onkohan laillista laittaa värillistä kalvoa ajovaloihin? (punanen, sininen, tumma musta, keltanen ja mitä niitä nyt mathaa ollakkaan
ajovalon kalvotus
14
8645
Vastaukset
- Ei moista ei
Veikkaanpa että ei ole laillista, enkä muutenkaan suosittele moista. Tieliikennelain mukaan ajovalojen tulee näyttää eteenpäin kirkasta ja valkoista valoa, eikä minkään muun väristä, joten ongelmia voi viranomaisten kanssa tulla, kuten katsastuksessa. Etuvaloihin laitetut värikalvot myös heikentävät valotehoa huomattavasti, mikä ei myöskään ole hyvä asia meidän olosuhteissa. Mainitsit myös värin musta. Miten sellaista voisi edes ajatella laittavan ajovaloihin, kun nehän pimentäisi ajovalot täysin! Punainen on myös jota ei missään tapauksessa pidä mennä laittamaan, koska punaista ei saa näyttää kuin taakse päin.
Myynnissä saattaa ehkä olla hennon sinisiä ajovaloihin tarkoitettuja värikalvoja, joilla ajovalot saadaan antamaan entistä valkoisempaa valoa, mutta niidenkään laillisuudesta en mene takuuseen. Mutta kuitenkin, suosittelen pitämään ajovalot vakiovärisenä ihan oman ja, muiden tielläliikkujien turvallisuudenkin takia. - Tosikundi 20w
Siis mitä vidduu sitä miettii jotai laillisuuxii, ku tuol hilluu oikeita roistojaki vapaan, Senku laittaa autoonsa mitä itte haluu eikä kysele muilta.
Tosikundi tekee niinku tahtoo ja inisijät ne vaan kateellisina vikisee.
Mulla on Passat 1,8T, eikä sen kaikki virityxet oo mitää katsastettui, mut mit välii.- Mokkaruutu
Mustaa eteenpäin joo. Miltä se näyttäisi ?
- polliisi,,..
ja lakia rikkoessa olet myös ihan oikea rikollinen, jos rikkoo lakia niin on rikollinen vai oletko jotenkin erityisasemassa muihin kansalaisiin nähden eikä kaikki lait koske sinua?
- Kalvox
Oi kauheeta. Ihan rikollinen.
Jotkut raiskaa ja tappaa.
Mie laitan autoon valoihin suojakalvon.
Paljonko siitä saa linnaa - Anonyymi
Oikea mallikansalainen. Muuttaisit Venäjälle suoraan..siellä sulla olis muitakin tosijätkiä kaverina, tiedä vaikka saisit niiltä jotain kivaa...
- xeno valot
xenon valot ni hyvä tulee prkl
- Ekiks
www.quartz.fi, tuolta saa...
- turbo6
biltemasta saa itelläni on sininen eipä noi poliisit oo jaksanu välittää vittuakaa niist kalvoista vaik on monta kertaa pysäyttännyt
- Järkyttävää
Voi helvetti noi värikalvot on rumia. Tää on kans sellainen villitys jolle nauretaan vielä ihan vääränä. Verrattavissa johonki 70-80 luvun itse tehtyihin vaneeri spoilereihin. Jos auto muuttuu erinäköiseksi, se ei todellakaan tarkoita että siitä tulisi paremman näköinen.... Harvalla on silmää näiden autojen kanssa.
- eipäs kun näin -->
paa oikealle puolen eteen sininen kalvo ja vasemmalle punainen, strobo ohjaus niin sehän on niin kuin amerikkalaisissa elokuvissa oleva poliisi auto =D
- ....................
Mitä hiton järkee tossa valojen pimentämisessä on?? Tollasee jos törmää ni syyllinen ei jää epäselväksi......
Laita ennemmin vaikka xenonit, jos pitää laittomuuksia tehdä !!!!!!- Trendi tyylii
Elikkäs me homot halutaan erottuu eduxemme joka paikas.
- 1900
rekalla pitäis ajaa yli nuo lamppujen tummentajat saatana, heikentää nyt tarkotuksella valotehoa idiootti pentuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371802
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453