Olenko vammainen?

alexsandra_87

kävin ala ja ylä-asteen erityisluokkaa kaikki aineet olivat mukautettuja. Minulla oli oppimusvaikeuksia ja pienenä jouduin käymään tutkimuksissa minulla todettiin hahmotushäiriö muuta en tiedäkkään mitä minulla todettiin koska olin sillon hyvin nuori. Nyt olen 22-vuotias. Vanhempani eivät ole kertoneet minulle, kun olen aikuistunut,että mitä kaikkea tutkimuksista löydettiin,kun olin nuori.
Olen kuitenkin käynyt normaalin ammattikoulun vaikka se olikin vaikeaa osa aineista jouduttiin mukauttamaan,koska en osannut tehdä kaikkia tehtäviä.
Tällä hetkellä olen työtön ja saan kelasta työttömyysturvaa ja tähtään pitkälle tulevaisuuteen haaveena uusi ammatti.
Monet kaverini ketkä ovat myös käyneet erityiskoulun ovat päätyneet työkeskuksiin töihin ja tuki asumaan. Itse taas asun itsenäisesti vuokralla ja maksan kaikki laskuni.

18

1136

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nähty on!

Tässä on syy miksi vastustan kaikkia REITYISkouluja yms.
      Koulujen opetuksen taso on järjestään ala-arvoinen kaikilla tasoilla.
      Tähän kun lisätään keskiysleiriolot ja -kohtelu vaikeuksia tulee varmasti.
      Ihmissuhteiden ja seksielämän lamauttaminen mömmöillä ruokaan ja silmitön terrori henkilökunnan taholta on tehnyt monista tuntemistani cp-vammaisista ihmisiä joilla on kidutetun ihmisen psyyke: Aina pelokas, jopa itkuinen, eikä luottamusta ihmisiiin tai yhteiskuntaan ole laisinkaan.
      Mm. ruolien mömmötys jatkuu edelleen ainakin Rokuan Kuntokeskuksessa ja Invalidiliiton kuntoutuskeskuksessa,vaikka elämme vuotta 2011!

• Prominent

Näillä mm. Invalidiliiton ammattikoulutuksilla ei työtä saa yhtään mistään.
        Moni on huomannut kolmivuotisen sadististen kusetuksen kestämisen olleen täysin turhaa.
        Opetuksen taso ja -laatu on ala-arvoista
        Olenkin sitä mieltä että vammaiset ihiset on intergoitava tavalliseen maassa annettavaan koulutukseen.
        Mahddollisesti tarvittavan kouluavustajan palkkakustannukset ovat kuin hyttysen paska itämeressä verraten esim. Invalidiliiton perimiin maksuihin.
        Valtava etu on vielä siinä että elät ihmisenä ihmisten keskellä etkä sadististen psykopaattien terrorin alla PAKON edessä mömmötettyjä ruokia syömässä.
        Erityiskoulujahan tuossa tarkoitettiin (Nähty on!).

• Lollipoopsniisistö

OWO jä mää 2014.

• Anonyymi

Erityisammattikoulun papereilla voi pyyhkiä persettä. Siinä menee pienetkin mahdollisuudet työllistyä, vaikkei olisi taustalla älyllistä kehitysvammaa vaan esim. lukivaikeus. Opetussuunnitelma menee heikompien ehdoilla niissä kouluissa.

En tiedä yhtään, joka olisi saanut leipänsä hankittua erityiskoulun todistuksella, ja nyt tarkoitan niitä opiskelijoita, joilla ei ole älyllistä kehitysvammaa. Korkeintaan jonnekin avotöihin tai työtoimintaan kelpaa, mikä olisi aika turhauttavaa normaaliälyiselle.

• Anonyymi

Hankin kivan 0400 numeron koska luulin sen olevan hieno.

Kukaan ei soita minulle.

• Anonyymi

Minulla on peruskoulu ja hieno vartija kurssi.

Tein hienon takin vartija.

• Anonyymi

Miksi meille nauretaan ollaan kovasti koitettu ja ollaan ahkeria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi meille nauretaan ollaan kovasti koitettu ja ollaan ahkeria.

Ei SE ole helppoa vammaisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei SE ole helppoa vammaisille.

Vartija kurssi on suurin saavutukseni. Sain hienon diplomin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vartija kurssi on suurin saavutukseni. Sain hienon diplomin.

Katsoin Ari stevarin opetus videon. Otin mallia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsoin Ari stevarin opetus videon. Otin mallia.

Ari Stevari on niin ammattilainen suomen paras vartija.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2955
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1225
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      987
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      951
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      915
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      887
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      830
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      160
      826
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      774
    Aihe