Mitenkäs nämä HD-kanavat nyt sitten, että onko niitä odotettettavissa ilmaiseksi antenniverkkoon? Että kannattaako murehtia hankkiiko DVB-T2-tv:n vai tavallisen DVB-T-virittimellisen tv:n?
Meinaan, että mikäli ilmais-HD-kanavia ei ole odotettavissa niin on melko turha investointi tuo tv:n sisäinen DVB-T2-viritin, koska sittenhän tarvitsee CI -moduulin johon maksukortti paritetaan, jollon HD-kanavia voi katsella vain siinä yhdessä ja ainoassa tv:ssä.
Ja kun tallentava digiboksi tulee joka tapauksessa taloudessa olemaan, niin saman asian ajaa tallentava DVB-T2-virittimellinen boksi. Silloinkin kanavat ovat katsottavissa vain siinä tv:ssä johon boksi on liitetty.
Antenniverkon HD-ilmaistarjonta tulevaisuudess?
2
170
Vastaukset
- oikeassa olet
"Mitenkäs nämä HD-kanavat nyt sitten, että onko niitä odotettettavissa ilmaiseksi antenniverkkoon?"
Yle HD on ilmainen, jos otat kanavaa vastaan Dnan antenniverkosta. Anvian lähettämänä kanava vaatii kortin TV Viihteeltä. Dnan lähettämä siis ei vaadi mitään kortteja.
Kaikki muut kanavat on hämärän peitossa, mutta esim. MTV3 HD ja Nelonen HD on maksullisia kanavia ja vaatii kortin, ja muistaakseni myös kaapelissa vaativat kortin. Joten aika huonolta näyttää ilmais-HD kanavien kanssa.
"Että kannattaako murehtia hankkiiko DVB-T2-tv:n vai tavallisen DVB-T-virittimellisen tv:n?"
Ei kannata kauheesti murehtia jos et tosiaan halua mitään maksukanavia. Eli voit hankkia sen tavallisen digitelkkarin, voit myöhemmin sitten hankkia DVB-T2 digiboksin jos haluat hankkia noita maksullisia HD-kanavia.
"Meinaan, että mikäli ilmais-HD-kanavia ei ole odotettavissa niin on melko turha investointi tuo tv:n sisäinen DVB-T2-viritin, koska sittenhän tarvitsee CI -moduulin johon maksukortti paritetaan, jollon HD-kanavia voi katsella vain siinä yhdessä ja ainoassa tv:ssä."
Olet ihan oikeassa, itseänikään ei juuri kiinnosta nuo vähäiset HD-jutut mitä antennissa on. Mulla on antennikanavia täydentämässä Maxivision josta saa Yle HD:n ja voi tilata maksullisia HD-kanaviakin, sekä myös Canal Digitalin paketti joten ei tule pahemmin ikävä jotain antenni-HD:ta.
"Ja kun tallentava digiboksi tulee joka tapauksessa taloudessa olemaan, niin saman asian ajaa tallentava DVB-T2-virittimellinen boksi. Silloinkin kanavat ovat katsottavissa vain siinä tv:ssä johon boksi on liitetty."
Aivan näin. Ja kyllähän se tv, jos on Full HD, niin ilman sitä DVB-T2 viritintäkin pystyy hyödyntämään HD-tarjontaa juuri tuon DVB-T2 boksin, sekä Blueray-soittimen avullakin. - SDvHD....
Minulla on T2 telkkari ja kortteja siihen ja teräviä kanavia kyllä näkyy. Mutta suurin ongelma on se että terävän ja tavallisen kuvan välillä ei ole suurtakaan eroa vaikka toosa on 46 tuumanen. Mutta kun laittaa satboksin teräväpiirtoa, sitten alkaa eroja tulla, kuva on aivan eri laatua kun mitä TVViihde ja DNA lähettävät antenniverkossa. Esim 32 tuumasessa telkkarissa on ihan sama katsooko HD vai SD kuvaa, eroa ei kuvissa näe 2 metrin etäisyydeltä. Suurin syyllinen tähän on tuo erittäin laadukas SD kuva, joka myös paranee kun kamerat ja kuvanvälitys ovat HD tasoisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591194Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11860Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83623Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501