Kokkolan Kauneimmat Joululaulut pilattu perusteellisesti.

ÄLYTÖNTÄ PELLEILYÄ??

Tässä sitä ollaan JOULU TUNNELMAA, heti kurkkua myöten täynnä. Tein nimittäin poikkeuksen vanhaan jo tutuksi tulleeseen Kaarlelan kirkon kauneimpien joululaulujen lauluhetkeen.Ja menin pokkeuksellisesti Kaupungin kirkkoon. Voi minua tolloa, mitä tuli tehtyä. Tilaisuuden jälkeen on yleensä ollut vähän niinkuin Joulutunnelma. En voi käsittää, mitä liikkuu tilaisuuden järjestäjien/juontajien korvien välissä. Luulevatko he tosiaan, olevansa niin suosittuja, että heidän esitelmiään hengitysharjoittelusta, sekä lauluteknii
kasta oltaisiin kiinnostuneita tunnin verta kuuntelemaan, sekä harjoittelemaan "sonnin mölinältä kuullostavaa basso jne laulua. Eikös tilaisuuden pitänyt olla laulutuokio meille yleisölle, eikä esittely, mitä kanttori, ja muu henkilökunta osaa. Hävetkää perinteen pilaajat.
Keräsin nuorisoakin mukaan, perinteisesti aloittamaan joulua. Toivottavasti tämän järjestämisestä vastuussa olevan tahon joulu menee yhtä tehokkaasti pilalle, mitä he onnistuivat pilaamaan oman joulutunnelmani. Erityiskiitos menee kanttorille, kannattaa pitää noita esitelmiä, vaikka lastentarhassa, tai kotona. Ois kiva tietää, mitä toiset suuresta yleisöstä on asiasta mieltä. Ja jos olen yksinään tätä mieltä, pyydän nöyrimmästi sanojani anteeksi.

51

1749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lue ittes viisaaksi

Kauneimmat joululaulut tilaisuus alkoi kello 18:00 !!!!

Kaikille kiinnostuneille oli äänenavaus harjoitus kello 17:30!!!

Lähde: kokkola lehti

Lue ittes viisaaksi!!!

• Joopa joo

Juu lukeminen kannataa aina!!

mölyäminen kun ei ole tietoo on............

- vähemmän älykästä
      - ei kovin fiksua
      - typerää
      - sivistymätöntä

jne.

Olisit tullu vasta 18:00

T: lukulasit on

• Dr Kildare

Jos näin on niin aloittajan täytyy olla hullu.

• osaan kyllä lukea

tulipahan tultua klo 18.00 ja se äänenavausharjoittelu sekoitettuna hengitysharjoituksilla, ym soopalla jatkui klo 18.50 saakka. ssurkea häväistys tilaisuudelle. joten se lukemisesta ja viisastumisesta.

• Hiljaa hiljaa,joulun

Vaikea uskoa,että tuollainen "keuhkoaja" koskaan kokee joulutunnelmaa.

• kyseenalaistan

olitkohan mahdollisesti paikalla

• loilottaja

Eipä tullut joulutunnelmaa kun kirkkokansa ei saanut rennosti laulaa jokainen omalla tyylillään, vaan alettiin opettaa laulutekniikoita, johon kului liian paljon aikaa.

• Yksi mukana ollut
        loilottaja kirjoitti:

Eipä tullut joulutunnelmaa kun kirkkokansa ei saanut rennosti laulaa jokainen omalla tyylillään, vaan alettiin opettaa laulutekniikoita, johon kului liian paljon aikaa.

Todella mahtava ilta. Hienoa, että meillä on kaupungissa nuorisosoittokunta, joka osaa hoitaa tällaiset tilaisuudet todella mallikkaasti. Johtajalleen aivan erityis KIITOS!
        Tilaisuuden järjestäjät olivat nähneet aivan valtavasti vaivaa ja se kannatti. Oli todella mukava olla vähän erilaisessa Joululaulu tilaisuudessa.

Suuret kiitokset järjestäjille ja juontajille!

• Toinen mukana ollut
        Yksi mukana ollut kirjoitti:

Todella mahtava ilta. Hienoa, että meillä on kaupungissa nuorisosoittokunta, joka osaa hoitaa tällaiset tilaisuudet todella mallikkaasti. Johtajalleen aivan erityis KIITOS!
        Tilaisuuden järjestäjät olivat nähneet aivan valtavasti vaivaa ja se kannatti. Oli todella mukava olla vähän erilaisessa Joululaulu tilaisuudessa.

Yhdyn täysin edellisen kirjoittajan ajatuksiin!

Kiitokset järjestäjille ja illan toteuttajille!

• äänenavaaja

olen täsmälleen samaa mieltä, on hienoa , että meillä on noin osaava nuorisosoittokunta. Unohtamatta kanttoria, joka haluaa esitellä omaa osaamistaan. Olen kuitenkin sitä mieltä että kauneimmat joululaulut on tarkoitettu yleisön laulettaviksi, eikä suurta yleisöä varmasti kiinnosta "seuraa johtajaa leikki. Niinkuin kanttori olisi halunnut. Järjestäkää niille jotka ovat kiinnostuneet tuosta minun ja monen muun mielestä joutavasta sivuohjelmasta. Aivan oma pätemis ja
        esillä olo ohjelma. Mutta älkää hyvät ihmiset pilatko tätä joulunalusen perinnettä
        kaikkeen mitä voitte esittää vaikka läpi vuoden. ANTAKAA IHMISTEN HAKEA JOULUTUNNELMANSA JOULULAULUISTA, KUTEN ON JO PERINTEEKSI TULLUT. JOS EPÄILETTE MINUN MIELIPIDETTÄNI. TEHKÄÄ ÄÄNESTYS JOSSA SAAVAT IHMISET KESRTOA, KETÄ KIINNOSTAA ENEMMÄN LAULAA ITSE JOULULAULUJA, VAIKO NIITÄ, JOTKA HALUAVAT OLLA KUOROHARJOITUKSASSA, JA KUUNTELEMASSA KANTTORIN HENGITYSHARJOITUKSIA.

• monta mukana ollutta

Istuppas vain sinä yksi mukana ollut siellä paikallasi, ja mieti onko tilaisuuden tarkoitus olla muutaman ihmisen pätemispaikka, vaiko ihmisten joulumielen synnyttämiseksi laulutilaisuus, jossa saavat kaikki laulaa omalla äänellään, ja hengittää omaan tahtiinsa. Jopen laulun sanoja mukaillen onko pakko kuunnella kuoroa ja orkesteria, ja kanttoria JOS EI TAHO. MINEN TAHO

• kypsyttää

Enpä tavallisesti keuhkoa, ja on joulumieltä ja tunnelmaa. Ottaa vain aivoihin jos tämäkin perinne pilataan. Ole vain rauhassa MIELIPITEIDESI KANSSA.

• Ukki1234

Kaarlelan kirkossa oli hieno tilaisuus, tupa täynnä ja hienosti järstetty.
      Kiitos

• ffffffffffjjjkkk

Mistäs tässä oli oikein kysymys? Nyt ulkopuolisena haluaisin tietää!

Jos olen menossa kuuntelemaan ja rentoutumaan kuullakseni kauneimmat joululaulut klo18:00 alkaavaksi. Mitäs odotan kuulevani. Nythän paikalle ilmeisesti on tulossa vanhuksia ja varttuneita jota se kiinnostaa.

Kyllä itsekkin olen tämän aloittajan takana, jos näin on. Olen muutekin seurannut tätä tapaa jolla viedään kaikenlaisia tempauksia kirkkoon. Olen aina ollut sitä mieltä että se tulee olla paikka missä rauhoittua

• Tuumasta toimeen
        ffffffffffjjjkkk kirjoitti:

Jos olen menossa kuuntelemaan ja rentoutumaan kuullakseni kauneimmat joululaulut klo18:00 alkaavaksi. Mitäs odotan kuulevani. Nythän paikalle ilmeisesti on tulossa vanhuksia ja varttuneita jota se kiinnostaa.

Kyllä itsekkin olen tämän aloittajan takana, jos näin on. Olen muutekin seurannut tätä tapaa jolla viedään kaikenlaisia tempauksia kirkkoon. Olen aina ollut sitä mieltä että se tulee olla paikka missä rauhoittua

Niin kyllä minunkin mielestä kanttori ja kuoro saa mennä ulos tupakille siksi aikaa, kun käyn vähän rentoutumassa Kirkossa (jos kävisin).

• asojkvok93jkvf

Tapahtuiko Kaarlelan kirkossa joikaaminen ruotsin murteella.

• styks11
        asojkvok93jkvf kirjoitti:

Tapahtuiko Kaarlelan kirkossa joikaaminen ruotsin murteella.

No ei tietenkään kyseessä oli "Kauneimmat Joululaulut" ei "Den vackraste julläter"

• Perinteinen joulu
        ffffffffffjjjkkk kirjoitti:

Kyllä kauneimmat joululaulut pitäisi säilyttää yhteislaulutilaisuutena, eikä kuoroharjoitustilaisuutena, kuten kaupungin kirkossa kävi sunnuntaina 11.12 klo 18 alkaen.
        Pääosa yhteislaulutilaisuussa on mielestäni penkissä istuvalla yleisöllä!

Orkesteri soitti kyllä hienosti!
        Suurtayleisöä ei kuitenkaan kiinnosta syvälliset lauluopinnot, joita oli jokaisen laulun jälkeen tarjolla.
        Myöskin tilaisuuden aloittanut alustus venyi mielestäni aivan liian pitkäksi. 15 minuutin alustustuksen sijaan 5 minuutin alustus olisi ollut sopivampi.

Kaikkia asoita ei tarvisisi olla uudistamassa kirkossa, vaan ihmiset kaipaavat tuttua ja perinteitä kunnioittavaa otetta.

• ei joulun tunnelmaa

Minäkin odotin tunnelmallista joululaulujen katkeamatonta helinää, jolla laulu laululta nousisi joulutunnelma kattoon, mutta näin ei päässäyt käymään. Hetken laulamisen ilon jälkeen joutui aina kuuntelemaan kuivaa luentoa laulutekniikasta ja turhan analysoivaa joululaulun sanojen auki repimistä. Saman kappaleen kuunteleminen kahdeksaan kertaan eri äänissä oli todella tuskastuttavaa, eihän suurin osa kirkkokansaa osaa edes nuotteja, jotka näppärästi heijastettiin seinään! Eri äänten opettelemisen sijaan ainakin meidän lähipiirissä pyöriteltiin silmiä, kääntyiltiin hämmentyneinä ja joku taisi poistua paikaltakin.
      Onneksi sentään lopussa saimme laulaa muutaman kauniin joululaulun ihan vaan laulamisen ilosta! Ja nuoriso-orkesterin esitys oli todella kaunista kuunneltavaa, kiitos heille!!

• samalla viivalla

Olen täsmälleen samaa mieltä. Kyllä minunkin joulutunnelma jäi tulematta.
      Niin ison vahingon tuo poppoo teki kyllä Kokkolalaisille, että saisivat järjestää uuden tilaisuuden vielä ennen joulua. Kannattaisi kokeilla tilaisuutta vain yleisölaulu tilaisuutena. Näkisitte kuinka paljon porukkaa tulee laulamaan, kun ei olisi mitään muuta ohjelmaa. Sylvian joululauluakaan ei ole ko tilaisuudessa laulettu moneen vuoteen. Ottakaa opiksenne järjestäjät. Siirtykää syrjään ja antakaa yleisön esiintyä vapaasti, ja pitäkää omat geissinnä missä tykkäätte.

• Takaisin juurille

Tapahtuman ilmoituksessa oli nähtävästi virhe. Eipä ollut kauneimpia joululauluja Kokkolan kirkossa, vaan laulutunti, kuoroharjoitukset , laulunteoria ja esitelmiä kaikista näistä...hmm?
        Kyllä ne näköjään kaikensa tekee, että saa pilattua kansankirkon! Sitten ihmetellään ku porukkaa ei näy kirkon tilaisuuksissa!

Ehdottaisin että jätetään kaikki ylimääräiset kikkailu uudistukset ja haihattelut pois ja PALATAAN JUURILLE!
        Jotain perinteistä ja pysyvää pitäisi tässä nykyajassakin sentään olla!

• Joulu mieli pilattu

Olen täysin samaa mieltä! Kauneimmat Joululaulut pilattiin, kaupungin kirkossa.
      Minä joka olen kuorossa ite mukana en pidä, että kirkkoon tuodaan laulun opetusta, siitä lähti nyt pois joulun tunne kokonaan. Tuli mieleen vielä seki,.että semmoisia ihmisiä jotka eivät ole kuorossa suorastaan aliarvioitiin.
      Toivottavasti oli viimeinen kerta!!!

