Toyota corolla ke20 virittäminen

kenlockki

Olisi tämmönen jäärata auto projekti ei ole rekisterissä enkä ole leimalle viemässä.
joten ei ole sen suhteen ainakaan mietittävää. kyseessä on 1.2 litrainen 3k moottori jossa on vakiona 51kw (68hp din) nyt olisi tarkoitus piristää tätä keksintöä.
koulussa pitäisi tehdä kansityö joten ajattelin jos madaltaisi kantta ja myös samalla avartaisi kanavia. Paljon kantta saisi madaltaa? ja paljon tämä operaatio
toisi tehoja lisää?

Sit löytyisi alfa romeo 75 1.6 kaksi kurkkuinen kaasutin olisiko se vaikea soveltaa
3k moottoriin. paljon noila vireillä saisi yhteensä tehoja lisää?

Myös vauhtipyörää voisi keventää ja työstää nokan jyrkemmäksi.
olisiko vielä mitä muuta tohon voisi tehdä ja paljon olisi vaparina mahdollista saada tehoja. Entä turbotus kestääkö kone ja mitä pitäisi koneesta vahventaa
että kone kestäisi edes jonkinlaista ahtopainetta? ja paljon tuosta koneesta on mahdollista saada sitä tehoa jos laitaa nuo kaikki virit.

En usko että rupean tuota vielä ahtamaan mutta kansityöt olisi ainakin tarkoitus tehdä ja soveltaa toi kaasutin tohon. Kertokaaha asiantuntijat ja harrastajat mielipiteenne.

9

2768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaaaaaaaaaaaaakkkkkk

      Riippuu ihan siitä paljonko budjetti on? Ainahan se vähän heittelee mutta sano jotain suuntaa antavaa, esim 500? 1000? 2000? 5000? Rahaahan saa meneen tasan niin paljon kun sitä on. Ja aina pitää huomioida se että tappiin viritettyyn autoon tulee luultavasti vikaa enemmän kun vakioon.
      Ja yritätkö hakee jotain 100 tai 150 heppasta vai 500heppasta?
      Tietysti kannattaa sitten yrittää pitää autolle pieni laihdutuskuuri. 200kg autosta pois vaikuttaa jo paljon

      • kenlockki

        budjetti vois olla vaikka 200e kk niin kauan kun jaksaa tehä ja 200hp ois tarkoitus saada tehoja.


    • Turbot On

      Kun en nyt muista miten KE20:ssä oli mutta varmaan itse tiedät että mintako laakeripukkia koneessa on niin se antaa jo suuntaa miten paljon heppoja on edes teoriassa saatavilla. Jos kolmepukkinen niin unohda heti koko homma. Viisipukkinen jo kestääkin varmaan tuplatehot hyvinkin.

    • hiiiihhiiiii

      2 litranen pata lähtökohdaks niitä saa suht edullisesti...

      • //M

        WWW.kuusakoski.fi


    • Kurkkuja tellille

      Nokkaa jyrkemmäksi. Virinokalla tulee saada joko lisää venttiilin nostoa tai aukioloaikaa, eli ensin täytehitsaat rampit, sen jälkeen koneistat ne haluamaasi muotoon, karkaiset nokan ja oikaiset. Heleppoa. Sitten madallat kantta jonka jälkeen ahdat koneen, ja korotat kantta alkuperäiseen mittaansa. Mä suosittelen kanssa tota keventämistä tehopainosuhteen lisäämiseksi.

      • tarski-72

        en tiiä paljonko tollanen pikkunen KE20 keventyy, jos ei nyt ihan ala korinosien materiaalia vaihteilemaan, menee melko tyyriksi koko touhu. mutta tosiaan kaikki turha ja vähemmän turha kama pois, ihan verhoilua myöten ellei ole tissiposki ja pelkää kylmyyttä. tuleehan siinä veivaillessa kuitenkin lämmin.


    • turbo tuubi

      6.1 litranen V8 nii eiköhä rupee lähtemää :)

    • starlet1

      ajatellaampa esim rallisprintti corollat starletit... koneesta kehitään vaparina n.170 hummaa irti joten se on realistien ainakin. huoltamista on mutta jenkua lyötyy... itsellä tällä hetkelle menossa ke20 corolla 5k koneen työstö ja tavoite siellä 170 hummaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe