Internet-yhteyden nopeustestin tulokset?

TurhautunutDeviant

Tein internet-yhteyden nopeustestin, enkä osaa lukea lukemia. Mitä näistä voi päätellä?

Latausnopeus 7,4 Mbps
Lähetysnopeus 805,3 kbps
Arvioitu internet-liittymän tyyppi: 24 Mbps ADSL

TESTI:
http://nopeustesti.tornio24.net/#

Ovatko nuo tulokset huonoja? Onko noissa selitys siihen, miksi suurin osa internetsivuista ei lataudu kunnolla tai ollenkaan?

Kannettava tietokoneeni on kolme kuukautta vanha Acer Aspire 7551G, jonka käyttöjärjestelmä on Windows 7. Virustentorjuntaan käytän McAfee Internet Security Suitea. Kaikki javaohjelmat yms. on uusimpia ja päivitettyjä. Internetselaimena Firefox.

Turhauttaa niin paljon.

34

4012

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan hyvä tulos. Minä sain tuolta:
      Latausnopeus Lähetysnopeus
      11,0 Mbps 879,1 kbps
      Arvioitu Internet-liittymän tyyppi:
      24 Mbps ADSL

Suomi24 tökkii kaikilla ja aina. Kokeile niitä tökkiviä sivuja IE:llä.

• TurhautunutDeviant

Kiitos vastauksesta.

Olen kokeillut eri selaimia kun otin tämän koneen käyttööni (Chromea, Safaria, IE:ta...) ja kokeilin nyt uudestaan IE:llä. Huomasin nyt sen eron, että IE lataa vaikkapa hs.fi tai iltasanomat.fi -sivustot nopeasti ja nätisti, mutta Firefox latailee vieläkin noita sivustoja... lataillu jo 5 min.

• Mokkulan Orja
        TurhautunutDeviant kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

Olen kokeillut eri selaimia kun otin tämän koneen käyttööni (Chromea, Safaria, IE:ta...) ja kokeilin nyt uudestaan IE:llä. Huomasin nyt sen eron, että IE lataa vaikkapa hs.fi tai iltasanomat.fi -sivustot nopeasti ja nätisti, mutta Firefox latailee vieläkin noita sivustoja... lataillu jo 5 min.

Sun ketussa on jotain mämmiä tai olet IE-rolli.
        Just kokeilin IE:llä Cromella ja ketulla eikä oleellista eroa ollut.

• Anonyymi

Aika heikko jos 24Mbs, minulla 10Mbs valokuitu liittymällä 11.29 ja 1,84.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan ok nopeus vuonna 2011...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka vanha olit 2011?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan ok nopeus vuonna 2011...

Eipä se nopeusluokka vuoden mukaan mene, joko on 24 tai sitten on jotain muuta.

• Anonyymi
        TurhautunutDeviant kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

Tääkin on näitä joissa Windowsin ongelmista syytetään käyttäjää ja muita laitteita!
        On se ihme touhua kun ei voida myöntää että ongelma asiaan on itse Windows....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tääkin on näitä joissa Windowsin ongelmista syytetään käyttäjää ja muita laitteita!
        On se ihme touhua kun ei voida myöntää että ongelma asiaan on itse Windows....

Windoosahan on kaameen hidas. varsinkin wlanilla jos ylipäätään toimii!

• Anonyymi

Taas f.e.dzerzhinsky on sinoleissaan!

• Tuo on oikein hyvä tai ainakin täysin riittävä kaikkeen nettikäyttöön, raskaimmat videostriimit mukaan lukien, joten ongelma on jossain toisaalla.

Teepä netin käyttötesti virustorjunta otettuna pois käytöstä. Siitä ei ole mitään vaaraa, ei ne pöpöt sieltä netistä itsekseen koneelle hypi. Kunhan et lataile tai käynnistele sieltä mitään.

• Anonyymi

Älä nyt paskaa puhu!

• Mokkulan Orja

Tavanomaisten sivujen lataukseen riittää EDGE n. 35kb/s. (ei tietty nopea)
      Videot tulee kohtuullisesti 0.5--1Mb/s.
      Arvot selvinneet kolmikirjaimisen operaattorin mokkuloita käytettäessä.
      Yksi maksullinen virustorjunta esti aikanaan koko nettiliikenteeni. Kolmannen todetun kerran jälkeen passitin sen bittien hautausmaalle.

• Anonyymi

Nopeenpi netti niin windows saastuu nopeemmin!

• takkari

Mulle tuli
      Latausnopeus 36,0 Mbps ja lähetysnopeus 4,6 Mbps
      Arvioitu Internet-liittymän tyyppi: 100 Mbps ethernet

Tämä läppäri on 10m päässä wlan-modeemista

• Zirinowskiss

Mulla ja muijallakin tuli.
        Arvioitu kesto ...no se ei kuulu sulle.

• okkbnjkghy
        Zirinowskiss kirjoitti:

Mulla ja muijallakin tuli.
        Arvioitu kesto ...no se ei kuulu sulle.

Eipä sulla varmaan kauaa mennyt Kyllikin kanssa

• Anonyymi
        okkbnjkghy kirjoitti:

Eipä sulla varmaan kauaa mennyt Kyllikin kanssa

Tai pinsettien.....

