niin pitääkö kihlautuminen tosiaan rekisteröidä, kun missään ei anneta suoraa vastausta, ja jos pitää niin missä?
kihlautuminen
8
504
Vastaukset
- hjgh
Ei pidä, eikä voi.
- Vanha jäänne
Kihlautuminen on ihan kahdenkeskinen sopimus. Siitä ei tarvitse kertoa kellekään, jos ei halua. Yhteiskunnan kannalta kihlautumisella ei ole mitään merkitystä.
- 1+19
Kihlautuminen = toinen kosii ja toinen vastaa myöntävästi eli on sovittu, että mennään naimisiin. Hääpäivää ei tarvitse päättää kihlautumishetkellä.
- ennen vanhaan
Nykyään ei hääpäivää vissiin tarvitse päättää kihlautumishetkellä, mutta ennen vanhaan se päätettiin ja häät oli vuoden sisällä kihlautumisesta.
- ölaksdjf
ennen vanhaan kirjoitti:
Nykyään ei hääpäivää vissiin tarvitse päättää kihlautumishetkellä, mutta ennen vanhaan se päätettiin ja häät oli vuoden sisällä kihlautumisesta.
Olen kuullut että hoituu myös käymällä nimismiehen kansliassa. Eli mukaan molempien passit sekä todistaja (miellellään toisen vanhempi mikäli elossa). Lyhyt homma, ei tarvitse varata aikaa, voi siis vain marssia asemalle ja sanoa tiskillä asiansa.
- Höpö
ölaksdjf kirjoitti:
Olen kuullut että hoituu myös käymällä nimismiehen kansliassa. Eli mukaan molempien passit sekä todistaja (miellellään toisen vanhempi mikäli elossa). Lyhyt homma, ei tarvitse varata aikaa, voi siis vain marssia asemalle ja sanoa tiskillä asiansa.
höpö!
http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/avio-ja_avoliiton_lakitieto/kihlaus/
- happyus
Uuden avioliittolain mukaan pitää, mutta se hoituu KELAn sivuilta (www.KELA.fi). Eli etsit sieltä 'parisuhteen rekisteröinti' -sivulta 'kihlaus' -lomakkeen, ja täytätte molemmat ne tiedot. Kummankin täytyy kuitenkin olla 18 (kysytään sos. turva.t.), muuten ei onnistu.
- y78n
Joo pitää ilmottaa, ja hyvä on laittaa lehteen kuvan kera myös. Muuten eivät vihi koska ei saa tarkkkoja tietoja henkilön menneisyydestä esim. aviottomista lapsista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 265248
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34647- 1441549
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551426Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141250- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211054viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.177927En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61883- 37819