Rivinumerointia

Peter Tikka

Onko OO:lle aivan mahdotonta tehdä helppoa sivunumerointia? Sellaista päälle/pois nappia?

Minusta olisi sinänsä paikallaan, että yhdellä napin painalluksella saisi käytttöön perussivunumeroinnin. Sellaisen joka alkaisi sivulta yksi tai kaksi, samantekevää, sijoittaisi ko. sivun numeron vaikka alatunisteeseen sivun alla, tai oikeaan yläkulmaan, tai keskelle ylös tai vaikka jopa omaan ruutuun keskellä sivua (jos eivät muuta osaa 'kele). Ehkä ylös vasemmalle olisi paras paikka, ja napin nimi olisi sivunumerointi päällä/pois. Silloin välttyisi taikatemppujen opettelulta OO:lla.
Mutta asiathan täytyy aina tehdä vaikeimman mukaan.

Miten sivunumeroinnin sai luotua alaviitteeseen aina käytössä olevaksi alkaen sivulta kaksi Tai vaihtoehtoiseksi, niin, että voisi tehdä tuon yllä kuvaamani taikatempun itse toistamiseen - osasin sen kerran, mutta olen unohtanut, ja helppi opastaa tekemään sivunumeron sivulle 9 mitä en erityisesti juuri nyt kaipaa. Myös muut mainirtsemani esimerkit käy - tarvitsen vain sivunumerointia, mikä tahansa käy? Muistaako joku ystävällinen sielu minua, pientä rukkaa, joka olen joutunut Open Office vaikeaksi herrojen kouriin?

Olen nyt koko päivän, klo 9.30 - 14.30 yrittänyt saada sivunumeroinnin n. 30 sivua pitkään dokumenttiin, jotta voisin viitata tekstin eri kohtiin. En tarvitse sitä edes printattuna. Mutta en edes viiden tunnin työn jälkeen muistanut, miten sain yksinkertaisen sivunumeroinnin päälle!

Kiitos jos joku muistaa. Menen jatkamaan työtäni. Olin arvionut, että saisin sen tehtyä aamupäivän aikana. Nyt alkaa olla kiire.

Terveisin
Petsku

1

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on.

on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 170
      4054
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      95
      3386
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      100
      2746
    4. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      292
      2625
    5. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      39
      2336
    6. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      159
      2087
    7. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2040
    8. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      7
      1689
    9. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      44
      1107
    10. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      1048
    Aihe