• Jymäytetty

Kai siitä 100 Mekasesta liittymästä pitää tulla 100 Mekaa käyttöön. Kaupasta kun ostaa maitotölkin , niin siinä on maitoa sisällä 1- litra eli 100 cl. Jos siinä tölkissä olisi vaikka 25cl maitoa, niin miltä tuo tuntus kun maksat litran mukaan. Jos vajaita tölkkejä olisi jatkuvasti myynnissä niin eikö kyseessä olisi petos.

• nokuei

100 megasessa 100 megaa on vain modeemisi ja ensimmäisen operaattorin tötterön välillä. Siitä eteenpäin mitä sattuu. Ja tuo 100 megaa on vain kaikki liikenne mukaanlukien kaikki tarvittava kuittailu protokollissa. Hyötykuorma on aina pienempi.

• rellun_pippana

Mainittiin, että AP:n 24 Mbps ADSL-liittymä sai testissä hyvät arvot. Suosittelisin kokeilemaan tiedon lähettämistä ja testaamaan, miten suuresti se vaikuttaa tiedon lataamiseen. ADSL on nimensämukaisesti nopea lataamaan tietoa, mutta verkkainen lähettämään tietoa. Jos yrität lähettää esim. 50 megan tiedostoa ilman, että lähetysnopeutta on rajoitettu esim. reitittimen QoS:ista, niin tavallinen verkkosivujen selailu voi olla hankalaa, koska tiedon lähettäminen (ulospäin) saattaa tukkia ja hidastaa tiedon lataamista. Oma ADSL-liittymäni menee täysin tukkoon isoja tiedostoja lähettäessä ("upattaessa"), eikä lähetysaikana esim. pysty lataamaan YouTube-videoita riittävän nopeasti, jotta niiden häiriötön katselu olisi mahdollista. Ainoa keino estää tämä on se, että rajoittaa lähetysnopeutta joko ohjelmallisesti (Windows/macOs/Linux) tai reitittimen verkkokäyttöliittymästä käsin.

• Noppeus

Latausnopeus 71.28Mbps
      Lähetysnopeus 33.27Mbps

• täällä-näin

Latausnopeus 91.02
      Lähetysnopeus 10.05

Tämän tein WiFi-yhteydellä. Ethernet kaapelilla tulokset ovat paremmat.

• Anonyymi

Valehtelija! Sun wifis ei tollaiseen kykene!

• vai-että-nopeus-testiä

Oletteko tietoisia siitä, että nuo testitulokset ei ole kovinkaan luotettavia? Siihen vaikuttaa niin monet eri tekijät että silleen. Millä selaimella se tehdään toinen antaa ihan eri lukemat. Käytetäänkö mobiililaajakaistaa vai kiinteäälaajakaistaa, Ethernet/WiFi-yhteyttä. Mihin aikaan se tehdään aamulla vai illalla.

• luotettavia

Mitä tuolla luotettavuudella nyt sitten tarkoitetaan? Kai ne suunnilleen oikean arvon antaa, mutta vaikuttavia tekijöitä on tosiaan paljon. Tulos kertoo sen, mikä nopeus sillä hetkellä saadaan sen oman laitteen ja vastapään serverin välille, mutta sitä ei välttämättä rajoita operaattorin tarjoaman liittymän nopeus vaan pullonkaula voi olla jossain muualla, kuten vaikka sen oman wifi-verkon tai selaimen suoritusvyssä. Esimerkiksi ooklan testi antaa usein paremman tuloksen Telian kuin DNA:n serveriä vasten, vaikka oma liittymä onkin DNA, hassua...

• mikä-on-luotettava

Operaattoreilla taitaa myös olla omat testilinkit ja siellä myös sanotaan että tulokset ovat suuntaa antavia, vaikka kyllä luvataan mihin se pitäisi asettua sen oman nopeuden mukaan.

• Anonyymi

Hyviä tuloksi tulee aina oman opr testeillä

Ent Elisa

• Anonyymi
    • Anonyymi

Niin no noiden tulosten hyvyyshän riippuu ihan siitä, millaisella liittymällä ne on saatu. Jos ne vastaa suunnilleen luvattuja nopeuksia niin ok, oliko tuolloin vielä noinkin hitaita liittymiä olemassa... Se jo alkaa olla vähän noloa kun nykyäänkin vielä saa noita samoja lukemia jollain 300 megaisella liittymällä, eikä aina edes tuonkaan vertaa.

• Anonyymi

No että hidas on.

• Anonyymi

Titanium Windows 10-takaovi
        Turvallisuuden toimittajan Kaspersky tutkijat löysivät vahingollisen ja teknisesti edistyneen APT-haittaohjelman osan äskettäisessä Platinum APT -ryhmän toiminnan analyysissä . Titanium-takaovi itsessään on monimutkaisen infektiosarjan viimeinen teko. Infektiovektorin uskotaan käyttävän haitallista koodia paikallisissa intranet-verkkosivustoissa, mutta varsinainen seitsemän vaiheen jakso itsessään on sama kaikissa tutkijoiden analysoimissa tapauksissa.

Ensinnäkin käytetään hyödyntää, joka pystyy suorittamaan koodin "SYSTEM" -käyttäjänä. Ajattele tämän olevan sama kuin järjestelmänvalvojan oikeudet, mutta sitä käyttää Windows 10 -käyttöjärjestelmä ja sen alla toimivat palvelut.

• Anonyymi

On se angeeta siel saaamaaaahalllaaa.

• Anonyymi

Avaajahan käy yhtä hitaalla kuin vapunenkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1546
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1217
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      952
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe