Eläminen.

joutavoinen

Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä. Onko niinkään väärin elää synkästi ja sitten alkaa vanhemmiten nauramaan. Olen opetellut nauramisen taitoa ja nyt jo nauran välillä itselleni ääneen. Kieltämättä suututtavaa kanssakulkijoille jotka ovat vihaisia nauravalle lurjukselle.

23

109

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Just vielä vilkaisin ennen lähtöä kaupungille. Täällä toinen joka on makeasti nauranut! Kieliryhmien ja Lucianpäivän haja-ajatusten melskeessä.

Sitten tuo Anselmikin tarjoaa Amaliansa apuun, rehtinä suomalaisena symbolina :D Jo otti nauruhermoon täällä!
      Sieluni silmillä näin tuon Anselmin pirttivalon muhkean olemuksen siellä Kutemajärvellä:D Hyvin ottavat kantaa sielläkin!
      Ihan vakavasti puhuen, nythän on maamme kirkoissa hyväntekeväisyyskonsertteja joka taholla, joihin osallistuvat
      laulajamme:) Saman asian tiimoiltahan nuo ovat, aivan kuin joulupadat Pelastusarmeijalla!

Hyvää joulumieltä kaikille:D

• vanhuus pelottaa,,,

Kohdallani sykkyys loppuu kertaheitolla kun joku vanha tuttu ottaa yhteyttä tai jos omat jälkeläiset sattuu muistamaan olemasa oloni, s ynkkys, masennus, musta mieli on tipotiessään hetkessä, siksi pitäisi tai oikeammin pitää vanhuksille luoda olot jossa on mieleistä seuraa, se voi olla palvelutalo, valintaa on tehtävä, saman henkiset saa asustaa samalla osatolla omissa asunnoissaan.
      Toinen vaihtoehto on perustaa niinsanottu enkelten talo jonne jokainen vapaaehtoinen saa ja voi hakeutua ja poistua kunniallisesti ja arvokkaasti luojamme luo.
      Enkelten talo voisi olla luksusluokan viihtyisä laitos, asiakkaathan ei siellä majaile kuin päivän tai kaksi, asukkaat vaihtuu pävittäin, poislähtön tulis olla onnelinen nukahtaminen väsyneenä silkkivuoteessa ikuiseen uneen.

• joutavoinen

Synkkää, todella synkkää on ollut elämä jos siltä kantilta ajattelee, sitte jos ajattelee toiselta kantilta valokohtiakin alkaa löytymään. Epäkohtia minulle minun, olivat luettelemassa, niin siinä se nauru pääsi kuulemma väärällä tavalla, en osannut olla katuva, suututtavaa se onkin, nauraminen.

Miten totuudet ovatkin huvittavia, kyllä niille kannattaa nauraa. Taulukauppiaat, kotikatsomossa sunnuntaina oli oikein naurattava juttu. Oliskohan se areenalla nähtävissä.

• *Kukkahame*

Elämä on ihanaa
      kun sen oikein oivaltaa,
      ja kun lentää siivin valkein
      niin kuin joutsen!
      Tapsa Rautavaaran laulamana suorastaan eleettömänä, ei liikaa intoilua.
      Jokaiselta löytyy sitä synkkää, mutta ei ole tarpeen kantaa ikäviä joka päivä mukana.
      Eräässä laulussa sanat..en päivääkään vaihtaisi pois, joka kohdallani on varmasti käänteinen, kaikki päivät voisi vaihtaa, olisi ainakin uuden makua.
      Laulut ja musiikki usein vievät mukanaan sanoitukset ja sävel irrottavat ikävät asiat ja vain hyvät tulvii mieleen.
      Sanoittajat ovatkin taitavia tuossa mielialan luomisessa, vaikka suomalaista mollimusiikkia maailmalla ihmetellään, meihin se tehoaa aivan väellä ja voimalla.
      Siispä..ajetaanpa poijat kyydillä kyllä valtio kyydin maksaa,
      valtion tallis on sellainen humma että kyllä se juosta jaksaa... tadaa!

• Meikä aina jaksaa huvittaa se iskelmänikkarin biisin sananvalinta; "elämä on kurja loukko avaruuden laitamillaa...
      Näin silloin kun arki näyttää sen ankean puolensa. Kuitenkin näihin tosi ankeisiin on elämä opettanut kulkemaan hitaammin.

Tänään yllätti Aurinko läsnäolollaan iltapäivällä - vain hetkeksi. Ennenkuin oli edes äkkiä, pilvet lähtivät vyörymään pian taas sataakseen.
      Meikälle musta maakin on parempi vaihtoehto kuin lumityöt.

Alueradiosta kuulin, että yks hyvä pyry voi maksaa isommalle kunnalle jopa 300.000€:n menoerän, tienhoitomenoissa.

• joutavoinen

Semsse runon olin lukenu, "Vuosilomal siirtolohkaren kans", sitte tuolla kaupanovella tekey'yin siirtolohkareeksi ja törmäys jonku nuorenmiehen kanssa oli selviö, olin väistämätön. Muuta ei kannata yrittää enää näytellä, harmaantunut siirtolohkare sentään vielä onnistui, siinä ja siinä.

Jos säästöä tulee lumettomasta syksystä niin pyry joulupyhinä syö säästön melkein kerralla. Olkoon vaikka musta se joulu ja satais joskus arkiviikkona ja vähempi kerrallaan olisi minunkin toivomus.

• On se vaan niin synkkää tää elämä, vai johtuiskohan tuosta kun on 13:ta päivän numero.
      Mun päiväni alkoi jo aamuyöllä kun en uskaltanut käydä petiin.
      Heti kun vedin itteni pitkälleen alkoi vasen puoli puutumaan ja pistelemään.Niinpä istuin tään tietsikan eteen ja pelasin tunnin verran bingoa.
      Voitin aika kivasti ja kun menin lakanoihin uudelleen niin nukahdin ja puutuminenkin katosi samantein.
      Mutta ukko alkoi kiukuttelemaan jostain päivän mittaan ja niin alkoi masentaa.
      Ei ollut aikomukseni täällä valittaa mutta kun kerran toisetkin, miksen sitten minäkin....

• joitavoinen

No mutta tex, älä nyt noin synkäksi muutu.

• No en taatusti, sanoinhan nauravani itselleni, sitä herkkyyttäni:D
        Oli vaan niin helpoittavaa tuoda framille, mitä voi kirjoituksillaan kukin vaikuttaa!

Kaipa nyt senverran tiedät, ettei minulle synkkyys sovi lainkaan, heti jos on jotakin, olkoon vaikka tragikoomistakin voi se hieman huvittaa.

Kaikkeen en uhraa sääliänikään!

• mitähän tahdot tx

sanoa, taidat olla itse tuliliemissä kun ei mitään tolkkua saa.
      Mistäs sinä ihmisten joulumielet tiedät, ei kaikki jaksa koko ajan tingeli tangelia kuunnella ja linkittää. Ei kaikki asu hienostoalueilla, joissa näkee vain vaurautta ja hyvinvoivia ihmisiä. Kyllä hymyä vääntävän puunatun kuoren alla voi asua yksinäisyys ja tyhjyys ihan yhtä hyvin kuin "luusereilla". Kovaa tekstiä ja asennetta siellä soman lepertelyn alla.

• Niin, miksei voi? Totta kai jokainen kokee tässä iässä senkin, kumppanin mentyä ilmavoimiin!
        Osaan kyllä suhtautua viileästikin asioihin, jos näen hieman syvemmälle.
        Paljon palstaa käytetään purkauspaikkana omille tuntemuksille!

Kuka haluaa ylellisen enkeltentalon uinahtaakseen silkkilakanoissa, ja se PITÄISI järjestää!
        Voi Jumal'auttakoon mitä vaatimuksia ja pelkoja etukäteen siitä kuolemasta, joka on jokaisen kohtalo!
        Päivä kerrallaan, ja nyt on minulla tällainen suoraan puhumisen päivä.
        Hyvältä tuntuu!

• Palaan vielä, kun luin tuon vähättelyn lälläritälläri, loukaannuin todella, koska olin ihan onnellisena kokenut kauniit joululaulut ja...

Olen pahoillani, että suutuin.

• hyvä vaan

kun taas nähtiin mitä oot syönyt. Se iänikuisista lauluista lällätys oli leikillistä, tuo luuseriksi ja juopoksi haukkuminen tosi alhaista. Susmorsiammen esimerkit on tostista totta monessa paikassa eikä varmasti läheskään aina näitten ihmisten vika. Vai muka syvälle näet asioihin kaikkea muuta, omaa onnen potkuasi vaan kehut !!!!

• Ei se nyt ihan noinkaan ole. Vasta ihan tässä vanhuudessani on elämäni ollut taloudellisesti turvattua.

Ennen sitä tutustuin työni kautta vanhuuksiin, jotka olivat tehneet ikänsä työtä, ja se työ oli raskasta sekä fyysisesti, että henkisesti! Enkä tehnyt sitä pakosta, vaan ihmisten tarpeesta.

Siinä oppi näkemään syvemmälle elämään, mutta turhaa kai on kertoa, lukkoonlyöty käsitys minusta on kai, jonakin ajattelemattomana ylellisyysrouvana.

Eihän se elämääni muuta onneksi!

• ja paskat
        texsanell kirjoitti:

Ei se nyt ihan noinkaan ole. Vasta ihan tässä vanhuudessani on elämäni ollut taloudellisesti turvattua.

Ennen sitä tutustuin työni kautta vanhuuksiin, jotka olivat tehneet ikänsä työtä, ja se työ oli raskasta sekä fyysisesti, että henkisesti! Enkä tehnyt sitä pakosta, vaan ihmisten tarpeesta.

Siinä oppi näkemään syvemmälle elämään, mutta turhaa kai on kertoa, lukkoonlyöty käsitys minusta on kai, jonakin ajattelemattomana ylellisyysrouvana.

Eihän se elämääni muuta onneksi!

sinun ylellisyyksistä , itse olet niitä retostanut taxi jutuista lähtien. Tyypillistä köyhänä ikänsä kituuttaneelle kehua tuollaisilla ja kuvitella ettö muut kadehtii.

• joutavoinen
        ja paskat kirjoitti:

sinun ylellisyyksistä , itse olet niitä retostanut taxi jutuista lähtien. Tyypillistä köyhänä ikänsä kituuttaneelle kehua tuollaisilla ja kuvitella ettö muut kadehtii.

Kuka täällä on köyhänä elämänsä kitkuttanu? karmeita loukkauksia nyt satelee.

• ja paskat kirjoitti:

En minä ole kehunut! Itsestään selvänä kertonut.
        Ikinäkö et ole ajatellut kuinka paljon edullisempaa se on kuin oman auton pito?
        Nuo on vain kuvitelmiasi, mutta saat anteeksi:)
        Kuinka et vihaa autonomistajia?
        Ikinä en ole ajatellut kenenkään kadehtivan minua, se on totinen tosi, en edes ymmärrä miksi pitäisi?

• joutavoinen
        texsanell kirjoitti:

En minä ole kehunut! Itsestään selvänä kertonut.
        Ikinäkö et ole ajatellut kuinka paljon edullisempaa se on kuin oman auton pito?
        Nuo on vain kuvitelmiasi, mutta saat anteeksi:)
        Kuinka et vihaa autonomistajia?
        Ikinä en ole ajatellut kenenkään kadehtivan minua, se on totinen tosi, en edes ymmärrä miksi pitäisi?

Minullapa on oma uutena ostettu auto. Miksei minua hauku - ei mitään johdonmukaisuutta.

• joutavoinen

Nää jutut pitäis ottaa runoilijan taval, kuinka kauniisti hän sanookin.
      "Ko vaa olet varovainen sen viikattens kans".

Ja sehän oli tarkoitus että jos onkin synkkä ja ikähvä, kuitenki vanhemmiten kannattaa naureskella sitä asiaa.

• Kyllä mennyt elämä on niinkuin Rautavaara laulaa, En päivääkään vaihtaisi pois. Kun mennytä ajattelee löytyy sieltä paljon hienoja asioita, kuka niitä murheita muistaa.
      Minun elämäni kuitenkin on ollut rikas ja monipuolinen, Vaikken rikas olekkaan, olen kuitenkin pärjännyt ja jopa vaikuttanut muidenkin elämään.
      Täällä palstoilla en ketään loukkaa ja on mukavaa olla siellä sun täällä.
      Toivotaan ja jatketaan samaan malliin.

• kaikille...

• Kyllä olette pirullisia texsanelli on kiva ihminen.

• Ramoona*

Heräsin joulukirjeitä laatimaan, unissakin ne pyörivät. Avauksen lukiessani alkoi heti tietty laulu pyöriä mielessä , itsensä Junnu Vainion näkemys siitä, mitä eläminen on. Yhdyn hänen näkemykseensä ja luulenpa että moni muukin ketjuun kirjoittaneista. Ainakin Texsanell on näitä laulunpyörittäjiä. :)
      (Säv. Esa Nieminen, san. Juha Vainio)

Tuoksuu taas ruusut ja kukkii tuomipuu.
      Käy neitonen armaansa luo.
      Vielä aamuauringon
      rusko poskillansa on,
      sä suukkonen kullalle suo.
      Vaan ennen kuin huomaat, jo päivä laskeutuu.
      (päivä laskeutuu)
      Yön halla vie kukkaset pois.
      Leiki, leiki nauraen tämä hetki keväinen,
      kuin ainutta aikaasi ois’.

On elämä laulu, niin ihana laulu.
      Voi kuinka kauniisti se sydämessä soi.
      Tuon sävelen herkän mä kerran vain
      saatan kuulla sielullain.
      Sen Luojani loi.
      (niin ihana laulu)
      Voi, miksei kauemmin sen sävel elää voi.
      Miks’ heti jo helkkää se tuskaa pelkkää.
      Tuokion vaan riemuaan meille soi.

Tuoksuu taas ruusut ja kukkii tuomipuu.
      Käy poika niin tyttönsä luo.
      Näin se aina ollut on
      täällä alla auringon:
      Find More lyrics at www.sweetslyrics.com
      Soi hetkisen laulu vain tuo.
      Ja ennen kuin huomaat, jo päivä laskeutuu.
      (päivä laskeutuu)
      Yön halla vie kukkaset pois.
      Leiki, leiki ystäväin tämä kaikki tässä näin
      ainutta aikaamme ois’.

Voi kuinka kauniisti se sydämessä soi.
      Tuon sävelen herkän mä kerran vain
      saatan kuulla sielullain.
      Sen Luojani loi
      (niin ihana laulu)

(niin ihana laulu)

http://www.youtube.com/watch?v=xtXwq75DPh8

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      204
      2368
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      40
      1582
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      135
      1232
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      288
      1028
    5. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      972
    6. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      296
      940
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      912
    8. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      906
    9. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      19
      774
    10. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      763
    Aihe