensa peraan,se on voi voi...
Jos viranomaispuolelta otetaan yhteytta,niin kaverihan on ollut teilla tietamattomilla...
Ota rauhallisesti!Hyva etta paasit mokomasta eroon!
Onnea vaan seuraavan vuokralaisen suhteen!
Kati- Kiitos vastauksesta
Kiitos Kati, lukot on nyt sarjoitettu, soitin vielä isännöitsijälle, joka oli samaa mieltä.
Ensiviikolla alkaa raivaaminen ja tarvittavat korjaukset.
Otin kuvia vielä, että on tarvittaessa kättäpidempää.
Sitä minä tässä ihmettelen, miten parikymppiset nuoret (tyttöystäväkin kuulemma asusteli siellä), elävät kuin siat, ei takuulla oltu koskaan siivottu,
ruoantähteitä ja jotain juomanroiskeita ympäriinsä, jääkaappi sisältä niin törkee,
että arvelen sen kaatuneenkin muutamaan kertaan.
Sitten kun vielä saisi asiallisen uuden vuokralaisen. - Toivottavasti
Kiitos vastauksesta kirjoitti:
Kiitos Kati, lukot on nyt sarjoitettu, soitin vielä isännöitsijälle, joka oli samaa mieltä.
Ensiviikolla alkaa raivaaminen ja tarvittavat korjaukset.
Otin kuvia vielä, että on tarvittaessa kättäpidempää.
Sitä minä tässä ihmettelen, miten parikymppiset nuoret (tyttöystäväkin kuulemma asusteli siellä), elävät kuin siat, ei takuulla oltu koskaan siivottu,
ruoantähteitä ja jotain juomanroiskeita ympäriinsä, jääkaappi sisältä niin törkee,
että arvelen sen kaatuneenkin muutamaan kertaan.
Sitten kun vielä saisi asiallisen uuden vuokralaisen.edes opit jotain nykyajan vuokralaisista. P askasakkia suureksi osaksi. Toisaalta nautin tilanteesta kun saan sanoa asunnon esittelyissä roskasakille että voi voi kun tämä vuokrataan vaan kunnolliselle omillaan toimeentulevalle ihmiselle.
- katitassataas
Kati,tuo vuokranantaja tassa.
Huh,sain toissapaivana selville,etta minulle kavi ihan sama juttu,kuin kirjoittaneelle.
Kun vuokria ei alkanut kuulumaan,kaytiin koputtelemassa muutama viikko ja lopulta paatettiin menna asuntoon sisaan.
Tyhjahan se oli...olivat elaneet kuin porsaat.Kaveri oli ollut vuokralla elokuusta remontti oli almistunut ko asuntoon heinakuusta.
Jumankauta!
Jos vuokrasopimus olisi irtisanottu asianmukaisestiei olisi tullut nain paljoa takkiin.Nyt pitaa saada 3kk vuokraa ja ruveta hakemaan sossusta takuuta,jonka ovat luvanneet.Takuu menee uusiin tapetteihin/siivoukseen.Naytti olevan oh ikkunan lampolasikin rikki...
Kaveri oli sisaanmuuttaessa juuri aloittanut tehtaassa tyot ja vaikutti reippaalta.
En enaan ikina hyvaksy vuokralaiseksi sosiaalitoimiston takuulla tulevia vuokralaisia!
Tama on jo toinen kerta kun minulle tapahtuu tama.
Vuokralaiset ovat kusipaita!!!- Vuokralainen häipyi
Mulla oli sossun vakuus vuokrien suhteen vuokralaiselta ja sen kyllä sain, mutta nämä korjaus ja siivouskulut olen omistani raapinut, olisi ehkä jotakin kautta voinut jotain kuluja saada, en kuitenkaan jaksa alkaa mitään prosessia.
Asunto on edelleen tyhjänä, muutama "epäilyttävä tapaus" on ollut ehdolla, mutta olen ohittanut, nyt onneksi pitkäaikaisen tuttavani perhesuhteen muutos tuo minulle luotettavan vuokralaisen.
