...nykytaidetta mikä hivelee silmiä!
http://www.iltasanomat.fi/asuminen/elaimellista-romutaidetta-polykapseleista/art-1288434316151.html
Kerrankin...
3
53
Vastaukset
- Todellakin!
Ei oo kuitenkaan mitään uutta. Muistanet kai Miina Äkkijyrkän loistavat teokset aika paljon suuremmassa mittakaavassa. ;D
- Henry Moore
Samaa teki jo 40 vuotta sitten Veikko Haukkavaara, joka käytti materiaalina metallin jätepaloja. Nuoret polvet eivät vain tunne taiteemme historiaa.
- Niin, toivottavasti
...se kahjo on poisbannattu kokonaan tältä sivustolta, sillä en minäkään tykännyt siintä että ne kivoimmatkin keskusteluketjut aina jollain tapaa kääntyi niihin hänen Demoneihinsa ja ikäviin tunnelmiin sekä juurikin niihin hänen tahallisiin 'lukihäiriöihiin'...vain yhden niistä hänen 'ominaisuuksistaan' mainitakseni.
Itse aloitukseen haluaisin vastata että Miina Äkkijyrkällähän oli 'kausi' jolloin hänelläkin oli pakonomainen tarve tehdä taidetta vanhoista autonromuista. Sen hän toteuttikin ihan hulppealla tavalla!
Tapasin kerran yhden niistä hänen "hitsareistaan" joka toteutti sitä hänen 'unelmaansa'. Hän kertoi että oli todella vaikeaa yhdistää taidetta kuvataiteilijan mielleyhtymien mukaan ja käytännössä toteuttaa hitsausjärjestys niiden hänen 'yli-inhimillisten' näkemyksien mukaan. Hitsareilla kuitenkin oli teosten turvallisuus kaikkein ylimpänä kriteereinä. Siinä tämä puhuttelemani hitsari oli käyttänyt erästä tuntemaansa insinööriä vapaa-aikanaan laskemaan lujuuslaskelmia, koska nämä teokset olivat valmiina ns. 'yleisen töllöttelyn' kohteena. ;)
Minä tykkään kovasti noista Äkkijyrkän teoksista ja väitän että ne saavat jatkossa erityistä arvonnousua!
Henkilökohtaisen ansiotyöni johdosta olen saanut olla kanssakäymisissä Miina Äkkijyrkän kanssa lukemattomia kertoja ja totean että naista on kohdeltu monessakin mielessä epäreilusti. Hän on oikeasti 'väärinymmärretty' ihan hänen aidosti sydämellisen luonteenpiirteensä vuoksi, mutta kun hänet luokitellaan taiteilijaksi niin sehän hänen tapauksessaan tarkoittaa 'kylähullun' mainetta jonka perusteella häntä voidaan kohdella viranomaisten taholta ihan julkisestikin epäreilusti ilman tunnonvaivoja. Olen kuitenkin onnellinen siintä että Miina on henkisesti vahva ihminen joka tietää oikeasti olevansa oikealla asialla ihan vilpittömästi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931071
- 55732
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35614Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39546Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...49490Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi48482- 31469
- 34447
Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14441- 38434