Eilatista palannut 13.12

Minä vaan

Viikon loma takana ja voin sanoa että oli viimeinen kerta Israelissa.Vaikka päivällä oli n 22 astetta.-tuulee siellä niin paljon ettei bikineissä voi rannalla olla ollenkaan.Hotellin uima-altaalla oltiin vaatteet päällä.Dan Panorama oli siisti hotelli ja aamupala runsas mutta osa ruuista paikallisia sörsseleitä ja vähän liian eksoottisia.Kaupat hotellissa auki miten sattuu,-esim "sekatavarakauppa" sulki ovensa tiistaina ja aukesi torstaina ihan tosta vaan vaikka kyltti sanoi muuta.Parvekkeelta kaunis näköala laguunille,-mutta ilmastoinnista ei lämpöä tullut ollenkaan edes "heat" päällä joten yöllä kun lämpötila laski n 3 oli villasukat ja kunnon vaatteet tarpeen.Paikalliset ovat hyvin röyhkeitä,-etuilevat ja tönivät aamupalalla ja englantia puhutaan aika heikosti.Osa hotellin henkilokunnasta ystävällisiä.-osa ei edes tervehdi.Paljon venäläisiä Eilatissa esim myyjinä ja 80 luvun Neuvostopalveluasenne elää vahvana.Hotellin sauna maksoi 25 sekeliä eli n 5 e ja kuntosali saman verran.Pieniä mutta siistejä paikkoja.Hierojalla 45 min oli 200 sekeliä...n 40 e.Ei todellakaan mikään halpa paikka,-Mc Donaldsissa 3 hengen ateriat 140 sekeliä ja perhepizza Dominoksessa 1,5 l Colalla 90 sekeliä.Keskustaa lukkunottamatta ( shoppailu keskus) aika alkeellinen paikka,-kaukana Espanjan ja Turkin rantakohteista.Mitään tekemistä siellä ei ole,-paikka on 2 pvässä nähty ja voin sanoa ettei normaali teini halua mennä koralleja katsomaan tjms kuivaa touhua.Jerusalemin ja Petran retket pelastivat loman,-oli sentään jotain puuhaa.Tullessa ei passijonossa kestänyt kauaa,-n 5 min ja sain jo laukut.Ei kysyttävää mutta takaisin tultaessa meni jo naurettavuuksiin.Koska passissani oli Jordania leima,-tivattiin tunnennko sieltä jonkun...poistuitko ryhmäsi seurasta,-saitko uusia ystäviä sieltä yms.Olin ostanut kuolleen meren suolaa hotellin aulasta ja siitäkin kauhea meteli..valitsitko pussit itse yms..Vaihdoin hotellin aulassa 40 e rahaa ja respa otti seteleistä valokopiot sekä passistani ja jouduin allekirjoittamaan kopiopaperit...siis todellakin kopio ne 2 kpl seteleitä..mitä hittoa?.Aurinkomatkojen opas Jari oli hyvin ylimielinen ja teki työtään puutuneena liukuhihna meiningillä.Ei hymyä eikä tervehdystä koko viikon aikana,-ilmeisesti tottunut jo paikallisiin tapoihin.Aulan netti rikki lähes koko viikon ja alaikäinen tyttäreni päästettiin vip loungeen sillä ehdolla että hän kirjoiittaa hotellista positiivisen palauttteen Tripadvisorin sivulle.Todella iso pettymys...ei enää takaisin.

48

7295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eilat OK

      Sinun vaan olisi parasta pysytellä kotomaassa...ei tulisi matkoilla tuollaista pettymysten kasautumaa...

      • minä taas

        Hei jokaisella on oikeus mielipiteeseen..tämä oli minun.Palstan kirjoituksista saa huomattavasti paremman kuvan kohteesta kuin se todellisuudessa on joten halusin kertoa toisesta näkökulmasta.Missään tapauksessa sitä ei voi verrata Turkin ,Espanjan eikä Kreikan lomakohteisiin.Turismi on siellä lapsekengissä siihen verrattuna ja paikallisista oli suurin osa sillä viikolla reissanneista samaa mieltä.Turhaa vetää hernettä nenään..;)


      • Reppureissaaja

        Olin Eilatissa lomalla 2014 ja asuin Hilton hotellissa. Huone oli lahdelle päin kauniilla näköalalla. Hotellin palvelut olivat erinomaiset ja ruoka oli hyvää.
        Ensi alkuun oli tottumista kun sotilaita tuli hotellin ravintolaan syömään kivääreiden kanssa. Ulkona oli aseistettu mies aina vartiossa. Ostareihin kun meni käymään niin turvatarkastukset olivat joka paikassa.
        Eilatin kaupunki on parissa päivässä nähty ja koettu. Kannattaa lähteä maaseuturetkille jos haluaa nähdä vähän ympäristöä.

        Tuli käytyä Jordanian puolella Aqabassa. Turhan kallista kun joutuu maksamaan maltaita aina kun ylittää rajan. Eilatiin palatessa rajalla oli yllättävän tiukka tarkastus.
        Lentokentällä Jordanian leima passissa aiheutti pienin kyselyn matkan tarkoituksesta, pituudesta, missä kävin, ostinko mitään, ketä tapasin jne.
        Eilat ei ole minun paikkani enkä varmaan mene sinne toistamiseen.


    • #reissulainen#

      No Israelin talvi ei nyt ihan paras aurinkoloma ajankohta ole. Itse kokenut tuon sään tammikuussa ollessani. Kelille ei nyt voi kukaan mitään.

      Eilatissa tosiaan on paöjon venäläisiä maahnamuuttajia ja myös turisteja. Hein käytös on väälillä tosi rasittavaa. Valitettavasti myös meitä suomalaisia luullaan joskus venäläisiksi ja siksi paikallisten kohtelu saattaa olla ynseää. Tuolla Alempa joku asiasta kirjoittikin.

      Itse olen useampaan otteeseen lomaillut Eilatissa ja aikumuksena jatkaa samaa kohdetta. Tekemistä kyllä löytyy; Kamelisafarit, uinnit delfiinien kanssa. King Salomonin tapahtumalinna, Kuollut meri (omatoimimatkana bussilla), ostoksilla käynti kaupunginpuolella, merenalainen odservatorio, hemmotteluhoito jaloille pikkukalahoidolla, lukuista rantakadun ravintolat....

      Nimenomaan pidän Eilatissa juuri siitä, että se ei ole kuin mikä tahansa turistirysä. Esim. oppaiden palveluita en käytä juuri ollenkaan. Kerran lapsen sairastuttua saatiin ammattitaitoista apu oppaalta (Lomamatkat) sekä paikalliselta lääkäriltä.

      Turvatarkastukset kentällä on maan tapa ja siihen on syynsä. Siitä on turha vetää herneitä nenään!

      Onneksi lomakohteita on tarjolla runsaasti, teillekin omanne.

      Uutta lomaa suunnittelen, suuntana Eilat! ;)

      • Kajsav

        Olen lomailut Eilatissa kolme kertaa ja nyt menemme 4 kertaa.Yksi suosikkikohteeni..olen ollut tyyyyväinen lomiini siellä sekä hotelleihinkin. Joulu-tammikuu on kylmintä aikaa.tosin myös halvinta..


    • Vastinetta juntille

      "e.Ei todellakaan mikään halpa paikka,"

      Matkusta vitun juntti tästä lähtien Ambomaalle, niin on sinulle tarpeeksi halpaa.

    • 23u2901370912

      Täysin samaa mieltä kanssasi...Eilatin sijaan mekin lähdemme Aquabaan uudestaan =)

    • Katte

      Itse palasin matkalta täysin typertyneenä. Suoraan sanottuna paikallisten käytös(Eilatissa) oli tyrmäävää: ei tervehtimisiä, kaupoissa ei pienintäkään hymyn karetta ja jopa tilanteita(pienissä putiikeissa) että eivät tulleet myymään lainkaan.
      En tiedä menenkö enää tuonne. Ihmettelen...

      • Hoh hoh

        Joko et ole ollutkaan Eilatissa tai näytät harvinaisen venäläiseltä.

        Sitä en ihmettele, jos rysssiä ei kaupoissa tervehditä, niitä kun on Eilatissa jo aivan liikaa eikä heistä itse asiassa pidetä muualla kuin Bulgariasssa ja Venäjällä.


      • äly
        Hoh hoh kirjoitti:

        Joko et ole ollutkaan Eilatissa tai näytät harvinaisen venäläiseltä.

        Sitä en ihmettele, jos rysssiä ei kaupoissa tervehditä, niitä kun on Eilatissa jo aivan liikaa eikä heistä itse asiassa pidetä muualla kuin Bulgariasssa ja Venäjällä.

        Olen yksi niin sanotuista "ryssistä" ja olen saanut erinömäistä palvelua joka ikisesessä paikassa ja vieläkin äidinkielellä! He-he!!!


      • Mats-Hokan

        Kävin viime viikolla itähelsingissä ja ihan sama juttu!! kukaan ei tervehtiny, saatikka hymyillyt minulle, yksi pummas tupakan ja toinen vei puukolla kuukausikorttini!!
        En tiedä menenkö enään tuonne, Ihmettelen...


    • valituksia

      "Vaihdoin hotellin aulassa 40 e rahaa ja respa otti seteleistä valokopiot sekä passistani ja jouduin allekirjoittamaan kopiopaperit"


      Ei V***u tarvi valittaa, respa tekee vaa työtään siinä!

      • Pernis

        Kaduilla on rahanvaihtoautomaatteja, ei tarvitse muuta paperia kuin paperirahaa.
        Euro sisään ja sekeleita tilalle.


    • #reissulainen#

      Hoh Hoh;in kanssa samaa mieltä.

      Useita kertoja siellä lomiani viettäneenä, taidanpa vähän tietää mistä puhun :)

    • 3847+123847+123897

      Valituksia..no kerroppas yksikin muu maa jossa vaihdettavista rahoista otetaan valokopiot????? Anna tulla..koska tuo ON OUTOA toimintaa!!!

      • Kolumbiaassa tulisi

        sääntöjen mukaan se tehdä, mutta eihän siellä tietenkään käytännösä sääntöjä noudateta.


    • Aurinkoinen :)

      Jopas oli kummallisia mielipiteitä! Hämmästyin ihan että puhutaanko tässä nyt Eilatista edes...
      8 kertaa Israelissa reissanneena olen aina saanut tosi loistavaa palvelua, kaupoissa tervehditty ja hymyilty. Ehkäpä se johtuukin siitä että hymyilen itsekkin ja tervehdin myös? Olen matkojeni aikana tutustunut moniin paikallisiin ja todennut heidän olevan puheliaita ja vieraanvaraisia. En ehkä ole mikään perusturisti, joka sulkeutuu hotellialueelle ja odottaa kanariansaarityylistä lomahelvettiä (joidenkin mielestä paratiisia...)

      Mitä säähän tulee, niin joulukuu on tuulinen ja viileä (myös siellä Akabassa...).
      Helmikuussa ollessani päivälämpötilat pyöri 30 molemmin puolin ja maalis-huhtikuun vaihteessa joka päivä oli 40 astetta.

      Jos haluaa mennä turisteja varten rakennettuun lomapaikkaan, niin kannattaa kiertää Eilat kaukaa. Eilatissa asuu n 65 000 paikallista, ja kaupunki on tehty myös heidän tarpeisiinsa, ei vain meidän vaativaisten turistien...

      Israel on pieni maa, Eilatistakin on helppo hypätä lentokoneeseen ja mennä tutustumaan Tel Aviviin, Haifaan, Kesareaan, Nataniaan, ja tottakai Jerusalemiin ym! Ja jos Jerusalemista haluaa saada parhaat palat irti, kannattaa sinne ehdottomasti mennä omineen ja olla monta päivää! Matkatoimistojen matkat eivät juuri ehdi tutustuttaa kuin pikaisesti vanhaan kaupunkiin. Länsi-Jerusalem on aivan ihana kaupunki!!! Täynnä ihania ruokapaikkoja, kauppoja ym. Museoissa kannattaa käydä, Yad Vashemissa saa helposti kulumaan puoli päivää ja maisematkin ovat upeat! Jerusalemin eläintarha on ehdoton käyntikohde, jää Korkeasaari kauas taakse.

      Olen aina ollut sitä mieltä, että on ihan itsestään kiinni millaisen loman viettää ja millaista palvelua saa. Loma on juuri niin tylsä, kuin annat sen olla. TAI loma on juuri niin ihana ja antoisa, kun vain teet siitä sellaisen :) !!! Silmät ja aistit auki, ja avoimin mielin reissuun! Ei pidä jämähtää turistialueelle, ja nurista sitten kun oli tyhmäpaikka...

    • maailmanvihaaja

      Dorka! Kuka käskee mennä Eilattiin joukuussa kylmään aikaan! Rahattomana valinnut äkkilähdön huonoimpaan mahdolliseen aikaan. Kannattais varmaan tutustua lämpötiloihin aikaisemmin kun lähtee. Itku tulis varmaan kesälläkin kun on 40 astetta. Minkä takia yleensä edes Eilat kun paikassa ei ole mitään erikoista kuin sukeltajille. Tel Aviv:ssa olisi ollut ranta ja aktiviteetteja enemmän kun ikinä Suomessa. Joka puolella maailmaa olen reissannut niin ranta kuin kaupunkikohteissakin sekä halvoissa motelleissa, että loistohotelleissa ja aina on saanut mitä on tilannut! 85% turisteista on sivistymättömiä idiootteja jotka ei tiedä muiden maiden asioista tai kulttuureista mitään!!Pääosalle riittää kun saa juoda oman mätisäkin kanssa halpaa kaljaa ja matkan saa puoli ilmaiseksi. Sitten valitetaan kun 300€ maksaneella lomalla hotelli ei olekaan niin kummoinen.

      • Eilat Ok

        ."Kaupat hotellissa auki miten sattuu,-esim "sekatavarakauppa" sulki ovensa tiistaina ja aukesi torstaina ihan tosta vaan vaikka kyltti sanoi muuta... "

        Et sitten tullut katsoneeksi, vaikka olisi kirjoitettu hebreaksi, arabiaksi, venäjäksi, ranskaksi... ja ihan pikku juttu, et sitten kysynyt respasta. Israelissa on yksityisyrittäjillä oikeus pitää kauppansa kiinni/auki juhlapyhien mukaan.
        Ja jokaisella uskonnolla siellä on juhlapyhät eri aikoihin.
        Ei Suomessakaan mikään ole auki jouluaattona ja päivänä. Eikä varmasti ole kirjoitettu englanniksi. Jos dorkat ei ymmärrä, oma vikansa. Tuollaisella asenteella ei sinulle Suomessakaan ihmiset paljoa hymyile. Se näkyy naamasta. Mene Jordaniaan, Egyptiin tai Libanoniin. Jos passissa on Israelin leima, hyvässä tapauksessa sinut pidätetään useaksi kuukaudeksi.


    • Israelonjees

      Joulukuussa Israel ei ole aurinkolomakohde,mutta maaliskuu on lämmin ja helteinen.Huomioikaa kauppojen aukioloajoissa sapatti...

      • Is Raili

        Olimme Eilatissa 2.-9.12.2012 ja lämmintä oli koko viikon, vaikka pari pilvisempää päivää. Päivälämpötila jopa 28. Turhaan otimme esim. takit mukaan.


    • Eilattiin uusiksi!

      Ihana aloitus viesti, sain oikein kunnolla repeillä.
      Palasin 5 tuntia sitten Eilatista, Dan Panorama hotellista, jossa meillä oli "puolihoito".
      Hotelli ihan hyvä, sain sen mitä tilasin, minua ei hätistelty ja melkein kaikki puhui sujuvaa englantia.
      2 kertaa joku lipukkeitten pyörittäjä yritti minulle venäjää puhua, sanoin suomeksi, että sori, englantia tai jää sun retkes myymättä ja sillä oli sitten kaikki selvä.
      Eilat on ensimmäinen paikka mulle missä pääsen noin vähällä tyrkyttämisellä.
      Lämmitetty allas teki höpöä beach päivien päätteeksi reippaan kunto uinnin merkeissä.
      Aamupala oli monipuolinen ja tuore, samoin kuin illallis buffa, diggasin kun oli salaattia ja muuta kunnon ruokaa pirusti tarjolla, eikä mitään läskiperse britti ranskalaiset ja majoneesi lautaset tarjontaa.
      Vietin vaimon ja 7v lapsen kanssa useat päivät koralli rannoilla, mihin kylmä talven tuuli ei ottanut ollenkaan. Hiki melkein pukkasi makuu asennossa ja rusketus on päällä.
      Veden lämpötila aikalailla sama kuin suomen kesävedet, wey suitin vuokrasin räpylöineen, koska kiva lillua reilu puolituntia meressä snorklaten ja katsellen korallejA fisuja, sellaisia mitä ei edes suomen suurimmat akvaariot pysty tarjoamaan, uskomatonta.
      Pikku virikkeitä tarvi nuori tyttömme, koska ei ollut sitä hirveetä 40 liukumäen vesipuyistoa sille tarjota :)
      Vesiurheilu lajit jäi testaamatta ajan puutten vuoksi, mutta korjataan ne vuoden lopussa sitten.
      Turvatarkastus oli ja meni, pitää olla urpo joka muutamaa kysymystä ei kestä.
      Minun mielestä on parempi, että nämä porukat tääläpäin tutkii ja kaikki on turvassa.
      Rättipäät....

    • matkasuunnitelmia

      Eilatin matkaa suunnitelmissa. Onko jollain kokemusta ottaa taksi Petraan? Jos kävisi omatoimisesti päivän mutkalla siellä. Vähän turhan kalliilta tuntuu suomen matkatoimistojen retket. Onko kuinka vaivatonta rajanylitys, jos siis ajattelee ottaa taksi Jordanian puolelta. Kokemuksia kaivataan, sekä hintatietoja.

    • hui3

      kiinnostaisi myös, kuten sekin, millainen hotelli on isrotel riviera club.

      • eeeeeeeeee

        Olen ollut Isrotel Riviera Club -hotellissa pari kertaa, 90-luvulla ja v. 2009. Ihan ok oli, ei mitään luksusta mutta toimiva, kun tietää ettei mihinkään viiden tähden hotelliin ole menossakaan. Allasalue on aika kiva, ja kannattaa pitää huoli että parveke tai terassi on altaalle päin. Meillä oli parveke hotellin ulkopuolelle eikä näkymä ollut niin kiva ja lisäksi silloin vuosia sitten rakennustyömaa toi hiekkaa tuulen mukana. Hotellilla on ihan hyvä sijainti, kävelymatka kaupoille ja rannalle. Ja taksihan on hyvä kulkuväline Eilatissa, sitä kannattaa suosia.


    • 28x...

      Ne jotka Israelia haukkuvat ovat rättipäämyönteisiä arabifaneja. Noh, jokainen saa pitää mielipiteensä. Noita palestiinalaisfaneja on täällä suomessa pilvin pimein ja puivat nyrkkiä Israelille niinkuin arabit.
      Katson kuitenkin että Israel on ainoa maa lähialueella joka puolustaa länsimaista elämäntapaa. Sitähän eivät arabit- ja faninsa sulata. Siksi haukkuvat hienoa maatanne.
      En ymmärrä lainkaan miksi yleinen länsimainen mielipide on asettunut vastustamaan Israelia? Kuitenkin kolmas maailmansota tulee ja vastakkain tulevat olemaan islamistit ja länsidemokratia. Menevätköhän sitten nämä arabimyönteiset vanhat ämmät arabien esikuntiin lotiksi upseereiden alushousuja pesemään?

      • koiuhl

        You´re Suuucker, miten toi ämmämäinen vuodatus nyt liittyy aiheeseen:D


    • Olimme vuosi sitten joulukuussa kaksi viikkoa Eilatissa! Hotelli oli Arkadia Spa! Olimme tosi tyytyväisiä Hotelliimme, sillä saimme myös parvekkeen ja aamiaisen hintaan 399 kaksi viikkoa ja lentomatkat sisältyi myös hintaan! Huonepalvelu toimi hienosti,, aina tuli lisää neskaffepusseja, teepusseja ja sokerit, pyyhkeet vaihdettiin päivittäin ja pisteenä i:n päälle oli erinomainen aamiainen lattekahveineen, raikkaine salaatteineen, oli erilaisia kalatuotteita. puuroa, hillot, sämpylät, munakkaat, pannukakut, öljyt, oliivit, keitetyt munat, murot, pähkinät, hedelmät, erilaiset leivonnaiset, tässä vain osa n.30 eri elintarvike laadusta,, siisti esillepano, ja erittäin kohtelias hotellivierasjoukko! onko moinen tottakaan? Kyllä vaan, ja sokerina pohjalla: löysimme ihanan paikallisten käyttämän elintarvikekaupan alle puolen kilometriä hotellistamme: sielä oli mm. paikalliset viinit ja brändyt 25% alennuksella, ja muutkin tuotteet Eilatin edullisimmat!

      • menossa

        Hei, missä se halpa ruokakauppa oli? Lentoasemasta Jordanian rajan suuntaan vai ydinkeskustaan? Muistatko nimeä? Eilatiin menossa ja edullista kauppaa haeskelen etukäteen..


    • Leinonen

      Olimme marras-joulukuussa Coral beach hotelissa.Parhaimpina päivinä oli 33 astetta mutta loman lopussa lämpötila tipahti 23 asteeseen.Hotelli on suunnattu perheille ja niin sanottu all exclusive.Hintaan kuuluu aamiainen,päivällinen,kello viide teekahvi ja illallinen.Kaikki juomat kuuluvat myös hintaan.Hotelissa on myös paljon aktiviteettejä lapsille,mutta ohjaajat puhuvat hepreaa.Myös aikuisille on vesijumppaa,joogaa,surffausta,snorklausta ,punttisali ja sukkellusta.Kaikki kuului hintaan. hotelli on mielestäni perustasoa.Uima-altaat on sekä aikuisille ja lapsille.Hotellista on pääsy suora pääsy kävelysillan ylitse rannalle.Tämä oli todella käytännöllistä,koska lapsien kanssa on helppo kulkea kävellen.Paikka on mielestäni yksi parhaimmista Eilatissa.Rannassa on koralliriutta,lentiskenttä,baari ja ravintola.Rantaloma paikkana Eilat tarjosi meille mitä halusimme,mutta muuten paikka on aika pieni ja karu.Eilatin keskellä on lentokenttä ja Egyptiin menevällä tiellä satama-alue.Emme päässeet kokemaan Eilatin yö elämää,koska olimme lapsien kanssa liikenteessä.Voisin mennä uudestaan mutta menisin ehkä Rajan yli egyptiin halvempien hintojen perässä.Egyptin tabasta saa all exclusive mövenpick hotellista vajaalla 200euroa/vuorokausi kun Coral Beach oli 300 euroa/vuorokausi.Voi olla että hannukka loma vaikutti hintaan koska kaikki paikat oli loppuun myyty.