Toivottavasti Kati saat vuokrasi.
Kovin vaikuttavat vastuuttomilta nämä nykynuoret. - Rankkaa puuhaa
Samanlainen kokemus menneiltä vuosilta.
Kyseessä oli vuokralainen, jota sossun virkalija oli jopa kehunut!!
Pääopetus meille:
Älä _IKINÄ_ ota sossun kautta ketään eläjää, jos sossu ei sitoudu täysimääräisesti korvaamaan elättinsä aiheuttamia vahinkoja!
Ja sivujuonteena opimme, että älä koskaan usko, mitä sossun virkailija sanoo puhelimessa.
Tapauksessamme ketku oli järkännyt muita asukkeja huoneistoon.
Ratkaisu syntyi siten, että haettiin tuomioistuimelta purku, jonka jälkeen ulosottoviranomaiselta häätö.
Huom! Tuomioistuimelta voi hakea myös turvaamistoimenpiteenä asunnon haltuunottoa, jos on tällaisia hallinnan luovutuksia tapahtunut. Tämä edellyttää kuitenkin (vaikkapa pankin palvelujen kautta) vakuuden asettamista, josta syntyy kuluja. Turvaamistoimenpide on siinä mielessä hyvä, että se käsitellään käräjillä kiireisenä ja siitä ei voi valittaa.
Meilläkään sossun vakuudet eivät riittäneet kuin alkumetreille maksamattomissa vuokrissa ja vahingoissa.
Tsemppiä jatkoon!!
Se tärkeä lista:
- Ota suostumus luottotietojen tarkistamiseen ja tarkista myös (9eur on nappisumma)
- Pyydä nähtäväksi viimeisin verotuspäätös
- Pyydä nähtäväksi viimeisin palkkalaskelma ja työnantajan yhteystiedot
- Varmista työnantajalta työsuhteen jatkuvuus
- Vaadi vuokrasopimuksessa laaja kotivakuutus, jossa on vastuuvakuutusosa.
- Ota lain sallima maksimivakuus. Sen voi ihan kohtuussyistä perustaa korkeakorkoiselle tilille siten, että korko kertyy vuokraajalle.
Lisäksi pitää muistaa, Muista, että mikään ei suojaa, jos tunnollinen työntekijä ensi kertaa retkahtaa. Omista tai muista syistä. Tämä lista karsii kuitenkin pahimmat pois. - ei vuokraloinen
Haistappa home ja märkävuoto. Jos menet ottamaa ITSE jotain alkoholisti/huumesossupummeja vuokralaiseksi, vieläpä kahdesti, ei se tarkoita että kaikki vuokralaiset ovat kusipäitä.
Vaikka en mikään rikas ja menestyvä olekkaan, maksan aina ensimmäisenä vuokran. Ilmoitan asunnossa ilmenneistä vioista tai vaurioista, oli ne itse aiheutettuja tai syntyneet muista syistä. Enkä aiheuta metelöintiä tai muuta häiriköintiä asumisellani. Ja muutin tähän asuntoon ollessani vielä "sossupummi".
Vuokralaisena kannatan silti vuokranantajia tukevia parempia lakeja. Juopot ja sen sellaiset saisi oikeasti heittää pihalle heti. Kyllä ne sieltä joku sossutäti, poliisi tai kukkahattutäti hakee turvaan.
- va.man
Facebookissa löytyy suljettu ryhmä: Yksityiset vuokranantajat.
Liity rythmään sinne, niin saat taatusti paljon apua asioihin toisilta
vuokranantajilta pelkästään.- möhö isäntä
En löytänyt tuollaista ryhmää?
- ljuihbyjutd
Heitä kamat pois. Korjaa vahingot. Vaihda lukko. Hommaa uusi vuokralainen. Jos edellinen ottaa yhteyttä keskeytä sen papatus ja vaadi rahaa. Opi asiat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374