Usaan poikaystävän luo

nananana

Olen menossa Usaan vierailemaan siellä asuvan poikaystäväni luokse, ja mietin että joudunkohan kauheasti selittelemään maahantulohaastattelussa etten ole jäämässä maahan tai ei ole aikeita mennä naimisiin tms.. Vai olisiko helpompi antaa heille jonkun hotellin osoite ja sanoa että olen tulossa vain lomailemaan? Tarkistavatko he mistään että yövynkö oikeasti hotellissa jos niin sanon? Vai onko parasta vaan rehellisesti sanoa niinkuin asia on.. Kokemuksia?

7

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • American Bride

Jos tämä on ensimmäinen vierailusi, niin voit olla aika huoletta. Minkä ikäinen olet? Onko sinulla täällä Suomessa asuntoa, työpaikkaa, autoa, jotain mikä todistaa sen että sinulla on tarkoitus tulla takaisin. Minulla on yleensä mukana töistä todistus, että olen vain lomalla ja palaan töihin, samoin kuin kopio vuokrakuitista, palkkakuiteista yms.

Älä mainosta tulevasi poikaystäväsi luokse, vaan sano olevasi turisti. Muutenkin kannattaa olla jaarittelematta turhia ja vastata vain kysymyksiin. Tietysti paljon riippuu siitä, minne lennät, eli missä se haastattelu on. Yleensä siinä tilanteessa ei turhia kysellä. Kannattaa myös varautua ns. lähtöhaastatteluun siellä kentällä, mistä lentosi Yhdysvaltoihin lähtee (siis jos et lennä Helsingistä New Yorkiin). Älä sielläkään jaarittele poikaystävästäsi.

Itselläni on myös poikaystävä Yhdysvalloissa ja jo useampi reissu takana. Kerran olen joutunut ylimääräiseen kuulusteluun, josta selvisin onneksi muutamassa minuutissa jatkamaan matkaani. Ensimmäistä kertaa lukuun ottamatta olen asunut hänen luonaan ja pisin oleskeluni siellä on ollut 3 kuukautta.

Toivottavasti tästä vastauksesta on sinulle apua. Hyvää matkaa :)

• lyhyestä virsi kauni

Annat vain hotellin osoitteen ja sanot olevasi lomalla, niin säästyt turhilta selittelyiltä. Poikaystävästä ei kannata sanoa sanaakaan. Älä ala tarinoimaan mitään turhia, vaan vastaat vain kysymyksiin. Virkailijat eivät tarkasta mistään yövytkö oikeasti hotellissa vai eivät.

• ole tarkkana

JOS LIPPUSI ON MENO-PALUU niin niin asia selva....vaikka et palaisikaan..

mutta jos jaat kiinni,niin viimeinen oli amerikan reissusi..

• yritä tätä

Jos haluat jäädä sinne, niin käyt vain kolmen kuukauden välein Meksikossa. Silloin olet niin kuin periaatteessa aina alle 90 päivän lomalla USA:ssa. Sitä en tiedä, että miten kauan tuota pitäisi jatkaa, että saisi virallisen maassaolo- ja työluvan. Mutta ainakin jos onnistut keplottelemaan 5 vuotta, voit hakea kansalaisuutta.

• totta mooses- EI

yritä tätä: Toivottavasti tuota kirjoitelmaasi ei usko kukaan. Et edes itse.

Milla ihmeen tavalla turisti voi hakea kansalaisuutta?

Onneksi ketjun aloittajalla tuntuu olevan ajatukset hallinnassa.

• nananana

Juu en ole jäämässä maahan ainakaan tällä kertaa, ihan vain vierailemaan menossa :) Ja paluulippu löytyy. Taidan siis ilmoittaa jonkun hotellin osoitteen niin pääsee helpoimmalla.

Kiitos kaikille vastauksista!

• Avartaa ?

Hohoijaa ,eikö lähempää löydy poikaystävää ? No, oo koo kun pidät seurustelun
      noin kaukaiseen tuttavaan mukavana elämän kokemuksena.
      Vai onko ihastus kotimainen joka on muuttanut lätäkön taakse?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      253
      4557
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      130
      2985
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2742
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1730
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1563
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      20
      1461
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1324
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1235
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      204
      1093
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1085
    Aihe