Ei mitään tuloja

Rysä

Kertokaa hyvät ihmiset onko muille käynyt samalla tavalla kuin minulle....Nyt jo toistamiseen pitkän yli kymmenen vuotta kestäneen toistuvan vakavan masennuksen aikana.

Varsinainen romahdus tuli keväällä 2009, muutama sairaalajakso ja sairauslomaa kesään asti. Sain jonotuspaikan kuntoutukseen päiväosastolle ja tiedon siitä, että paikka vapautuu vasta Tammikuussa 2010. Siihen oli tyydyttävä, vaikka itsetuhoisuus oli aikamoista.

Sittenpä Kela puhaltaakin pelin poikki ja lopettaa sairauspäivärahan maksun. Hylkyjä pukkaa yksi toisensa jälkeen, ja sehän tekee mannaa muutenkin henkihieverissä olevalle ihmiselle... seurauksena muutama sairaalakeikka. Päätös meni Muutoksenhakulautakuntaan, jossa sitä käsiteltiin 14.kk ja tuli hyväksyttynä takaisin.
Kela hyppyytti työvoimatoimistoon hakemaan työttömyyskorvausta siksi aikaa, kun asia on muutoksenhaussa. Mutta enhän minä sieltä mitään saanut, kun 300 sairauspäivää ei ollut täynnä! Sosiaalitoimessa katsottiin miehen tulot niin hyviksi, ettei sieltä mitään tullut.

Onnellisesti pääsin kuitenkin hengissä kuntoutukseen, joka kesti vuoden. Sen jälkeen työkokeilun kautta sain kammettua itseni jälleen vanhaan työpaikkaani. Siellä sinnittelin muutaman kuukauden kunnes uuvuin täysin pakkotahtiseen ja rankkaan vuorotyöhön ja jäin kesällä sairauslomalle taas.

Minulla on sen verran pitkä ja rankka historia, että psykiatrini kanssa keskusteltuani päätin yrittää eläkkeellehakeutumista. Mutta Kela taas järjestää yllätyksen ja jättää kolmen viikon sairausloman hyväksymättä, ja asia menee Muutoksenhakuun. Jälleen Kela-täti piipittää, että mene äkkiä työkkäriin niin saat sieltä rahaa. NO EN SAA,KUN NE SAIRAUSPÄIVÄT EI OLE TÄYNNÄ! Eläkehakemus on kertaalleen hylätty, sossuun en mene, kun ne nauraa mut ulos sieltä. Olen Elokuussa saanut viimeksi rahaa...

En yhtään ihmettele, että tänne kuolee ihmisiä byrokratian rattaisiin. Tuntui ironiselta lukea Kelan perustelua: Oireenne ovat lieviä" , kun olin samaan aikaan kaksi viikkoa sairaalassa vakavan itsemurhayrityksen jälkeen.

Onko meitä muitakin?..... Minä en meina enää jaksaa.....

11

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voimia sinulle

      Kyllä Suomi on menossa perikatoon, pahoinvointi selvästi kasvussa.

      ja vielä muka puhutaan, että Suomi olisi hyvinvointi yhteiskunta.

    • leikitään yhdessä

      Joo samassa veneessä ollaan, mut onneks mul ei miestä joka joutuis mut elättämään sen tekee nyt sitten sosiaalitoimisto kun ne siellä KELA:ssa tietää mun sairaudet ja niiden oireet paremmin kuin minä tai minun psykiatrini. Ihan ilman näkemättäkin. Toisilla on uskomattomia kykyjä. Mulle on ihan sama mistä rahani saan elämiseen mutta aivan typerää pitää työkyvytöntä ihmistä kortistossa vuosikymmenistä toiseen. Mutta leikitään sitten mukana ja mennään taas vaihteeks tekee urasuunnitelmä työkkäriin kun ne sossussa sitä vaativat. Tyhmää touhua kerrassaan.
      Mä kun en ole töitä saanut yli kahteenkymmeneen vuoteen. Meinaavat sitten että joku vielä ottais sairaan ihmisen töihin kun kerran terveitäkin on.

