vankiloissa?
Mitä töitä vangit tekevät
9
171
Vastaukset
Tee joku rötös, niin äkkiä joku talo tulee tutuksi ja sit tuut kertoo meille. :)
En ny haluis kuullostaa Hunkszilta, mut ihan ku äskettäin oisin nähny vanki/työalotuksen?!
- RosaLiiin
Mun puutarhassa on vankilasta ostetut puutarhakalusteet, jykevät pitkä pöytä ja pitkät penkit höylätystä hirrestä veistetyt.
Joitakin sorvattuja kynttilänjalkoja olen vankilan putiikista ostanut, kuten myös taotut takkavärkit.
Naapurin emännällä on kangaspuut hommattu vankilasta.
Tämmöistä siellä ainakin tehdään, ei ole mitään askartelua,
hyvä laatuista käsityötä...ainakin.- ...
Myyntituotteita ja talon töitä.
Näin kaikkien alojen erikoisasiantuntijana kommentoinpa taas.
Omaksi kappaleekseen, mä en ole ollut lusimassa, eikä mulla edes ole rikosrekisteriä. Kaverin faija oli vanginvartija ja yks tuttu sukulainen on nykyään jne.
Vankiloissa on ne talon duunit, köökihommat, siivous, mitä sitä nyt yleensä jossain laitoksessa pitää tehdä. Riippuu kaverista, monen alan ammattilaisia. M. Nykänen luemma on ollut laminaatteja asentelemassa:D
Ja sitten on myyntityöt. Yleisimmin kai puu- metallitöitä. Mulla ei ole vankilasta ostettuja vehkeitä kuin kangaspuut, mutta ne tekee todella monenlaisia tuotteita myyntiin. Lisäksi siellä voi teettää tilaustyöitä. Ihan autoremontteja tms. Juup, kyllä linnaan joutunut autovaras jotain autoista ymmärtää.
Tää ei ole ollenkaan naurun asia, vaikka nyt tuli naurahdetuksikin. Vanki on suorittamassa rangaistustaan. Sinä aikana pitää pysyä kuitenkin jotenkin kinni yhteiskunnassa, että rangaistuksen kärsittyään, pääsee mahdollisimman helposti kiinni tavalliseen yhteiskuntaan. Ja vankiloissa opiskellaan todella paljon. Ei pahoista taparikollisista saa "tavallista" kansalaista, mutta monesta voi saada. Se on vankilan idea, saada ihmiset kääntymään rikosten tieltä nuhteettomaksi kansalaiseksi. Plaaplaaplaa.
Näin joulun alla ostellaan lahjoja. Vankiloissa tehtaanmyymälöitä ja jopa nettimyyntiä. Myynnillä tietenkin korvataan vankiloitten johdosta aiheutuvia kuluja, mutta saa siitä vankikin tupakkirahansa, muutaman euron päivältä.
Laitan linkin, jonka jokaisen kannattaa katsoa. Linkistä löytyy tietoa, mitä vangit tekevät ja linkkien kautta löytyy tarkkaa tietoa tuotteista, hintojakin. Ja tilaushommia voi aina teettää. Kyllä vangit (osa) tekee työtäkin. Suomessa ei teetetä pakkotöitä, kuten joissain maissa,
Linkki Rikosseuraamuslaitoksen WWW- saitille, josta linkit eri vankiloiden tuotantoon ja myymiin tuotteisiin. Kannattaa tosiaan katsoa, helekutan hyvää tavaraa sopuhintaan:
http://www.rikosseuraamus.fi/15539.htm
=DW= - ...
... kirjoitti:
Myyntituotteita ja talon töitä.
Näin kaikkien alojen erikoisasiantuntijana kommentoinpa taas.
Omaksi kappaleekseen, mä en ole ollut lusimassa, eikä mulla edes ole rikosrekisteriä. Kaverin faija oli vanginvartija ja yks tuttu sukulainen on nykyään jne.
Vankiloissa on ne talon duunit, köökihommat, siivous, mitä sitä nyt yleensä jossain laitoksessa pitää tehdä. Riippuu kaverista, monen alan ammattilaisia. M. Nykänen luemma on ollut laminaatteja asentelemassa:D
Ja sitten on myyntityöt. Yleisimmin kai puu- metallitöitä. Mulla ei ole vankilasta ostettuja vehkeitä kuin kangaspuut, mutta ne tekee todella monenlaisia tuotteita myyntiin. Lisäksi siellä voi teettää tilaustyöitä. Ihan autoremontteja tms. Juup, kyllä linnaan joutunut autovaras jotain autoista ymmärtää.
Tää ei ole ollenkaan naurun asia, vaikka nyt tuli naurahdetuksikin. Vanki on suorittamassa rangaistustaan. Sinä aikana pitää pysyä kuitenkin jotenkin kinni yhteiskunnassa, että rangaistuksen kärsittyään, pääsee mahdollisimman helposti kiinni tavalliseen yhteiskuntaan. Ja vankiloissa opiskellaan todella paljon. Ei pahoista taparikollisista saa "tavallista" kansalaista, mutta monesta voi saada. Se on vankilan idea, saada ihmiset kääntymään rikosten tieltä nuhteettomaksi kansalaiseksi. Plaaplaaplaa.
Näin joulun alla ostellaan lahjoja. Vankiloissa tehtaanmyymälöitä ja jopa nettimyyntiä. Myynnillä tietenkin korvataan vankiloitten johdosta aiheutuvia kuluja, mutta saa siitä vankikin tupakkirahansa, muutaman euron päivältä.
Laitan linkin, jonka jokaisen kannattaa katsoa. Linkistä löytyy tietoa, mitä vangit tekevät ja linkkien kautta löytyy tarkkaa tietoa tuotteista, hintojakin. Ja tilaushommia voi aina teettää. Kyllä vangit (osa) tekee työtäkin. Suomessa ei teetetä pakkotöitä, kuten joissain maissa,
Linkki Rikosseuraamuslaitoksen WWW- saitille, josta linkit eri vankiloiden tuotantoon ja myymiin tuotteisiin. Kannattaa tosiaan katsoa, helekutan hyvää tavaraa sopuhintaan:
http://www.rikosseuraamus.fi/15539.htm
=DW=Virhe
"korvataan vankiloitten johdosta aiheutuvia kuluja"
Tarkoitus oli sanoa, että ylläpidosta aiheutuvia kuluja. Ei vankilan johtajien palkat ole suuria, kun ajattelee kaikkia muita kuluja.
=DW=
- Kuukkelillahan ..
tuo pulma ratkeaa käden käänteessä.
http://www.google.fi/search?q=Vankilatuotteet&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a
Exä ainakin korjautti vanhan talon ikkunat hiljattain siellä, ja ite oon lapsena vienyt sinne puusuksen liimattavaksi, ku menivät poikki.
Lasikuituveneitä on ollut ainakin joskus myynnissä. Joten eiköhän ne tee melkein mitä vaan. - diipadaapaaaaaaaaaaa
Sitä mitä määrärtätään, etkö tiennyt`
- Pian Håmå
Rekisterikilvet . Esim poliisin LUU - 5 on tehty vankilassa.
- ...
Sivusta.
Rekisterikilvet ei ole kovin kotimaista työtä. Aihiot ostetaan ulkomailta. Ne stanssataan ja tarroitetaan kyllä suomessa. Vankiloissa. Ajattele nyt. Uniikki yksityiskappale maksaa alle kympin. Mä en muista, mistä maasta ne kilpien levyt tulee, suomessa kuitenkin alumiinikaivokset harvassa :DD
Joskus, ajat sitten, oli jokin urbaanilegenda, että liikennemerkit tehdään vankiloissa. Saattanut ollakin joskus aikanaa. Merkkejä tarvitaan vaan niin tuhotomasti ja nopeastikkin, että niitä valmistaa useakin firma suomessa.
Ikinä en ole LUU-5 kilpeä livenä nähnyt, sitä koitetaan bongailla aina, kun siellä päin liikkuu:D
=DW=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 843359
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442797Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742336- 612298
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512231Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162216Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212033Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202027- 621944
- 1061863