Onko OO:lle aivan mahdotonta tehdä helppoa sivunumerointia? Sellaista päälle/pois nappia?
Minusta olisi sinänsä paikallaan, että yhdellä napin painalluksella saisi käytttöön perussivunumeroinnin. Sellaisen joka alkaisi sivulta yksi tai kaksi, samantekevää, sijoittaisi ko. sivun numeron vaikka alatunisteeseen sivun alla, tai oikeaan yläkulmaan, tai keskelle ylös tai vaikka jopa omaan ruutuun keskellä sivua (jos eivät muuta osaa 'kele). Ehkä ylös vasemmalle olisi paras paikka, ja napin nimi olisi sivunumerointi päällä/pois. Silloin välttyisi taikatemppujen opettelulta OO:lla.
Mutta asiathan täytyy aina tehdä vaikeimman mukaan.
Miten sivunumeroinnin sai luotua alaviitteeseen aina käytössä olevaksi alkaen sivulta kaksi Tai vaihtoehtoiseksi, niin, että voisi tehdä tuon yllä kuvaamani taikatempun itse toistamiseen - osasin sen kerran, mutta olen unohtanut, ja helppi opastaa tekemään sivunumeron sivulle 9 mitä en erityisesti juuri nyt kaipaa. Myös muut mainirtsemani esimerkit käy - tarvitsen vain sivunumerointia, mikä tahansa käy? Muistaako joku ystävällinen sielu minua, pientä rukkaa, joka olen joutunut Open Office vaikeaksi herrojen kouriin?
Olen nyt koko päivän, klo 9.30 - 14.30 yrittänyt saada sivunumeroinnin n. 30 sivua pitkään dokumenttiin, jotta voisin viitata tekstin eri kohtiin. En tarvitse sitä edes printattuna. Mutta en edes viiden tunnin työn jälkeen muistanut, miten sain yksinkertaisen sivunumeroinnin päälle!
Kiitos jos joku muistaa. Menen jatkamaan työtäni. Olin arvionut, että saisin sen tehtyä aamupäivän aikana. Nyt alkaa olla kiire.
Terveisin
Petsku
Rivinumerointia
Peter Tikka
1
153
Vastaukset
- on.
on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391