Turkki vai Thaimaa?

jeij

Heipä hei! Olen vasta-aloittelija matkailussa ja siksi kysynkin apua kokeneemmilta. Eli tässä mietinnässä kumpaan kannattais lähteä huhtikuussa, Turkkiin vai Thaikkuihin? Minua kiinnostaa eniten hintataso (konkreettisia esimerkkejä taksimatkustelusta, ravintolaruuan hinnasta, shoppailusta ym. otetaan vastaan), sää sekä kulttuuri... Tarkoitus olisi olla reissussa parisen viikkoa. Eli paljonko kumpaankin tulis ottaa käyttörahaa mukaan, jos laskee muutaman päivän shoppailut, ravintoloissa syönnin ja ehkä pari retkeäkin mukaan? Kiitos etukäteen, jos jaksatte vastailla. :---) Lisäkysymyksiä saa esittää, olen kuulolla. :D

8

517

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi voi

Ei nyt huhtikuussa mennä Thaimaahan sillä siellä on silloin "talvi". Mene siis Turkkiin jos et lomalle talvella. Nuo vaihtoehdot ei ole muutenkaan ihan vertailukelpoisia...ihan sama kun mietit syötkö huomenna makkarasoppaa vai sisäfilettä. Samoin matkan hinta on moninkertainen Turkin matkaan verrattuna.
      Thaimaan 2 viikon reissu maksaa yhdeltä n. 3000 euroa ja Turkin matka 1000 euroa sis. noin kaiken.Thaimaassa on kaikki halvempaa mutta itse matka maksaa tietenkin enenmmän Pyydän että luet vanhoja keskusteluita kun olet noin tietämätön matkailusta.

• hmmm.

No eipä nyt ihan pidä paikkaansa sun hintaheitot... Järkevänä olen etsinyt halvat matkat molempiin kyseiselle ajalle. Thaikkuihin 2 viikon reissu lennot hotelli n. 800€ ja Turkkiin samainen n. 500€. Mutta kiitos muuten vastauksestasi! :--) Ja pienenä vinoiluna haluun sanoa, että mulle kelpaa niin makkarasoppa kuin sisäfilekin. ;)

• typerää porukkaa

Thaimaahan ei pääse 800 eurolla 2 viikoksi....pelkät lennot maksaa vähintään tuon...ja minun hinnassa oli siis kaikki kustannukset...etkö osaa lukea....kai siellä nyt rahaa menee vai kuivin suinko olet?
      Kyllä on tyhmää porukkaa.....Turkin matkan saa halvimmillaan huhtikuussa 350 euroa...siis pelkän matkan.

• tyhmä pää, kärsiikö?

Taidat olla itse typerä???

Thaikkuihin lennot huhtikussa 670e meno-paluu. Hotelleita netistä alkaen 2 eurostas aina tuhansiin euroihin yö, valinta on sinun! Eli voin sanoa, että oma 2 viikon matka tulisi maksamaan noin 800euroa/2 viikkoa. Mutta en ole koskaan ollut Thaimaassa kahta viikkoa tai kuukautta, olen aina ollut pidempään.

Turkkiin pääsee huhtikuussa lentäen joko seuramatkojen äkkilähdöillä noin 200 euron tai sitten reittilennoilla riippuen kohteesta samoihin hintoihin, Istanbul 170e, Izmir 180e jne. Hotelleissa pätee sama kuin Thaimaassa, valinnan varaa riittää, on itsestä kiinni haluaako majapaikkaansa sijoittaa pari euroa vai pari sataa euroa yö.

Syöminen, juominen ja retkeily on pääsääntöisesti Thaimaassa edullisempaa kuin Turkissa.

• tukki vai thaimaa
        tyhmä pää, kärsiikö? kirjoitti:

Taidat olla itse typerä???

Thaikkuihin lennot huhtikussa 670e meno-paluu. Hotelleita netistä alkaen 2 eurostas aina tuhansiin euroihin yö, valinta on sinun! Eli voin sanoa, että oma 2 viikon matka tulisi maksamaan noin 800euroa/2 viikkoa. Mutta en ole koskaan ollut Thaimaassa kahta viikkoa tai kuukautta, olen aina ollut pidempään.

Turkkiin pääsee huhtikuussa lentäen joko seuramatkojen äkkilähdöillä noin 200 euron tai sitten reittilennoilla riippuen kohteesta samoihin hintoihin, Istanbul 170e, Izmir 180e jne. Hotelleissa pätee sama kuin Thaimaassa, valinnan varaa riittää, on itsestä kiinni haluaako majapaikkaansa sijoittaa pari euroa vai pari sataa euroa yö.

Syöminen, juominen ja retkeily on pääsääntöisesti Thaimaassa edullisempaa kuin Turkissa.

Thaimaassa laatu on nykyään myös kallista, jopa rantakrääsä. Viime vuodenvaihteessa Phuketissa karon ja katabeachilla. Likaista, roskia joka paikassa. Kierrettiin ympäri saarta ja käytiin korallisaarilla ja " Leonardon elokuvasaarella". Turistirysiä, ei värikkäitä koralleja snorklausretkillä. Sukellusta emme harrasta. Ainut mikä on maksamisen arvoista on fantasia show kamalassa. Bussilla ohi ajaessa aivan hirveä paikka muuten keskellä ei mitään. Hotellimme oli 4 tähden ja siellä oli altaita ja lapsille tekemistä.Meressä meduusoja ja läpinäkyviä ötököitä , missä mustia pillkuja ja ne pistää. Matka makso 5 hengeltä noin 8500e ja ilman hotellia olisi ollut suuri pettymys. Vesi oli kyllä kirkasta,mutta ei voinu uida, kun koko ajan pisteli. Kaikissa em. paikoissa. Meillä on ötököstä kuvakin ja lapset niitä pyydysteli.
        Nyt varasin turkin matkan 7450e antalayaan ja toivon näkeväni kulttuuriakin...ja lapset pääsee vesipuistoon.Kirkkaita vesiäkin löytyy, joten odotukset ovat suuret.Ei pistele ja lyhyempi lento uima-altaalle. Tosin lämpöön pääsee vasta kesällä kun täälläkin on lämmintä..

• jäätäviä hintoja
        tukki vai thaimaa kirjoitti:

Thaimaassa laatu on nykyään myös kallista, jopa rantakrääsä. Viime vuodenvaihteessa Phuketissa karon ja katabeachilla. Likaista, roskia joka paikassa. Kierrettiin ympäri saarta ja käytiin korallisaarilla ja " Leonardon elokuvasaarella". Turistirysiä, ei värikkäitä koralleja snorklausretkillä. Sukellusta emme harrasta. Ainut mikä on maksamisen arvoista on fantasia show kamalassa. Bussilla ohi ajaessa aivan hirveä paikka muuten keskellä ei mitään. Hotellimme oli 4 tähden ja siellä oli altaita ja lapsille tekemistä.Meressä meduusoja ja läpinäkyviä ötököitä , missä mustia pillkuja ja ne pistää. Matka makso 5 hengeltä noin 8500e ja ilman hotellia olisi ollut suuri pettymys. Vesi oli kyllä kirkasta,mutta ei voinu uida, kun koko ajan pisteli. Kaikissa em. paikoissa. Meillä on ötököstä kuvakin ja lapset niitä pyydysteli.
        Nyt varasin turkin matkan 7450e antalayaan ja toivon näkeväni kulttuuriakin...ja lapset pääsee vesipuistoon.Kirkkaita vesiäkin löytyy, joten odotukset ovat suuret.Ei pistele ja lyhyempi lento uima-altaalle. Tosin lämpöön pääsee vasta kesällä kun täälläkin on lämmintä..

Miksi varata matkoja kuukausia etukäteen turistirysiin ja tuohon hintaan???

En voi ymmärtää, että joku vapaaehtoisesti haluaa Phuketiin, Pattayalle tai Antalyaan!!! Ja tuolla hinnalla!!!! Esim. Malesiaan, Bruneihin, Australiaan tai Indonesiaan pääsee jo tuolla hinnalla katselemaan sitä paikallista kulttuuria, ei tarvitse tyytyä roskaisiin turistirysiin. Näissä paikoissa ei myöskään kiskota ylihintoja turisteilta.

Itse maksan lennoista esim. aasian perukoille noin 1000 euroa ja hotellit lähtee paikanpäällä aika edullisesti. Reissussa olen kuukauden päivät.

• Alanyajee

En itse tiedä mutta kuulin kaverilta,että kun hän meni Thaimaahan hänen täytyi mennä veneellä toiselle saarelle uimaan,kun paikalliset ja turistit olivat heittäneet kaikki roskat veteen....En tykkäis
      Olen vain Turkissa käynyt (Alanyassa) :)) Tykkäsin

• Anonyymi00008

Sama kiinnostaa mutta uudempia kokemuksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      77
      798
    2. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      144
      760
    3. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      57
      666
    4. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      47
      654
    5. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      25
      653
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      46
      634
    7. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      44
      597
    8. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      531
    9. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      513
    10. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      27
      511
    11. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      27
      506
    12. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      6
      476
    13. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      402
      462
    14. Se oli molemminpuolinen limerenssi

Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭
      Ikävä
      77
      445
    15. Onko kaivattusi

Hoikistunut?
      Ikävä
      30
      436
    16. Rydman, herätys!

"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 3
      Maailman menoa
      63
      420
    17. En laita sulle viestiä

Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii
      Ikävä
      39
      404
    18. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      28
      398
    19. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      36
      392
    20. Helena Ahti-Hallberg napauttaa - Näin hän kommentoi Vappu Pimiän TTK-lähtöä

Vappu Pimiä jätti Tanssii Tähtien Kanssa -juontajapestin viime kauden lopuksi. Nyt on erilainen kausi, kun Pimiä ei ole
      Tanssii tähtien kanssa
      3
      390
    Aihe