Usaan poikaystävän luo

nananana

Olen menossa Usaan vierailemaan siellä asuvan poikaystäväni luokse, ja mietin että joudunkohan kauheasti selittelemään maahantulohaastattelussa etten ole jäämässä maahan tai ei ole aikeita mennä naimisiin tms.. Vai olisiko helpompi antaa heille jonkun hotellin osoite ja sanoa että olen tulossa vain lomailemaan? Tarkistavatko he mistään että yövynkö oikeasti hotellissa jos niin sanon? Vai onko parasta vaan rehellisesti sanoa niinkuin asia on.. Kokemuksia?

7

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • American Bride

Jos tämä on ensimmäinen vierailusi, niin voit olla aika huoletta. Minkä ikäinen olet? Onko sinulla täällä Suomessa asuntoa, työpaikkaa, autoa, jotain mikä todistaa sen että sinulla on tarkoitus tulla takaisin. Minulla on yleensä mukana töistä todistus, että olen vain lomalla ja palaan töihin, samoin kuin kopio vuokrakuitista, palkkakuiteista yms.

Älä mainosta tulevasi poikaystäväsi luokse, vaan sano olevasi turisti. Muutenkin kannattaa olla jaarittelematta turhia ja vastata vain kysymyksiin. Tietysti paljon riippuu siitä, minne lennät, eli missä se haastattelu on. Yleensä siinä tilanteessa ei turhia kysellä. Kannattaa myös varautua ns. lähtöhaastatteluun siellä kentällä, mistä lentosi Yhdysvaltoihin lähtee (siis jos et lennä Helsingistä New Yorkiin). Älä sielläkään jaarittele poikaystävästäsi.

Itselläni on myös poikaystävä Yhdysvalloissa ja jo useampi reissu takana. Kerran olen joutunut ylimääräiseen kuulusteluun, josta selvisin onneksi muutamassa minuutissa jatkamaan matkaani. Ensimmäistä kertaa lukuun ottamatta olen asunut hänen luonaan ja pisin oleskeluni siellä on ollut 3 kuukautta.

Toivottavasti tästä vastauksesta on sinulle apua. Hyvää matkaa :)

• lyhyestä virsi kauni

Annat vain hotellin osoitteen ja sanot olevasi lomalla, niin säästyt turhilta selittelyiltä. Poikaystävästä ei kannata sanoa sanaakaan. Älä ala tarinoimaan mitään turhia, vaan vastaat vain kysymyksiin. Virkailijat eivät tarkasta mistään yövytkö oikeasti hotellissa vai eivät.

• ole tarkkana

JOS LIPPUSI ON MENO-PALUU niin niin asia selva....vaikka et palaisikaan..

mutta jos jaat kiinni,niin viimeinen oli amerikan reissusi..

• yritä tätä

Jos haluat jäädä sinne, niin käyt vain kolmen kuukauden välein Meksikossa. Silloin olet niin kuin periaatteessa aina alle 90 päivän lomalla USA:ssa. Sitä en tiedä, että miten kauan tuota pitäisi jatkaa, että saisi virallisen maassaolo- ja työluvan. Mutta ainakin jos onnistut keplottelemaan 5 vuotta, voit hakea kansalaisuutta.

• totta mooses- EI

yritä tätä: Toivottavasti tuota kirjoitelmaasi ei usko kukaan. Et edes itse.

Milla ihmeen tavalla turisti voi hakea kansalaisuutta?

Onneksi ketjun aloittajalla tuntuu olevan ajatukset hallinnassa.

• nananana

Juu en ole jäämässä maahan ainakaan tällä kertaa, ihan vain vierailemaan menossa :) Ja paluulippu löytyy. Taidan siis ilmoittaa jonkun hotellin osoitteen niin pääsee helpoimmalla.

Kiitos kaikille vastauksista!

• Avartaa ?

Hohoijaa ,eikö lähempää löydy poikaystävää ? No, oo koo kun pidät seurustelun
      noin kaukaiseen tuttavaan mukavana elämän kokemuksena.
      Vai onko ihastus kotimainen joka on muuttanut lätäkön taakse?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe