Yksinhuoltajana yhteiskunta polttaa meidän perheen aivan loppuun!
Tavallinen kunnollinen äiti joka käy työssä pienellä palkalla,mistään ei apua.
3kk olin sairaslomalla, oltuani auto-onnettomuudessa, palkkaa ei ole vieläkään tullut siltä ajalta. Kyllä olen monesti, miettinyt, miksi minun piti jäädä henkiin?!
Yhtä taistelua ja tappelua yhteiskuntaa vastaan.
Koko 3kk sairaslomani aikani, kukaan ei edes tarjoutunut tulla auttamaan minua kotiin, kun en kyennyt edes kotitöitä tekemään. Siitä seurauksena naapurit alkoivat valittamaan... Autolla jouduin ajamaan pihalle, jotta saisin jotenkin kauppa kassit sisälle. Sekin meni haastemiehelle, kiitos naapurien. Kukaan tässä talossa ei tiedä sitä onnettomuutta ja kuin lähellä oli hengenlähtöni.
Vaihdoin työpaikkaa... Oikeudenkäynti edessä naapurit haluavat häätää meidät pois. Olen yrittänyt seurakunnalta ja kaupungilta asuntoa,apua ei heru. Välttäisin koko oikeudenkäynnin, jos jostain saisimme pikaisesti asunnon. Milläs maksat yksityisen takuuvuokria,ei pienet tulot riitä.
Minä ja kolme pientä lastani olemme joutuneet yhteiskunnan uhreiksi.
Kukaan ei auta!!!! Tämä maa on pahoinvointi valtio, köyhiä ei auteta rikkaat vaan leveilevät!!En ihmettele, jos minullakin naksahtaa kuten porvoon tapauksessa.
miksi kukaan ei auta
60
5296
Vastaukset
- mette
meillä valitaan missejä ja laulajia...
Tapauksesi on kauhea. Ihmisten suvaitsemattomuus kukkii juuri näissä asioissa ja yhteiskunnasta on tehty, kiitos päättäjille, ihmisen vastus, tukiverkot täysin nollissa. Moni putoaa läpi ja vauhdilla.
Toivon sydämestäni, että asiasi selviävät parhain päin.
Hyvää kesän jatkoa sinulle ja lapsillesi, kaikesta huolimatta. - hele
ollut vältettävissä jos olisit reilusti puhunut onnettomuudestasi ja tilanteestasi muutenkin?Vaikka niille naapureille silloin kun jouduit ajamaan sinne pihaan sillä autolla?Tietysti täällä maalla on tuo naapuriapukin eriasia,mutta vois luulla että edes jonkinlaista ymmärtämystä tulis jos pikkusen avutuisi toisin sanoen levittelis vähän omia asioita,vaikka se vaikeelta toisista tuntuukin.Ei voi vaatia apua ja ymmärrystä jos toiset ei tiedä sitä antaa... Toivottavasti tilanteesi ratkeaa parhain päin!
- äiti32
Naapureista vain yksi tietää joka on entinen työkaverini. Lisäksi huoltoyhtiö,isännöitsiä,sosiaalivirasto,vakuutusyhtiö,liike mistä auton ostin ( on muuten ainut joka joustaa)... Kukaan vaan ei ole auttanut, vaikka apua olen pyytänyt. Haastemieheltä tuli lappu auton pysäkköinnistä kerrostalon pihalle, kävin hänen luona.., kaksi haastemiestä nauroivat " eipä ole heidän urallaan vastaavasta tullut haastetta". Soitin isännöitsijälle, pari viikkoa sitten, ei jousta, eli nuori virkaintoinen nainen haluaa häätää meidät pois yhdessä naapurien kanssa!!
- Äippä81
äiti32 kirjoitti:
Naapureista vain yksi tietää joka on entinen työkaverini. Lisäksi huoltoyhtiö,isännöitsiä,sosiaalivirasto,vakuutusyhtiö,liike mistä auton ostin ( on muuten ainut joka joustaa)... Kukaan vaan ei ole auttanut, vaikka apua olen pyytänyt. Haastemieheltä tuli lappu auton pysäkköinnistä kerrostalon pihalle, kävin hänen luona.., kaksi haastemiestä nauroivat " eipä ole heidän urallaan vastaavasta tullut haastetta". Soitin isännöitsijälle, pari viikkoa sitten, ei jousta, eli nuori virkaintoinen nainen haluaa häätää meidät pois yhdessä naapurien kanssa!!
Järkyttävä tapaus. On teillä sairaita naapureita. Ei voi muuta sanoa.
Toivon sinulle ja lapsillesi onnea ja hyvää kesää. Toivottavasti asiat kääntyy paremmin. - äiti32
äiti32 kirjoitti:
Ihmettelen itsekkin koko tilanneta.
Monasti iltaisin tulee mieleeni onnettomuustilanne, kuten nyt (kyyneleet silmissä melkein joka ilta ja lapsilta salaa,en halua että lapseni näkevät kuinka kärsin kaikesta.).
Onnettomuus tapahtui 100km tuntinopeudella 01.03.2004 moottoritiellä n. klo 9.15..pyörin autollani 4-...(en muista) kertaa ympäri ja kaiteeseen! Huusin ääneen kuin näin lampputolpan "tähänkö elämä päättyy" Auto vain pysähtyi johonkin ja hengissä olen. Ei kukaan voi ymmärtää tällaista tilannetta, jos ei ole itse joutunut kokemaan!
Kuorma-auto kiilasi eteeni en voinut väistää, kuski pakeni, vaikka varmasti näki tilanteen!!! Kaikki on selvittämättä,juttu rauennut,kuskia ei saatu kiinni.
Toivottavasti lukee tämän!!! Ei hän voinut olla näkemättä tilannetta! Radiossakin yli kaksi tuntia asiasta puhuttiin....
Työtapaturma. Minä saan taistella joka saatanan paikassa!! En jaksa enään.
Olen monasti toivonut, että olisin menettänyt henkeni, enkeli ollut matkassa! Nyt niitä enkeleitä ei ole, kun tosiaan tarvitsisen!!! - äiti32
äiti32 kirjoitti:
Monasti iltaisin tulee mieleeni onnettomuustilanne, kuten nyt (kyyneleet silmissä melkein joka ilta ja lapsilta salaa,en halua että lapseni näkevät kuinka kärsin kaikesta.).
Onnettomuus tapahtui 100km tuntinopeudella 01.03.2004 moottoritiellä n. klo 9.15..pyörin autollani 4-...(en muista) kertaa ympäri ja kaiteeseen! Huusin ääneen kuin näin lampputolpan "tähänkö elämä päättyy" Auto vain pysähtyi johonkin ja hengissä olen. Ei kukaan voi ymmärtää tällaista tilannetta, jos ei ole itse joutunut kokemaan!
Kuorma-auto kiilasi eteeni en voinut väistää, kuski pakeni, vaikka varmasti näki tilanteen!!! Kaikki on selvittämättä,juttu rauennut,kuskia ei saatu kiinni.
Toivottavasti lukee tämän!!! Ei hän voinut olla näkemättä tilannetta! Radiossakin yli kaksi tuntia asiasta puhuttiin....
Olen monasti toivonut, että olisin menettänyt henkeni, enkeli ollut matkassa! Nyt niitä enkeleitä ei ole, kun tosiaan tarvitsisen!!!en oikeesti jaksa enään!!!!
- äiti-66
äiti32 kirjoitti:
en oikeesti jaksa enään!!!!
Huomenta! Mites jakselet?Eikö sosiaalivirasto auttaisi jotenkin?Sä olet kauhean ikävässä tilanteessa ja jo lastenkin takia,mutta myös itsesi takia sulle ois apua saatava.
Ja ketään ei kadulle laiteta asumaan,kyllä sulle asunto on löydyttävä.
Osaisinpa tsempata sua jotenkin...ainakin toivon sydämestäni, että saisit asiat menemään parempaan päin.-aurinkohalaus- - minä
äiti32 kirjoitti:
Olen monasti toivonut, että olisin menettänyt henkeni, enkeli ollut matkassa! Nyt niitä enkeleitä ei ole, kun tosiaan tarvitsisen!!!lastesi ja teidän puolesta.
- saa
laita yhteystietojasi, kyllä varmasti saat apua.
- äiti32
laittaa yhteystietoja.
- sp-osoite
äiti32 kirjoitti:
laittaa yhteystietoja.
ota jostain sähköpostiosoite ja kun saat asiat kuntoon, poista se osoite. Saattaa jokunen pottuilikin tulla, mutta niistä ei kannata välittää.
Eikä täälläkään päässä helppoa ole, 1.7 lapsen kanssa maantielle ! En kyllä itsekään helpolla hae apua, se on vaikeaa, luotan kuitenkin että asiat jatkossa menee paremmin, nyt 03 alueella,
helsingistä saisi asunnon mutten tiedä uskaltaako niin isoon kylään muuttaa. - äiti32
sp-osoite kirjoitti:
ota jostain sähköpostiosoite ja kun saat asiat kuntoon, poista se osoite. Saattaa jokunen pottuilikin tulla, mutta niistä ei kannata välittää.
Eikä täälläkään päässä helppoa ole, 1.7 lapsen kanssa maantielle ! En kyllä itsekään helpolla hae apua, se on vaikeaa, luotan kuitenkin että asiat jatkossa menee paremmin, nyt 03 alueella,
helsingistä saisi asunnon mutten tiedä uskaltaako niin isoon kylään muuttaa.osoitteen. Yhtään asiatonta viestiä en todellakaan toivo!! Poistan muuten osoitteen samantien. Eli asialliset viestit osoitteeseen [email protected]
- jonkin aikaa
äiti32 kirjoitti:
osoitteen. Yhtään asiatonta viestiä en todellakaan toivo!! Poistan muuten osoitteen samantien. Eli asialliset viestit osoitteeseen [email protected]
ettei tuota sp-osoitetta ole laittanut jokumuu, mutta olisiko Sinulla ajankohtaista asunnon saanti, mistäpäin noin suunnilleen.
- äiti32
jonkin aikaa kirjoitti:
ettei tuota sp-osoitetta ole laittanut jokumuu, mutta olisiko Sinulla ajankohtaista asunnon saanti, mistäpäin noin suunnilleen.
elikkä laitoin väliaikaisen osoitteen,en uskalla omia yhteystietoja laittaa tänne. Asunnon tarve on heti. Sillä välttäisin koko oikeudenkäynnin.
- äiti32
äiti32 kirjoitti:
elikkä laitoin väliaikaisen osoitteen,en uskalla omia yhteystietoja laittaa tänne. Asunnon tarve on heti. Sillä välttäisin koko oikeudenkäynnin.
en jaksa enään. Ei täällä suomessa ole yhtäkään ihmistä joka auttaisi!!! Eläkää rikkaat ja leveilkää. Kait valtio kustanataa edes hautajaiskulut? Lapsille en velkojani halua,jos teen mitä teen!! Haluan heille hyvän elämän! Tämä tällainen ei ole hyvää enään!
- äiti32
äiti32 kirjoitti:
en jaksa enään. Ei täällä suomessa ole yhtäkään ihmistä joka auttaisi!!! Eläkää rikkaat ja leveilkää. Kait valtio kustanataa edes hautajaiskulut? Lapsille en velkojani halua,jos teen mitä teen!! Haluan heille hyvän elämän! Tämä tällainen ei ole hyvää enään!
poistun ja poistan osoitteeni!
- vastannut
äiti32 kirjoitti:
Onko joku ottanut äiti32 yhteyttä.
- vararikossa oleva äiti
äiti32 kirjoitti:
Luin tekstiäsi ja tulee todella paha mieli asiasta..mutta hei älä luovuta vielä!!Älä luovuta lastesi takia,äläkä ajattele tuollaisia Porvoon surmia,ne ovat vain ääritapauksia.Sinä tarvitset apua ja nyt heti!!Missä vanhempasi ovat?Siskoja,veljiä,ystäviä??Ota heihin yhteys!Sitten yksi mikä auttaisi olisi varmaan sosku,perheneuvola tmv...koita jaksaa,äläkä tee mitään hölmöä,jooko!!..ja älä luovuta!!Ei kannata antaa elämän vastoinkäymisille periksi.Sinullahan on nettiyhteys,ota selvää kun eienää jaksa mihin voisi mennä ja kenen kanssa jutella yms..turvakotihan on yksi paikka missä voisi ehkä asustella hetken,en sinänsä tiedä,mutta olettaisin..ota siitäkin selvää ja ÄLÄ LANNISTU jooko..Asioilla on tapana järjestyä!!
- mamma40
vararikossa oleva äiti kirjoitti:
Luin tekstiäsi ja tulee todella paha mieli asiasta..mutta hei älä luovuta vielä!!Älä luovuta lastesi takia,äläkä ajattele tuollaisia Porvoon surmia,ne ovat vain ääritapauksia.Sinä tarvitset apua ja nyt heti!!Missä vanhempasi ovat?Siskoja,veljiä,ystäviä??Ota heihin yhteys!Sitten yksi mikä auttaisi olisi varmaan sosku,perheneuvola tmv...koita jaksaa,äläkä tee mitään hölmöä,jooko!!..ja älä luovuta!!Ei kannata antaa elämän vastoinkäymisille periksi.Sinullahan on nettiyhteys,ota selvää kun eienää jaksa mihin voisi mennä ja kenen kanssa jutella yms..turvakotihan on yksi paikka missä voisi ehkä asustella hetken,en sinänsä tiedä,mutta olettaisin..ota siitäkin selvää ja ÄLÄ LANNISTU jooko..Asioilla on tapana järjestyä!!
Hei! Olin itse ahdingossa yli 6v. sitten, ja menin turvakotiin 4 lapseni kanssa. Sain aivan ihanaa kohtelua. Kun itse hain asuntoa kunnalta ja ilmoitin asuvani turvakodissa, asunto järjestyi heti. Olen vieläkin yh, ja asiani ovat ok. Mutta vieläkin jos lapsillani on ongelmia(on muutes ollut), niin otan johonkin tuttuun henkilöön yhteyttä turvakodissa, ja asiat järjestyy hetkessä!!!!!!!!Älkää pelätkö hakea apua!
- äiti-66
mamma40 kirjoitti:
Hei! Olin itse ahdingossa yli 6v. sitten, ja menin turvakotiin 4 lapseni kanssa. Sain aivan ihanaa kohtelua. Kun itse hain asuntoa kunnalta ja ilmoitin asuvani turvakodissa, asunto järjestyi heti. Olen vieläkin yh, ja asiani ovat ok. Mutta vieläkin jos lapsillani on ongelmia(on muutes ollut), niin otan johonkin tuttuun henkilöön yhteyttä turvakodissa, ja asiat järjestyy hetkessä!!!!!!!!Älkää pelätkö hakea apua!
Missä oot?kirjoita?yritin laittaa sulle siihen sähköpostiin viestiä.Kirjoita jotain!!!
- äiti-37
..Juuri nyt elät vaikeaa vaihetta, koti kuitenkin ihmisen perustarve. Asiat järjestyvät jotenkin, oletko kuullut sanontaa "asioilla on taipumus järjestyä"? Jotenkin ne järjestyy, ei lapsiperhe jää kokonaan asunnottomaksi Suomessa.
Sinulla on 3 lasta, jotka rakastavat sinua :). Mieti elämänarvoja, mikä on tärkeintä: ehkä rakkaus, terveyskin, sitten koti.
Olet väsynyt, masentunut, niin kuuluukin tuossa tilanteessa. Hyväksy se, tämä on vain vaihe, joka menee ohi. Piakkoin teillä on koti ja tämä kriisinne on ohi. Ole väsynyt, tee vähemmän, mutta usko huomiseen.
Lapsesi eivät pyydä sinulta paljon, vain rakkauttasi -se riittää. Miten suuri lahja onkaan saada 3:n lapsen rakkaus..
Elämässäsi on suuri kriisi, selviät siitä ( vaikkei nyt tunnukaan siltä ), asiat järjestyvät ja myöhemmin olet entistä vahvempi ja entistä onnellisempi: olethan selvinnyt ja nythän teillä on koti :)...On ok olla masentunut ja väsynyt -hyväksyä se- mutta muista, että selviät kunhan haluat :) Iiiso halaus sinulle. - äiti-66
Missä sä oot?Mitä sulle kuuluu-kirjoita!!
- äiti32
en viitsi kirjoittaa tänne,ei mistään mitään apua saa. joku on ottanut osoitteeni käyttöön kun poistin sen. [email protected] on uusi osoite jos ketään kiinnostaa,epäilenpä!!!
- yh äiti x3
äiti32 kirjoitti:
en viitsi kirjoittaa tänne,ei mistään mitään apua saa. joku on ottanut osoitteeni käyttöön kun poistin sen. [email protected] on uusi osoite jos ketään kiinnostaa,epäilenpä!!!
Hei asun kaukana,mutta en tiedä missä sinä asut.Joku sanoi ensi ja turvakodista sieltä voi saada apua ensi hätään.
Sinne kannattaa kyllä mennä apua pyytämään.
Ja meidän kaupungissa on paljon tyhjillään olevia vuokra-asuntoja joten muuta lasten kanssa minun kaupunkiin asumaan.
http://www.rovaniemi.fi/ - auttaa
yh äiti x3 kirjoitti:
Hei asun kaukana,mutta en tiedä missä sinä asut.Joku sanoi ensi ja turvakodista sieltä voi saada apua ensi hätään.
Sinne kannattaa kyllä mennä apua pyytämään.
Ja meidän kaupungissa on paljon tyhjillään olevia vuokra-asuntoja joten muuta lasten kanssa minun kaupunkiin asumaan.
http://www.rovaniemi.fi/Olen asunut 2 vuotta paikassa, jossa en olisi halunnut asua, ihan kamala paikka mutta lapsen vuoksi, 2v, olen kestänyt kaiken, kunnes päätin
että nyt lähden, irtisanoin asuntoni,
enkä tiennyt minne kesäkuun lopussa menen. Mutta sainhan asunnon, melkeinpä helsingin keskustasta.
On uskallettava tehdä ratkaisuja, liian moni jää vain siihen yhteen paikkaan vaikka haluaisi muualle. Tiedän että on vielä ainakin kerran muutettava, mutta etukäteen en murehdi, on vain otettava vastaan se mitä tulossa on.
Mielenkiintoista tuo että jossain kunnassa on tyhjänä vuokra-asuntoja, onkohan tuollaisia kuntia paljonkin. Ehkäpä ei, etelän kunnissa
asuntoja täytetään päiväntasaajan paluumuuttajille. - äiti32
auttaa kirjoitti:
Olen asunut 2 vuotta paikassa, jossa en olisi halunnut asua, ihan kamala paikka mutta lapsen vuoksi, 2v, olen kestänyt kaiken, kunnes päätin
että nyt lähden, irtisanoin asuntoni,
enkä tiennyt minne kesäkuun lopussa menen. Mutta sainhan asunnon, melkeinpä helsingin keskustasta.
On uskallettava tehdä ratkaisuja, liian moni jää vain siihen yhteen paikkaan vaikka haluaisi muualle. Tiedän että on vielä ainakin kerran muutettava, mutta etukäteen en murehdi, on vain otettava vastaan se mitä tulossa on.
Mielenkiintoista tuo että jossain kunnassa on tyhjänä vuokra-asuntoja, onkohan tuollaisia kuntia paljonkin. Ehkäpä ei, etelän kunnissa
asuntoja täytetään päiväntasaajan paluumuuttajille.etelän kunnissa löytyy kyllä asuntoja maahanmuuttajille heti. Vaikea täältä on lähteä,kun työ ja koulut täällä kesken. Mitään ei ole kuulunut mistään,kun olen asuntoa kysellyt. No ei auta kun oikeudenkäyntiin meno ja häätölappu kouraan!
- Tyttö24
Miksei kukaan auta ajoissa? oli vai kysymys? Miksei sitä apua voi hakea ajoissa? Koska itse nyhjäät nurkissa yksin, tiuskit sitä miten susta ei välitetä?
Mut ainakin opetettiin ettei työt tule hakeen sua kotoa, ei apukaan tule itsekseen!!
Varmasti saisit apua jos sitä hakisit etkä vinkuisi miksei kukaan välitä, koska olet yksin, henki meinas lähteä?!?
Jos sun naapurit ei tiedä asioistasi vaan näkevät sinut jonkinlaisena loisena niin kannattaisko muuttaa niitten ajatusta?
Miksei apua löydy kolarissa olleelle? Oletko pysähtynyt miettimään että asiassa saattaa olla jotain muutakin takana kuin vain sinun onnettomuutesi?
Kukaan ei menetä asuntoaan autokolarin takia!!!- äiti-66
Etpä ole oikein kunnon ahdistusta ja ahdinkoa kokenut.Kun sen koet, niin tiedät mitä se on-voimat menee fyysisesti ja henkisesti täysin!
Vaikka tietää, että pitäisi tehdä sitä sun tätä...niin kun ei jaksa niin ei jaksa!
Tyly oli viestis,en tyrmää mielipidettäs, mutta voisi olla vähän ystävällisempi kun toisella selkeesti on hätä! Ei lyötyä tarvia lyödä uudestaan. - Tyttö24
äiti-66 kirjoitti:
Etpä ole oikein kunnon ahdistusta ja ahdinkoa kokenut.Kun sen koet, niin tiedät mitä se on-voimat menee fyysisesti ja henkisesti täysin!
Vaikka tietää, että pitäisi tehdä sitä sun tätä...niin kun ei jaksa niin ei jaksa!
Tyly oli viestis,en tyrmää mielipidettäs, mutta voisi olla vähän ystävällisempi kun toisella selkeesti on hätä! Ei lyötyä tarvia lyödä uudestaan.Joo, kärsin aikanani jonkun asteisesta masiksesta. En pahasta, en vaan pystyny sängystä nouseen ja lähteen kotoa mihinkään, paskemminkin vois tietty mennä..tiedän. Tunnen läheisistäni yhen joka käytti masennuslääkkeitä ja turvautu viinaan, sairastu diabetekseen johdosta.
Toinen mulle läheinen ihminen kiskoo viinaa huonoon oloonsa, terapiaan ei suostu koska ei halua puhua lapsuudestaan.
Se, että jaksaa täälä vinkua oloonsa kyllä jaksaa soittaa johonkin auttavaan puhelimeenkin.
Musta ainainen hyysääminen ei auta. Minkä sille sitten voi?
Ei me tavikset olla osaavia kuunteleen!
Musta on kumma että kämppä ja työ menee jos on auto-onnettomuudessa.. - äiti32
Tyttö24 kirjoitti:
Joo, kärsin aikanani jonkun asteisesta masiksesta. En pahasta, en vaan pystyny sängystä nouseen ja lähteen kotoa mihinkään, paskemminkin vois tietty mennä..tiedän. Tunnen läheisistäni yhen joka käytti masennuslääkkeitä ja turvautu viinaan, sairastu diabetekseen johdosta.
Toinen mulle läheinen ihminen kiskoo viinaa huonoon oloonsa, terapiaan ei suostu koska ei halua puhua lapsuudestaan.
Se, että jaksaa täälä vinkua oloonsa kyllä jaksaa soittaa johonkin auttavaan puhelimeenkin.
Musta on kumma että kämppä ja työ menee jos on auto-onnettomuudessa..lukisit tarkemmin mistä kirjoitin! En ole työtäni menettänyt!!! Itse vaihdoin työpaikkaa. sairaslomani loppui 28.5 ja aloitin uudessa paikassa 1.6. en halunnut jäädä vanhaan paikkaan,koska sain ns taistella palkan maksusta ja edelleen taistelen.
Kannattaisi lukea tarkemmin. Todella asiatonta käytöstä. Minä haen apua,mutta kun sitä ei saa niin ei saa!! - Realisti
äiti32 kirjoitti:
lukisit tarkemmin mistä kirjoitin! En ole työtäni menettänyt!!! Itse vaihdoin työpaikkaa. sairaslomani loppui 28.5 ja aloitin uudessa paikassa 1.6. en halunnut jäädä vanhaan paikkaan,koska sain ns taistella palkan maksusta ja edelleen taistelen.
Kannattaisi lukea tarkemmin. Todella asiatonta käytöstä. Minä haen apua,mutta kun sitä ei saa niin ei saa!!kyseessä on joku huomionkipeä häirikkö ? Olen lukenut huolella noita "avunhuutoja" ja esim. tuo katoamistemppu vaikuttaa jotenkin dramatisoidulta, niinkuin koko juttu muutenkin. Voi olla, että muutama tyyppi on ajankuluksi keksinyt tällaisen tavallista huonomman pilan !
En väitä, että näin on, mutta ottakaa tämä mahdollisuus huomioon. Vai onko kyseinen avuntarvitsija ollut sähköpostiyhteydessä teihin ? - äiti32
Realisti kirjoitti:
kyseessä on joku huomionkipeä häirikkö ? Olen lukenut huolella noita "avunhuutoja" ja esim. tuo katoamistemppu vaikuttaa jotenkin dramatisoidulta, niinkuin koko juttu muutenkin. Voi olla, että muutama tyyppi on ajankuluksi keksinyt tällaisen tavallista huonomman pilan !
En väitä, että näin on, mutta ottakaa tämä mahdollisuus huomioon. Vai onko kyseinen avuntarvitsija ollut sähköpostiyhteydessä teihin ?en tosiaan valheellista tekstiä ole laittanut sanaakaan. Ainut lohtu on enään raamattu. Ei täältä yksikään ole osoitteeseni viestiä laittanut. Tässä nähdään minkälaisia ovat suomalaiset ihmiset. Apua kun tarvitsee sitä ei saa!! Ottaa päähän lukea sairaita viesteja kuten sinun ja tuon tyttö24. Minä en asioilla leiki. Leikkikööt ne,jotka eivät ymmärrä. Mutta minä puhun totta!!!!!!!!!!!!!!!
- minä
Tyttö24 kirjoitti:
Joo, kärsin aikanani jonkun asteisesta masiksesta. En pahasta, en vaan pystyny sängystä nouseen ja lähteen kotoa mihinkään, paskemminkin vois tietty mennä..tiedän. Tunnen läheisistäni yhen joka käytti masennuslääkkeitä ja turvautu viinaan, sairastu diabetekseen johdosta.
Musta on kumma että kämppä ja työ menee jos on auto-onnettomuudessa..tekstiä sunulta tyttö.
- jari
muuta pois. otan yhteyttä voin auttaa. luin kaikki kommentit,muutaman ilkiän olet saanut,joka on ikävää.
- Realisti
olla realisti. Ja miten ihmeessä sinä voit kuvitella saavasi kongreettista apua joltakin keskustelupalstalta ? Tämä ei todellakaan ole välinpitämättömyyttä tai ilkeilyä, vaan kehotus, että ottaisit järjen käteesi ja toimisit.
Jos tilanteesi on todellakin niin katastrofaalinen kuin kerrot, saat aivan varmasti apua. Edellä on mainittu montakin eri paikkaa, turvatalo, esim. Miten olisi kirkon diakonissa ? Ja asunnon takuuvuokran järjestää varmasti sossu.
Eriasia on ( älä nyt taas suutu tai loukkaannu ) jos olet joitakin vaikeuksiasi itse aiheuttanut, tai ollut avunhaussasi, esim.sos.toimistossa epäasiallinen. Senkään ei kyllä pitäisi estää avunsaantiasi.
Minä olin mieheni kuolellessa työtön ja rahaton. Tuntui, että kukaan ei auta. Mutta meidän seurakuntamme ihana diakonissa, jonka luona en koskaan aikaisemmin ollut käynyt, auttoi minua suuremmoisesti. Häntä saan loppuelämäni kiittää siitä, että pääsin jaloilleni. Koetapa samaa ! Jumalaa minulle ei tarjottu, vaan tavallista ihmisapua... Jos vielä selität jotakin, mikset muka voi, en usko enää sinua.
- Hamara
Hei!
Tilanteesi kuulostaa ikävältä. Mistä olet apua hakenut? Ystäviltä, sukulaisilta, ensi- ja turvakodista, perheneuvolasta, kriisikeskuksesta, sossusta? Millaista palautetta olet saanut? Olisiko jotain käyttämättömiä mahdollisuuksia vielä jäljellä?- äiti32
ystävät ei auta,ei sukulaiset,ei sossu eikä mikään muukaan. Velkaa on kämppä lähtee,auto ja ulosotossa jo laskuja... Ei tässä muu enään auta kuin hengen menetys!!!
- jostakin?
äiti32 kirjoitti:
ystävät ei auta,ei sukulaiset,ei sossu eikä mikään muukaan. Velkaa on kämppä lähtee,auto ja ulosotossa jo laskuja... Ei tässä muu enään auta kuin hengen menetys!!!
Onhan muitakin paikkoja: perheneuvola ( auttaa jaksamaan tässä tilanteessa lastenkin kanssa ), psykologi: voimiahan tarvitset ja uskoa huomiseen. Älä jää yksin!
Masentuneena on vaikea jaksaa miettiä ratkaisuja ja suunnitelmia, siihen tarvitsetkin kuuntelijaa esim. ed.mainituista paikoista. Asioiden yksin vatvominen on pahinta.
Toivottavasti osaat jättää ilkeämieliset kommentit omaan arvoonsa, "tyttö" kirjoittelee samantyyppisiä muillekin palstoille, etenkin silloin jos ihminen on hädässä. Ehkäpä vaikeassa tilanteessa olevaa ihmistä on helpointa haukkua? - äiti32
jostakin? kirjoitti:
Onhan muitakin paikkoja: perheneuvola ( auttaa jaksamaan tässä tilanteessa lastenkin kanssa ), psykologi: voimiahan tarvitset ja uskoa huomiseen. Älä jää yksin!
Masentuneena on vaikea jaksaa miettiä ratkaisuja ja suunnitelmia, siihen tarvitsetkin kuuntelijaa esim. ed.mainituista paikoista. Asioiden yksin vatvominen on pahinta.
Toivottavasti osaat jättää ilkeämieliset kommentit omaan arvoonsa, "tyttö" kirjoittelee samantyyppisiä muillekin palstoille, etenkin silloin jos ihminen on hädässä. Ehkäpä vaikeassa tilanteessa olevaa ihmistä on helpointa haukkua?olen käynyt lääkärit,perheneuvolat,diakonissat läpi... Ei meidän kunnassa kukaan kyseisistä joita on edellä mainittu, kukaan ei tarjoa apua, vaikka tietävät asiasta!!! Meidän kaupungin tarkoitus on pilata lapsiperheiden elämä, polttamalla loppuun asti!
Olen hoitoalan töitä tehnyt vuosikaudet, auttanut ihmisiä mm. ambulanssissa. Tässä kaunis kiitos yhteiskunnalta ja päättäjiltä. Nyt kun tosiaan hädässä olen....
- äiti32
eli mistä saan ilmaisen velkaneuvojan ja oikeudenkäyntiin asiamiehen? En ole ikänä luotto tietojani menettänyt en mitään, mutta nyt menee kaikki alta pois! Ei voi kun kyyneleet silmissä kädet laittaa ristiin ja rukoilla jumalalta apua,kukaan muu ei tässä maassa auta. Papit,diakonistit ym, ei ne ole uskovaisia, samanlaisia tallaajia kaikki. Heillä luulisi olevan omaatuntoa, mutta ei tässä pahoinvointi valtiossa ole kellään omaatuntoa. Raamattu kädessä ollut sunnuntaista asti, jos joku edes auttaisi, edes jumala, kun ihmisistä ei ole auttamaan.
- vararikossa kohta
et nyt on vain menetettävä ne luottotiedot ei siinä muu auta..ja yritettävä elää niin eteenpäin..tunnen monia jotka ovat menettäneet ne,ja elävät ihan onnellista elämää silti.Luottotiedot on tärkeät itsellekkin ja tulen luultavasti menettämään ne koska ostimme asunnon joka on homeessa ja emme saa kaupanpurkua aikaiseksi jne..siinä menee porukoiltakin osa rahoista,kauheaa mutta näin se elämä koettelee..
Hengen lähtö ei ole mikään ratkaisu vaan se että hyväksyt tilanteen sellaisena kuin se on ja yrität siitä eteenpäin,ei kai näissä mikään muukaan auta..
mutta..kyllä kai se asianajaja tulee kyseeseen sitten kun on sen aika,että menee oikeuteen ja niistä velkaneuvojista voisit kyselllä paikoista joista niitä laskuja tulee,että miten sovittavissa.Ota iisisti,hermoilu ei auta mitään sanoo miehenikin,kun stressaan asioista,jotka ovat kyllä stressiä teettäviäkin! - äiti-66
vararikossa kohta kirjoitti:
et nyt on vain menetettävä ne luottotiedot ei siinä muu auta..ja yritettävä elää niin eteenpäin..tunnen monia jotka ovat menettäneet ne,ja elävät ihan onnellista elämää silti.Luottotiedot on tärkeät itsellekkin ja tulen luultavasti menettämään ne koska ostimme asunnon joka on homeessa ja emme saa kaupanpurkua aikaiseksi jne..siinä menee porukoiltakin osa rahoista,kauheaa mutta näin se elämä koettelee..
Hengen lähtö ei ole mikään ratkaisu vaan se että hyväksyt tilanteen sellaisena kuin se on ja yrität siitä eteenpäin,ei kai näissä mikään muukaan auta..
mutta..kyllä kai se asianajaja tulee kyseeseen sitten kun on sen aika,että menee oikeuteen ja niistä velkaneuvojista voisit kyselllä paikoista joista niitä laskuja tulee,että miten sovittavissa.Ota iisisti,hermoilu ei auta mitään sanoo miehenikin,kun stressaan asioista,jotka ovat kyllä stressiä teettäviäkin!Oikeusaputoimistoon,numeron löydät luettolosta tai numerotiedustelusta.
Asunto sulle tulee järjestymään ihan takuulla,ei ketään kadulle jätetä.
Voi hitto,oispa sulla topakka ystävä tai joku vaan,joka auttais sua näissä asioitten eteenpäin viemisessä.Itse auttelin sukulaista kun hänellä oli vaikeita asioita ja oli niin itkuherkkä ettei pystynyt hyvin asioitaan esittämään.
Jaksamista sulle!Ala nyt vaan "apinanraivolla" viedä asioita eteenpäin,sekin helpottaa kun joku asia on saatu edes vähän eteenpäin-puh.soitolla tai muulla...
- x..
että on ollut tilanteita ja tulee vastaisuudessakin olemaan ja on minulla tällä hetkelläkin, jolloin kukaan ei auta ajoissa, kukaan ei pysty auttamaan, eikä kukaan anna apuansa sillä hetkellä kun sitä eniten tarvitsee. Omalla sisulla on selvittävä ja henkiin jäämisen ja lastensa suojelemisen tahdolla.
- äiti37
Oletkohan saanut jonkinlaista suunnitelmaa rakennettua: miten asiat lähtisivät eteenpäin?
Toivottavasti vkl:si on sujunut hyvin & yritä välillä myös rentoutua ja työntää huolet jonnekin kauas :)- äiti32
ei tule uni ei.. olen pyytäny läheisiä rukoilemaan, se enään ainut vaihtoehto!!!
- mirja
äiti32 kirjoitti:
ei tule uni ei.. olen pyytäny läheisiä rukoilemaan, se enään ainut vaihtoehto!!!
Etkö ole itse koettanut rukoilla?Joillakin on kumma tapa muistaa Jumalaa vain silloin kun on paha olla.
- äiti
mirja kirjoitti:
Etkö ole itse koettanut rukoilla?Joillakin on kumma tapa muistaa Jumalaa vain silloin kun on paha olla.
rukoillut ja puolestani myös,mutta mitään ei tapahdu. sisarukset on uskovaisia,samoin vanhempani. Alan menettää toivoni lopullisesti,ei muuta kun narun jatkoksi.
- äiti37
äiti kirjoitti:
rukoillut ja puolestani myös,mutta mitään ei tapahdu. sisarukset on uskovaisia,samoin vanhempani. Alan menettää toivoni lopullisesti,ei muuta kun narun jatkoksi.
usko myös, että olet kaikesta huolimatta hyvissä käsissä: asiat selviävät jonain päivänä. Selviävät, vaikkei nyt usko siihen.
Lähipiirissäni tapahtui äidin itsemurha joitakin vuosia sitten. 2 kouluikäistä lasta taantuivat nuoremmiksi, näyttivät vanhuksilta. Toinen heräsi puolen vuoden ajan öisin itkemään äitiä. Sama lapsi kokee syyllisyyttä: olisiko hän voinut auttaa äitiä? Nämä lapset olivat joskus niin onnellisia... Me aikuiset ystävätkin koimme syyllisyyttä ja jossittelua kauan. Takaisin emme häntä enää saa.
Muistahan kuinka monelle olet rakas ja miten arvokas oma elämäsi kuitenkin on. - äiti
äiti37 kirjoitti:
usko myös, että olet kaikesta huolimatta hyvissä käsissä: asiat selviävät jonain päivänä. Selviävät, vaikkei nyt usko siihen.