    • sarppaaaaa

      Mieheni on ollut rahattomana tämän vuoden. On työtapaturmassa menettänyt työkykynsä 6v sitten. No vakuutusyhtiö,työeläkeyhtiö ja kela katsoivat että pystyy työskenetelmään entisessä ammatissa,tosin viime helmikuuhun asti olivat sitä mieltä,ettei voi missään nimessä työskennellä entisessä ammatissa.Ihmeellisesti se 6v jälkeen muuttui.Mies ollut sairaslomalla tämän 6v,ja on edelleen. Mies asianajan kanssa laittoivat valitukset menemään.
      Kelasta ei työmarkkinatukea,koska on sairaslomalla,ei ota työkkäri kirjoille.Onnkei nyt on pari killinkiä saanut sossusta.

      Nyt tilanne se,että mieheni on myös masentunut,joka johtuu myös tuosta työtapaturmasta ja tilanteesta. 6 eri ylilääkärin lausuntoa,ettei ole työkykyinen.Viimein sai myös psykiatrianylilääkärin lausunnon,ei työkykyinen.
      No nyt ovat muuttaneet päätöksensä vakuutusyhtiössä,työeläkeyht. kelassa.
      Nyt nämä kolme yhtiötä tappelevat keskenään siistä kuka miehelleni maksaa takautauvat eläkkeet,tulevat eläkkeet ja korvauksen,joka tulee tuosta psyykkisenkin työkyvyn menetyksestä.

      Tässä nyt odotellaan edelleen rahoja,kun nuo yhtiöt tappelevat keskenään.
      Asianajajan kanssa ruvetaan kartoittamaan vakyhtiön vetämistä oikeuteen tahallisesta pitkittämieseta jne..

    • Rysä

      Hyvä, että jaksat pistää hanttiin! Minäkin olen miettinyt, jos menisin oikeusaputoimistoon näiden papereiden kanssa... eihän näistä kohta ota Erkkikään selvää! ....Ja julkisuuteen tulo, jopa omalla nimellä ja naamalla antaisi Suomen päättäjille oikeanlaista perspektiiviä,

      Teillä on muuten Kelasta oikeus pyytää "asiantuntijalääkärilausunnot" itsellenne ja se vasta olikin mielenkiintoista luettavaa. Yksi ainoa lääkäri oli psykiatri, sitten sieltä löytyi mm. työterveyslääkäri ja keuhkotautien erikoislääkäri :DD!!!

      Myös vakuutusyhtiöstä voi pyytää ratkaisukansion itselleen.

      Tänään on hyvä päivä ja nautin siitä nyt, huomisesta en tiedä...

    • ei sairauspäivärahojen pidä olla täynnä että tt-tukea sais.

    • Rysä

      Onko laki sitten muuttunut äskettäin? Tai sitten tieto ei ole mennyt Kelaan tai kaikille työvoimatoimistossa työskenteleville :(

    • Rysä

      Soitin äsken oman liittoni työttömyyskassaan ja siellä on ehdoton edellytys työttömyysrahan maksamiselle, että Kelan sairauspäivät pitää olla täynnä...

    • kuulostaapa hassulta. ite sain aikanaan tt-korvaukset kun kävin työkkärissä näyttämässä hylätyn pr päätöksen ja lääkärintodistuksen. kirjasivat vaan ylös että on edelleen työkyvytön. en kyllä kuulunu liittoon, mut hassulta kuulostaa et liitto sit tollasta vaatii. eikö heiän just pitäs turvata se ihmisen elanto kun muut kanavat tökkii.. harmi :(

      • koska jos nyt näin maalaisjärjellä ajattelisin, niin kelahan on katsonut sut työkykyiseksi, eikö totta? sillonhan tt-korvaus on maksettava. ellei muuta estettä ole siis.


    • Rysä

      Jep, työsuhde edelleen voimassa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe