On positiivista että Hämeenlinnalaisilla on yksi kanava jossa keskustella kaupungin asioista omalla äänellä ja paikallisista asioista eri mieltäkin ollen. Vaikka täällä näkee monen sortin kannanottoja yhteen jos toiseenkin asiaan, ei alatyyliin kantaa-ottavia juurikaan löydy.
Nythän suurkunnassamme on hankkeita aloitettu ja alkamassa - katsoo sitten mihin ilmansuuntaan hyvänsä. Kannanottoja näkee puolesta ja vastaan - jokainen fundeeraa asioita omasta näkövinkkelistä - ja puolueetonta yhtä totuutta on asioista vaikea koskaan löytääkään.
Melko uutena hämeenlinnalaisena olen ihmetellyt sitä että miksei Hämeen sanomien keskustelupalstalla juurikaan käsitellä paikallisia asioita?
Hyvä Suomi24 Hämeenlinna
38
527
Vastaukset
- viihdelehdet verolle
Helsingin Sanomissa Kimmo Sasi syyttää lehdistöä siitä, että "ne tekevät juttuja, joita ihmiset haluavat lukea. Sivistävän tiedon välittäminen on jäänyt viihdettä korostavan lehtikulttuurin jalkoihin".
Onko tämä ymmärrettävä niin, että esim. kaikki Hämeen Sanomien tilaajat ovat vajakkeja, jotka eivät muusta piittaa kuin siitä viihdehömpästä, joka lehti pullottaa.
Kyllä Hämeen Sanomien lukija-alueella asuu runsaasti sellaisiakin ihmisiä, jotka lukisivat esim. taloudesta ja paikallishallinnosta kertovia juttuja, mutta koska niitä ei lehdessä ole, he eivät myöskään sitä tilaa. Itse lopetin lehden tilaamisen jo 5 vuotta sitten, enkä näe mitään syytä uusia tilaustani.
On aivan oikein, että näille sanomalehdiksi itseään kutsuville viihdelehdille räpätään kunnon vero. Mieluummin mahdollisimman korkea. - gighypske
Hämeen Sanomissa oli hyvä keskustelupalsta, mutta siihen laitettiin rekisteröitymispakko, sen jälkeen kun (ainakin jonkun kommentin mielestä?) HPK Edustuksen rahoitusta pengottiin liikaa. Mm. tämä aihe on herkkä kaupungin päättäjille, mutta on niitä muitakin aiheita, joita ei saanne arvostella tai tutkia. Lisäksi kaupungin arvostelijoihin on liittynyt Kari Ilkkala niminen pätevä henkilö, hän sohaisi ilmeisesti liian lähelle ongelmapesää, mm. Innoparkin rahoitussotkuissa. Googletapa Aina.com niin ymmärrät tämän kaupungin (media)ongelman.
Joten tääällä sitten joristaan aiheesta ja aiheen vierestä ja päättäjät ja HäSan toimittajatkin käyvät lukaisemassa että mitä sen kansan päässä nyt liikkuu. :)
Tervetuloa vaan mukaan ja Hämeenlinnaan!- Muualta muuttanut ?
Miksi kaupunki tukisi täällä jääkiekkoa, siis muuta kuin junioritoimintaa? Eikös ne liigassa pelaavat jääkiekkoseurat ole nykyään kaikki omia yhtiötään??
- ##555()()
Uusikilpola pilasi kyllä sekä lehden että tuon keskustelupalstan. Häsari on nykyisellään varmasti suomen vanhakantaisin lehti. Kyllä toivoisi kaverin pääsevän jo eläkkeelle.
- tiedonjanoinen
Jos yksi (=Uusi-Kilpola) lähtee, niin toinen samalainen tulee tilalle. Siitä pitävät lehden omistajaporras ja Hämeenlinnan kok-dem-tyrannit huolen.
Ja sinulle, uusi asukas: tutki ja katso tarkkaan, ketä kunnallisvaaleissa äänestät Vielä parempi jos jaksat käydä ihmettelemässä menoa valtuuston kokouksissa.
Kari Ilkkala on se tietäjä, johon minä luotan, mutta valitettavasti hän ei lähde poitiikkaan. Ainakin niin on joskus sanonut. Mutta jos luet kaikki hänen bloginsa Hämeen Sanomien nettisivuilta, tiedät jo paljon paremmin, mihin tuppukylään olet muuttanut.
- MahdotonYhtälö.
Tässä tuorein kirjoitus Ilkkalalta HäSan blogeissa:
http://kartsa.blogit.hameensanomat.fi/2011/12/09/laskuharjoitus-mahdoton-yhtalo-nimelta-innopark/ - Fantastista
Loistavaa!!! Fantastista kuin Lipposen-Niinistön Eurooppa!
- Me kirput
Jos tässä ketjussa sallitaan vähän laajempialaisetkin näköalat kuin h:linnalaiset, niin kuuntelin äsken Stubbin haastattelua. No, se nyt oli sitä tavallista stubistista hylkysuomijorinaa, mutta mielenkiintoinen oli saksalaisen kirjeenvaihtajan kertomus siitä, että Saksassa ei ole sanallakaan missään mainittu, että Suomen perustuslakiin ei sovi yksimielisyyden hylkääminen, josta Katainen on kertonut laittaneensa jonkun jälkikommentin esitykseen.
Ja miksi moisen nöyrän pikkuisen vasallivaltion sivuhuomautuksesta kannattaisikaan mitään mainita. Ainahan ne suomalaiset ovat ensin nikotelleet, mutta lopuksi aina tehneet just niinku isot käskee.
Niin käy taatusti tälläkin kertaa.
Ollaan me sellasia maaorjia, että oksat pois. Koko EU:han m eille nauraa. - Pitkä muisti 5
Me kirput kirjoitti:
Jos tässä ketjussa sallitaan vähän laajempialaisetkin näköalat kuin h:linnalaiset, niin kuuntelin äsken Stubbin haastattelua. No, se nyt oli sitä tavallista stubistista hylkysuomijorinaa, mutta mielenkiintoinen oli saksalaisen kirjeenvaihtajan kertomus siitä, että Saksassa ei ole sanallakaan missään mainittu, että Suomen perustuslakiin ei sovi yksimielisyyden hylkääminen, josta Katainen on kertonut laittaneensa jonkun jälkikommentin esitykseen.
Ja miksi moisen nöyrän pikkuisen vasallivaltion sivuhuomautuksesta kannattaisikaan mitään mainita. Ainahan ne suomalaiset ovat ensin nikotelleet, mutta lopuksi aina tehneet just niinku isot käskee.
Niin käy taatusti tälläkin kertaa.
Ollaan me sellasia maaorjia, että oksat pois. Koko EU:han m eille nauraa.Tämä käskyläisenä olemin harmittaa niin vietävästi, että ajattelin äänestää Persuja, sekä- pressan- että kuntavaaleissa. Kateeksi käy ruotsalaisia, jotka tekivät kansanäänestyksen eurosta. Meillä sekä Niinistö että Lipponen pitivät asiaa ilmoitusluontoisena seikkana, ja tästä johtuen heille en pressan vaaleissa ääntä anna.
- Huikea nousu!
Pitkä muisti 5 kirjoitti:
Tämä käskyläisenä olemin harmittaa niin vietävästi, että ajattelin äänestää Persuja, sekä- pressan- että kuntavaaleissa. Kateeksi käy ruotsalaisia, jotka tekivät kansanäänestyksen eurosta. Meillä sekä Niinistö että Lipponen pitivät asiaa ilmoitusluontoisena seikkana, ja tästä johtuen heille en pressan vaaleissa ääntä anna.
Keskustan prosenttien on viime aikoina täytynyt nousta huikeasti, koskapa TV:n kuuden uutisisten lukija kertoi, että "Suurimman oppositiopuolueen, Keskusten....."
Taidan olla auttamattomasti jäljessä kehityksestä. Minä kun olein yhä siinä uskossa, että suurin oppisitiopuolue olisi perussuomalaiset. - sanasta miestä...
Pitkä muisti 5 kirjoitti:
Tämä käskyläisenä olemin harmittaa niin vietävästi, että ajattelin äänestää Persuja, sekä- pressan- että kuntavaaleissa. Kateeksi käy ruotsalaisia, jotka tekivät kansanäänestyksen eurosta. Meillä sekä Niinistö että Lipponen pitivät asiaa ilmoitusluontoisena seikkana, ja tästä johtuen heille en pressan vaaleissa ääntä anna.
Nimimerkille "Pitkä muisti 5": Ihan samasta syystä äänestin persuja eduskuntavaleissa. Sitten jännäsin tukka pystyssä, syökö Soini sanasa hallitusneuvotteluissa. Ei syönyt. Joten äänestän persuja myös kunnallisvaaleissa ja tietysti Soinia pressavaaleissa.
Täällä Hämeenlinnassa voi hyvillä mielin ja pelotta äänestää persuja, sillä täällä on ainakin kaksi ehdokasta, joiden itsenäiseen ajattelukykyyn ja ahkeruuteen luotan.
- ölkjhgfd3456
Häsa ansaitsee suveneeristi suomen huonoimman sanomalehden maininnan.Piste.
- ulossuljettu
Olisi toki kiva keskustella, mutta kun ei ole varaa omaan nettiin, niin pitää käyttää muiden koneita. Näin vanhemmilla käydessä voi keskustella, mutta kirjaston koneella useinkaan ei. Siellä kaikki koneet kun näkyvät ulospäin yhdellä osoitteella, niin ei tarvita kuin joku höyrypää laukomaan vaikkapa maahanmuuttajasivulle jotakin sontaa, niin menee osoite estolistalle ja kaikilta koneilta & kirjoittajilta mahdollisuus osallistua. Kuukausiksi!
Luulisi, että pienellä yhteistyöllä kirjastot ja sivusto voisivat sopia käytännön, että netin väärinkäyttäjä saa kiellon kirjaston koneelle eikä kirjasto kieltoa keskustelusivustolle. - lälkäkäk
ölkjhgfd3456. perustele.
- ölkjhfviuhdf97hjgfj
Onko Hämeen Sanomien yövuorossa tylsää?
- TV:n helmiä
Hyvät ystävät, jos haluatte kuulla kauniita ja viisaita ajatuksia, niin katsokaa Maarit Tastulan toimittama Seitsemäs taivas 11.12. , jossa hän haastattelee Timo Purjoa.
Harvasta ohjelmasta olen nauttinut yhtä aljon kuin tästä.
Löytyy Ylen Areenan asiaohjelmista.- Hienoa!
Nyt olemme saaneet tähänkin ketjuun sen nyrpeän ja kiukkuisen äkäpussin, jonka elämän sisältö on käydä päivittäin kymmmenet kerrat miinustelemassa kaikkia positiivisiä viestejä.
Tervetuloa!
(Panen itse jo valmiiksi tähän viestiin yhden miin uksen, että pääset hyvään alkuun.)
- ölkjhgfd3456
lälkäkäk pyyteli perusteluja kritiikkiini. Hyvä tiedonvälittäjän kriteereihin kuuluu oikean tiedon jakaminen ja ainakin puolueettomaan pyrkiminen. Häsari ei useasti täytä näistä kumpaakaan. Jos seuraa pääkirjoitussivua aktiivisesti, huomaa äkkiä että syntipukit esimerkiksi päivänpolitiikassa löytyvät AINA samalta suunnalta. Jo puhtaasti tilastotiede osoittaa ettei yksi toimija voi olla aina väärässä ja toinen oikeassa. Ihmisiin ja instituutioihin suhtaudutaan toimituksessa aina tietynlaisen asennemuurin takaa.
- Silmät aukesivat
Ajattelin aluksi, että pressavaaleissa toisella kierroksella voisin äänestää Niinistöä(mikäli Soini ei sinne saakka kipua), mutta nuo Kataisen umpikierot temput EU:ssa ovat saaneet toisiin aatoksiin. Jos puolueessa yksi on noin läpimätä, niin ei se voi ainoa olla. Kyllä sillä täytyy olla koko sakin tuki takanaan.
- vaalieuro
Ja niin kävi! Niinistön (=kokoomuksen europolitiikan) suosio alkoi laskea, kuen uutisissa kerrottiin.
Ja tulee laskemaan yhä.
- analyysiviiltäjä
Onhan se selvä, että Niinistön kauhee kannatus oli kupla, se kesti niin kauan, kuin joutui puhumaan asioista.
Ei Soinikaan kyllä loista, jotenkin murjottava tuo koko olemus.
Jos ei muistaisi mitään, eikä tietäisi mitään kenenkään puoluekannasta, niin tyyppeinä erottuvat Väyrynen ja Essayah, toinen vaan on aikas sisilisko ja toinen uskontonsa vanki.
Lippis ;) , Biuadet, Arhinmäki ja Niinistö jää statisteiksi näille kahdelle.
Niinistön "vanhat meriitit" varmaan silti riittävät voittoon, oikeastaan hänen olisi pitänyt vaan olla hiljaa ja pysyä poissa julkisuudesta.- Tämä tentti riitti
Katselin sitä eilistä keskustelua myös ja ihmettelin sen Sari E:n sanavalmiutta. Hyvä ja selkeä puhuja ja näyttää tietävän paljon monesta asiasta.
Se Biaudet-parka oli lähinnä säälittävä esitys. Riitti mulle, kiitti.
Haavistokin oli parempi kuin osasin odottaa.
Niinistö menetti silmissäni viimeisenkin kannuksensa. Siltä ei sitten herunut suoraa ja selkeää vastausta yhteenkään asiaan. Selaista sumuverhoa en ainakaan minä äänestä.
Soinin kohdalla ajattelin kolmea asiaa: ensinnäkin Soinista on valittu huonoin mahdollinen saatavissa oleva kuva esittelyyn. Toiseksi, se toimittajaäijä käyttäytyi nyt ihan ihmisiksi Soinia kohtaa. Eduskuntavaalitenteissä oli koko ajan mollannut. Kolmanneksi, Soini käytti tosi lyhyitä puheenvuoroja ja jäi vaikutelma, että hänelle on huomattavasti tärkeämpää pysyä puolueensa kärjessä eduskunnassa kuin yrittää pinkoa pressakilvassa. Hyvä niin, mutta Soinia silti äänestän. - analyysiviiltäjä
Tämä tentti riitti kirjoitti:
Katselin sitä eilistä keskustelua myös ja ihmettelin sen Sari E:n sanavalmiutta. Hyvä ja selkeä puhuja ja näyttää tietävän paljon monesta asiasta.
Se Biaudet-parka oli lähinnä säälittävä esitys. Riitti mulle, kiitti.
Haavistokin oli parempi kuin osasin odottaa.
Niinistö menetti silmissäni viimeisenkin kannuksensa. Siltä ei sitten herunut suoraa ja selkeää vastausta yhteenkään asiaan. Selaista sumuverhoa en ainakaan minä äänestä.
Soinin kohdalla ajattelin kolmea asiaa: ensinnäkin Soinista on valittu huonoin mahdollinen saatavissa oleva kuva esittelyyn. Toiseksi, se toimittajaäijä käyttäytyi nyt ihan ihmisiksi Soinia kohtaa. Eduskuntavaalitenteissä oli koko ajan mollannut. Kolmanneksi, Soini käytti tosi lyhyitä puheenvuoroja ja jäi vaikutelma, että hänelle on huomattavasti tärkeämpää pysyä puolueensa kärjessä eduskunnassa kuin yrittää pinkoa pressakilvassa. Hyvä niin, mutta Soinia silti äänestän.Biaudet on niin blondi, ettei mitään rajaa. Taidan äänestää Pavea, koska kepulaisiin ei voi luottaa toisella kierroksella, ne kääntyy Niinistön taakse, jos Soini on toinen. Kepu vuotaa.
Sari E olis hyvä, mutta on Räsäsen mannekiini.
- k,kk,,kkk,,,
uppoava euro vie Salen mennessään. näin on!
Niinistö oli melko varma pressan vaalien voittaja, mutta suomalaiset ovat määrätietoista kansaa, joka on taistellut itselleen itsenäisyyden, eikä halua sitä nyt menettää missään muodossa. Soini ja Väyrynen keräävät kansan sympatiat euro-kriittisyydellään.- vihainen akka
Katselin Paavo Arhinmäen viittomakielisen haastattelun.
Viimeisessä lauseessa hän mm. sanoi, että "täällä on...vihapuheitaja se ei kuulu Suomalaiseen yhteiskuntaan".
1. Jos Suomessa kerran esiintyy "vihapuheita", niin mihin yhteiskuntan ne ja niiden esittäjät kuuluvat?
2.Kertoisitte nyt, jankuttajat; lopultakin edes kerran, mitä ne vihapuheet ovat.
Olen niin kurkkua myöten täynnä tätä vihapuemössöä, että sellaista ehdokasta, jonka kuulen kerrankin vielä käyttävän tuota sanaa, en äänestä. Niin vihainen olen.
- KOKOOMUSNUORI
Valitattavasti nykypäivän itsenäisyyteen ei enää kuulu oma valuutta, oma armeija ja kunta rajat ja muut sellaiset vanhentuneet valtion tunnus merkit. Suomen suurimman puolueen KOKOOMUKSEN kannattajat kuitenkin oivaltavat tämän, eivät ole huijattavissa tunteilla tai vitseillä, vaan luottavat puhtaasti talous fagtoihin ja yrittämiseen, talous kasvun tukemiseen. SALE tuo fanttastinen pankki nero tullaan äänestämään läpi yli voimaisesti ensimmäisellä kierroksella. Enin osa kansasta sentään eivät onneksi ole tunteellisia, tyhmiä tai hölmöjä, vaan piirtävät lappuihinsa KUUTOSEN ja isolla.
- Tradiotionally
Ja minä luulin että kokoomuslaiset vaalivat perinteitä, mutta mutta money talks. Koti isänmaa uskonto - onko mitään vaalittavaa?
- tyhmä ja hölmö
Tradiotionally kirjoitti:
Ja minä luulin että kokoomuslaiset vaalivat perinteitä, mutta mutta money talks. Koti isänmaa uskonto - onko mitään vaalittavaa?
Minä katselin kaikki prsessehdokkaat viittomakielellä.
Kukaan muu ei puhunut vihapuheesta kuin Arhinmäki, joka on tainnut upota kaulaansa myöten vihapuhesuohon.
- ar
Haluatko oikeasti tietää,jos niin silloin älä lue ainakaan tätä viestiä.Itse olen asunut vasta muutaman vuoden ko paikkakunnalla ja voin sanoa ihan mutu tuntumalta jotain sisäsiittoisuutta Hämeensanomien ja hämeenlinnan johdon välillä on.Siis määräysvalta kaupunginjohdolta mitä lehdessä kirjoitetaan,ilmankos lehden anti on niin köyhä,en muista vastaava tapausta,mitä paikkakuntien lehtieä muualla päin suomea olen lueskellut.
- niitä riittää
Esim. Riihimäen Sanomissa ei julkaista kerrassa mitään kriittistä asiaa, vaikka miten hyvin tutkittua, minkään sellaisen kunnan kohdalla, joihin lehti leviää.
Samoin useimpian kunnallisten paikallislehtien tehtävä näyttää olevan luoda lukijoiden mielessä kunnasta onnela, jota mikään negatiivinen ei edes kaukaa hipaise.
Viihdelehtiä siis.
Tästä yleisestä ja yhtäläisestä viihdelinjasta poikkeaa Helsigin
Sanomat ja vielä selvemmin radio ja TV. Ainakin toistaiseksi. - Kusetuksen makuaTaas
Nyt hämeenlinnalaiset saavat lukea koko sivun jutun miten ampumahiihtäjille kunnostetaan moottorirataa. Todellisuudessa yritetään saada verovaroja moottoriurheiluun, rata-alue halutaan kohentaa, katsomoineen ja ravintoloineen, ilmeisesti halutaan myös lisää rataa.
- Mielipiteenmuokkaus
Aina kun tietyt henkilöt haluavat jotain asiaa ajaa täällä, asia saa palstatilaa ja teksti on kirjoitettu tarkoitushakuisesti. Huomattu on! On mahtanut tekstivedokset seilata edestakaisin että on ampumahiihtäjä-juttu muokkaantunut "sopivaksi".
- paras lukelehti
Tätä nykyä ei oikeastaan mitään muuta lehteä kannata lukea kuin Taloussanomia.Niin tietää ainakin suurin piirtein missä mennään.
- Lukija
Esim. Riihimäen Sanomissa ei julkaista kerrassa mitään kriittistä asiaa.....Ei varmasti julkaista, koska lehti on lopetettu jo vuosia, vuosia sitten. Hanakala on siis julkaista
- sisältoä kaipaava
Millonkahan Hämeen Sanomat muuttuu kokonaan ilmaisjakelulehdeksi, kuten muutkin mainostarkoituksessa painetut. Nyt sitä jaetaan jo ilmaiseksi kerran viikossa pitkin naapuripitäjiä. Viime kerralla siinä oli aika hyvä sudoku. Muuta en vilkaissuutkaan.
Kiitos, tuosta Taloussanomien vinkistä. Tosi hyvä lehti. Siirrynkin tästä sitä lukemaan. Moikka. - "rehellisesti"
Kiitos, Hämeen Sanomat, eilisen makeimmista nauruista.
Katselin baarissa lehteä ylimalkaisesti. Huomio kiintyi kokosivun mainokseen, jossa luki. "Tämä lehti syntyy välittämisestä, rehellisyydest ja rohkeudesta."
Ratkesin nauramaan. Ihan varmasti se syntyy välittämisestä, mutta mistä lehti välittää? Rahasta. "Rehellisyydestä" -sanan paikalla olisi kuulunut olla "valheellisuudesta", mikäli lehti oliisi ollut rehellinen. Ja "rohkeudesta"? Mistä helkkarin rohkeudesta? Ehkä rohkeudesta salata lukijoilta kaikki mahdollinen tärkeä tieto esim. kapungin päättäjien taloushuijauksista jne.- tätä mieltä
Hämeenlinnassa on vallalla tämä lehti mafia.Kaikki uutiset ja jutut tulee samasta "totuuden torvesta" tää on sitä ettei kaikista totuus tule julki.Pitäs saada uusi julkaisija mihinkään sitoutumaton lehti.
- Juupeliettäsapettaa
Olen nm. "rehellisesti" kanssa täsmälleen samaa mieltä. Toivottavasti toimitus itsekin oivaltaisi tämän joskus. Panen toivoni nykyisen päätoimittajan eläkkeelle lähtöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760