Hei,
Olen yrittänyt etsiä sekä tältä palstalta että googlella, mutta en ole löytänyt ainakaan sellaista apua, jonka olisin saanut toimimaan.
Käytössäni on suomenkielinen Excel 2007.
Minulla on kaksi excedl-tiedostoa.
Toisessa on A-sarakkeessa vanha tuotenumero ja B-sarakkeessa uusi tuotenumero.
Toisessa on A-sarakkeessa vanha tuotenumero ja B-sarakkeessa hinta.
Näistä pitäisi saada aikaiseksi uusi tiedosto jossa olisi A-sarakkeessa uusi tuotenumero ja B-sarakkeessa hinta.
Sorteeraamalla ei onnistu koska osa tuotenumeroista on poistunut ja on tulut uusia tuotteita.
Iso kiitos avusta jo etukäteen, ei millään viitsisi ruveta tekemään tuhansia rivejä käsin.
Hinnasto
4
278
Vastaukset
tälläkin palstalla on pari- kolmekymmentä mun koodaamaa esimerkkiä toisesta taulukosta hausta ja siirroista VBA:lla
hakusanoina esim. haejasiirrä etsijasiirrä kirjoittajana kunde
ei kun muokkaamaan itselle sopivaksi (ei tartte kuin sarake ja taulukon nimet vaihtaa...)- Phaku
Hae Phaku- funktiolla molemmat
- ota mut!
Nyt ei muuta kuin vuokratyöfirmasta palkkaamaan tallentajaa keikkatyöhön - ehkä sun kauppasi on niin pieni, että menee päivässä tai kahdessa tallennusprojektina.
- phakija
Vanhan ja uuden tuotenumeron yhdistäminen hintoineen. Esimerkissä vanha ja uusi tuotenumero on "tuotenro.xls" ja vanhat tuotenro:t hintoineen "hinnat.xls".
- avaa hinnat.xls ja lisää uusi sarake A ja B väliin
- kirjoita kaava B1=PHAKU(A1;[tuotenro.xls]Taul1!A:B;2;0)
- kopioi kaava alaspäin
- kopioi B-sarake ja "lisää määräten" takaisin asetuksella "arvot"
- poista A-sarake
- tallenna uusi tiedosto
- nyt sinulla on uudet tuotenumerot hintoineen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005167733- 2312682
- 262581
- 1611940
- 1141788
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?51502Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21376- 761203
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621178IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41155