englanninkieliset viitteet

god ja good

En ole gradua tekemässä, mutta en parempaakaan paikkaa kysymykselleni löytänyt. Toivottavasti joku vastaa. Pitäisi siis kirjoittaa essee, jossa tulisi käyttää myös englanninkielisiä lähteitä. Saanko suomentaa tämän poimimani englanninkielisen tekstin vapaasti esseeseeni ja laittaa asianmukaiset lähdemerkinnät perään? Kuinka näiden kanssa menetellään!:/?

3

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa opetella

Nyt olet ymmärtänyt koko asian väärin. Ei tarkoitus ole lainata tekstiä suoraan lähteestä, vaan lukea asia sieltä, ymmärtää se ja sitten ilmaista tulos omin sanoin. Lähdeviitteiksi laitat sitten oman tekstisi tuottamisessa käyttämäsi eli referoimasi tekstit.

Joissakin harvoissa tapauksissa on tietysti mahdollista suora sitaatti, mutta siinä tapauksessa on syytä jättää se alkukieliseksi, ja referoida sisältö suomeksi.

Lisätietoa saat:

http://www.google.fi/search?q=tieteellinen kirjoittaminen

http://www.google.fi/search?q=tieteellinen kirjoittaminen referaatti

• ap

Voi kiitos tuhannesti vastauksestasi ja linkeistäsi! Olen kymmenen vuotta sitten tehnyt opinnäytetyön amk:hon ja tieteellinen kirjoittaminen on täysin unohduksissa. Tämä auttoi paljon!

• tekisin näin

Mun mielestä on myös mahdollista kääntää joku kohta (esim. joku tiivis kohta tai määritelmä) itse mutta myös ilmoittaa, että on itse kääntänyt tekstin. Siis riipppuu tietysti monestakin seikasta, onko fiksumpaa jättää alkuperäinen näkyville. Itse voisin siis kääntää jonkun pätkän ja jos se olisi asiasisältöä kannatteleva ja taas englanninkielinen sitaatti veisi turhaan fokuksen muualle eikä olisi yhtä selkeä ja ymmärrettävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1559
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1212
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1202
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe