Kopioitu DVD ei näy kaikissa laitteissa.

Klapilpäähä

Olisiko kokemusta vastaavasta tilanteesta:
Kopioin DVD:lle muutaman VHS-videon videonauhurilla, jossa oli tallentava DVD-asema. Kyseisellä laitteella ja paikalla olleella PC-koneella DVD-levyt toimivat moitteettomasti.
Kotona olevalla DVD-laitteella ei filmien katselu onnistunut ja parilla PC-koneella kokeilun tulos oli sama. Näytti että levyillä ei ollut mitään.

Videot olivat itse TV:stä nauhoitettuja ja omalla kameralla kuvattuja.

5

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DVD ja CD -levyn polton voi tehdä niin monella tavalla ja samoin sen voi "pilata" monin tavoin.

      Ettet olis kirjoittanut sitä paketti muodossa?

      • ....................

        Tuskin se pakettikirjoitusta on käyttänyt, noissa standalone-laitteissa eli itsenäisissä dvd-tallentimissa ja yhdistelmätallentimissa (DVD-VHS) ei ole kuin yks tapa tallentaa dvd:tä. Pakettikirjoitusta käytetään vain tietokoneissa.

        Se mitä mä epäilen on että aloittaja on jättänyt viimeistelemättä levynsä. Ne pitää siis viimeistellä (finalisoida, finalize) jotta levyt toimii muissakin laitteissa. Toiminto löytyy kyllä valikoista.

        Tai jos kyseessä on ns. DVD RW-levy, niin silloin pitää käyttää Compat-tilaa (Make compatible) eli levy pitää tehdä yhteensopivaksi, sekin siis sulkee levyn mutta hieman eri tavalla (jotta levyt voidaan tarvittaessa myöhemmin avata uudelleen ja vaikka tallentaa lisääkin), DVD R levyissä sen sijaan käytetään finalisointia (siis viimeistelyä) jolloin levy suljetaan lopullisesti eikä siihen enää voida tallentaa.

        Sama siis koskee niin DVD R/RW levyjä kuin DVD-R/RW levyjä joten en siksi laittanut noita ja - merkkejä edellisiin lauseisiin.


      • Klapilpäähä
        .................... kirjoitti:

        Tuskin se pakettikirjoitusta on käyttänyt, noissa standalone-laitteissa eli itsenäisissä dvd-tallentimissa ja yhdistelmätallentimissa (DVD-VHS) ei ole kuin yks tapa tallentaa dvd:tä. Pakettikirjoitusta käytetään vain tietokoneissa.

        Se mitä mä epäilen on että aloittaja on jättänyt viimeistelemättä levynsä. Ne pitää siis viimeistellä (finalisoida, finalize) jotta levyt toimii muissakin laitteissa. Toiminto löytyy kyllä valikoista.

        Tai jos kyseessä on ns. DVD RW-levy, niin silloin pitää käyttää Compat-tilaa (Make compatible) eli levy pitää tehdä yhteensopivaksi, sekin siis sulkee levyn mutta hieman eri tavalla (jotta levyt voidaan tarvittaessa myöhemmin avata uudelleen ja vaikka tallentaa lisääkin), DVD R levyissä sen sijaan käytetään finalisointia (siis viimeistelyä) jolloin levy suljetaan lopullisesti eikä siihen enää voida tallentaa.

        Sama siis koskee niin DVD R/RW levyjä kuin DVD-R/RW levyjä joten en siksi laittanut noita ja - merkkejä edellisiin lauseisiin.

        Täyttä asiaa. Kiitos.

        Enpä lukenut loppuun asti manuaalin ohjeita.

        Finalize-toiminto löytyy ja onnistuu.


      • ihmettelijä.
        Klapilpäähä kirjoitti:

        Täyttä asiaa. Kiitos.

        Enpä lukenut loppuun asti manuaalin ohjeita.

        Finalize-toiminto löytyy ja onnistuu.

        *Kyseisellä laitteella ja paikalla olleella PC-koneella DVD-levyt toimivat moitteettomasti*

        kuis tämä on mahdollista jos finalisointi puuttuu???


      • Klapilpäähä
        ihmettelijä. kirjoitti:

        *Kyseisellä laitteella ja paikalla olleella PC-koneella DVD-levyt toimivat moitteettomasti*

        kuis tämä on mahdollista jos finalisointi puuttuu???

        Olen selityksen velkaa, sen mielelläni teen.
        " "-merkkiset RW-levyt eivät ilmeisesti ko. laitteella tarvitse erikseen finaliziointia
        ja muutamat levyt, joilla testauksen tein olivat em. tyyppiä.
        Nyt kun asiaa tutkin sen tietäen niin ilmeni että toinen osa levyistä, "-R"-tyyppiset levyt eivät toimineet ja ottivat vastaan finalize-asetuksen. Sen jälkeen toimivat myös PC:llä testaten.

        Kiitän vielä kerran avusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      298
      6569
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      147
      5020
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2172
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1573
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1512
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1215
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1138
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      949
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      47
      867
    10. 46
      823
    Aihe