• Hämmästynyt

Ois kiva laulaa yhdessä joululauluja ilman paineita osaamisesta. Aina pitää olla suorittamassa jotain.
        Miks jokapaikassa pitää olla laatua ja tehokkuutta huokuva ilmapiiri?

Tähänkö loppui taviksien kauneimmat joululaulut Kokkolassa?

• Järki käteen

Menen hiljentymään ja laulamaan Kauneimmat Joululaulut, siitä alkaa minun Joulun odotus. Olin kaupungin kirkossa, pettymys oli suuri. Siellä olikin kuoro-harjoitukset. Kyllä olen täysin sitä mieltä, että Kauneimmat Joululaulut ovat, monelle ihmiselle aika jolloin, mennään hiljentymään ja laulamaan. Siitä alkaa Joulun odotus. Kuoro-harjoitukset pois kirkosta ja antakaa ihmisten nauttia joululaulujen laulamisesta, omalla ihanalla äänellään!

• vihastunut

Yhden aloittajaan... Itse olin myös mennyt laulamaan/kuuntelemaan kauneimpia joululauluja mutta eipä niitä saanut laulaa eikä edes kuunnella kun pilattiin koko tilaisuus kaikenmaailman modatuilla joululauluilla joista kukaan ei tajunnut mitään!!
      ite en jaksanut istua edes loppuun asti kun oli niin mauton ohjelma! vieläkin sapettaa että otin töistä vapaata että pääsisin laulamaan ja hakemaan joulutunnelmaa!

ei tullut joulutunnelmaa tännekkään :(

• joulutunnelma

Kuka tietää milloin ja missä on OIKEA Kauneimmat Joululaulut seuraavaksi?

Tää kaupungin kirkon tilaisuus sunnuntaina oli VALE Kauneimmat joululaulut! PAH!!

• kaikkea sitä näkee..

oli todella epä onnistunut joululaulu ilta kokkolan kirkossa sunnuntaina 11.12 ....!!! vain kanttorin itsensä esittelyä koko aika.Soittajille kaikki kunnia upea suoritus heiltä ...mut kanttori ...voihan nenä millaista pelleilyä.....täys pettymys....!!!!!!

• pottuuntunut

niin todellakin oli on se kumma miten jonkun pitää olla niin pa...n tärkeä itsestään, että pilaa esiintymisellään todella monien joulu mielen.

• pettynyt laulaja

täys pettymys joululauluilta laulamaanhan menimme emme yksityisen sooloilua kuuntelemaan vieläkin tuntuu et onko totta´ystävätkin silmät pyöreänä et häh

• Pappisen pieksut

Puhaltakaa hanuriinne, kun lukee juttujanne niin huomaa heti ettei yksikään ole käynyt Kirkossa sitten rippikoulun. Täyttä provoa koko saitti ja yhden pölön hörinöitä.

Lopettakaa Kirkon halventaminen välittömästi !

• rovastin ronttoset

puhaltele vain omaan hanuriis, kun tunnut olevan niitä miehiä. kukaan ei halvenna kirkkoa, vaan olemme pettyneitä, kun ilta missattiin noin täysin.

• Amor Ramazotti

Kuulen kauneimmat joululauluni pannuhuoneessa. Ei toiset häiritse,enkä häiritse minäkään toisia. Omistan absoluuttisen musiikkikorvan,mielestäni. Niin varmaankin moni muukin tähän keskusteluun osallistuva,kun ei tunnusta tarvitsevansa opastusta,jota ilmaiseksi annetaan hyvää joulumieltä toivottaen.

• Eki nakki

Mikä on kirkon tehtävä? Toimia konsertti areenana??

• kenen vastuu

kysymys ei varmaan ole kenenkään laulamaan tulleen osaamisesta tai osaamattomuudesta vaan siitä mikä tarkoitus moisella esittäytymisellä oli ei ainakaan meitä moinen saa mukaansa seuraavan kerran etsitään tavallisten kuolevaisten joululaulu ilta niin hei kaikki lauletaan kodeissamme niin ei tarvi kontrolloida joulumieltä kaikille

• diudiudiudiu

Trallalallalaa niin laulattaaaa

• 33+69

Kokkolassa ei osaa laulaa kukaan. toista on Helsingissä siksi muutin Kokkolasta pois kesällä sixtynine.

• Männyn kaarna

Tänään oli keskipohjanmaa lehdessä lukijan kommentti kokkolan
      kaupungin kirkon kauneimmat joululaulu tilaisuudesta ja täällä viestin aloittanut kirjoitti ihan oikein, vaikka joku täällä on asiaa epäillyt.
      No johan on kumma, että kirkkoon laulamaan tulleille pidetään oikein harjoitukset, että miten lauletaan oikein.
      Eikös tämä osoita sitä, että kirkko on sitä mieltä, ettei tavallinen kirkkoon tuleva ihminen osaa edes laulaa oikein.
      Jos kirkkokuoroon on pyrkimässä, niin silloinhan tarvitaan opetusta kuorossa laulamisessa ja johdettuja äänen avauksia, ennen laulamaan ryhtymistä.

Suurin osa kauneimpia joululauluja laulamaan menneistä varmaan meni kirkkoon olettaen, että saa laulaa omana itsenään, eikä kirkko ohjeista miten tulee laulaa.
      Kuulemma tämä laulun opetus kesti koko kauneimmat joululaulut tilaisuudelle varatun ajan.
      Onkohan kirkon mielestä parempi, että jos ei ole lauluääntä, niin on laulamatta, koska harmoninen laulutilaisuus menee pilalle, jos äänessä on epävireisiä lauluääniä.
      Tänä vuonna en ollut kauneimmat joululaulu tilaisuudessa, mutta jos ensi jouluna tulee mentyä, niin ei kaupunginkirkkoon, jos siellä koko tilaisuus menee laulamisen opettelemiseen ja ohjeistamiseen.

• veeälllä

sunnuntaina voi taas laulaa kauneimpia joululauluja, vanskutkin mukaan.

• Pilataanko nekin?

Onko laulunopetusta eri äänissä? Entä hengitysharjoituksia? Esitelmiä?

Tukistetaanko niitä, jotka eivät ole edes vuodessa oppineet laulamaan oikein?

• seurakuntalainenkla

voi ritva oli huono tilaisuus

• dippadappaduu

Éntinen oopperalaulajan ääni on epävireessä.Tuolla iällä ei enää korjaannu.

• kika

Järkyttävää.

• ei vansku

tänään taas kaikki laulamaan kaarlelaan klo 18, tuleeko vanskutkin sinne.

• kirkkouskova

kyllä vanskut tulee ne luulee olevansa maailman ainoita oikeita uskovia

• Audin keula pohjoise
        kirkkouskova kirjoitti:

kyllä vanskut tulee ne luulee olevansa maailman ainoita oikeita uskovia

RK sinut tunnistaa jo kaikki palstalle. Häivyttää nyt vielä kun rakkaansa pääset. Kohta puhun jo oikeilla nimillä. Muuta kauemmas Kokkolasta sinua ei täällä kukaan tarvitse.Ja lopeta nettihäiriköinti. Tiedät sen itsekin ettet ilman kakkua selviä kun jäät lopullisesti kiinni. JA SE EI OLE ENÄÄ KAUKANA.

• heisyana

Tango orkesterin sovituksia ei tunnistanut joululauluiksi.

• Anonyymi

oliko kaarlelassa kirkko täynnä tänä iltana

• Anonyymi

Kyllä vain nykyään tehäänki todella surkeita joululauluja,mutta minä sen sijaan kuuntelen joululauluna Rammsteinia ja Scooteria pistäkääs paremmaksi:)

• Anonyymi

kaarlelan kirkko melkein täynnä mutta ei kuulunut laulunääntä

• Anonyymi

Jotkut on täysin pilattu liian taiteellisilla sovituksilla .Ei edes tunnista kappaleita .

• Anonyymi

Laulettiin vaan: "hetken kestää elämää, sekin synkkää ja ikävää..."
      Siinä kokkolan perinteisin joululaulu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      231
      7846
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5420
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4842
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      76
      3537
    5. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      150
      3086
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2045
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2031
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1859
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1727
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      38
      1682
    Aihe