    • Ekakertaa

      Menossa Eilatiin, Isrotel Riviera Club-hotelliin 25.11.2015. Onko muita menijöitä vai eikö sinne uskalleta nyt matkustaa, kun koko ajan on Aurinkomatkojen sivuilla vapaita matkoja joka hotelliin?

    • Matkaanlähden

      Vähän ennen menen, matkatoimistoilla esillä olevat hotellit ei merkitse, että olisi yhtä monta paikkaa vapaana, ne on vaihtoehtoja joista valita, kun niillä on sopimukset hotellien kanssa.

    • FuckIsrael

      Israel on kiinnostava koska siellä on paljon historiaa ja arkeologisia kohteita. Tosin on siellä paljon feikki kohteitakin ja ylihinnoittelua. Joka paikassa on ylivuotavainen jutsku propaganda. Kohtelevat vähemmistöjä kuin natsit. En suosittele. Täyttä huijausta koko paikka.

      • Ensinmäinen lause on ihan hyvä ,mutta toiset lauseet vetävät sen ensinmäisen lauseen yli.Olet omituinen höpöttäjä.
        Tuo väittämä juutalaiset ovat kuin natseja ei poikkea feikkiprobakandasta yhtään.
        Et ole sitä itse keksinyt.olet sen omksunut kaltaisiltasi höpöttäjiltä.


    • Haifastaa

      Kivaa on aina ollut. Fiksuja ihmisiä. Maa täynnä maailman kärkiyritysten tuotekehitysyksiköitä. Onhan siellä paljon hyvän koulutuksen saaneitä vähemmistön edustajia, kuten Suomen kautta Hollantiin muuttanut Uma,

    • Lomallevaan

      Miksi koko paikka on täyttä huijausta? Eikö siellä ole hyvät vedet sukellella ja lämmintä? Muuta en tarvitse.

    • hyvä-kohde-minusta

      Minä tykkäsin Israelista. Se oli jotain muuta kun esim. Egypti, jota en suosittele kellekään. Israel oli hieno matka. Ihan paras noista maista, joissa on ählyjä. Kauniita naisiakin runsaasti. Sotilastytöt ihan mahtavia.
      Matka oli syksyllä Eilat -> Jerusalem (vuokrsin auton) ja kaikkea siltä väliltä.

      • Oikeapaikka

        Ollaan käyty monesti Israelissa. Ruoka on tosi hyvää, eikä kallista jollet mene keskustan parempiin ravintoloihin. Ihmiset olleet ystävällisiä ja ilma mahtavan lämmin kun vaan menee oikeaan aikaan. Jos ei pidä helteestä, voi mennä joulu-tammikuussa, muutoin esim maaliskuu on mukavan lämmin, varsinkin eteläisessä Israelissa. Punainen meri ja kuollut meri ovat mieleenjäävät kokemukset! Et koe sellaista kirkasta vettä Italian, Kreikan tms. rannoilla! Akabassa, Hurghadassa yms. heitellään roskat minne sattuu.. sottaista. Aivan kiinni siitä mitä kukin etsii ja haluaa. Toki voi varman päälle jäädä kotosuomeen syömään mummon lihapullia jos eksoottiset ruuat eivät maistu.


