Wheezy on ollut mulla testissä parissa koneessa ja näyttäisi KDE toimivan tässä paremmin kuin Squeezen kanssa. Sama homma pulseaudion kanssa. Squeezeen tarvitsi hakea erikseen uudenpaa pakettia, jotta sai hommat pelittämään.
Läppärissä Wheezy toimii moitteetta ja Kde on jopa nätin näköinen, mutta pöytäkoneessa jossa on Nvidian näytönohjain on ongelmia.
Kirjautuessa sisään , kone jäätyy n. 3min ajaksi siihen splashscreeniin k:n kohdalle. Tämän jälkeen kone toimii muuten, mutta sovellusten käynnistymisessä on pitkä viive.
Foorumeilla on yleisesti kerrottu tämän liittyvän uusimpiin Nvidian ajureihin sekä Kwin, Xorg versioihin. Downgrade pitäisi auttaa, mutta itse olen jäänyt odottamaan uudenpia versioita.
Toinen on gtk sovellusten pienet fontit. Jostain syystä gtk-qt -enqine ym. ei muuta fonttien kokoa. Vain sovellusten teemat vaihtuvat kde:n vastaaviksi.
Läppärissä tämä on kunnossa, joten ehkä tämäkin liittyy jotenkin Nvidian ajureihin.
Muuten Wheezy vaikuttaa vakaalta ja hyvältä ja läppärissähän ongelmia ei ole lainkaan. Joten jos olet asentamassa Debiania kde:llä, kannattaa testata Wheezy ennen Squuezen asennusta.
Wheezy, (TESTING) ongelmat.
6
221
Vastaukset
- vk.
Minulla on Wheezy Gnomella, joka on vähitellen päivitysten myötä muotoutunut uudeksi kolmoseksi.
"Gnome 3 sisältää täysin uudelleen suunnitellun käyttöliittymän, joka on suunniteltu olemaan poissa käyttäjän tieltä, vähentämään häiriötekijöitä sekä auttamaan asioiden valmiiksi saamisessa. Kun kirjaudut sisään ensimmäisen kerran, näet tyhjän työpöydän ja yläpalkin."
Yläpalkki ei tässä minulla näy, ennenkuin napsauttaa sen tyhjää kohtaa hiirellä. Selaimissa ( Iceweasel ja Epiphany) on jumittumista ja hajoamista, selaimen osia näkyy ylhäällä oikealla ja vasemmalla. Evolution ei saa yhteystilaa eikä siten ole käyttökelpoinen.
Äskeisessä päivityksessä korjaantui yläpalkin valikkotekstit, näkyvät nyt täydellisinä.
Kyllä tästä tulee vakaa käyttöjärjestelmä, vielä se ei sitä ole. - Teesting
>>Kyllä tästä tulee vakaa käyttöjärjestelmä, vielä se ei sitä ole.
- Bill G.
Rohkea ennuste löytyy tuolta:
"Note the above: we hope to FREEZE IN JUNE 2012."
Lähde:
http://lists.debian.org/debian-devel-announce/2011/06/msg00003.html
Mielestäni nyt on vähemmän työtä kun lenny>squueze jolloin siirryttiin kde3 > kde4. - Bill G.
Pistäkääs se Wheezy nyt nopiasti jäihin..
http://lists.debian.org/debian-devel-announce/2012/05/msg00004.html- rU3D1BMm
Mikäs hätä tässä on?
- Bill G.
Vikko siiten päätin päivittää Wheezyni kun se on nyt frozen tilassa.. kone meni aivan juntturaan. En saanut edes safe modessa sisään. jumittui /dev kohtaan bootissa.. Epäilen syyksi Nvidian ajureita.. kokeilin puhdasta asennusta, sama homma!
Ubuntua en ole voinut tossa vanhassa koneessa käyttää pariin vuoteen, koska kone jäätyy sen kanssa kokoajan. Edes asennus ei onnistu ilman acpi=off käskyä. Nyt näköjään Meni Debianikin liian hifistelyks mun raudalle.
no paluu Squeezeen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä762661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721832Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2741528Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741504Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461487- 871341
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3981293Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3471253Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3821238- 1281195