Minkälainen nykynuoriso on?

uuuuuuuuuno7

Harkitsen kovasti opettajan uraa! Minua kiinnostaisi kuitenkin kovasti tietää, että minkälaista luokanopettaja työ nykyään on? Olisi ihanaa oikeasti päästä touhuamaan lasten kanssa ja tekemään merkityksellistä työtä, mutta olen todella herkkä ihminen ja mietinkin kestäisinkö opettajan työtä henkisesti?
Meinaan tällä sitä, että haukkuvatko lapset opettajia kuinka paljon? En todella puhu siitä, kuulevatko opettajat kerran kuukaudessa 1 paska-sanan vaan onko oppilaiden häirintä alaasteellakin jatkuvaa? Ovatko oppilaat kuinka haastavia, alituisesti? Olen myös kuullut kovasti juttuja lehdissä nykynuorisosta, mutta mietin myös sitä että onko sinne kerääntynyt vain tyhmästi ääripään esimerkkejä? Meinaan tällä sitä, että onko nuoriso pääosin kuitenkin mukavaa? Ja olisitteko oikeasti valmiita vaihtamaan alaa? Otetaan todellisuudessa huomioon 5 tuntiset työpäivät ja pitkät kesälomat! Kaverini, joka valmistui luokanopettajaksi, sanoi vain parina ensimmäisinä työvuosina tuntien valmisteluun menevän aikaa, mutta voi jo nyt kierrättää pohjia vuodesta toiseen eikä tee enää paljoa lisätöitä.
Paljonko saatte luokanopettajat bruttona palkkaa?

1

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ysilllä mä

Halusit tietää millasii oppilaat on : Oon ny ysillä ja meillä tunnit menee niin että ope opettaa ja osa kuuntelee ja osa tekee jtn ihan muuta. Välimme opettajiin on meiän koulussa kaverilliset, ja se tietenkin kannustaa oppilasta opiskelemaan, kun voi openki kaa läppää heittää, jtn ku napakaati ope pyytää ni kaikki saa kuuntelemaan. Oppilaat AINA kyseenalastaa sen että mihin opiskeltavaa asiaa tarvitaan, ja valittavat siitä, mutta jos ope osaa oppilaille selittää miksi se pitää osata ja miten siitä elämässä hyötyy ni khyl oppilaat sit suhtautuu siihe positiivisemmin ja opiskelee. Toki on monii joit ei opiskelu kiinnosta ja ne käy siel vaa pakosta, mut sit vaa niille nelonen ja häiriköidessä ulos, ni ei siin kummempaa.. Ala-asteel kaikki vihas opettajii ja aateltii et kaikki mitä on pakko opiskellq ni on tyhmää, mut ylä-asteel ollaa jo kypsempiä... oon pari sijaisuutta tehny ala-asteel ja mahtavaa on ollu. Aion opiskella opettajaks, en khyl viel tiiä ala vaiko ylä asteelle..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1287
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1028
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      887
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      836
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      807
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      764
    Aihe