taas Pinnacle...

I.J.

...tökkii. Pinnacle studio 14 Ultimate collection.

Tarkoitus olisi tehdä selostus filminpätkään, mutta ohjelma ei reagoi mitenkään mikrofoniin puhuttuun ääneen. Olen Windows Xp:n ohjauspaneelista varmistanut mikin toimivuuden.

Pinnaclen "selostuksen nauhoitus" ikkunassa olen kokeillut kaikki mikrofonivaihtoehdot, mutta ääni ei vain tartu ohjelmaan.

Nauhoitusikkunassa mikkiä testatessa mitään ei tapahdu.

??????????????????????????????????????

Joten nyt kaikki innokkaat Pinnacletietäjät arvauksia peliin.

6

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <<<

      Selostus-työkalu

      Selostuksen nauhoittaminen Studiossa on yhtä helppoa kuin puhelimella soittaminen. Avaa vain Selostus-työkalu, näpäytä Record ja puhu mikrofoniin. Voit puhua samalla kun katselet elokuvaa, jolloin puheesi sopii elokuvan rytmiin. Voit käyttää työkalua myös pikakeinona ympäriltä kuuluvan musiikin, kotitekoisten äänitehosteiden jne. nauhoittamiseen mikrofonin kautta.



      Ennen kuin voit nauhoittaa ääntä Selostus-työkalulla sinun täytyy yhdistää mikrofoni tietokoneesi äänialustaan (input). Lisäksi Movie-ikkunassa täytyy olla vähintään yksi kuvaleike.

      Katsele elokuvasi videokohtauksia ja päätä, missä vaiheessa haluat selostuksen alkavan ja loppuvan. Kun olet valmis, avaa Selostus-työkalu. Huomaa, että nauhoituslamppu – yllä olevan kuvan vasemman yläkulman tumma nelikulmio – ei ole syttynyt.

      Valitse aloituspiste Movie-ikkunan Aikajanalla. Voit tehdä tämän joko valitsemalla leikkeen, käynnistämällä videon ja pysäyttämällä sen haluamassasi kohdassa tai liikuttamalla Aikajanan osoitinta.

      Aseta mikrofoni hyvään asentoon ja testaa nauhoitustaso puhumalla jotain mikrofoniin (katso ”Selostustaso” alla). Kun olet tyytyväinen, näpäytä Record-painiketta (joka muuttuu Stop-painikkeeksi). Odota hetki, kunnes nauhoituslamppu ilmoittaa ensin stand by ja laskee sitten kolmesta yhteen.



      Kun nauhoituslamppu ilmoittaa recording ja elokuva alkaa pyöriä Playerissä, aloita selostuksesi.



      Paina lopuksi Stop-painiketta. Lamppu sammuu ja selostusleike sijoitetaan automaattisesti äänitehosteet ja selostukset -raidalle. Voit katsella leikkeen valitsemalla sen ja painamalla Toisto-painiketta.

      Selostustaso

      Selostusleikkeen nauhoitustaso valitaan, kun nauhoitat selostuksen, eikä sitä sen jälkeen voi muuttaa. Voit kuitenkin milloin tahansa säätää esityksen äänenvoimakkuutta. Selostustaso asetetaan Selostustaso-liu’un ja sitä täydentävän tasomittarin avulla Selostus-työkalussa.

      Tarkkaile tätä mittaria varmistaaksesi, ettei nauhoitustaso laske liian alas tai nouse liian ylös. Indikaattori muuttaa väriä vihreästä (0–70% modulaatio) keltaisen kautta punaiseen. Yleisesti ottaen ääni pitäisi yrittää saada pysymään keltaisella alueella (71–90%) ja poissa punaiselta (91–100%).

      Selostuksen nauhoittamisen vaihtoehdot

      Studion asetusikkunoissa on useita asetuksia, jotka vaikuttavat nauhoituksen säätämiseen ja laatuun. Näpäytä tähän saadaksesi yksityiskohtaista tietoa.

      Näihin vaihtoehtoihin pääset valitsemalla päävalikkopalkista Setup Ø Video and audio preferences.



      Tämän viestiruudun Microphone-pudotusvalikko luetteloi ne tavat, joilla mikrofonin voi kiinnittää äänikorttiisi. Luettelon pitäisi näyttää suunnilleen seuraavanlaiselta, jos järjestelmässäsi on NVIDIA®-äänikortti:



      Valitse jokin listan vaihtoehdoista ja kytke mikrofoni valintasi mukaisesti (esim. Microphone tai Line In).

      Viestiruudun Channels ja Sample rate -säädöt kontrolloivat selostuksien tai muun nauhoitetun äänen laatua. Aseta ne korkeimmalle tasolle, jota arvioit tarvitsevasi, mutta muista, että mitä korkeampi taso, sitä enemmän levytilaa kuluu.

      • siis sieltä

      • I.J.

        Kiitos vaivannäöstäsi.

        Itselläni on juuri tuo sama suomenkielinen Pinnaclen ohje jota olen seurannut kohta kohdalta, MUTTA kun se ei ole auttanut.

        Joku on siis vikana mutta mikä ?

        En kyllä keksi mikä !

        Sanoisinko tässä että voi,voi...


      • tulee mieleen
        I.J. kirjoitti:

        Kiitos vaivannäöstäsi.

        Itselläni on juuri tuo sama suomenkielinen Pinnaclen ohje jota olen seurannut kohta kohdalta, MUTTA kun se ei ole auttanut.

        Joku on siis vikana mutta mikä ?

        En kyllä keksi mikä !

        Sanoisinko tässä että voi,voi...

        miten sulla noi asetukset on ? http://i1005.photobucket.com/albums/af174/JooTampere/Tallennus1.jpg

        tuolta löytyy varmaan ohjeet, http://nekon-blogi.blogspot.com/2008/01/nekon-ohjeita.html

        mulla on tuo stereo mix oletuslaitteena jotta voin kaapata ääntä koneelta audacityn avulla mutta mikkiä ei mulla ole joten en tiedä toimiiko se noin, mutta tuolla nekon sivulla on tuokin selvitetty ja sieltä sain itsekkin ohjeen miten pystyn audacityyn tuon äänen kaappaamaan


      • mulla on noin
        tulee mieleen kirjoitti:

        miten sulla noi asetukset on ? http://i1005.photobucket.com/albums/af174/JooTampere/Tallennus1.jpg

        tuolta löytyy varmaan ohjeet, http://nekon-blogi.blogspot.com/2008/01/nekon-ohjeita.html

        mulla on tuo stereo mix oletuslaitteena jotta voin kaapata ääntä koneelta audacityn avulla mutta mikkiä ei mulla ole joten en tiedä toimiiko se noin, mutta tuolla nekon sivulla on tuokin selvitetty ja sieltä sain itsekkin ohjeen miten pystyn audacityyn tuon äänen kaappaamaan

        http://neko.kapsi.fi/ohje/Windows_7-vinkit/wave_out_mix.html mutta miten pitää olla mikrofonilla niin löytyy varmasti tuolta mutta ota kuvakaappaukset miten oli alkujaan niin saat takaisin helpommin jos menee pieleen


      • I.J.
        mulla on noin kirjoitti:

        http://neko.kapsi.fi/ohje/Windows_7-vinkit/wave_out_mix.html mutta miten pitää olla mikrofonilla niin löytyy varmasti tuolta mutta ota kuvakaappaukset miten oli alkujaan niin saat takaisin helpommin jos menee pieleen

        Moi !

        Kiitokset vastauksista.

        Minulla on siis Windows Xp käyttis, ja mikrofoni muut äänilaitteet toimii kun niitä ohjauspanelin kautta menee testaamaan.

        Ongelma onkin mielestäni Pinnaclessa eikä koneessani, joten jos jollakulla olisi ajatuksia mitä vielä voisin säätää aloitus avautumisen lisäksi, niin arvauksia/tietoa otetaan vastaan !

        Oliskohan Pinnaclen uudelleen asentamisesta apua ,sitä en ole vielä tehnyt?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe