Voisiko maitopurkki käyttää biojätteen keräysastiana ja siis viedä biojätteeseen ?
Siihen sopisi erinomaisesti kahvisuodatin sakat pusseineen.
Ongelma voi olla (ja ehkä onkin) , maitopurkin muovipinta.
Maitopurkki bio"pussina" ?
7
4114
Vastaukset 7
- mullaksi
Kestää aika kauan lahota sen maitopurkin, ei ole hyvä kompostissa. Juuri sen pinnoitteen takia. Itse käytän pientä astiaa johon laitan suodatinpussit ym ja vien kompostiin. Ennen käytin kannellista ämpäriä kaapissa, mutta nykyään kun olen yksin niin se täyttyy niin hitaasti että alkaa haista. Pieni kannellinen hillopurkki tms käy mainiosti ja voi tarvittaessa pestä koneessa
- biokiertoon
Biojätteen pakkaamiseen ei käy maitopurkki, mutta muovittamaton kartonki sopii, esim. muro- tai hiutalepaketti, tai paperipussi esim. jauhopussi.
Tässä ohjeita:
http://www.hsy.fi/jatehuolto/ohjeet/lajittelu/biojate/Sivut/pakkaaminen.aspx - ripethepooh
Juu.
EI käy!
Niinpä jatkan biojätettä kierrättämättä. Just otin maitopurkin käyttöön biojätetteen keräämiseen. MUTTA suljen nitojalla ja vien sekajätteeseen.
Näin siihen asti kunnes keksin jotain JÄRKEVÄÄ sinkkutalouteen.
Tässä selkeät ohjeet biojätteen hoitelemiseen:
http://www.hsy.fi/jatehuolto/jatteiden_lajittelu/biojate/Sivut/default.aspx- miksi ei
Etkö voi käydä kippaamassa sitä maitopurkin sisältöä biojätteeseen ja pistää purkkia sen jälkeen poltettaviin?
- Hieno homma
Sehän käy se maitopurkki sit hyvin siihen tarkoitukseen ku enerkiansäästö lamppu lopettaa valaisemisen niin sinne vain ja nitojalla kiinni ja sekajätteeseen.
- nimimerkki on pakoll
n myöskin hyvä keräys astia paristoille. Siinä on juuri sopiva pieni aukko josta pudottaa paristot. Sit kun on täynnä niin nitoo vaaan kiinni ja vie sekajätteeseen
- huhhuhhh
nimimerkki on pakoll kirjoitti:
n myöskin hyvä keräys astia paristoille. Siinä on juuri sopiva pieni aukko josta pudottaa paristot. Sit kun on täynnä niin nitoo vaaan kiinni ja vie sekajätteeseen
Eikai kukaan tollo vie paristoja sekajätteeseen? Nehän on ongelmajätettä...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1051284Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91787Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35691- 47667
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja119558Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat30531Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32516Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö182498Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!
Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi23497- 59483