omia kokemuksia työelämävalmennuksesta /Työharjoittelu

Pikkumyy_91

Olen ollut työelämävalmennussa 4eri paikassa työkkärin kautta.
Kun ihmiset valittavat,että hirveää orjatyötä se todellakin riippuu millaisen harjoittelupaikan valitset (minä itse olern ainakin saanut aina valita minne menen harjoitteluun)
Ensimmäinen paikka oli kieltämättä hirveään orjatyötä olin eräässä ruokapaikassa työelämävalmennuksessa siellä sain joka päivä vain tiskata ja tehdä salaatin. Muita tehtäviä ei annettu. Rupesi puuduttamaan,kyllä joka päivä tiskaaminen. Muissa paikoissa missä olen ollut olen saanut enemmän työtehtäviä ja saanut itsenäisesti tehdä.
Ja ei ole ruvennut puuduttamaan.
Niissä olen viihtynyt pitempään..

7

237

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15

Orjatyöllä tarkoitetaan eniten sitä, että työtä tehdään nollapalkalla, mikä on väärin. Työttömyyskorvaus ja muut pikkukorvaukset eivät oikein riitä kenellekään.

• afgdfgfdd

itse katson asian niin, että saapahan paremmin rahaa kuin pelkästään kotona olemalla. itselläni on mies ja lapsi, miehen tulot vaikuttaa työmarkkinatukeen. työelämävalmennuksessa tai jossain työkkärin koulutuksessa olemalla ne tulot ei vaikuta ja saan täyden tuen ja sen 9e/pvä. tottakai menee lapsen hoitomaksut mutta enemmän jää silti rahaa kuin kotona olemalla ja pääsee itsekkin ihmisten ilmoille. nyt olen ollut pari viikkoa kotona lapsen kanssa ja tekisi jo mieli töihin. hakemuksia laitettu joka paikkaan, saas nähä tärppääkö, suurin "este" työn saannille taitaa monesti olla tuo lapsi, pakkohan se on kertoa että lapsi on, vai miten muuten selittää 3vuoden tyhjän aukon ammattiin valmistumisen ja seuraavan työpaikan välillä.

• 29

Miksi tiskasit joka päivä?

• djlskjdskfskj

No kuka pakotti tekemään lapsen väärään saumaan?Ei herranen aika sentään. Kouluun siitä tai Mäkkärin kassalle töihin.Palkka tulee säännöllisesti ja ei tarvitse mitä kukakin tienaa ja kenen tulot vaikuttaa.

• hyyyvä

Jos ei olisi noita ilmaisia työelämäkokeiluja sun muita työttömän kusetuksia, niin todennäköisesti sinulla olisi mahdollisuus päästä ihan OIKEISIIN töihin. Nykyään työnantajat työkkärin siunauksella käyttävät härskisti sinun kaltaisia ihmisiä, eivätkä palkkaa työntekijöitä.
      Veikkaan, ettet koskaan pääse palkalliselle, koska sait leiman ikuisena työllistettynä.

• 1+7

Näinhän se on. Ne astiat on tiskattava joka tapauksessa, jos meinaa jonkinlaista ruokapaikkaa pyörittää. Jos ei käytössä olisi orjatyövoimaa, niin siihen palkattaisiin joku ihan oikealla palkalla töihin. Markkinatalouden pelisääntöihin kuuluu se, että tavaralle tai palvelulle asetetaan sellainen hinta, että se kattaa toiminnan kulut ja takaa riittävän voiton. Jos tämä ei ole mahdollista ja toiminta on kannattamatonta, niin sitten yritys tekee konkurssin ja tilalle tulee joku toinen, jonka toiminta on kannattavaa.

Tämä on normaalia ja kuuluu asiaan ja takaa yhteiskunnan kehittymisen, talouskasvun ja monipuolisen yritysrakenteen. Tällaiset erilaiset sosialistiset välimuodot kuten mahdollisuus saada veronmaksajilta tukea kannattamattoman toiminnan pyörittämiseen (tai vielä pahempi, kannattavan yrityksen voittojen kasvattamiseen!) eivät johda kuin tehottomuuteen ja pysähtyneisyyteen yhteiskunnassa.

• Työtön....

Mielestäni työnantajat ja yhdistykset käyttävät tuota työelämävalmennus/harjoittelu sutta hyväkseen. Työkkärissä ja muissa virastoissa vedotaan muka siihen että tällä saadaan työtön kotoa vähän pois ja elämänrytmiin kiinni? Ei ihmistä voi pitää missään enää orjatöissä? Työstä on saatava oikeanlainen korvaus, jos yhdistykset ja muut pysty ottamaan työntekijöitä muuten niin silloin on vika jossain muualla ja työttömän ei siitä tarvitsisi silloin kärsiä jonkin seuraumuksen pelossa niinkun se tänään paljolti on. Nyt kun kuntia sakotetaan jokaisesta pitkäaikaistyöttömästä vuodessa n 4000e niin se luo armotta paineita työkkärille ja silloin sieltä kyllä lähtee monelle kotiin ilmoitus alkavasta kurssista tai juuri tästä "työstä" josta työtön ei hyödy yhtään mitään vaan siitä aiheutuu vain ruoka ja matkakuluja(9e ylläpitokorvaus) kun ei kata läheskään kaikkia työttömän menoja. Olin itse hiljattain kyseisellä valmennuksella 6kk ja bensakulut olivat n 200e kuussa ja matkakorvausta en saanut kun "työpaikka2 kuului muka työnhakupiiriin,heh sitä hakupiiriä voi tietysti laajentaa Hangosta Utjoelle saakka?? Kyllä jokainen työtön(laiskakin) lähtee tekemään töitä jos siitä maksetaan oikeaa kunnon palkkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      105
      1198
    2. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      85
      922
    3. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      237
      890
    4. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      54
      744
    5. On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja

Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien
      Kemijärvi
      75
      737
    6. Olet mieleni päällä edelleen, J

En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞
      Ikävä
      34
      652
    7. Olet aika julma minua kohtaan

Antaisit vähän armoa.
      Ikävä
      59
      630
    8. Olisitko valmis

Siihen?
      Ikävä
      42
      592
    9. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      567
    10. Oletko miettinyt

Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä
      Ikävä
      30
      565
    Aihe