Lähipiirissäni tapahtui äidin itsemurha joitakin vuosia sitten. 2 kouluikäistä lasta taantuivat nuoremmiksi, näyttivät vanhuksilta. Toinen heräsi puolen vuoden ajan öisin itkemään äitiä. Sama lapsi kokee syyllisyyttä: olisiko hän voinut auttaa äitiä? Nämä lapset olivat joskus niin onnellisia... Me aikuiset ystävätkin koimme syyllisyyttä ja jossittelua kauan. Takaisin emme häntä enää saa.
Muistahan kuinka monelle olet rakas ja miten arvokas oma elämäsi kuitenkin on.uskossa,en koe ainakaan niin. Puolestani on rukoiltu,mutta en huomaa mitään muutosta missään. Autoliikkeestä soitettiin eilen ja sanoivat hakevansa auton pois.sittenhän hakevat,en pysty maksamaan sitä.
- äiti37
äiti kirjoitti:
uskossa,en koe ainakaan niin. Puolestani on rukoiltu,mutta en huomaa mitään muutosta missään. Autoliikkeestä soitettiin eilen ja sanoivat hakevansa auton pois.sittenhän hakevat,en pysty maksamaan sitä.
vaihtui, äiti 32:han olet vieläkin? :)
Puolestasi on rukoiltu, ihanaa, että on ihmisiä jotka välittävät.
Olet kai tilanteessa, jossa asiat vain menevät eteenpäin, etkä voi paljoa vaikuttaa? Nyt auto, ehkä myöhemmin muutakin..ja lopuksi ehkä menee asunto?
Jos näitä asioita ei voi estää, kannattaisiko laittaa paperille tulevia menetyksiä ja suunnitelmia miten selviät niistä?
Esim. auto, tosi ihana ja tarpeellinen lapsiperheelle, helpottaa myös ystävien näkemistä, tuo riippumattomuutta. Jos se viedään -eihän sille mitään voi- löytyisikö jotain hyvää tilalle? Kävely, polkupyörät, eivätkä maksa mitään :)
Ehkäpä jonain päivänä masennuksen alta, sinussa nousee voima ja kiukku: "minähän selviän, rahat, auto ja asunto voidaan viedä, mutta minua ei nujerreta, olen ainutlaatuinen, vahva ( 3:n lapsen yh, wau :) )"
Jos ja kun rukoilet, ehkäpä pyydät että asiat selviävät, sekä itsellesi paljon voimaa, että kestät tulevat tapahtumat. Voisikohan sitä myös jonain päivänä pitää vapaapäivän huolista, päättää, että tänään en murehdi ollenkaan -tänään nautin tästä kesäpäivästä :)
- äiti32
eilen tuli postilaatikosta häätölappu!!!!!!!!!!!! kolme viikkoa aikaa muuttaa pois!!!!!!! ei asuntoa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 teen saman kun porvoon tapauksessa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- äiti
0415747086 jos joku voi auttaa
- tellervo
äiti kirjoitti:
0415747086 jos joku voi auttaa
Missä päin Suomea asut?
- äiti
tellervo kirjoitti:
Missä päin Suomea asut?
missä kohta asun! Haudassa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- rukolien
äiti kirjoitti:
kaikkien puolesta. kyllä olet todella kovan koulun käynyt läpi. Jumala auttakoon,siunaatkoon ja varjelkoon teitä!
- äiti
äiti kirjoitti:
ja kaksi viikkoa aikaa!! kyllä kaikki suomalaiset on täysiä paskoja!!! kun hätä on suuri,kukaan ei halua auttaa millään tavalla!!!!
- äiti37
äiti kirjoitti:
ja kaksi viikkoa aikaa!! kyllä kaikki suomalaiset on täysiä paskoja!!! kun hätä on suuri,kukaan ei halua auttaa millään tavalla!!!!
Ainakin Etelä-Suomessa sosiaalivirasto majoittaa perheen väliaikaiseen asuntoon jos asuntoa ei löydy ajoissa. Olet varmaan ollut jo yhteydessä sinnekin?
- äiti32
äiti37 kirjoitti:
Ainakin Etelä-Suomessa sosiaalivirasto majoittaa perheen väliaikaiseen asuntoon jos asuntoa ei löydy ajoissa. Olet varmaan ollut jo yhteydessä sinnekin?
on kaikki toimistot kiinni heinäkuun. ei paljoa lohduta. oikeusaputoimisto ainut vaihtoehto!!
- äiti37
äiti32 kirjoitti:
on kaikki toimistot kiinni heinäkuun. ei paljoa lohduta. oikeusaputoimisto ainut vaihtoehto!!
soittelet sinne, painotat ettei ole paikkaa minne mennä -pakko niiden on keksiä jotain. Jos menet vähäksi aikaa sukulaisiin, voi olla että avun saanti hidastuu: ajattelevat ettei ole akuutti tilanne, jos väliaikainen koti on.
Asia järjestyvät jotenkin, usko pois :) - ihmettelen yhteiskuntaa
lastesi kanssa turvakotiin, kun häätö koittaa?
Tullessani tänään myöhään kerrostalokotiini, huomasin yöpyjän portaikossamme. Toivotin hänelle mielessäni hyviä unia, onneksi oli löytänyt jonkinmoisen yösijan yhdeksi yöksi. Suomessa ei ole lämmintä edes keskellä heinäkuuta, jotta yöstä selviytyisi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?1912471Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä711222Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1775132Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa353760Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963574Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss523208Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092924Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132538Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie552195Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191995