ajovalon kalvotus

onkohan laillista laittaa värillistä kalvoa ajovaloihin? (punanen, sininen, tumma musta, keltanen ja mitä niitä nyt mathaa ollakkaan

14

8645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei moista ei

      Veikkaanpa että ei ole laillista, enkä muutenkaan suosittele moista. Tieliikennelain mukaan ajovalojen tulee näyttää eteenpäin kirkasta ja valkoista valoa, eikä minkään muun väristä, joten ongelmia voi viranomaisten kanssa tulla, kuten katsastuksessa. Etuvaloihin laitetut värikalvot myös heikentävät valotehoa huomattavasti, mikä ei myöskään ole hyvä asia meidän olosuhteissa. Mainitsit myös värin musta. Miten sellaista voisi edes ajatella laittavan ajovaloihin, kun nehän pimentäisi ajovalot täysin! Punainen on myös jota ei missään tapauksessa pidä mennä laittamaan, koska punaista ei saa näyttää kuin taakse päin.

      Myynnissä saattaa ehkä olla hennon sinisiä ajovaloihin tarkoitettuja värikalvoja, joilla ajovalot saadaan antamaan entistä valkoisempaa valoa, mutta niidenkään laillisuudesta en mene takuuseen. Mutta kuitenkin, suosittelen pitämään ajovalot vakiovärisenä ihan oman ja, muiden tielläliikkujien turvallisuudenkin takia.

    • Tosikundi 20w

      Siis mitä vidduu sitä miettii jotai laillisuuxii, ku tuol hilluu oikeita roistojaki vapaan, Senku laittaa autoonsa mitä itte haluu eikä kysele muilta.

      Tosikundi tekee niinku tahtoo ja inisijät ne vaan kateellisina vikisee.

      Mulla on Passat 1,8T, eikä sen kaikki virityxet oo mitää katsastettui, mut mit välii.

      • Mokkaruutu

        Mustaa eteenpäin joo. Miltä se näyttäisi ?


      • polliisi,,..

        ja lakia rikkoessa olet myös ihan oikea rikollinen, jos rikkoo lakia niin on rikollinen vai oletko jotenkin erityisasemassa muihin kansalaisiin nähden eikä kaikki lait koske sinua?


      • Kalvox

        Oi kauheeta. Ihan rikollinen.
        Jotkut raiskaa ja tappaa.
        Mie laitan autoon valoihin suojakalvon.
        Paljonko siitä saa linnaa


      • Anonyymi

        Oikea mallikansalainen. Muuttaisit Venäjälle suoraan..siellä sulla olis muitakin tosijätkiä kaverina, tiedä vaikka saisit niiltä jotain kivaa...


    • xeno valot

      xenon valot ni hyvä tulee prkl

    • Ekiks

      www.quartz.fi, tuolta saa...

    • turbo6

      biltemasta saa itelläni on sininen eipä noi poliisit oo jaksanu välittää vittuakaa niist kalvoista vaik on monta kertaa pysäyttännyt

    • Järkyttävää

      Voi helvetti noi värikalvot on rumia. Tää on kans sellainen villitys jolle nauretaan vielä ihan vääränä. Verrattavissa johonki 70-80 luvun itse tehtyihin vaneeri spoilereihin. Jos auto muuttuu erinäköiseksi, se ei todellakaan tarkoita että siitä tulisi paremman näköinen.... Harvalla on silmää näiden autojen kanssa.

    • eipäs kun näin -->

      paa oikealle puolen eteen sininen kalvo ja vasemmalle punainen, strobo ohjaus niin sehän on niin kuin amerikkalaisissa elokuvissa oleva poliisi auto =D

    • ....................

      Mitä hiton järkee tossa valojen pimentämisessä on?? Tollasee jos törmää ni syyllinen ei jää epäselväksi......
      Laita ennemmin vaikka xenonit, jos pitää laittomuuksia tehdä !!!!!!

      • Trendi tyylii

        Elikkäs me homot halutaan erottuu eduxemme joka paikas.


    • 1900

      rekalla pitäis ajaa yli nuo lamppujen tummentajat saatana, heikentää nyt tarkotuksella valotehoa idiootti pentuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1802
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe