Vertailin tänään kaupoissa eri valmistajien digitaalisia valokuvakehyksiä. Minulla oli mukana omia valokuvia muistikortilla.
Digitaalisissa kuvakehyksissä on kaiken maaailman kelloja ja kalenteireita lisätoimintoina.Suurin osa digitaalisista kuvakehyksistä (Philips yms. 60 - 80 €) olivat pelkkää kuraa; kuva on luvattoman suttuinen ja värit mitä sattuu. Lisäksi osa kehyksistä on liian teknisen tai ruman näköisiä. Nämä kehykset olivat myös hitaita käynnistymään ja hankalia käyttää.
Yllättäen Clash Ohlsonin valokuvakehys (34,95 €) oli kuvanlaadultan paras. Toiselle sijalle pääsi Sony (99 €), jossa on yhtä terävä kuva. Sonyssa punaiset värit korostuvat sillä seurauksella, että ihmiskasvot näyttävät kuin juuri saunasta tulleelta. Clash Ohlsonin kehyksessä voi lisäksi säätää värisävyt, kontrastit yms. erikseen. Kuva-asetus kannattaa laittaa automaatille, niin eri kuvat näkyvät parhaiten ilman rajauksia.
Noin nyrkkisääntönä pikselit ovat avain onneen.
---- Digitaaliset valokuvakehykset ----
2
1476
Vastaukset
- pikselipah
Pyh. Pikselit on täysin yliarvotettuja. Sitäpaitsi digitaalinen kuvakehys on kertakaikkiaan vitsi koko tuote. Paperia kehyksiin pannaan eikä mitään pikseleitä.
- Vertailin tänään
Enpä sano noin, koska joku 240 pikselin pystytarkkuus on aivan kamalan näköinen verrattuna johonkin 480 pikseliin. Kokeilin esim. Gigantissa kaikkia esillä olleita kehyksiä ja vain Sonyssa oli ok tarkkuus, mutta siinä olivat värit vähän pielessä. Ehkä säädöllä olisi saanut kuntoon...
Clash Ohsonin digitaalisen valokuvakehyksen resoluutio on 800 x 480 pikseliä eli pikseleitä on nelinkertaisesti verrattuna hieman kalliimpiin "merkkikehyksiin". Clash Ohlsonin digitaalisilla kehyksillä on 2 vuoden takuu.
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=165094092
Filmikaudella kuvia oli niin vähän, että parhaat mahtuivat kehyksiin. Nykyään pitää laittaa useampi kuva samaan kehykseen muistikortilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait202988- 392577
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381443- 841340
- 631231
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40979Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124883- 32806
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi27645Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59611