      • en-menisi-sinne
        Oikeapaikka kirjoitti:

        Ollaan käyty monesti Israelissa. Ruoka on tosi hyvää, eikä kallista jollet mene keskustan parempiin ravintoloihin. Ihmiset olleet ystävällisiä ja ilma mahtavan lämmin kun vaan menee oikeaan aikaan. Jos ei pidä helteestä, voi mennä joulu-tammikuussa, muutoin esim maaliskuu on mukavan lämmin, varsinkin eteläisessä Israelissa. Punainen meri ja kuollut meri ovat mieleenjäävät kokemukset! Et koe sellaista kirkasta vettä Italian, Kreikan tms. rannoilla! Akabassa, Hurghadassa yms. heitellään roskat minne sattuu.. sottaista. Aivan kiinni siitä mitä kukin etsii ja haluaa. Toki voi varman päälle jäädä kotosuomeen syömään mummon lihapullia jos eksoottiset ruuat eivät maistu.

        Miksi mennä alueelle, jolla voit joutua uhriksi?
        Kuka niistä koskaan tietää?
        Itse en menisi!
        Menee kuka uskaltaa.


      • höpönpöpön

        Minkä uhriksi? Euroopan kaupungeissa vaarallisempaa kuin Eilatissa. Jos siis terrorismia tarkoitat?


    • jeesusnasaretista

      Rahastus kovaa mutta huumejengiä ja muslimibeduiinigigoloja ja juutalaisgigoloja rannoilla . Ostattavat turistinaisilla vaattensa ja ruokansakin hierovat rahat naisilta ja miehiltäkin. Lähtevät seuraamaan tai hiplaavat . Noituutta hirveesti. Okkulttismia. Kyllä demoneja löytyy ja hindupatsaita. Viinabaareja miljoona. Turistinaisten hyväksikäyttö paikka.Kalat on hienoja kun muistaa korallien takia pitää sukellustossut jalassa. Delfiinejä . Kauniita uikkareita. Älkää menkö arabiaan rahoja tuhlaamaan . Antakaa rahanne kristityille mieluummin . Se alue on sitä sodomaa ja gomorraa. Siinailta tulee lain orjuus eläinten uhraaminen. Golgatalta ilo ja rauha. Jeesuksessa.

    • tultatulikivee

      Sodoma. Sapatti oli ihmistä varten lepo. Nää on seonnut etteivät voi hissin nappia painaa sapattina kun työtä ei saa tehdä. Kivittävät jos kerrot Jeesuksesta . Koko maapallolle kuuluu 2 viikkovapaata la-su. Jokaiselle niin ei tarvii tapella niistäkään. Niin ihan uusi turistikaupunki..... lue historias. Kyllä myös Venäläinen prostituutio loistaa siellä huumeitten lisäksi.

    • reissuäijä

      Niille jotka matkustavat ulkomaille vain ja ainoastaan auringon takia , suosittelen Gambiaa. On lämmintä. Ja niille jotka eivät hyväksy muita ihmisiä kuin Suomalaisia spurguturisteja , suosittelen Gran Kanariaa. Pärjää Suomen kielellä muiden Suomalaisten joukossa. Itse olen lähdössä jälleen Eilatiin Joulukuussa. Taidan käydä myös Jerusalemissa ja Kuolleellamerellä.

    • samalonkarit

      Lähdössä kolmatta kertaa Eilatiin marraskuulla ja joka kerta on ollut hyvä matka! Hyvät hotellit,palvelut,ruoka.Kaippa se on sitten ihmisestä itsestä kiinni miten sen matkan kokee.On niitäkin jotka ei ole mihinkään tyytyväisiä.Silloin on kyllä parasta jäädä kotiin.

    • Grodin

      Olen huomannut, että kirjoittaja ei viitsi välimerkin jälkeen laittaa välilyöntiä, ei hänen tekstinsä ole lukemisen arvoinen. Se, että edes kappalejakoa ei ole viitsitty tehdä, osoittaa kirjoittaja halveksuvansa lukijoitaan. Otsikon perusteella olisi voinut olla ihan mielenkiintoinen juttu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      188
      1512
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      27
      1237
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      313
      1153
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1094
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      98
      967
    6. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      105
      950
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      131
      948
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      932
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      61
      910
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      86
      885
    Aihe