Kertokaa kokemuksianne kummassa kannattaisi käydä mieluummin? Kummassa näistä on paremmat ostosmahdollisuudet, ja mikä on hintataso näissä kaupungeissa. Entä miten julkiset kulkuneuvot kulkevat kaupungeissa, ja mikä on niiden hintataso. Ainakin Bratislava pitäisi olla ilmeisesti todella halpa paikka, mutta onko se enää uutena EU-maana niin halpa. Entä nähtävyydet kummassa on enemmän nähtävää ja minkälaista. Kumpi on länsimaalaisempi, ja entä kaupungin yöelämä.
Praha vs. Bratislava
8
1781
Vastaukset
- Make
Oikeastaan kaikki riippuu siitä, kauanko aiot viettää kaupungissa aikaa. Jos vain pari päivää, niin Bratislava on varsin hyvä vaihtoehto sekin, mutta jos aikomuksesi on olla yhtään pidempään, niin suosittelen ehdottomasti Prahaa. Se on kuitenkin sen verran isompi ja tarjoaa turistille enemmän (on muuten oma suosikaupunkini koko Euroopassa) - sieltä löytyy varmasti yöelämää ja nähtävää sinullekin. Bratislava on sekin hieno kaupunki, mutta sen tarjonta on kuitenkin aika paljon suppeampaa, että ainakin itse en haluaisi välttämättä viettää siellä esim. viikkoa.
Julkiset ovat halpoja kummassakin paikassa, esim. Prahassa viikon lippu, jolla saa tehdä rajattoman määrän matkoja, maksaa muistaakseni 250 korunaa. Varsinkin Prahassa toimii julkinen liikenne (metrot ja ratikat) todella hyvin ja luotettavasti - muista kuitenkin ostaa lippu, tarkastajia liikkuu todella paljon.
Hintatasoltaan Bratislava on toki halvempi, mutta jos Prahassa vältät esim. vanhankaupungin torin pahimmat turistirysät, niin halvalla sielläkin suomalainen pääsee.
Hauskaa matkaa!- Jarre
Osaatko vielä sanoa tarkemmin minkätyylisiä baareja kummassakin kaupungissa löytyy? Onko ainoastaan jotain kalliita tyypillisiä yökerhoja. Vai löytyykö peräti jotain kunnon rock-tyylistä mestaa. Entä mitkä julkiset kulkuneuvot kulkevat kaupungeissa, onko molemmissa metro.
- Make
Jarre kirjoitti:
Osaatko vielä sanoa tarkemmin minkätyylisiä baareja kummassakin kaupungissa löytyy? Onko ainoastaan jotain kalliita tyypillisiä yökerhoja. Vai löytyykö peräti jotain kunnon rock-tyylistä mestaa. Entä mitkä julkiset kulkuneuvot kulkevat kaupungeissa, onko molemmissa metro.
Baareja löytyy moneen makuun, mutta tarjonta Prahassa on selvästi laajempaa. Sieltä löytyy myös rock-paikkoja ja livemusaa joka ilta. Ja tietysti myös perinteisiä tsekkiläisiä oluttupia on pilvin pimein.
Julkisista löytyy normaalit metro, raitovaunut sekä bussit. Bratislavan metroa en ole käyttänyt, sitä oltiin tässä jossakin vaiheessa vielä rakentamassa, mutta käsittääkseni se kulkee jo.
Kannattaa kaivaa netistä lisää tietoa, löytyy aika helposti. Mutta kaiken kaikkiaan jos haluat reissussa katsella päivisin erilaisia nähtävyyksiä ja panostaa iltaisin ravintola- ja baarielämään, niin ei muuta kuin Prahaan - et varmasti pety. Klubiscenekin on siellä tällä hetkellä yksi Euroopan mielenkiintoisimmista ja kehittyvimmistä. - Mia
Make kirjoitti:
Baareja löytyy moneen makuun, mutta tarjonta Prahassa on selvästi laajempaa. Sieltä löytyy myös rock-paikkoja ja livemusaa joka ilta. Ja tietysti myös perinteisiä tsekkiläisiä oluttupia on pilvin pimein.
Julkisista löytyy normaalit metro, raitovaunut sekä bussit. Bratislavan metroa en ole käyttänyt, sitä oltiin tässä jossakin vaiheessa vielä rakentamassa, mutta käsittääkseni se kulkee jo.
Kannattaa kaivaa netistä lisää tietoa, löytyy aika helposti. Mutta kaiken kaikkiaan jos haluat reissussa katsella päivisin erilaisia nähtävyyksiä ja panostaa iltaisin ravintola- ja baarielämään, niin ei muuta kuin Prahaan - et varmasti pety. Klubiscenekin on siellä tällä hetkellä yksi Euroopan mielenkiintoisimmista ja kehittyvimmistä.Hei Make. Näytät tietävän paljon Prahasta.
Olemme suunnittelemassa heinäkuussa kolmen yön/neljän päivän reissua Prahaan, mutta majoituksen suhteen valinnan vaikeutta.
Kerrotko vinkin ? Emme halua majoittua ns. "luxus" hotellin eikä myöskään hostelliin. Vaan sopusuhtaiseen, keskustan liepeille.
-kiitos etukäteen- - Make
Mia kirjoitti:
Hei Make. Näytät tietävän paljon Prahasta.
Olemme suunnittelemassa heinäkuussa kolmen yön/neljän päivän reissua Prahaan, mutta majoituksen suhteen valinnan vaikeutta.
Kerrotko vinkin ? Emme halua majoittua ns. "luxus" hotellin eikä myöskään hostelliin. Vaan sopusuhtaiseen, keskustan liepeille.
-kiitos etukäteen-Prahassa riittää hotelleita vaikka kuinka paljon, ja jokaiseen makuun löytyy varmasti jotakin. Kannattaa tutkiskella netissä omalle kukkarolle ja tarpeeseen sopivaa vaihtoehtoa.
Itse on tullut yövyttyä mm. Hotelli Salvatorissa, joka on suht kohtuuhintainen ja varsin siisti kolmen tähden hotelli. On lähellä keskustaa, mm. iso paikallinen tavaratalo Kotva on 100 m päässä ja vanhaan kaupunkiin kävelee pari minuuttia. Huoneet ovat todella isoja ja varustelultaan ainakin itselleni riittäviä, ei tietenkään tosin mitään luksusta. Lähin metroasema on reilun 100 m:n päässä, tosin metroa tai muitakaan yleisiä kulkuneuvoja ei kyllä tarvitse keskussa liikkumiseen.
http://www.salvator.cz/ - Jarre
Make kirjoitti:
Prahassa riittää hotelleita vaikka kuinka paljon, ja jokaiseen makuun löytyy varmasti jotakin. Kannattaa tutkiskella netissä omalle kukkarolle ja tarpeeseen sopivaa vaihtoehtoa.
Itse on tullut yövyttyä mm. Hotelli Salvatorissa, joka on suht kohtuuhintainen ja varsin siisti kolmen tähden hotelli. On lähellä keskustaa, mm. iso paikallinen tavaratalo Kotva on 100 m päässä ja vanhaan kaupunkiin kävelee pari minuuttia. Huoneet ovat todella isoja ja varustelultaan ainakin itselleni riittäviä, ei tietenkään tosin mitään luksusta. Lähin metroasema on reilun 100 m:n päässä, tosin metroa tai muitakaan yleisiä kulkuneuvoja ei kyllä tarvitse keskussa liikkumiseen.
http://www.salvator.cz/Löytyykö Prahasta ja Bratislavasta sellaisia Tallinnan tyylisiä ostoskojuja ja kauppakeskuksia josta saisi ostettua halvalla kaikkea kivaa, kuten CD-levyjä, paitoja, vaatteita, koriste-esineitä ym. krääsää. Entä miten on näiden kaupunkien turvallisuus? Uskaltaako liikkua myöhään illalla, ettei tule ryöstetyksi tai satu mitään vakavaa. Kumpi on turvallisempi kaupunki?
- Anna
Jarre kirjoitti:
Löytyykö Prahasta ja Bratislavasta sellaisia Tallinnan tyylisiä ostoskojuja ja kauppakeskuksia josta saisi ostettua halvalla kaikkea kivaa, kuten CD-levyjä, paitoja, vaatteita, koriste-esineitä ym. krääsää. Entä miten on näiden kaupunkien turvallisuus? Uskaltaako liikkua myöhään illalla, ettei tule ryöstetyksi tai satu mitään vakavaa. Kumpi on turvallisempi kaupunki?
Aika hankala kysymys tuo turvallisuus, kun itse olen vaalea, kolmikymppinen nainen, enkä kyllä osaa missään Euroopan kaupungissa pelätä yölläkään. Tietenkin olen pysytellyt yleensä keskusta-alueilla. Bratislava on omasta mielestäni todella ruma kaupunki (lukuunottamatta todella upeaa, pientä vanhaa kaupunkia) ja tekemistä siellä riittää vain pariksi päiväksi. Itse olin pari vuotta sitten reilin yhteydessä kaverin kanssa kyseisessä kaupungissa ja meidän hostelli oli aika kaukana keskustasta, mutta hyvin uskalsimme sinnekin asti iltaisin kävellä. Kaikki oli kyllä hirveän halpaa ja siksi voisi mennä uudelleenkiin, mutta vain pariksi päiväksi. Bratislavasta löytyy myös tuollainen "Mustanmäen tori" jonkun matkaa keskustan ulkopuolelta. Käytiin parikin kertaa.
Vielä sen verran, että jos pitäisi itse valita, niin kyllä menisin mielummin Prahaan. En kyllä viikkoa jaksaisi sielläkään kuluttaa aikaa. Enkä menisi kyllä toista kertaa enää heinä-elokuussa, aivan liikaa turisteja!
- Osa
Junalla tai kimppakyydillä suhahtaa kaupungista toiseen parissa tunnissa -tsekkaa molemmat!
Praha on ilman muuta suurempi, mielenkiintoisempi, kauniimpi jne, mutta toisaalta Bratislava on yhä viehkeän "suljettu" paikka, jossa ei ole kasoittain turisteja.Bratislava on todella idyllinen, vaikkakin eurooppalaiseksi pääkaupungiksi kovin pieni -Helsingin luokkaa. (Itse vietin siellä kolme kuukautta.)
Molemmat kaupungit ovat edullisia, ja kysymääsi yöelämään löytyy molemmista niin hilediskoja kuin renttubaarejakin. Oluttuopposet parikymmentä senttiä...mmm...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769