Kumpi äänikortti USB vai PCI Express malli?

Blue Silver

Kumpi äänikortti kannattaa ostaa USB vai PCI Express malli? Tähän voi vastata yleisellä tasolla eli siten, että otetaan huomion vain liitintyyppi kuten sanottua.

Olen kuitenkin hankkimissa Creativen Sound Blaster Recon3D äänikorttia jota on saatavilla USB tai PCI Express malleina.

Olisiko noissa äänelaadussa mitään eroa riippuen kumman tyyppisen ottaa?

Kiitos asiallisille vastauksille.

13

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieti nyt itse

      Jälleen sarjassamme iäisyyskysymykset, on vastaus, yksi tykkää äidistä ja
      toinen tyttärestä.

    • yrn watkuli

      Yleisellä tasolla vastaukseksi riittänee se, että onko äänentoistolaitteistosi ja korvasi niin laadukkaat, että kykenet erottamaan hyvin pieniä eroja äänentoistossa? Nämä kaksi asiaa on ne jotka eniten ratkaisee äänikortin valinnassa.

      Huono äänentoistolaitteisto => aivan sama mikä äänikortti.
      Pahvikorvat => aivan sama mikä äänikortti.

      Oman kokemuksen mukaan usb:stä saa erinomaista äänentoistoa kunnon toistovehkeillä ja hyvällä äänikortilla.

    • PCI-E vie ehkä aavistuksen vähemmän koneen resursseja ollen puolestaan aavistuksen työläämpi asentaa paikalleen. Itse ottaisin PCI-E -liitäntäisen.

    • Eipä taida äänenlaadullisesti paljonkaan merkitystä olla.
      Osta usb jos tarvitset sitä useammassa koneessa. Osta sisäinen jos käyttö yhdessä koneessa. Eipä vie tilaa pöydällä.

    • jukteri

      Miksi tuhlata hyvää PCI-E paikkaa äänikorttiin? PCI riittää ihan hyvin.

      • Olikos siihen..

        PCI-e paikkaan muutakin laitettavaa, varsinkaan 1x slottiin.


      • Blue Silver
        Olikos siihen.. kirjoitti:

        PCI-e paikkaan muutakin laitettavaa, varsinkaan 1x slottiin.

        Integroidulla näytönohjaimella yritän pärjätä. Riittää mm. youtuben ja dvd videoiden katseluun. Koneessa ei ole kuin yksi PCI-Express slotti.


    • Blue Silver

      Sisäisen äänikortin ostoon siis?

    • Blue Silver

      Minulla on koneessani PCI Express x16 joten käykö äänikortti siihen?

      • sdfdsfsdfsdfsf

        Yritä nyt ymmärtää että äänentoisto ei tarvitse gigabittien kaistanleveyttä. PCI tai usb riittää hyvin siihen tarkoitukseen ilman että äänenlaatu kärsii. Hanki sellainen joka sinulle sopii mahdollisimman mukavasti ja todennäköisesti voit liittää sen seuraavaan koneeseenkin


      • Blue Silver
        sdfdsfsdfsdfsf kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärtää että äänentoisto ei tarvitse gigabittien kaistanleveyttä. PCI tai usb riittää hyvin siihen tarkoitukseen ilman että äänenlaatu kärsii. Hanki sellainen joka sinulle sopii mahdollisimman mukavasti ja todennäköisesti voit liittää sen seuraavaan koneeseenkin

        Yritä sinä nyt ymmärtää että Creativen Sound Blaster Recon3D äänikorttia saa vain ja ainoastaan USB tai PCI Express versioina.

        Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen niin kysymys kuuluu edelleenkin kumman mallin otan.


      • Bluu Pää
        Blue Silver kirjoitti:

        Yritä sinä nyt ymmärtää että Creativen Sound Blaster Recon3D äänikorttia saa vain ja ainoastaan USB tai PCI Express versioina.

        Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen niin kysymys kuuluu edelleenkin kumman mallin otan.

        Osta kumpi haluat!
        Eroa ei ole, ja jos on se ei ole minun vikani.


      • sdf
        Blue Silver kirjoitti:

        Yritä sinä nyt ymmärtää että Creativen Sound Blaster Recon3D äänikorttia saa vain ja ainoastaan USB tai PCI Express versioina.

        Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen niin kysymys kuuluu edelleenkin kumman mallin otan.

        Siinä tapauksessa jos sinä haluat sisäisen äänikortin -> pcie ja jos ulkoisen niin usb. Mikä siinä on niin vaikeaa? Kaikissa emolevyissä ei välttämättä ole noita pcie liitäntöjä ylenmäärin mutta jos sellainen löytyy niin ei hätää?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe